Šta je novo?

Tramvaji

Da li je istina da se vec dva Svajcarca rashoduju? Ako je to tacno, prvi bih stao iza ideje da gradjani tu informaciju proslede donatoru i da se dalja donacija obustavi.
 
Zašto da se donacija obustavi? Vozio sam se tim švajcarskim tramvajem i ide odlično iako je malo zastareo. Oni su nam ih dobronamerno poklonili a nama su odlično došli, smanjili su gužvu i čekanje. Treba da se nadamo da ćemo i mi jednog dana biti razvijena i bogata zemlja i da će mo moćin da dajemo donacije drugima.
 
Матеја Бељан":2qxa7omz je napisao(la):
Da li je istina da se vec dva Svajcarca rashoduju? Ako je to tacno, prvi bih stao iza ideje da gradjani tu informaciju proslede donatoru i da se dalja donacija obustavi.
Čini mi se da je jedan bio namenjen rashodu, za delove. No, siguran sam da su pod prismotrom donatora.
 
dedinje":3vpf32ie je napisao(la):
Zašto da se donacija obustavi? Vozio sam se tim švajcarskim tramvajem i ide odlično iako je malo zastareo. Oni su nam ih dobronamerno poklonili a nama su odlično došli, smanjili su gužvu i čekanje. Treba da se nadamo da ćemo i mi jednog dana biti razvijena i bogata zemlja i da će mo moćin da dajemo donacije drugima.
Objasnio sam zasto. Zato sto sam nacuo da su vec 2 rashodovali. Negde je mogao da vozi 40 godina, a ovde odmah rashod, cherupanje delova i slicno!
 
Koliko ja znam 631 je otpisan odavno, a skoro je rashodovan 621. Ako me pamćenje dobro služi, 631 i 632 su poslati baš namenski za delove (rashod), eto 632 i dalje radi.
 
Wile E. Coyote":3e5glyj1 je napisao(la):
nbumbic":3e5glyj1 je napisao(la):
Do 1984 sedmica se okretala na pristaništu, a trasa joj je bila Ustanička - Slavija - Pristanište.

Potom je trasa 7-ce promenjena na današnju, a u GSP-u su bili mišljenja da je time 6-ca postala nepotrebna, pa je ukinuta
Пре тога је отворена окретница код Железничке станице, па је седмица ишла дотле. Траса кроз Ресавску је пуштена после изградње пруге за Нови Београд. Тако је седмица прво ишла Устаничка-Славија-Блок 45, па кад је изграђена пруга кроз Ресавску (траса коју је трамвајски лоби упорно и непопустљиво гурао по цену живота) скренута је тамо, а шестица укинута, са образложењем да је окретница на Ташмајдану преправљена и да Катице не могу да се тамо окрену.
2012":3e5glyj1 je napisao(la):
Taj koncept je zapravo primenjen u Beču kada je tramvaj u centru spušten pod zemlju,a oni tu fazu nazvali Premetro,naravno oni su i imali cilj da uvedu posle toga Metro,dok je kod nas ta interesna grupa htela da ostane samo tramvaj.. :kafa:
Управо то.

+1
Ljudi ja sam se malo pogubio.... Dakle šestica je ukinuta nakon provlačenja šina kroz Resavsku. I nakon toga ona više ne postoji... Otkud ona danas opet ovde gde je sada? A primetio sam kad sam prolazio Bulevarom Kralja Aleksandra (onim starim) da su na stajališima stajale oznake tramvaja sledećim redom : 5 7 14 i na kraju 6 Kao da je dodato naknadno
 
Postoji 6ica vec nekoliko godina unazad. Odlicna je jer postuje polaske mozda i najbolje od svih tramvajskih linija. Kad god dodje do nekog zastoja u radu sedmice, a desava se neretko jer je jaako dugacka linija, na sesticu uvek moze da se racuna.
 
djakovac":ku9naihk je napisao(la):
Ljudi ja sam se malo pogubio.... Dakle šestica je ukinuta nakon provlačenja šina kroz Resavsku. I nakon toga ona više ne postoji... Otkud ona danas opet ovde gde je sada? A primetio sam kad sam prolazio Bulevarom Kralja Aleksandra (onim starim) da su na stajališima stajale oznake tramvaja sledećim redom : 5 7 14 i na kraju 6 Kao da je dodato naknadno
И јесте накнадно уведен, јер су се људи бунили што је укинута. Зато је 6 и додато накнадно. По мени баш нема неке логике да локал има посебан број, али више је у питању традиција, јер је то једна од првих трамвајских линија. Тренутно не ради, као што рече АММ, због реконструкције Булевара. Још кад би 14 променио број у 8 (што има много више логике - 5,6,7,8 до Устаничке, а 8,9,10 до Бањице, баш се лепо слаже, а 14 да остане за неку од нових линија са Б.Брда кад се заврши мост преко Аде), било би још боље.
 
