Šta je novo?

Tramvaji

Nemoj slucajno da neko ukine trojku, bice svasta.
vucko":6agr5d1u je napisao(la):
jedino mi nije trasa jos uvek jasna trasa rakovickog bulevara kod Milosevog konaka
Bice izmestena, blize Topciderskoj reci, nazalost. Onaj deo kroz park kroz Milosev konak je najlepsa tramvajska deonica, ako ne i u svetu.
 
.. realno, nije ni zgodno za Milošev Konak ni za park da toliki saobraćaj ide kraj njega..
 
Nema ukidanja trojke! Već se postavlja podloga za novu prugu!!
 
Kako izgledaju Katice u Berlinu
173548.jpg

Unutrašnjost
32924.jpg

Izvor:transphoto.ru

I ajd sad recite da je Katica loš tramvaj :lol:
 
Slazem se,mene katica podseca na helikopter Mi 24 po tome sto je robustna,izdrzljiva,brza,jedino joj fali malo estetike i udobnosti ali opet uz modernizaciju radi posao veoma dobro.
 
Mojne da uzimas Nemce kao poredenje :laugh: Nit je bilo, nit ce ikada biti Nemacke u Srbiji.
 
Drezden s početka devedesetih
4743338058_78ae232eca_b.jpg


Danas
314088.jpg

Izvor:SCC

:p

Naše katica sve do devedesetih su bile u super stanju za razliku od njihovih.

Evo malo bliže, Bratislava, modernizacija ČKD T3
4733091975_e23e8167b5_b.jpg

4733586334_f33f7a6331_b.jpg

4733733762_21fdeafcf3_b.jpg
 
Katica j*** kevu. :D Sve drugo nisu tramvaji, već oni u pokušaju.

edit: Jel se to meni čini ili je kontaktna mreža u većini gradova neprirodno viša nego u Beogradu?
 
Katice su ekstra i simbol Beograda, slozili se vi sa mnom ili ne :)
Uzged, gore dve slike prenete sa SSC nisu iz Drezdena. Drezden nema metarski kolosek (ima neki cudan, 1450 mm), a na slikama je vidljivo da se radi o metarskom koloseku. Druga slika je iz Görlitza, a prva slika bi mogla biti iz Erfurta. Znak preduzeca i kolor sema odgovara, ali garazni broj ne :/
 
Katice su simbol...nekog proslog vremena. Kada jednog dana budem video nesto drugo (npr. samo CAFove) na bg ulicama a katica nigde, znacu, i simbolicki, da smo otisli napred.
 
Надам се да ће ипак нека катица остати сачувана, кад већ није било мозга да се остали стари трамваји сачувају. :/
 
Ambassador":17e1c7gu je napisao(la):
Po starom dobrom običaju - poseci sve što je pre tebe, pa makar bilo i dobro.
Jeste, steta sto se vise ne vozimo u busevima iz 1965. godine. I steta sto svi vise ne vozimo tristace. Eh, tristac...to je automobil. A ne ove moderne karakondzule.

Znaci aj ne lupaj molim te. Katice su svojevremeno bile zakon, sluzile su dobro. Ali su zastarele, i prosle su mnogo toga 90ih, a i lose odrzavanje GSPa. Treba ih menjati, a kao sto vidimo grad je narucio nove tramvaje...i jednog dana, sve ce katice biti zamenjene. I to ce biti dobro - sto pre, to bolje. Nadam se naravno da nece sve biti isecene, vec da ce ostati poneka za taj nikad realizovani muzej GSPa.
 
@hazard
Dosta evropskih gradova koristi još uvek katice starije od naših. Sugerišeš da su oni nazadniji od nas?
 
hazard":13x8wsx2 je napisao(la):
Ambassador":13x8wsx2 je napisao(la):
Po starom dobrom običaju - poseci sve što je pre tebe, pa makar bilo i dobro.
Jeste, steta sto se vise ne vozimo u busevima iz 1965. godine. I steta sto svi vise ne vozimo tristace. Eh, tristac...to je automobil. A ne ove moderne karakondzule.
Ne možeš upoređivati automobile i autobuse sa šinskim vozilima. Tramvaj uz dobro održavanje je konstruisan da potraje više od 40 godina. Prve Katice su stigle 1980. poslednje 1997. pa eto znači računajmo da će trajati 2020 - 2037 :lol: Većina Duewag tramvaja je konstruisana 1967. te su 2007 napunili 40 godina, ali to su švajcarci održavali :cool:
 
Sugerisem da ti gradovi nisu prosli ono sto je Beograd prosao - 90te i opsti raspad i budzenje, kao da i te katice nisu prosle rezim "odrzavanja" u GSPu. Kao sto smo imali prilike da vidimo bazelski tramvaji stariji od katica su dosli u Beograd u mnogo boljem stanju. Naravno nadam se da ce sa novim tramvajima odrzavanje biti mnogo bolje (nadam se u neku klauzulu u ugovoru gde se od proizvodjaca kupuje i odrzavanje) inace dzaba nam i novi tramvaji. I ZiU trole su bile zakon ali je dobro sto ih maltene sve menjaju imajuci u vidu sta su sve prosle. Uostalom, meni je apsolutno neshvatljivo kako bilo ko ko ima priliku da se cesto vozi tim beogradskim katicama moze da kaze da njih ne treba menjati? I da ne bi bilo bolje kada bi umesto svih katica sutra na ulicama osvanuli novi tramvaji?


