Šta je novo?

Tramvaji

@Prostorni planer, tvojim stavovima o cistim tramvajima nedostaje buka i ugrozavanje bezbednog kretanja pesaka, zatim pitanje sirenja tramvaja i trola je zastalo na beogradskim brdima, otud mislim da ce dopunu metroa ciniti mali busevi, kao sto je to slucaj u Londonu, ali ce ti busevi liciti na tramvaje i bices zadovoljan, videces, nadam se. @PAULI bilo bi korisno da saznamo kako Bec ima 30 linija trama pored metroa, London i Pariz su ih davno ukinuli Tramvaji do Zarkova i Mirjeva nece proci,jer dolazi metro, pitanje je samo kuda i kada.
 
Ne razumem sta ti tacno nije jasno? Kako ima 30 linija? Pa isto kao sto Prag ima 33, Budimpesta 31 liniju (a gradi 4. liniju metroa), kao sto Cirih ima 15-ak a bar 3 puta je manji od Bga itd.
A to da su Paris i London odavno ukinuli nije tacno, Paris je 2006. cak ponovo otvorio jednu tramvajsku liniju sa naznakom da ce ih biti jos, mislim da ove ili sledece treba opet da bude pustena u promet jos jedna linija. U svakom slucaju, ni London ni Paris nisu bas najsvetliji primer organizacije javnog saobracaja, a jos i po kriterijumu velicine nemaju nikakvu dodirnu tacku sa Bg-om.

link: http://en.wikipedia.org/wiki/World's_most_livable_cities

baci pogled na prvo mesto na listi, to moze biti delimicno odgovor na tvoje pitanje, s obzirom da su gradskoi prevoz i ekologija bitan faktor kvaliteta zivota u svakom gradu ;)
 
Pariz trenutno ima 5 linija tramvaja i radi se još, bio sam na gradilištu sedme pre par meseci.. Nema tramvajskih linija u centru, tek nešto po obodu centra,a uglavnom se prave tako da povezuju razne krakove metroa u naseljima na desetak do 15 km od centra.. recimo, kao kad bi kod nas uz metro po Jovinovom planu imali i tramvajsku liniju od železničke stanice Zemun do Bežanije.. samo što je Pariz veći pa to ima mnogo više smisla..
 
Ma tramvaj i autobus ne mogu uporediti. Tramvaji su daleko udobniji, tiši i ekonomičniji, a takođe im je kapacitet veći. Reorganizacija linija će biti potrebna, ali ukidanje ni pod razno :D

U Londonu čak postoji plan vraćanja tramvaja i to u centralnim zonama.
http://www.independent.co.uk/news/u...streets-of-central-london-by-2011-652640.html

Eh, kad mi nismo te sreće da nam u centru idu samo tramvaji :rolleyes:

Usput, evo kako je izgledala mreža tramvaja 1941. godine
1941.jpg
 
Ova tramvajska karta iz Monografije o 60 g. trolejbusa je netacna. Linija 14 je imala u Novom Beogradu drugaciju trasu, pruga uopste nije isla putem koji odgovara bul. M. Pupoina, vec starim Zemunskim putem koji vise ne postoji i koji je sekao danasnju zgradu SIV-a. U januaru 2009. sam obilazio pretpostavljenu trasu sa prijateljem CKD-KT4 i napisali smo reportazu na railserbia forumu. 14 je od 1940. okretala od Novog Groblja kao privremeno resenje. Iako su septembra 1939. ukinute linije 7, 9 i 9A i zamenjene autobusima (9 je trebala postati trolejbuska) krak do Novog groblja se i dalje koristio privremeno. Naime, pred sam pocetak rata se krenulo sa gradnjom okretnice za liniju 6 u Deskasevoj ulici (i terminus 6-ice je pogresno ucrtan) i oko 400 m drugog koloseka. Bilo je u planu da se 6 i 14 spoje u jednu dugacku dijametralnu liniju i zbog toga su poceli da nabavljaju italijanse 4osovinske Brede I. U planu iz '39. je bilo da do '45. nabavljaju svake godine po 15 Breda.
Linija 9, terminus je bio kod raskrsca Visnjicke i Bore Vukmirovica. Trasa linije 12 je takodje ucrtana ofrlje i bez ikakvog smisla. Nije bila tako kratka i zavrsavala je kod Zeleznicke bolnice na Dedinju.
Zanimljivo je napomenuti kako je "Direkcija tramvaj i osvetljenja" 1937. pocela sa ukidanjem nekih linija, da bi ove preostale pojacala. Nesto slicno je predlozila i Systra po planovima koji su postavlejni u temi o metrou.
Zalosno je kako GSP ne zna svoju istoriju i ne trudi se da je sazna. Boli ih k***c.
 
