Šta je novo?

Tramvaji

djakovac":39vqzj5t je napisao(la):
Po meni je bilo bacanje para provlačenje šina kroz Resavasku krajem osamdesetih, veliko je pitanje da li se isplatilo.
Наравно. То је на силу изнео трамвајски лоби у време своје највеће моћи. Причали смо о томе када је била реконструисана.
djakovac":39vqzj5t je napisao(la):
Što se tiče Taša, trebalo bi da se uradi skretanje iz Beogradske ka njemu. Jeste da bi to dodatno zakomplikovalo situaciju kod pravnog ali bi se puno dobilo.
Велико питање је и да ли би било уопште изводљиво направити 3 правца на тако узаном простору.
djakovac":39vqzj5t je napisao(la):
A pošto se ništa od toga neće dogoditi realno je da se bar u Resavskoj zabrani sav drugi saobraćaj osim tramvajskog i mislim da je to rešenje koje se nameće i realno u nekom narednom periodu.
За то се и ја од самог почетка залажем.
 
djakovac":je1ef7i3 je napisao(la):
Kada bih morao da biram između Beogradske i Resavske za tramvajski saobraćaj, izabrao bih Beogradsku. Zato što bi linije koje bi išle iz pravca vuka ka Voždovcu morale da prave ceo bespotreban polukrug, a linije koje idu ka gl.žel. bi zaobilazile slaviju koja je bitno stajalište u slučaju ukidanje Beogradske. Po meni je bilo bacanje para provlačenje šina kroz Resavasku krajem osamdesetih, veliko je pitanje da li se isplatilo. Sada je i ona rekonstruisana pre par godina i ako je prioritet morala da bude Beogradska, a ne ovako na kašičicu vikendom da je krpe. Što se tiče Taša, trebalo bi da se uradi skretanje iz Beogradske ka njemu. Jeste da bi to dodatno zakomplikovalo situaciju kod pravnog ali bi se puno dobilo. A pošto se ništa od toga neće dogoditi realno je da se bar u Resavskoj zabrani sav drugi saobraćaj osim tramvajskog i mislim da je to rešenje koje se nameće i realno u nekom narednom periodu.

Upravo tako! Skretanje iz Beogradske (iz pravca 27. marta) desno ka Tasu, kao i skretanje iz 27. marta (iz pravca Ruzveltove) u Beogradsku, makar se ne koristila u redovnom saobracaju, slicno skretanju iz 27. marta levo u Ruzveltovu, povecavaju fleksibilnost. U slucaju kvara ili sudara, tramvaji mogu da se preusmere tuda.
 
Pre par dana dok sam se vozio 31-com, a ciljano sam usao na vozaceva vrata jer je u pitanju 218-N najveci utisak mi je bilo katastroflno stane tramvajske bastice u Bulevaru Oslobodjenja od Autokomande do Slavije. Ljudi moja ono izlgeda katastrofalno, na pojedinim mestima viri armatura. :shok:
 
Wile E. Coyote":38d4rjzb je napisao(la):
stf":38d4rjzb je napisao(la):
Тачно, фали. Једина деоница где је немогуће додати траку је од Бирчанинове до Славије. Како се мојим предлогом шине преусмеравају у Бирчанинову, тај проблем се решава, јер на спорној деоници добијамо место за још две траке, уместо баштица.
Аутобуси јесу проблем, и требало би урадити увучено стајалиште код Храма, има места. Ипак, мислим да је то једина мана овог предлога, али ми се искрено чини да не може боље.
Све у свему, страдао би дрворед од Славије до Аутокоманде, али то је једино решење.
Страдао би дрворед, откинуло би се од паркова... То су компромиси... Откуд знам, ваљда си у праву и заиста не може боље. Ово сада свакако није добро.
На деоници од Аутокоманде до Пастерове се дрворед и паркови не би ни дирали, као и на деоници од Крушедолске до Славије. Једино би страдала она ливадица иза данашњег стајалишта код Храма, да би се направило увучено стајалиште. Мислим да се заиста мало губи, а много добија уз једнака улагања.

