Šta je novo?

Tramvaji

Da, Siemens ih je kupio pre nekih 10ak godina i od tada je proizvodnja tramvaja prestala.
 
U Češkoj postoje još dve firme koje su uključene u proizvodnju tramvaja. To su Inekon i Pragoimex. Inekon u saradnji sa Škodom proizvodi tramvaje, dok je Pragoimex više baziran na remont tramvaja, mada, po tvrdnji njihovog sajta, mogu da na prave nove tramvaje.

E sad, gledam ja Inekonov sajt i njihov projekt u Ufi (Baškirstan, Rusija). Obratite pažnju:
http://www.inekon-trams.com/tram_project_in_ufa.html
Ova četiri nova tramvaja koja su im isporučena su model ČKD T6B5, odnosno u bivšem SSSR-u poznat kao T3M. Dokaz a su novi:
Since the old rail trucks that are prevailent in Ufa are not suitable for our new low-floor Inekon streetcars, we will supply 4 new high-floor type T3M. They will be equipped with all modern traction equipment, type TV-progress that will increase the tram's reliability, induce energy savings as well as limit use of spare parts, since the power equipment will be operated with no moving parts.
Da li to znači da Inekon može napraviti i druge modele ČKD-a?
 
ufff... ovaj inekonov sajt je pravi horor, a ni tramvaji im nisu bog zna sta. ovaj koji su napravili za ufu mi se ubedljivo najmanje svidja od svih koje smo dosad videli, nekako je nesrazmerno visok u odnosu na duzinu, plus je naslednik kt dizajna koji ja ne mirisem mnogo

treba neko da im kaze halo ljudi, malo zakrivljenih linija, moze? jel imao marks neki fetis pravih uglova, pa istocni blok samo to pravi, sta?
 
shabanajzer":3fx8yny8 je napisao(la):
Najavljena modernizacija i nabavka vozila za GSP „Beograd”
Novi tramvaji do septembra sledeće godine

U poslednjih deset godina ni jedan novi tramvaj nije izašao na beogradske ulice. Novi tramvaji, 20 komada, kupljeni su sad već davne 1998. godine a prema najavama Radoslava Nikolića, vršioca dužnosti direktora GSP „Beograd”, Beograđani bi mogli tek od septembra sledeće godine da se voze u novim tramvajima, a do tada će morati da se zadovolje vozilima koja su stara u proseku 20 godina.

Beograd ima ukupno 215 zglobnih tramvaja čija je prosečna starost 23 godine. Uz to ima još i 25 tramvajskih prikolica, starih u proseku 55 godina. Od 2000. na ovamo, GSP je samo u jednom navratu, 2003. godine rekonstruisao 30 tramvaja i na poklon iz Bazela dobio još 24. Nakon toga najavljena je kupovina novih, a kad se i od te ideje odustalo raspisan je konkurs za idejno rešenje izgleda novih vozila na šinama po kome je trebalo da se izvrši rekonstrukcija 60 tramvaja. Međutim, i ta ideja je „pala u vodu” pa je ponovo u igri nabavka novih tramvaja za šta je zatražen novi kredit od Evropske investicione banke u iznosu od 30 miliona evra za nabavku novih i pet miliona za popravku postojećih tramvaja. Cena tramvaja zavisi od zahteva kupaca, ali se ona kreće od milion i po do četiri miliona evra.

- Do sada smo kupovali kod čeških proizvođača, kod firme „ČKD”, ali je ta firma sada privatizovana, pa su za sada najprihvatljivije ponude „Škode” i „Rade Končara”, ali je primamljiva ponuda i jedne firme iz Sankt Petersburga - navodi Nikolić i dodaje da će najpre biti preispitan tender za nabavku 20 tramvaja koji bi, ukoliko krediti budu odobreni, na beogradske ulice mogli u septembru sledeće godine.
Tramvaji dnevno prevezu oko 20 odsto putnika, odnosno oko 350.000 ljudi.
izvor: http://blic.co.yu/beograd.php?id=59105

ja ovo citam da nam se sprema 20 ruskih tramvaja :blah: i to verovatno ovih: http://www.vagonmash.ru/en_products-10.htm :notok:
Sve sve, samo ne odvratni ruski tramvaj. Ma ništa rusko. Škoda može.
 