@pauli, mislio sam na tvoje tumacenje, kao to da je i pored razvijene mreze metroa,toliki broj tram linija i kako se one dopunjuju Tacno je da je Pariz ukinuo tramvaje pre60 godina, a tacno je i da je poceo da ih vraca,to sam hteo da napisem, ali slucajno izostavih,i bas kao sto te linije povezuju krake metroa po ivici grada to bi moglo da bude i u Bgd, samo dok takva linija bude vijugala od Jajinaca preko Kumodraza i Lugova, pre ce to biti trola nego tram, ali najverovatnije bus, ali ce kao sto rekoh pre liciti na tram,obavestite se o vrstama prevoza u Njujorku.
 
Mislim i da je trojka netačna na ovoj slici koju sam postavio, čini mi se da je pre produžena :/ :violina:
 
Trojka je produzena tek 1947. do Rakovice, tu je trasa tacna, ali nije tacna gde je zavrsavala u centru. Na karti je ucrtana Slavija, a isla je preko Kneza Milosa, Kralja Milana i Terazija i okretala je na Trgu Republike oko spomenika Kneza Mihajla.
 
Pa izgleda,ali htedoh da prikažem naš model tramvaja takav isti smo naručili tj.taj model su nam prezentovali od strane CAF-a na press konf.u skupštini grada
 
Mislim da Česi ipak bolje rade nadogradnje i obnovu tih Tatri ,na Praškim ulicama izgledaju ko novi dok ovi Nemački ne baš.. :kafa:
 
Ovi su OK voleo bih ta ih tako srede za Beograd :rolleyes: + da stave tamna stakla leti bi to dosta umanjilo toplotu unutra..
 
I promjene prednji izgled i stave led svjetla itd :kafa:
 
amm8990":2qjejovz je napisao(la):
Ma tramvaj i autobus ne mogu uporediti. Tramvaji su daleko udobniji, tiši i ekonomičniji, a takođe im je kapacitet veći. Reorganizacija linija će biti potrebna, ali ukidanje ni pod razno :D
Ipak su bez premca najtishi i najekonomichniji u gradskom prevozu bili MAN-ovi autobusi kao poklon japanskog naroda (prvih nekoliko godina). :)


Ako si ledjima bio okrenut ulici, mogao si i da propustish bus - ne bi ga ni chuo kako staje na stanicu... :laugh:
Secam se i grobne tishine unutra, kad udjes. Neprijatni muk je olako moglo da narushi cheskanje nekog od putnika, pa su svi strogo drzali ruke uz telo... :laugh:

:D
 
A danas su ti autobusi bucniji i od Ikarbusa sa Rabinim motorima....toliko o odrzavanju.
 
Danas sam prošao tramvajem pored buduće petlje kod Hipodroma, i video da se postavlja pruga za 3ku. Izgleda će uskoro da je puste ponovo :)
 
Pa tek kada krenu da grade Bulevar od Hipodroma do Rakovice,kažu po tom novom Bulevaru šine će biti na sredini,kako rekoše 2011 će proraditi.
 
Ne ne, ovo što sam ja video je blizu Gospodarske mehane. Po ovome što se vidi, ili je to buduća trasa 3-ke koja će ići pored petlje Careva ćuprija, sa strane ka Senjaku, ili pristupni put za tramvaj ka mostu. Za ovo drugo je, čini mi se, prerano.

A novi "bulevar"? Pa ićiće tamo gde su sad platani u Topčiderskom parku, (koji, naravno, moraju da se saseku...) pa na ulicu Rakovački put (sad je to Patrijarha Pavla?)
 
Vrh