Šta je novo?

Tramvaji

BgdExplorer":thzomdj4 je napisao(la):
KimIISin vidis i ja sam o tome razmisljao. Ako Zagreb ima stvarno veci budzet od beograda, pa makar i neznatno, onda je to katastrofa i bruka za BG jer, ako grad koji je duplo manji od BG ima budzet veci od BG, zamisli sta on moze da uradi, dakle potpuno je logicno videti u Zagrebu Citaro made in Mannheim a ne Ikarbus, kao i 10-20 katica a preko 50 novih Crotrama, sto znaci da Zagreb ima perspektivu i gura napred a BG samo kuka i stoji u mestu umesto da dokaze da je 100 puta bolji pa makar i u rudniku radio (kazem figurativno samo, postavljam ceo bg u kozu jednog coveka). Sto automatski znaci da Beogradska vlas koja predstavlja Bepgrad nema nikakvu perspektivu odnosno da sam grad ni kriv ni duzan nema nikakvu perspektivu a samo ume da kuka i njace apsolutno bez razloga. Ko radi ne boji se gladi. neka BG osposobi ILR iz zeleznika i nek otvori novu GOSA fabriku za tramvaje i odeljak Severa iz subotice za elektromotore, Informatika nek radi elektronske sisteme i displaye i eto nam ga Beotram. Finitto! A onda i bg ima tramvaje, kad napravi sam tramvaje, ne mora da baca pare i za njih pa ulaze ostatak novca za kvalitetnije buseve tj Citaro. Samo volja i snaga uma nadleznih, i sve barijere su probijene jednim udarcem. Dogovor kucu gradi ali nasi mamlazi nisu skloni dogovoru, u tome je najveci problem.
Pa, pazi, gradove ne mozes da poredis, svaki od njih ima milion specificnosti, koje Beograd cine Beogradom, a Zagreb Zagrebom. Beograd je izgurao napred, uprkos ocitoj nesposobnosti svojih gradskih vlasti, a i ne treba zaboraviti da je pre samo 9 godina Beograd bio bombardovan, a pre samo 15 godina gradska privreda se potpuno raspala. Oktobra 2000. u gradskoj kasi je bilo samo 400,000 DEM., a danas imamo niskopodne autobuse, cistilice, cak u nekim parkovima i kesice za pseci izmet. Za mene je to impresivno dostignuce! Ja vec duze vreme drvim da bi kupovina novih tramvaja predstavljala promasenu investiciju. Pre svega zbog cene, za koju se moze nabaviti vise niskopodnih autobusa i trolejbusa (koji, by the way, imaju mnogo vece ucesce u prevozu Beogradjana od tramvaja), kao i zbog cinjenice da su postojeci tramvaji u BG sasvim moderni, i da bi uz adekvatno odrzavanje i modernizaciju mogli bez ikakvih problema da potraju jos 20-25 godina. Kao dugorocno resenje, zna se, jedino prihvatljivo je teski metro.
 
Hrvatska je uvek imala veci GDP per capita od Srbije, cak i una vremena. Po zavrsetku rata u Bosni 1995. Hrvatska je udarnicki krenula napred i pri tome dobila veliku internacionalnu pomoc i investicionu inekciju, sto pokazuje i danasnja hrvatska zaduzenost.

Posto su krenuli sa bolje startne pozicije i 6 godina ranije od Srbije (da ne racunamo sada i izgubljeno vreme u Srbiji na 5000 izbora u medjuvremenu) naravno da im je budzet veci i sada trose vec na sminkanje, s' obzirom da su mnoge infrastrukturne probleme vec resili. Znaci, Beograd ce biti na tom nekom nivou tek za jedno 5 godina, a hrvatski GDP ce stici tek mozda za nekih 10-15 (ako se naravno nastavi jak ekonomski rast).