shabanajzer":5zymbdkh je napisao(la):
mada, mozda ce stvarno prvo da gledaju skodu i radeta koncara, sto znaci da nije uopste iskljuceno da nam se smesi crotram - sto bi opet moglo ovdasnjim hardlinerima da se ucini prihvatljivijim ako bi se u proizvodnju ukljucio i neko nas, stajaznam, gosa ili minel... plus da to malo spusti cenu.
mada, celo ovo hrljenje srbije u zagrljaj rusima me generalno cini jako ogorcenim, posebno ako ukljucuje i neke kretenske kompenzacije tipa jeste 400 mil za nis malo, ali evo vam zato pride 20 tramvaja... :bash:

e, tek sam sad provailio - 'do sada smo kupovali kod CKD-a, ali je sad privatizovan...' ispada da necemo da kupujemo jer je firma privatizovana, a ne zato sto zapravo vise i ne pravi tramvaje :rolleyes:
Kako volim ljude koji padaju na propagandu. Rusi su ovde ulozili jako malo novca, znatno manje od Bugarske, ali kada imas propagandne medije onda mozes sve.
Da ruski su jadni ali ono sto se napravi u bivsoj Jugoslaviji je suv kvalitet, doduse nikoga ne prepoznaje ali vec cemo naci opravdanje za to. Od svih ponudjenih najkvalitetniji su Cesi i to su pokazali jer im se tramvaji voze po SAD. Ali kako je radjeno za Univerzijadu sa Varteksom tako ce i ovo. Nacice se stari drugari da se sete ranijih vremena a sto onda da se ne sklopi i po neki poslic ko jos vrsi ispitavanja kao ovi u Helsinkiju, sta oni znaju. To vazi i za Ruse jer je tu isto tange frange samo sa druge strane.
Ja da se pitam uzeo bih jedino Skode iz istocne Evrope a trazio bih pre svega zapadnu proizvodnju.
 
po americi voze i flexity (bombardier) i avanto (siemens).

sto se mene tice, kad se budu kupovali tramvaji, prvo citadis, pa combino, pa sirio, pa skoda, pa crotram, pa onda 10,000 praznih mesta, pa odvratni ruski.

moj problem sa ruskim investicijama je to sto su one ili otvoreno politicke ili iza njih stoji politicka pozadina i zahtevi, bez izuzetka, jer je ruska privreda i dalje komandna i radi sta joj tata kaze. a ruskoj politici mogu da nadjem sto miliona zamerki.
 
shabanajzer":136cr2a1 je napisao(la):
po americi voze i flexity (bombardier) i avanto (siemens).

sto se mene tice, kad se budu kupovali tramvaji, prvo citadis, pa combino, pa sirio, pa skoda, pa crotram, pa onda 10,000 praznih mesta, pa odvratni ruski.

moj problem sa ruskim investicijama je to sto su one ili otvoreno politicke ili iza njih stoji politicka pozadina i zahtevi, bez izuzetka, jer je ruska privreda i dalje komandna i radi sta joj tata kaze. a ruskoj politici mogu da nadjem sto miliona zamerki.
Ma ne bih sada o politici ima toga nije da nije ali imas toga i kod SAD i EU samo treba pogledati desavanja oko JAT-a ili oko gradnje gasovoda po Evropi.
I jos nesto, po cemu su ruski proizvodi losiji od onoga sto se proizvede na prostoru bivse Jugosalviji, izuzimajuci Sloveniju koja je u EU?
 
losiji su po tome sto su manje kvalitetni, sto im treba vise odrzavanja i sto su samim tim na dugi rok skuplji.

sta je to u bivsoj sfrj korisceno u (saobracajnoj) infrastrukturi a da je poreklom iz rusije?