Wile E. Coyote":c7gvnbhv je napisao(la):
djakovac":c7gvnbhv je napisao(la):
Ljudi ja sam se malo pogubio.... Dakle šestica je ukinuta nakon provlačenja šina kroz Resavsku. I nakon toga ona više ne postoji... Otkud ona danas opet ovde gde je sada? A primetio sam kad sam prolazio Bulevarom Kralja Aleksandra (onim starim) da su na stajališima stajale oznake tramvaja sledećim redom : 5 7 14 i na kraju 6 Kao da je dodato naknadno
И јесте накнадно уведен, јер су се људи бунили што је укинута. Зато је 6 и додато накнадно. По мени баш нема неке логике да локал има посебан број, али више је у питању традиција, јер је то једна од првих трамвајских линија. Тренутно не ради, као што рече АММ, због реконструкције Булевара. Још кад би 14 променио број у 8 (што има много више логике - 5,6,7,8 до Устаничке, а 8,9,10 до Бањице, баш се лепо слаже, а 14 да остане за неку од нових линија са Б.Брда кад се заврши мост преко Аде), било би још боље.
Ta ideja sa 8 uopšte nije loša :):) A i na Banovom Brdu bi sjajno leglo 12, 13, 14....Mislim da je veoma logično da se tako nešto i desi... Ali naravno tek kada most preko Ade bude gotov i pod uslovom da preko njega budu išli tramvaji...
p.s.
Inače 14 je uvedena tek 1989. Za one koji nisu znali...
Negde sam čuo da je broj 8 nekada išao od omladinskog stadiona do Banjice... Da li je to tačno i kada je ukinuta. I zašto u novijoj istoriji tramvaja u Beograu nigde ne postoji broj 4?
 
8 није ишао до Бањице, него до старе окретнице на Вождовцу. А 4 је постојала врло кратко време, средином 80-их је од самосоприноса између осталог урађена скретница Рузвелтова-27. март. Четворка је прво ишла Омл. стадион (или Ново гробље, не могу да се сетим да ли су прво продужили пругу или направили скретницу) - Ташмајдан, а по изградњи скретнице Омл. стадион - БЕКО. Линије 1, 4 и 8 су укинуте почетком 90-их (1 је нешто врло, врло кратко ишао Пристаниште-Таш-Вук-БЕКО док није сасвим укинут).
 
Wile E. Coyote":ntg4bqd6 je napisao(la):
(1 је нешто врло, врло кратко ишао Пристаниште-Таш-Вук-БЕКО док није сасвим укинут).
Koliko se sećam kec je od kraja 70tih do 90/91 išao Kalemegdan- Rakovica, pa do Kneževca, a do godinu dve posle II svetskog rata kec je išao trasom Kalemegdan - Slavija.
Mislim da je postojala i linija 1 ili 1A do Crvenog Krasta

4 je šesedesetih imala trasu Novo groblje - Čukarica (tako stoji na planu grada iz 1965.)

Evo jedne slike tramvajske stanice iz 80tih (Slavija)
81-089-011A.jpg


Više slika možete videti na

http://www.polier.ch/page/archiv/Villoz/Negative/1981/81-089.htm
 
nbumbic":2ygj9wq5 je napisao(la):
Koliko se sećam kec je od kraja 70tih do 90/91 išao Kalemegdan- Rakovica, pa do Kneževca,
Управо тако. После је још пар месеци ишао овом трасом коју сам навео.
nbumbic":2ygj9wq5 je napisao(la):
4 je šesedesetih imala trasu Novo groblje - Čukarica (tako stoji na planu grada iz 1965.)
А кад су укинули пругу за Чукарицу, ишла је Ново гробље-Господарска механа, па је затим негде 70-их укинута.
nbumbic":2ygj9wq5 je napisao(la):
Evo jedne slike tramvajske stanice iz 80tih (Slavija)
Е овога се сећам. Тад су ознаке линија са стране биле наранџасте са црним великим бројем и релацијом малим словима испод, а напред је било црно роло-платно са белим словима, које се изнутра осветљавало ноћу (увек ми је било смешно што је писало ОМЛАДИНС. СТАДИОН, као да није било места за још два слова :D ), код трамваја је број био посебно, а код бусева је све било заједно. Код трола је то уведено касније, кад су заменили роло-платна са новим, где су била жута слова, а до тада је била велика бела табла са сијалицом напред, која је могла да осветли таблу. У складу са тим, и ознаке на станицама су биле наранџасте са црним словима и бројевима, а у доњем делу (који је на слици почупан) биле су трасе линија које стају на станици са свим стајалиштима (мислим да сам у некој другој теми причао о томе). Врло практичан систем, који се могао модернизовати (пластика са светлом изнутра), али паметњаковићи су то укинули и увели оне беле табле, на којима је у почетку био уписан први и последњи полазак за сваку линију, а које су касније замењене садашњим.
 
Da li zna neko gde na netu mogu da pronađem (na jednom mestu) kompletnu istoriju trasa linija tramvaja od njegovog uvođenja do danas. Najviše me zanima period 1980 - 1995. Puno bi značilo. :D
 
Zbog cega je ukinuta 11 ica kada je to jedina veza Novog Beograda i Kalemegdana i to bas u leto kada ljudi najvise idu na Kalemegdan.