Sve u svemu, Beograd stoji na prekretnici: novca ima, ali za prioritete, sto tramvaji ocigledno nisu jer se ovi postojeci i dalje nekako kotrljaju. Beograd, kao i cela Drzava i ostali gradovi, moze da se zaduzuje i dalje ulaze u infrastrukturu, a moze da osmisli i nove nacine dobavljanja finansija, kao recimo emisijom municipalnih obveznica (za sta trenutno nije bas najsrecnije vreme u svetu). Hrvatski finansijski sistem, kao i rating je razvijeniji od srpskog, sto znaci da je zaduzivanje komsija jeftinije nego kada se mi zaduzujemo, tako da, za sve je potrebno vreme i ako se uporedi kada smo poceli mi, a kada su poceli drugi sa svim reformama vezanim za tranziciju, vidi se da smo od prilike na istom nivou (u zavisnosti od vremena koje je bilo na raspolaganju), sto zanci, da za nekim zemljama zaostajemo 12 godina, za nekima 10, a za nekima 5-6 (Hr, BiH).
 
Nego da se vratimo realnosti, u Bulevaru V.Mišića radovi pri kraju ali već se vidi da je potrebno trotoare metalnom ogradom potpuno razdvojiti od šina jer, već je puno parkiranih automobila na još nedovršenim šinama i trotoarima ,užas od nepoštovanja propisa kada se već nepoštuju onda ograda pomaže,nadam se da neko iz grada ko prati ovaj projekat i reći to izvođaču Swietelskom/Reinhard iz Austrije.
 
Ma ne zanima me nista, hocu samo vec jednom da vidim kvalitet na ulici. Kad vidim kvalitet, onda cu sa punim pravom moci da kazem, svaka cast, popravili smo se i postali smo bolji od drugih, ili bar priblizno kao oni sto su bili bolji od nas :cool:
 
A da pisemo Bazelu da nam posalje jos tridesetak "zelenih tramvaja"? Ovi postojeci su se pokazali super. Udobniji su i kvalitetniji od ceskih, iako su stariji. Verujem, takodje, da ima jos puno gradova u Svajcarskoj, Nemackoj i Austriji koji osavremenjavaju tramvajski vozni park... ;) Oni se oslobode starudije, a mi dobri za narednih 10 godina. :D
 
Problem je što su u većini tih gradova Tramvaji sa širokim rasponom šina, tako da ne odgovaraju našim uslovima, dok pak Bazel (ne znam za ostali de Švice) ima iste šine kao i mi. Da, slažem se, zeleni tramvaji su bolji, i lepši u neku ruku od crvenih.
 
U Švajcarskoj svi gradovi imaju metarski kolosek za tramvaje. Imaju i mnogi nemački gradovi, uglavnom istočni delovi Nemačke. Metarski kolosek i nije tako redak u zapadnoevropskim gradovima.
 
Pohvala SWietelskom i Gradskoj upravi ,posle mog apela da se u B.Mišića postavi ograda između tramvajskih šina i trotoara zbog nepropisnog parkiranja na istim ,danas je izvođač to uradio,ali da bi po završetku radova stanje ostalo isto opet apelujem da se posle te privremene ograde postavi trajna ili stubići jer će uprotivnom trotoari biti upropašteni posle par nedelja a tramvaji će stajati na svakih pet minuta da bi se neko uparkirao i isparkirao na trotoaru :gobb:
 
Privode se kraju radovi u Bulevaru vojvode Mišića
Brže od Novog Beograda do Banovog Brda

Autor: B. S.
26/11/2008 23:18

Početkom decembra, tramvaji će ponovo saobraćati Bulevarom vojvode Mišića. Do tada bi, prema najavama, trebalo da bude završena zamena šina na deonici od restorana „Gospodarska mehana“ do Mostarske petlje.

Najveći deo posla većje obavljen jer su radnici austrijskog preduzeća „Svitevski“ iskoristili lepo vreme i postavili novu tramvajsku prugu na skoro svim delovima gradilišta. Ostalo im je samo da zamene šine ispod mosta „Gazela“ čiji će delovi ovih dana takođe biti obnavljani.