- lokomotive americke i nase (dizel), svedske, francuske, rumunske i nase (elektro), emv spanski, madjarski, ruski (jedini i najgori primer)
- avioni americki i francuski (atr)
- tramvaji ceski i nasi (djuro djakovic)

itd.

i to se sve skupa pokazalo jako, jako kvalitetno. i kakvog ja sad interesa imam da trazim da se kupe ruski tramvaji jer su jeftini? kao sto sam rekao gore, jesu jeftiniji na pocetku, ali ce se posle kvariti svakih 5 minuta (sindrom ruskih trola) i ispasce duplo skuplji u odrzavanju, saobracajnim guzvama, izgubljenom vremenu nego bilo koji konkurent.
 
shabanajzer":ilowtjqp je napisao(la):
ufff... ovaj inekonov sajt je pravi horor, a ni tramvaji im nisu bog zna sta. ovaj koji su napravili za ufu mi se ubedljivo najmanje svidja od svih koje smo dosad videli, nekako je nesrazmerno visok u odnosu na duzinu, plus je naslednik kt dizajna koji ja ne mirisem mnogo

treba neko da im kaze halo ljudi, malo zakrivljenih linija, moze? jel imao marks neki fetis pravih uglova, pa istocni blok samo to pravi, sta?
Pa ti isti niskopodni tramvaji se izvoze u USA u kooperaciji sa Škodom. Ovaj u Ufi je nekako stvarno kockast, kao da je kockastiji od svojih originala T6B5
rig_t6b5_221+222_rl.jpg

Čak mi manje deluju kockasti T6A5
t-8664.jpg

i T6C5
t6a5c.jpg

Najružnija su mi ova kockasta svetla, više mi se sviđaju okrugla originalna. To isto važi i za naše katice.
Pravili su oni i tramvaje sa zakrivljenim linijama. setimo se samo T4 tramvaja na našim ulicam (još povremo vozi), a i 90ih je ČKD napravio niskopodni sa zakrivljenim linijama, modeli RT6S i RT6N. Nažalost nisu ih mnogo proizveli
9p.jpg
 
jeste, t4 je super bio za ono vreme. ovaj rt6 mi se svidja, mada su mi kad je o cesima rec ipak nove skode mnogo, mnogo lepse, posebno onaj novi 15t koji tek projektuju.

EDIT: sad sam gledao skoda 10t (astra) koji su izvezli u sad, u portland i takomu (ima li neka veza izmedju drz. vasington i ceske :)) i moram priznati da nisam odusevljen. od euro tramvaja koji voze po americi i dalje mi se najvise svidja bombardier avanto, mislim da je ovde u hjustonu:
http://bp0.blogger.com/_rBWD5yqzqJI/RcEsU_nm-7I/AAAAAAAAABQ/q5HIA8ccYlw/s1600-h/MetroRail.jpg

btw, evo citata sa istog sajta sa kog je slika (http://gttavisions.blogspot.com/2007/01/ttc-to-consider-streetcar-purchase.html):
CROTRAM TMK-2200
Arguably the most sophisticated light rail vehicles in the world, and cheaper than many other models.
:)
 
Aman ljudi, mlatite praznu slamu, Beogradu trenutno novi tramvaji ne trebaju. Od "povrsinskih" vozila, trebaju nam novi trolejbusi i autobusi, a sto se sinskih vozila tice, voleo bih u Beogradu da vidim metro, i, u kracem roku, nove garniture za Beovoz.
 
shabanajzer":1vyfemsc je napisao(la):
losiji su po tome sto su manje kvalitetni, sto im treba vise odrzavanja i sto su samim tim na dugi rok skuplji.

sta je to u bivsoj sfrj korisceno u (saobracajnoj) infrastrukturi a da je poreklom iz rusije?

