Šta je novo?

Tramvaji

Tramvajem u XXI vek :p
"Joca Ristić na SSC"":2s2wxcdi je napisao(la):
Te 1984. Novi Beograd dobija tramvajski saobraćaj...
Mala svečanost na okretnici u 45.bloku, skupio se narod,bila je tu i televizija, i ja u prolazu sa mojim CANONom...
sld164.jpg



Onda su neki važni ljudi ušli u tramvaje i oni su stvarno krenuli...
11-tica je bila prva...
sld183.jpg
 
Prijatelj mi je pricao, kome je otac saobracajni inzinjer vezan za gradski saobracaj, da je postojala ideja da novobeogadski tramvaj bude sa standardnim kolosekom.
Ono sto sam ja procitao iz GSP-ovih novina iz '82 jeste da su postojale tri verzije gde je trebala da ide trasa. Prva verzija je predvidjala tramvaj koji bi sa Savskog mosta skretao direktno u Vladislava Popovica i dalje direktno u Jurija Gagarina. Druga varijanta je predvidjala takodje ulicu V. Popovica, zatim u bulevar Milutina Milankovica i dalje istom trasom kojom sada ide. Izabrana je treca verzija, sadasnja.
 
Jao bre!!!! Nigde nisam mogao da nadjem slike od tog 31. avgusta 1984 kada je bilo otvaranje pruge na Novom Beogradu!!!! Ima li neko jos takvih slika!!!?? Prosto neverovatno da je od tih novih i pravih sina, nastala ona krsina ispresavijana... ispucala.....
 
ja sam glup,dakle tek 1984 godine su uvedeni tramvaji u bg posle drugog svetskog ili sta?

Ja bu**** mislih da su postojali i u periodu izmedju tih godina.

Sad sam se tek ubedacio :(
 
vucko":22j0qoon je napisao(la):
ja sam glup,dakle tek 1984 godine su uvedeni tramvaji u bg posle drugog svetskog ili sta?

Ja bu**** mislih da su postojali i u periodu izmedju tih godina.

Sad sam se tek ubedacio :(
Ne znam da li sam pravilo protumačio tvoj post, ali ako si shvatio da su tramvaji uvdeni u Beogradu tek 1984, pogrešno si shvatio prethodne postove.

Tada je puštena pruga na Novom Beogradu.
Inače jedna od tužnih činjenica je i da je već prvog dana došlo do zastoja u saobraćaju, koliko se sećam zbog nestanka struje

Do 1984 sedmica se okretala na pristaništu, a trasa joj je bila Ustanička - Slavija - Pristanište.

Potom je trasa 7-ce promenjena na današnju, a u GSP-u su bili mišljenja da je time 6-ca postala nepotrebna, pa je ukinuta
 
hvala na pojasnjenju,sad mi je jasno.mogli su tad makar na nbg-u napraviti ogledni metro bio makar nad zemljom ali da je na stubovima.I ko je kriv za tramvajem u XXI vek,gradonacelnik,poslanici,interesentne grupe(da ne kazem lobisti)???
 
vucko":t9hjpq3o je napisao(la):
ja sam glup,dakle tek 1984 godine su uvedeni tramvaji u bg posle drugog svetskog ili sta?

Ja bu**** mislih da su postojali i u periodu izmedju tih godina.

Sad sam se tek ubedacio :(
Postojala je linija za Zemun od 1935 do 1947, koja je isla preko mosta Kralja Aleksandra,starim zemunskim putem sve do hotela Central. Kada je most porusen, linija je nastavila sa radom do porusenog mosta sve do '47. Tako da mozemo reci da su tramvaji na NBG-u postojali i pre, za vreme i posl drugog sv. rata.
nbumbic":t9hjpq3o je napisao(la):
Do 1984 sedmica se okretala na pristaništu, a trasa joj je bila Ustanička - Slavija - Pristanište.
Kao i devetka, Trosarina-Slavija-Z.St.-Pristaniste.
vucko":t9hjpq3o je napisao(la):
I ko je kriv za tramvajem u XXI vek,gradonacelnik,poslanici,interesentne grupe(da ne kazem lobisti)???
Glavni glasnogovornik ove ideje je bio Radoje Stefanovic, tadasnji predsednik Gradske vlade (1982-1986), mada, kao sto si naveo, nije jedini. Iza njega je i tadanje Gradske vlade je stajala jedna interesna grupa uvoznika tramvaja.
 
vucko":2ef532lu je napisao(la):
mogli su tad makar na nbg-u napraviti ogledni metro bio makar nad zemljom ali da je na stubovima
Najveći problem sa projektom Tramvajem u XXI vek je što on nije nikad završen.