Wile E. Coyote":38d4rjzb je napisao(la):
stf":38d4rjzb je napisao(la):
Можда, али ја лично не видим проблем да остану две паралелне пруге, кад их већ имамо, јер смо већ много пута закључили да је трам најбоље површинско решење јавног превоза.
Пребацивањем из Београдске у Краља Милутина, трам се из саобраћајно битне улице, пребацује у саобраћано неактивну улицу, и тиме убразава, како трамвајски, тако и друмски саобраћај, јер Београдска остаје само за аутомобиле у профилу 2+2.
Јесте најбоље, кад има независну трасу. Кад је аутобус на шинама, као што је у Ресавској и Београдској, и као што би био у Краља Милутина, није ништа бољи. И даље онда остаје затварање две улице за сав саобраћај осим трамвајског као додатак твом предлогу. Колико би се то компензовало тиме што Београдска постаје проточнија за аутомобиле, питање је.
Краља Милутина је данас потпуно небитна за саобраћај, ретко кроз њу возила пролазе, па се њеним затварањем готово ништа не губи, а добијамо слободну Београдску. На добитку су и путници и аутомобилисти.

Нама поенте данас одустајати од ове трасе, кад оне већ постоје. Сви знамо да је алтернатива много пута добродошла, јер, колико се пута десило да је Славија блокирана из неког разлога. Тада се линије преусмеравају у Ресавску.
 
Добро... Твој предлог за Булевар ослобођења није идеалан, али је свакако бољи од овог што је сада. Подразумева се да измештање трасе значи укидање свог саобраћаја осим трамвајског у улицама куда би прошла траса.

А за Краља Милутина ме и даље ниси убедио. И даље мислим да је довољна једна улица, која би била само за трамвајски саобраћај.
 
Malo da vratim raspravu na CAF, ima li neko informacije (ili još bolje neku sličicu) o njegovom pojavljivanju na desnoj obali Save, ovako to deluje kao urbana legenda "CAF je noćas bio na 'starobeogradskoj' strani Save", "Okrenuo se negde na drugoj obali", ali nigde informacija je li išao ponovo, kako je prošla vožnja i slično.
 
Ja imam informacije da je te famozne noći išao od garaže, zatim linijom 7 do stare okretnice kod radio industrije, zatim do Taša, tamo okrenuo, ponovo do stare okretnice i nazad u depo. Voznja je trajala oko 3 sata, caf se kretao jako sporo i bio je u pratnji katice i službe gsp. Zanimljivo je da je u stari grad prvi otišao 1502...
I da... Nikakav problem nije zabeležen, odlično se pokazao na toj trasi.
 
Super vesti!Dakle,ostaje jos samo okretnica na ustanickoj da se sredi.

Inace,da li se neko vozio preko novih skretnica na raskrsnici bulevara i beogradske,kako zvuce?
 
skretnice ko skretnce ok nego ukrstanje beogradskih i bulevarskih to je katastrofa tramvaj skace ko da je na dakar relilju
 
miki_ns":2bhdcqpr je napisao(la):
Malo da vratim raspravu na CAF, ima li neko informacije (ili još bolje neku sličicu) o njegovom pojavljivanju na desnoj obali Save, ovako to deluje kao urbana legenda "CAF je noćas bio na 'starobeogradskoj' strani Save", "Okrenuo se negde na drugoj obali", ali nigde informacija je li išao ponovo, kako je prošla vožnja i slično.

Caf je te noći sigurno bio sa druge strane Save.
Na vožnju je izašao oko ponoći a povratak u depo je bio oko 4.00. To je najveći vremenski interval koji je mogao da ima.
Na snimku koji sam snimio sa vidi da se u momentu izlaska 1502 iz depoa ostali tramvaji još uvek vraćaju u depo, Tako je bilo i u povratku pa se 1502 mimoilazio sa tramvajima koji izlaze iz depoa (izlazak iz depoa počinje u 3.30).
U povratku se tramvaj vratio u brzoj vožnji sa samo jednim vozilom u pratnji. Snimio sam ga i u povratku, ali nisam snimak postavljao na internet.
Nakon te vožnje nisam video da je CAF ponovo izašao iz depoa.
 