- lokomotive americke i nase (dizel), svedske, francuske, rumunske i nase (elektro), emv spanski, madjarski, ruski (jedini i najgori primer)
- avioni americki i francuski (atr)
- tramvaji ceski i nasi (djuro djakovic)

itd.

i to se sve skupa pokazalo jako, jako kvalitetno. i kakvog ja sad interesa imam da trazim da se kupe ruski tramvaji jer su jeftini? kao sto sam rekao gore, jesu jeftiniji na pocetku, ali ce se posle kvariti svakih 5 minuta (sindrom ruskih trola) i ispasce duplo skuplji u odrzavanju, saobracajnim guzvama, izgubljenom vremenu nego bilo koji konkurent.
A jeli ima jos tih SFRJ tramvaja u Beogradu? Bolje receno kada su pravljeni?
Slazem se da ono sto je jeftinije nije i bolje jer odrzavanje moze da bude skupo pa da na kraju izadje skluplje ali ne mora da znaci moze jednostavno biti jeftina radna snaga.
Zato lepo treba sve ispitati, motore, dimenzije, grajanja itd.
Cekaj zar oni vozovi sto saobracaju na liniji Beovoza nisu ruski? Zar se ne koriste masovno u nasoj zeleznici a ko zna kada su napravljeni?
 
shabanajzer":1x2m3aq4 je napisao(la):
jeste, t4 je super bio za ono vreme. ovaj rt6 mi se svidja, mada su mi kad je o cesima rec ipak nove skode mnogo, mnogo lepse, posebno onaj novi 15t koji tek projektuju.

EDIT: sad sam gledao skoda 10t (astra) koji su izvezli u sad, u portland i takomu (ima li neka veza izmedju drz. vasington i ceske :)) i moram priznati da nisam odusevljen. od euro tramvaja koji voze po americi i dalje mi se najvise svidja bombardier avanto, mislim da je ovde u hjustonu:
http://bp0.blogger.com/_rBWD5yqzqJI/RcEsU_nm-7I/AAAAAAAAABQ/q5HIA8ccYlw/s1600-h/MetroRail.jpg

btw, evo citata sa istog sajta sa kog je slika (http://gttavisions.blogspot.com/2007/01/ttc-to-consider-streetcar-purchase.html):
CROTRAM TMK-2200
Arguably the most sophisticated light rail vehicles in the world, and cheaper than many other models.
:)
To sto si napsiao su proverili Finci na ulici i dosli su do zaklljucka da nije tako.
In 2007 HKL (Helsinki City Transport), Helsinki, Finland showed interest for the TMK 2200. Končar sent one of ZETs vehicles (Nr. 2263) to Helsinki on 5 December 2007. The HKL need to acquire new trams in order to meet the requierements of the growing track lineage as well as to partially replace the Valmet Nr I trams dating from the 1970s, and TMK 2200 is one possibility among several others. HKL has some bad experience with their present low-floor Bombardier Variotrams. In practice a shortened version of the TMK 2200 would have to be created if HKL were to order trams of the type. In test service the TMK 2200 received criticism from the public for not having enough seats or leg room, as well as being noisy
Aman nije vazan toliko izgled koliko eksplatacija i velicina prostora. Ne treba da izgleda kao preporod socrealizma ali ne treba da izgleda kao svemirski brod, ne.
 
Garniture na Beovozu jesu ruske, tj. latvijske, jer ih je proizvela fabrika RVR iz Rige (www.rvr.lv). Uvedene su u saobracaj negde od sredine 70-ih pa sve do 80-ih. Vozila su jako kvalitetna, medjutim problem u ZS je odrzavanje, a da stvar bude jos gora mnogi RVR-ovi kooperanti su vec stavili kljuc u bravu, pa nema originalnih delova...
 
@shabanajzer
Ne znam koja je veza između Češke i države Washington, znam samo da će i Washington D.C., Madison i još neki gradovi USA uvesti baš te tramvaje.
Avanto nije Bombardierov, već Siemensov model (ali mislim da je bolji od Combina)
@KimIlSin
Mislim da treba polako uvoditi nove tramvaje. Slažem se da bi više trebalo posvetiti modernizaciji postojećih. I ja bih pre voleo da vidim metro i nove garniture Beovoza.
@No1
Ako misliš na Đuro Đaković tramvaje više ih nema. Pravljeni su između 1967. i 1974. U Zagrebu još voze. U Beogradu su ih ukidali ne zbog kvaliteta (kažu neki da su bili kvalitetniji od čeških), već je GSP imao politiku da unificira tramvajski vozni park. S jedne strane to je bila dobra politka, s druge veoma loša.
Da, u Beovozu voze ex-SSSR vozovi, ali oni se sve više kvare, mnogi su istrčali kilometre i treba im generalka, a od modernizacije nema ništa i izgleda da će ŽS od Beovoza da uzme tri garniture.
 