Predviđeno je da tramvaji ispod centra grada imaju dve podzemne trase.

7 je trebalo da iz Bulevara podzemno prolazi kroz centar, a zatim na Novi Beograd,takođe je jedna linija trebala sa N.Bgd podzemno da izbije prema ul. 29 novembar.

Da budem precizan planiran je tunel od Ekonomskog fakulteta kojim bi tramvaji podzemno bili spojeni sa postojećim šinama u 27. marta/Cara Dušana, a dalje bi se šinski sistem razvijao prema Karaburmi

Takođe, je u planu bila podzemna deonica od General Ždanove (Resavske) do Brankovog mosta pa dalje Bulevarom Lenjina.

Jenda od rečenica koja mi je ostala u pamćenju iz cele te diskusije da li graditi laki šinski sistem ili metro iz 80-tih je:

"само вођење рата скупље од изградње метроа“
 
Taj koncept je zapravo primenjen u Beču kada je tramvaj u centru spušten pod zemlju,a oni tu fazu nazvali Premetro,naravno oni su i imali cilj da uvedu posle toga Metro,dok je kod nas ta interesna grupa htela da ostane samo tramvaj.. :kafa:
 
nbumbic":2sb7a02b je napisao(la):
Do 1984 sedmica se okretala na pristaništu, a trasa joj je bila Ustanička - Slavija - Pristanište.

Potom je trasa 7-ce promenjena na današnju, a u GSP-u su bili mišljenja da je time 6-ca postala nepotrebna, pa je ukinuta
Пре тога је отворена окретница код Железничке станице, па је седмица ишла дотле. Траса кроз Ресавску је пуштена после изградње пруге за Нови Београд. Тако је седмица прво ишла Устаничка-Славија-Блок 45, па кад је изграђена пруга кроз Ресавску (траса коју је трамвајски лоби упорно и непопустљиво гурао по цену живота) скренута је тамо, а шестица укинута, са образложењем да је окретница на Ташмајдану преправљена и да Катице не могу да се тамо окрену.
2012":2sb7a02b je napisao(la):
Taj koncept je zapravo primenjen u Beču kada je tramvaj u centru spušten pod zemlju,a oni tu fazu nazvali Premetro,naravno oni su i imali cilj da uvedu posle toga Metro,dok je kod nas ta interesna grupa htela da ostane samo tramvaj.. :kafa:
Управо то.

+1
 
Pa i trebalo je to kroz Resavsku, kolko tolko se priblizava Terazijama. Cak se mogla napraviti i podzemna okretnica na Trgu Nikole Pasica, pa da tramvaj uranja posle Skupstine. (Na primer linije za Ustanicku, Banovo brdo, Vozdovac)
 
Zanimljive informacije,znaci dobili bi pravi LRT jos u XX veku,superiska...
 
Матеја Бељан":159bsi8m je napisao(la):
Pa i trebalo je to kroz Resavsku, kolko tolko se priblizava Terazijama. Cak se mogla napraviti i podzemna okretnica na Trgu Nikole Pasica, pa da tramvaj uranja posle Skupstine. (Na primer linije za Ustanicku, Banovo brdo, Vozdovac)
Није требало са оваквим концептом. Да су је затворили за сав саобраћај осим за трамваје, то би била друга прича. Кренули су у трамвајизацију Београда са тотално наопаким идејама. Нису ширили трамвајску мрежу ради побољшања превоза, него ради увођења трамваја било како.
 
E, o tome da se uvedu ulice koje su ekskluzivno tramvajske sam i ja razmislajo. Tu onda niknu prodavnice, ima vise pesaka, nema opasnosti od saobracaja jer bi tramvaji isli sporije... Mada u BG ne vidim gde bi to moglo da se ucini
 
Pa Beogradska je dobra za neku pešačko -tramvajsku ulicu,barem za neko vreme deo Metroa
 
Ресавска и Београдска су први кандидати (нарочито Ресавска, која је ужа, мада се сећам другова из трамвајског лобија који су говорили о томе да су корацима премеравали обе улице и да су једнаке ширине).
 
Kad je u pitanju teški metro znam da su stručnjaci, koji su bili za tramvaj, više puta naglašavali da Beograd nema ni para ni putnika za teški metro. Ovo za putnike mi nije jasno jer sam više puta čitao da metro zahjteva svaki grad koji ima više od 500.000 stanovnika. Mislim da moderan. brz tramvaj, koji ima posebnu (nezavisnu) trasu može da otprilike 80% zameni sve kvalitete teškog metroa. Osim toga, treba reći da je vožnja teškim metroom, koji ide kilometrima ispod zemlje, istina brza i udobna ali i dosta monotona i dosadna pošto ništa ne vidite kroz prozor. Na pr. u Pragu ako iz okoline grada (na pr. 15 km od centra) dođete metroom u centar nećete ništa videti u tih 15 km vožnje.
 