Predpostavljam da ce ga pustiti sledece nedelje posto samo skretnicu da na brzinu promene i oktretnicu "ustanicku" da malo doteraju
 
Cuburac,ne lozi narod,rekose kraj avgusta.

A to je iz PR razloga,spajanje mosta u avgustu pustanje novog tramvaja i.t.d. Sve je stvar politickog tajminga.Dajem ruku ako ga puste u julu.
 
Pa ako je okrenuo na onoj sprcenoj okretnici kod Radioindustrije, Ustanicka nije problem. Kod Radioindustrije je radijus upola manji. Mozda treba eventualnu da se pocupaju neki ivicnjaci, ali nista znacajno.
 
CAF 1501 je upravo ( 23.55 ) izašao iz depoa i zaputio se preko Save.

Zanimljivo je da mu je na kraju ,,nos" bio otvoren i postavljeno je kvačilo ( Produžetak za spajanje sa drugim tramvajem). Iza njega se kreće Katica verovatno da ga izvlači u rikverc ako negde zaglavi.
U pratnji su 4 vozila GSP-a.



.
 
O.K. E sad ga čekam sa kamerom! Uloviću ga makar do 4 ostao budan...
Koliko sam ja upućen, 1501 će ponoviti rutu 1502 od pre nedelju dana i noćas prvi put CAF treba da okrene na okretnici u Ustaničkoj, tako da mu držite palčeve ;-) , ako i to prođe praktično je sve spremno da španci voze na liniji 7. Ali naravno, odugovlačiće oni to još bar mesec i kusur dana.
 
1501 se vratio u depo u 04.15 brzo vozeći.

Nakon što sam video 1502 i 1501 u brzoj vožnji pri povratku u depo mogu reći da sam neprijatno iznenađen bukom koju pravi.

Sam rad motora se ne čuje ( pištanje i brujanje kao kod Katica ) ali je jak metalni zvuk koji nastaje u kontaktu sa šinama ( ,,kloparanje").
Moj utisak je da je kloparanje dosta jače nego kod Katice.
Kloparanje koje nastaje kao da ima dve komponente.
Prva je dublji zvuk koji liči na prolazak Švajcarca - kao prolazak teškog vozila šinama
Druga komponenta liči na zvuk koji pravi ,,raštimovana" prikolica Švajcarca, viši ton nalik na odzvanjanje metala

Da se ne uplašite odmah buka nije katastrofalna, ali sam ipak očekivao da je tiši.

Moj je utisak prilikom prolaska oba tramvaja da je buka nesumnjivo veća nego kod duple Katice i podseća na onu koja nastaje prilikom prolaska Švajcarca sa prikolicom.


.
 
Potvrđujem! Vratio se oko 4:15 i snimio sam prolazak kroz Milutina Milankovića. Uskoro snimak. Potpisujem ovo za buku. Ja nisam mogao da verujem kako šklopoće... Prvo sam pomislio da je neka katica koja je prolazila u suprotnom smeru... Oni su ga najavili kao gotovo bešuman tramvaj... A možda je sam tramvaj izlovan od buke, pa u njemu nema tih zvukova tandrljanja, koje je zaista slično kao kod švajcaraca.
I hvala vrleniji za dojavu da je caf krenuo oko ponoći... inače izglada stvarno nadmoćno u odnosu na sve tramove koji su kretali u grad... Pravi primer za poređenje. Stvarno zver... U toku dana ću probati da saznam kako je protekla sama vožnja po starom gradu.
 
PA kolko sam gledao klipove tramvaja iz saragose, isto se dosta čuju napolje.
Al opet mislim da kod nas su još plus loše šine pogotovo tu u gde izlazi iz depoa.
 
па овако, ем је КАФ тежи од Катице, ем су шине очајне, па све то заједно даје јако клопарање
 
Vrh