Siniša":c9i1tq7u je napisao(la):
@No1
Ako misliš na Đuro Đaković tramvaje više ih nema. Pravljeni su između 1967. i 1974. U Zagrebu još voze. U Beogradu su ih ukidali ne zbog kvaliteta (kažu neki da su bili kvalitetniji od čeških), već je GSP imao politiku da unificira tramvajski vozni park. S jedne strane to je bila dobra politka, s druge veoma loša.
Da, u Beovozu voze ex-SSSR vozovi, ali oni se sve više kvare, mnogi su istrčali kilometre i treba im generalka, a od modernizacije nema ništa i izgleda da će ŽS od Beovoza da uzme tri garniture.
Pa logicno bi onda bilo da je kupovano domace zar ne? Em kvalitetnije em domaca fabrika jos u socijalizmu gde je kupovano po naredbi drzave.
 
No1":slulx9e0 je napisao(la):
Pa logicno bi onda bilo da je kupovano domace zar ne? Em kvalitetnije em domaca fabrika jos u socijalizmu gde je kupovano po naredbi drzave.
E tu već nailazimo na pogubnu politiku tadašnjih politčara. 70ih i 80ih je među našim politčarima i ispolitizovanim stručnjacima smatrano da treba kupovati jeftinje tramvaje od ''bratske socijalističke Čehoslovačke'':| Ta politika je naročito bila izražajna u Beogradu. Čak je i list GSP-a u jednom tekstu o nabavci novih tramvaja iz 1983. izneo stav da Đuro Đaković nudi ''nerealne uslove'' bez ikakvih obrazloženja:mad:. 1990. godine je polako počeo da razmišlja o proizvodnji tramvaja, čak su napravili na starim obrtnim postoljima ''Bika'' jedan šestoosovinski tramvaj, u Zagrebu poularno nazvan ''Tenk'' (garažni broj 900). ''Tenk'' je trebao biti ispitivan i u Beogradu, ali onda je došao rat i znamo kako su stvari dalje tekle.
 
ne znam zasto nisu kupovali dj. djakovic. evo kako je izgledao:
68llp90.jpg


i ja mislim da treba postepeno uvoditi nove tramvaje uz paralelan remont postojecih i remont tramvajskih sina i kontaktne mreze. takodje ne verujem da ce prevoz biti kvalitetniji dok se ne uvede pravi metro, dok beovoz moze da sluzi kao suburban/commuter rail samo ako se iskljuci iz zeleznica srbije, bilo kao fransiza, bilo privatizacijom, bilo stavljanjem pod nadleznost grada.
 
Na slici koju si poslao je Đuro Đaković I, dvoosovinski tramvaj, popularno zvan ''Stojadin'' (u Zagrebu je imao prvi garažni broj 101). Beograd je 1965 kupio svega 10 komada i nije se pokazao dobro, dok se u Zagrebu odlično pokazao. Verovatno je u Beogradu bio problem brdoviti teren, dok je Zagreb uglavnom ravan. Beogradu je više odgovarao četveroosovinski Đuro Đaković II, tj. ''Bik''. Beograd je u periodu od '67 do '74 kupio 41-og ''Bika''. S druge strane, Zagreb ih je manje kupovao.
 
ah, vidis, nisam bio (dovoljno) informisan. nego jedno glupo pitanje - mislim da se o ovome vec pisalo ovde - da li su sve tramvajske sine u beogradu pogodne za niskopodne tramvaje? konkretno mi pada na pamet deo u pariskoj, mada sam siguran da ima jos spornih deonica. ne znam koju toleranciju nagiba gore/dole imaju tramvajska postolja, buduci da je to ipak sinsko vozilo?

jos jedna stvar - kad sam bio klinac, secam se tramvaja sa bremzom, tj. ruckom za upravljanje kakvu sad imaju ovi duewag-ovi, tj 'svajcarci'. to je bilo pocetkom osamdesetih. koji bi to tramvaj mogao da bude? jel su u to vreme jos uvek vozili PCC, ili je to djuro djakovic?
 