Ако вожња траје кратко нема се ни времена за гледање. Ако неко хоће да разгледа град отићи ће пешке у обилазак.

А никакав трамвај не може да замени метро. Може само да га допуњује. Оно што су, пак "стручњаци" натурили није модеран трамвај (не толико због ширине колосека, него то што није ни најмање независан, осим на појединим трасама), него трамвај са почетка 20. века. :rant: Такав трамвај тешко да може ни да допуњује метро.
 
E to hoćemo model Praškog Metroa! to je za grad veličine Beograda mada je Prag manji od Beograda :kafa: a kad malo razmislim taj model imamo već ovde na potezu Beovoza P.most-Prokop gotovo da nema razlike,kao u Pragu.
 
Meni ni dan danas nije jasna svrha linije broj 6? Čemu ona uopšte služi kada je 7. poklapa u potpunosti? Nije mi jasna ni takozvana vikend linija 7L koja ide od bloka 45 do tašmajdana.... Može li neko da mi objasni svrhu tih linija....

P:S:

Što se toliko forsira linija 7 uopšte..... Ima ubedljivo najviše polazaka dnevno, a recimo 9. je duža linija pa ima mnogo manje vozila....
 
nbumbic":26vla7u9 je napisao(la):
vucko":26vla7u9 je napisao(la):
ja sam glup,dakle tek 1984 godine su uvedeni tramvaji u bg posle drugog svetskog ili sta?

Ja bu**** mislih da su postojali i u periodu izmedju tih godina.

Sad sam se tek ubedacio :(
Ne znam da li sam pravilo protumačio tvoj post, ali ako si shvatio da su tramvaji uvdeni u Beogradu tek 1984, pogrešno si shvatio prethodne postove.

Tada je puštena pruga na Novom Beogradu.
Inače jedna od tužnih činjenica je i da je već prvog dana došlo do zastoja u saobraćaju, koliko se sećam zbog nestanka struje

Do 1984 sedmica se okretala na pristaništu, a trasa joj je bila Ustanička - Slavija - Pristanište.

Potom je trasa 7-ce promenjena na današnju, a u GSP-u su bili mišljenja da je time 6-ca postala nepotrebna, pa je ukinuta
Da zastoj je bio kod bloka 23 verovatno zbog bazne stanice koja i dan danas pravi ozbiljne probleme.
 
G. Coyote kaže da tramvaj ni blizu ne može da zameni metro zato što nije nezavisan. A šta ako se napravi nezavisan tramvaj bez ijednog ukrštanja u nivou bez ijednog semafora i pešačkog prelaza. Mislim da, u Beogradu, takav tramvaj može da zameni metro otprilike 80%. Inače, u celoj toj dugoj i interesantnoj priči o tom šinskom vozilu mene najviše interesuje ono što sam pomenuo u svom prvom postu na ovom forumu pre 3,5 g. Kako će to vozilo da pređe Savu i na kom mestu? Valjda neće opet proširivati Brankov most.
 
@dedinje,Zato što bi izgradnja takvog sistema koštala gotovo isto kao i za Metro a efekti daleko manji,manja brzina,kapacitet,udobnost,pouzdanost,duže vreme putovanja,kraći razmaci između stanica,uske tesne platforme i sl.a i kasnija nadogradnja u full Metro košta daleko više nego projektovanja full sistema od početka,inače da je to model svi bi ga u svetu rado primenili,ovako u USA gde su transportne vlasti zatrpane vapajima da im se uradi bilo kakav javni prevoz koji je masovan i brz i ekološki a pre svega Metro,odgovor je da samo N.Y i veći gradovi mogu da grade Metro, dok ostali gradovi dobijaju tramvaj ili dalje razvijaju autobuski saobraćaj a vraćaju se i trole,a svi hoće Metro i žale što su bili kratkovidi i nisu predvideli krizu energenata ako uvođenje visokih ekoloških standarda, da je tramvaj mogao da zameni Metro u 2.mil gradu pa danas bi u Beogradu imali idiličan javni saobraćaj,a i u puno manjem Zagrebu gde je dodatno unapređen tramvajski saobraćaj ima mnogo pritužbi na kapacitet i brzinu.​
Evo i izveštaja iz USa ,2010 stanje još gore..ljudi protestuju zahtevaju od vlasti ulaganje u kvalitetan i pouzdan javni prevoz

http://www.youtube.com/watch?v=ubCK2zTeToQ
http://www.youtube.com/watch?v=45RJxXEDCds
 
Vrh