U gradskom sekretarijatu za saobraćaj kažu da će radovi na najdužem beogradskom prelazu preko Save početi mnogo ranije nego što se očekuje. - Većovog meseca popravićemo deo mosta ispod koga prolaze šine, jer ne želimo da kasnije, kada počne obimno preuređenje „Gazele“, pravimo dodatne gužve na ulicama. Zbog toga smo se dogovorili sa „Putevima Srbije“ da mi sada obavimo manji deo posla, a da oni urade ostatak kada se stvore uslovi za temeljnu popravku mosta - objašnjavaju u sekretarijatu.

Kompletan posao u Bulevaru vojvode Mišića, uključujući i raskrsnicu Savske i Drinske ulice, biće završen u narednih nedelju dana.

Rok neće biti probijen, jer je većasfaltiran najveći deo ulice kojom prolaze tramvaji, a u toku je popločavanje trotoara, tako da će strana Bulevara koja se nalazi preko puta sajma uskoro dobiti novi izgled.

Kada budu zamenjene tramvajske šine ovom saobraćajnicom brže će se kretati ne samo tramvaji veći automobili, jer su ekipe „Beograd puta“ postavile koordinacioni kabl koji će služiti za takozvano inteligentno upravljanje saobraćajem. To znači da ća ubuduće na semaforima u ovoj ulici duže trajati zeleno svetlo, što će ubrzati protok vozila koja se kreću iz pravca Čukarice prema centru.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/srbija/be...ograda_do_banovog_brda.39.html?news_id=146542
 
стварно је та газела у тоталном хаосу и распадању, не верујем да су од њене изградње било шта на њој - осим фарбања ограде - радили...
а ово је лепа вест за булевар в. мишића.

:gobb:
 
Трамвајем кроз Булевар војводе Мишића за две недеље
Замена дотрајалих шина на потезу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа” биће завршена најкасније до 15. децембра, каже Драгољуб Ђаконовић, секретар за саобраћај

Поправка трамвајских шина у Булевару војводе Мишића биће завршена за две недеље. До тада би требало да буде окончан и посао у делу Савске улице, као и радови на мосту „Газела” изнад Мостарске петље.

У Секретаријату за саобраћај истичу да је сасвим извесно да ће трамваји, после вишемесечне паузе, од 15. децембра поново саобраћати од Железничке станице до „Господарске механе”, што значи да се и радовима у Савској назире крај.

Предвиђено је да осим постављања шина од „Мостара” до „Механе” мајстори аустријског предузећа „Свитевски” уреде и стазе за пешаке и поставе нове плочнике и ивичњаке. Највећи део посла већ је обављен, а тренутно се сређује окретница преко пута хале један Београдског сајма, као и део трамвајске пруге код Мостарске петље.

Драгољуб Ђаконовић, секретар за саобраћај, каже да је првобитно планирано да цео посао буде завршен до 7. децембра, али је због радова у Савској реалније да трамваји са линија 3, 12 и 13 поново крену од половине месеца.

– Сви радови биће окончани најкасније до 15. децембра. Најављено је да ће ових дана бити лепо време, што ћемо свакако искористити да убрзамо посао – најављује Ђаконовић додајући да ће мајстори већ до 6. децембра поправити и део „Газеле”, који је од суботе затворен за саобраћај.

Он наглашава и да је завршетак радова у Савској улици од изузетне важности јер ће се тада створити услови да трамваји знатно брже саобраћају од Новог Београда па скоро до Бановог брда.

– Новим шинама биће повезани Нови Београд и Чукарица и то преко Старог савског моста, Савске улице и Булевара војводе Мишића – закључује Ђаконовић.

Поправку трамвајске пруге у овој изузетно прометној београдској саобраћајници искористиле су екипе „Београд пута” које су поставиле координациони кабл за „интелигентно” управљање саобраћајем. То значи да ће убудуће у Булевару војводе Мишића дуже трајати такозвани зелени талас, што ће убрзати проток возила која се крећу из правца Чукарице према центру.