Na drugoj strani uvode se cak posebne bus linije za Adu iz svih krajeva grada, neka cudna diskriminacija potreba Beogradjana, zar ne.
 
djakovac":1cs76ezn je napisao(la):
Da li zna neko gde na netu mogu da pronađem (na jednom mestu) kompletnu istoriju trasa linija tramvaja od njegovog uvođenja do danas. Najviše me zanima period 1980 - 1995. Puno bi značilo. :D
Имаш и на сајту www.railserbia.net/forum у неколико тема у подфорумима "Трамваји" и "Градски превоз - разно". Има нас неколико који дискутујемо о томе што те интересује на оба форума.
 
I taman kad se završi most da se uvede i linija 4 - Rakovica-Blok 45, pa ce onda biti zaokružena celina (izuzev broja 1), 3 i 4 do Rakovice :D
 
Под условом да се како треба ураде скретнице на укрштању моста са постојећом пругом. То би онда изгледало овако:

2 Дорћол-Гл. ж. ст.
3 Ташмајдан-Кнежевац
4 Блок 45-Кнежевац
5 БЕКО-Устаничка
6 Ташмајдан-Устаничка
7 Блок 45-Устаничка
8 Бањица-Устаничка
9 Бањица-Блок 45
10 БЕКО-Блок 45
11 БЕКО-Блок 45
12 Омл. стадион-Б. Брдо
13 Блок 45-Б. брдо
14 БЕКО-Б. брдо

2elftwp.jpg
 
Wile ovaj tvoj plan deluje prilično dobar :) Jedini problem (po meni) je to što će onda u bloku 45 okretati čak 5 linija.... Mislim da je to previše...
Ja bih uradio sledeće:
Da li se neko seća da je po planu tramvajem u 21. vek bilo predviđeno da se šine sprovedu do bloka 70? E pa ja bih to uradio....(po tom planu tu bi se okretala četvorka a ja bih tu smestio 11 i 13 u ovom slučaju)
P.S.

Ali mislim da od tih planova nema ništa... Neće oni ni staviti šine za tramvaj na novi most. Sad kada su menjali šine kod Hipodroma nisu predbideli da se bilo koje druge šine ukrštaju sa njima. A o onima za Banovo Brdo da i ne govorim. Mislim da neće ponovo raskopavati tek postavljene šine za dve godine da bi ih spoili sa mostom.
 
По неком рендеру су предвиђена сва скретања, а по неком није само са Б. брда за Раковицу, па сад, видећемо. Иначе, и ја сам размишљао о 5 линија у Блоку 45, што би се могло решити проширивањем окретнице за још један колосек, а у случају алтернативне варијанте са окретницом у Блоку 70, за четворку се слажем, а једанаестица и тринаестица не вреде (11 јер је то веза са градом, а 13 јер ниједна линија која би ишла преко новог моста не би ишла до краја). Седмица је, малте не, главна трамвајска линија, па не иде ни она да се скраћује, тако да остаје варијанта у Блоку 70 да окрећу 4 и 9, а 7, 11 и 13 у Блоку 45.
 
Da li su ovo planovi za metro 19. veka ili tramvaja za 21. koji smo dobro upoznali.

Zar buduce metro trase nece odmeniti tramvaje za Banovo brdo i Novi Beograd , a sto je najznacajnije u istorijskom jezgru grada i duz Bulevara, a ovde se masta o okretanju u bloku 70. Izgradi sam okretnicu pod svojim prozorom i uzivaj u muzici tramvajskih tockova, naravno ako mozes.Tramvaji nisu igracke, a da li ste vi deca to je pitanje.

Nije pristojno u bilo kom drustvu pa i virtualnom, jer iza reci stoje ljudi, da svako prica o tome sto hoce, a da se ni jednom recju ne osvrne na pojedine postove, a to je redovno ovde i time se uveliko gubi na vrednosti rasprava, ali i na broju ljudi koji ucestvuju.
 
Ако је неко на овом форуму против ширења трамајске мреже и ако неко пљује по трамвајима... :lol: Ладно... Шта рећи о томе ко чита туђе постове, а ко не... Ово да није тужно било би смешно...

Знаш кад ће трамвај бити замењен метроом? Да не живимо у маштаријама (баш тако), него треба видети како искористити мост којим не може да прође метро, него само ЛРТ који покушавају да сервирају.
 
Nemam ništa protiv metroa, ali onog TEŠKOG najtežeg. Pošto taj metro u Beogradu neće biti nikid (nažalost) izgrađen, moramo se okrenuti realnosti. Što se tiče LRT-a mislim da je to najgore rešenje... Bacanje ogromnih para. A po tom planu(izračunali su neki strani stručnjaci) preko tog mosta na Adi bi prvo vozilo linije 3 tog "lakog" metroa prošlo tek 2035 ??? U najboljem slučaju. Dakle ima mesto za šine da bleji još jedno 25 godina prazno pod uslovom da se gradi LRT kako je to isplanirao Đilas....
 
Vrh