Sto se tice njihovog simbolickog znacaja...one su simbol...cega? Promasenog projekta "tramvajem u 21. vek"? Ili govorimo o simbolizmu poluraspale katice koja se klati sumornim Beogradom 90ih? Jer mi to prvo pada na pamet...
 
Kupovina najeftinijih tramvaja nije rešenje. CAF vs. Končar, oba najeftinija na tenderu. Misliš li da će Beograd dobro proći sa jeftinim Belkommunmašima? Nikako, u tome i jeste problem! Drugo, znaš li koliko bi nas koštalo da zamenimo svih 200 tramvaja i to tramvajima sumljivog kvaliteta?

Bez obzira šta su pretrpele Katice mogu da se modernizuju i da nam služe, samo se nešto iz korena mora menjati u GSP-u :mad:
 
Danas licno skapirah kako je EPS korumpirana kolevka koja se razbacuje novcima,koliko vidim GSP isto to radi samo na nivou grada.

Verujem da je jedini nacin raskidanje veza ili smanjivanja na razumnu meru veza politike i gsp-a.
 
I kada bi sve linije odmenio meto, trojka mora da ostane,sa malim izmenama trase,isla bi od pristanista pesackom Karadjordjevom, pa...sta mislite kuda...sve do topcidera, ali kako ce tada izgledati okloina,deo pod Senjakom vec sebitno izmenio.
 
spojili su 11 i 13 u jednu liniju zbog radova na Gazeli... Steta bas, bice vece guzve na 95tici i 37mici
 
@hazard- U svim gradovima koji imaju tradiciju koriste se i stari tramvaji, zato ne pricaj bezveze, npr. u Milanu imaju tri generacije tramvaja, jedne sa pocetka 50-tih, druge iz 80-tih slicne nasim katicama i sada nove i moderne. Mogu da se kladim da CAF tramvaji nece izdrzati toliko dugo kao katice i da su jos po fabrickim specifikacijama sporiji od katica. Modernizovane katice kao na sedmici su bas ekstra i idu brzo, pogotovu na novim sinama i ne izgledaju spolja ruzno. Nekada su se radili kvalitetni i izdrzljivi tramvaji. Ruzniji su mi Svajcarci koji su od 1967-1970 godiste i mnogo su stariji od katica. Ljudi se njima odusevljavaju a takvi tarmvaji su vozeni u Beogradu 70 tih i pocetkom 80 tih
 
Evo malo sličica, KT4-YUB
255130.jpg


Ovo su tramvaji na kojima je urađena "čoperizacija" u GOŠI
21copym.jpg

Miki,GSPBeograd.iz.rs

283165.jpg


A ovo su nam najmlađe Katice, verovatno poslednja serija tramvaja uopšte napravljena od strane ČKD-a 1996/1997. Oni su isto sa čoperima
245978.jpg


Izvor ostalih fotografija:transphoto.ru
 
U Lisabonu voze najsladji tramvaji u Evropi,starinski su, mali i obojeni razlicito, penju se i spustaju strmim i uskim ulicama, tramvaji u Milanu su slicni , malo veci, unutra su drvene klupe, izgledaju kao tramvaji iz prve polovine 20. veka,ali mozda su ih proizvodili i posle 1950. U Beogradu su slicni tramvaji mogli da se vide sve do kraja sedamdesetih, i oni su mi jedini dragi, ni oni tramvaji domace proizvodnje, a ni ceski mi nisu dragi, provo zbog one crveno sive boje sedista,pa indigo plava, zatim crveno bela boja spolja, koja me vise od samih tramvaja podseca na pomenute devedesete, danas u malo elegantnijoj crvenoj izgledaju bolje, ali i meni su lepsi svajcarci, sem sedista , opet, i nekih detalja kao sto su one table na krovu, inace taj jedan far napred cini da lice na one dobre stare tramvaje. Ako bi na toj jedinoj preostaloj liniji, posto sve ostale zameni metro, koja bi isla od Pristanista do Rakovice isla trojka,morali bi da to budu tramvaji starinskog izgleda ili iz svih razdoblja.
 
Vrh