– Скоро сви светски и европски вишемилионски градови имају „интелигентно” управљање саобраћајем и оно би морало да буде уведено и у Београду. На тај начин би саобраћај у главном граду требало да функционише уз помоћ детектора и камера, што ће утицати на смањење гужви, а поготово чекање на семафорима где ће зелено светло трајати дуже – објаснио је Бранко Смиљанић, заменик секретара за саобраћај.

Према ранијим најавама, после ове саобраћајнице предстоји уређење трамвајске пруге и у Карађорђевој и Пожешкој улици, где би радови могли да почну већ на пролеће.

За замену дотрајалих шина у Булевару војводе Мишића издвојено је око 470 милиона динара, а новац је обезбеђен делом из градске касе, а делом од кредита Европске инвестиционе банке у склопу пројекта „Обнова инфраструктуре Београда”.

Н. М.

[објављено: 02/12/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Tramvajem-kroz-Bulevar-vojvode-Mishica-za-dve-nedelje.sr.html
 
Da, to bi bilo dobro, uvek me je nerviralo što moraš da presedaš. Bilo je odlično kad se Slavija radila ili Nemanjina ili Autokomanda, što je 9l išla do Gospodarske mehane.
 
Banovo Brdo-Novi Beograd je trebala biti linija 13A, čak su pre 10 godina na stanicama stavljali oznake.
 
Da nema neko slucajno neki sajt/sliku/tekst gde se spominje istorija svih linija odnosno kroz istoriju koji brojevi su saobracali kojim trasama. Meni se sve cini da su kod mene u Vojvode Stepe jedno vreme saobracali i neki drugi tramvaji sem 9, 10, 14.
 
ima puno toga na forumu entuzijasta zeleznice, railserbia... evo par postova:
chris @ railserbia":2tk5c3u9 je napisao(la):
Listam danas knjigu: "Ulice i trgovi Beograda, 1872-2003" od Milana Leka i zapazih nešto u uvodnom delu:

Linija 1: od paviljona "Cvijete Zuzurić" ulicama Uzun Mirkovom, Vase Čarapića, Kolarčevom, preko terazija i dalje ulicom Kralja Milana, Trgom Slavija i dalje ulicama Svetog Save i Katanićevom do ugla sa Makenzijevom ulicom. Od ovog mesta u povratku silazila je Mekenzijevom ulicom do Slavije i dalje opisanom trasom.

Linija 1a: d ugla Katanićeve i Makenzijeve ulice pružala se ulicom 14. Decembra (nekada Prištinska) do Crvenog Krsta (dopunska linija).

Linija 2: imala je kružni tok u dva suprotna smera ulicama Tadeuša Košćuška, Pariskom, Karađorđevom, Savskim trgom, Nemanjinom, Trgom Slavija, Beogradskom, Bulevarom kralja Aleksandra, 27. marta, Džordža Vašingtona, Cara Dušana do Tadeuša Košćuška.

Linija 3: od Kneževog spomenika na Trgu republike, ulicom Kolarčevom, Terazijama, Kralja Milana, Kneza Miloša preko Mostara, Bulevarom vojvode Mišića, kroz Topčiderski park do žel. stanice Topčider.

Linija 4: lokalna linija na istoj pruzi kao i linija 3 sa polaskom od Gospodarske mehane do žel. stanice Topčider.

Linija 5: imala je kružni tok od Gl. žel. stanice ulicama Nemanjinom, kneza Miloša, Kralja Milana, Terazijama, Kolarčevom preko Trga Republike, ulicama Vase Čarapića, Uzun Mirkovom, Pariskom i Karađorđevom.

Linija 6: od Kneževog Spomenika, Kolarčevom preko Terazija i Bulevarom kralja Aleksandra do Deskaševe ulice.