Mislim da prvo treba uraditi metro,pa tek onda razmisljati o rekonstruisanju tramvajske mreze!!

Ako je mreza ovakva kakva jeste, bolje je da kupe autobuse!! (ako ste se nekada vozili od Savskih blokova do npr. pravnog fakulteta, primetite da autobusom stignete 15-20 min ranije nego 7-icom).

zakljucak: U Bg tramvaji nista ne pomazu!!!
 
shabanajzer":gjay2tyj je napisao(la):
ah, vidis, nisam bio (dovoljno) informisan. nego jedno glupo pitanje - mislim da se o ovome vec pisalo ovde - da li su sve tramvajske sine u beogradu pogodne za niskopodne tramvaje? konkretno mi pada na pamet deo u pariskoj, mada sam siguran da ima jos spornih deonica. ne znam koju toleranciju nagiba gore/dole imaju tramvajska postolja, buduci da je to ipak sinsko vozilo?
Odlično pitanje! Kažu da je Končarev tramvaj otpao zbog brdovitog terena, jer nije predviđen za velike nagibe. Navodno da bi imao problema u Nemanjinoj. Stoga stručnjaci smatraju da bi se za Beograd taj tip tramvaja morao prepravljati. Izgleda da neki niskopodni tramvaji baš nisu za brdoviti teren. I dobro si primetio Parisku ulicu, ne samo što trasa ima nagib, već i se čini da je dosta uska. Pitam se da li bi tu mogao proći novi Škodin tramvaj širine 2,46 metara:/
shabanajzer":gjay2tyj je napisao(la):
jos jedna stvar - kad sam bio klinac, secam se tramvaja sa bremzom, tj. ruckom za upravljanje kakvu sad imaju ovi duewag-ovi, tj 'svajcarci'. to je bilo pocetkom osamdesetih. koji bi to tramvaj mogao da bude? jel su u to vreme jos uvek vozili PCC, ili je to djuro djakovic?
Tramvaji s ručkom, tj potenciometrom su imali svi modeli Đure Đakovića, Duewagovi tramvaji iz Hagena i neki stariji modeli. PCC nije imao.
"nezanimeme"":gjay2tyj je napisao(la):
zakljucak: U Bg tramvaji nista ne pomazu!!!
Dokle god tramvaji budu delili trasu sa ostalim vidom saobraćaja, tramvaj će se sporo kretati. U Beogradu je tramvajski vid saobraćaja zapostavljen zahvaljujući pogrešnoj politici GSP-a koja je dala primat razvoju autobuskog saobraćaja. Tramvaj ima daleko veće prednosti od autobusa: ne zagađuje, brži je (pod uslovom da se ne meša s drugim saobraćajem) i može primiti daleko viši broj putnika. Zato prvo treba mrežu unaprediti. Jeste da košta, ali se isplati na duge staze.
 
sinisa, hvala na odgovoru. to ce onda verovatno biti duewag, buduci da je na rucki pisalo (secam se kao da je juce bilo) 'bremsen -- halten' :)

nesto o brzini putovanja tramvajem - ja cesto idem do vera na novom, dakle sidjem neposredno pre nego sto skrene kod zeleznicke stanice. put iz grada (recimo sa bulevara ili slavije) dotle je neuporedivo prijatniji i brzi nego autobusom. sad, ja mozda ubadam neke periode kad nema puno putnika, mada je valjda spic, ali taj tramvaj ne bih trampio za autobus nikad. i da, slazem se da bi morali da odvoje tramvaje od ostatka saobracaja - ako je ikako moguce i fizicki - da se taj potencijal iskoristi.
 
Siniša":l57tkpm0 je napisao(la):
Dokle god tramvaji budu delili trasu sa ostalim vidom saobraćaja, tramvaj će se sporo kretati.
A to je primetio svako ko se vozio tramvajem od Sajma do Železničke stanice. :) Jedino problematično mesto - raskrsnica sa Savskom, dok autobusi mile preko mostarske petlje i posle u Sarajevskoj, tramvaj samo propiči. :)
 
Vrh