Linija 7: od paviljona "Cvijeta Zuzurić" i pružala se Uzun Mirkovom, Vase Čarapića preko Trga Republike i dalje Makedonskom, Svetogorskom, Ilije Garašanina, Majora Ilića, 27. Marta i Ruzveltovom do Novog Groblja.

Linija 8: nikada nije postojala iz nepoznatog razloga.

Linija 9: Od Kneževog spomenika ulicom 29. novembra do njenog karaja.

Linija 10: Polazila je sa Trga Slavija i pružala se Bulevarom JNA preko Trga oslobođenja i ulicom Vojvode Stepe do ulice Kapetana Zavišića.

Linija 11: od Terazija odakle se spuštala Prizrenskom ulicom, preko Zelenog Venca, ulicama Jug Bogdanovom i Karađorđevom do Kapetanije na Savskom pristaništu.

Linija 12: Od Kneževog Spomenika, Kolarčevom, terazijama, Kralja Milana, Kneza Miloša preko Mostara, Bulevarom Vojvode Mišića, ulicama VCase Pelagića, Petra Čajkovskog i Teodora Drajzera do njenog vrha.

Linija 13: od Gospodarske mehane, radničkom ulicom kroz naselje Čukarica do Obrenovačkog druma (uz obalu reke Save).

Linija 14: od Terazija i spuštala se niz Prizrensku ulicu preko Zelenog venca, Brankovom preko mosta Kralja Aleksandra (danas Brankov most), Bulevarom Nikole Tesle do Zemuna.
ovo gore je stanje od pre rata.

a evo i slike sa istog foruma, tramvajska mreza 1985. i planovi za 1990. (tj. tramvajem u XXI vek):
sinskisistem1990rt0.jpg


ovde je i ceo projektovani sinski sistem za 2000, takodje iz 1985:
sinskisistem2000dr9.jpg
 
Kakvi planovi.. mogu da primetim da sve linije koje idu juzno od centra grada ne idu kroz centar urbanizovanih naselja, vec njihovom periferijom...

Pogledajte na planu 1985-1990 izmedju 5,6,7 / 8, 9, 10 / 1, 3... ovde treba potpuno novo razmisljanje...:(


E da, i gledao sam nesto plan za most na adi...

overview_en.gif



Po legendi, tramvajska linija 3 se ukida??? (ovo zuto)
 
Heh, neverovtno od kako sam postavio ove planove na zovspozega forumu, povlačili su se po raznim forumima. Planovi su predstavljeni negde marta '85, a u toku te godine GSP je promenio još dva plana, tako da je tokom te godine izašao četvrti plan. To samo govori koliko je priča "tramvajem u XXI vek" bila maglovita.
Bilo je raznih linija i nomenklatura tramvaja tokom istorije, ako bi počeo priču o njima trebaće mi dosta, dosta vremena.
@shmeksi
Nekad je ulicom Vojvode Stepe išla i linija 8 Voždovac-Omladinski stadion.
@jovanovm
Koliko vidim trojka će se samo izmeštati, više neće ići kroz Topčiderski park (šteta :( ), već će pratiti reku. Međutim ako na tom potezu postoji i tramvaj i železnička pruga koju misle pretvoriti u gradsko-prigradsku, dve stvari nisu potrebne.
 
Sigurno trojka spada u najlepše tramvajske linije na svetu. Ma nema ništa od ukidanja, neka probaju
o050.gif
 
A ukoliko je tačno to da se izmešta iz parka, šta je razlog tome? Upravo joj taj deo kroz park daje šarm, mada je i posle parka prava uživancija...
 
Nema logike ukidanja trase kroz park, ona nikome ne smeta. A tako je na karti ucrtano, svašta.
 
Problem je sto ne ide nigde... realno, vise bih voleo da je izmeste gore ka naseljima (stari kosutnjak, kanarevo, miljakovac), tj. da skrene levo posle kosutnjaka i posle se penje Borskom.. mada nisam siguran koliko je to moguce... Koji je max nagib?

p.s. ovo govorim cisto iz licnog interesa, ni iz cega drugog :D
 
Vrh