Šta je novo?

Tramvaji

Pa kada se izgradi metro tramvaji ostaju tu gde jesu! Nijedna linija se ne ukida, čak bi trebalo uporedo razvijati i tramvajsku mrežu, ali to kod nas ide teško. Bez obzira što se podzemna linija poklapa sa tramvajskom trasom metro nema stanice tako često, tako da je normalno da ljudi udaljeni od metrostanice koriste neki vid nadzemnog prevoza do najbliže stanice podzemne železnice.

vucko":2pigp6n4 je napisao(la):
Zasto pise vuca vagona?
Mislim da 345 radi kao solo, verovatno je ovaz iza u kvaru pa ga vuče.
 
Stanice metroa su tako rasporedjene da su pristupacne , za pristup je bitna polovina duzine izmedju stanica, a i hodanje je zdravo, nekoliko dobro rasporedjenih linija metroa moze da zameni najveci deo postojecih linija, posebno u centru.
 
Pa pristupacne su ljudima koji zive oko trase metroa, a sta cemo sa naseljima do kojih nece dopirati metro. U celoj Evropi tramvaji, trolebusi i autobusi sluze da napajaju metro sistem ljudima iz okolnih naselja do kojih ne ide metro, tako da s obzirom da fosilna goriva nestaju ne treba izgubiti iz vida da bi se sirenje tramvajske i trolebuske mreze moglo odvijati u tom smeru. Npr. umesto mnogih kruznih lokalnih autobusa po naseljima u Beogradu, mogli bi se kasnije uvesti kruzni tramvaji i sl. koji ce ici do metro stanice.
 
Матеја Бељан":wg6h9pfs je napisao(la):
spojili su 11 i 13 u jednu liniju zbog radova na Gazeli... Steta bas, bice vece guzve na 95tici i 37mici
Kako to spojili 11 i 13 u jednu liniju? Kuda ide? Nije mi jasno - jedino logično bi bilo da ide od Banovog brda do Novog Beograda.
 
Pa od sada ceo urbanistički plan će se udklađivati sa predviđenim razvojem Metro linija,tako da će sve nove tramvajske i trolejbuske linije kao i moguća korekcija sadašnjih raditi u skladu sa usvojenim planom i rešenjima,a i ne zaboravite da metropole moraju imati kičmu tj.Metro i sve vidove transporta baš zato da bi u slučaju prekida funkcije jednog mogao da bude zamenjen ostalim podsistemima.
 
Ambassador":2ysro20m je napisao(la):
Матеја Бељан":2ysro20m je napisao(la):
spojili su 11 i 13 u jednu liniju zbog radova na Gazeli... Steta bas, bice vece guzve na 95tici i 37mici
Kako to spojili 11 i 13 u jednu liniju? Kuda ide? Nije mi jasno - jedino logično bi bilo da ide od Banovog brda do Novog Beograda.
Спојили су их у смислу да сва возила са тих линија сада возе НБГ-ББ
 
Evo nekih zanimljvosti

Citat iz knjige "Tramvaj 101, 1951-2008" Dražena Bijelića i Željka Halambeka:

"Beogradske prikolice u Zagrebu

Povlačenjem prikolica iz tramvajskog prometa, u beogradskom GSP-u raspolagali su s određenom količinom četveroosovinskih prikolica TP4, proizvodnje "Đuro Đaković", koje su bile još u relativno dobrom stanju.
Nakon dogovora, 1986. godine ZET kupuje od GSP-a 18 komada tih prikolica, od kojih je 12 komada bilo predviđeno za pojačanje voznog parka ZET-a, dok je ostatak nabavljen za rezervne dijelove(...)


Od 12 prikolica dvije su bile novijeg tipa TP1 građene 70-ih godina, dok su ostale bile tipa TP4, građene 60-ih godina i isporučivane u dvije verzije.

(...)

Ove su prikolice u Zagrebu nosile brojeve:
- 731, 732 - tip TP1;
- 733, 734, 735, 735, 736, 737 - tip TP4, sva vrata široka!;
- 738, 739, 740, 741, 742 - tip TP4 - stražnja vrata široka, a srednja i prednja vrata uska!


Većina ovih prikolica bila je u prometu do 2006. g., kada je dio otpisan, a u prometu 2008. g. su ostale prikolice novijeg tipa TP1 br. 731 i 732, te prikolice 737, 739 i 742, tip TP4."

Dosta ĐĐ prikolica je u međuvemenu kasirano, koliko znam i neke BG prikolice (ako ne i sve, bolje će nam odgovoriti forumaši iz Zagreba :wink: ).

Još par postova sa Railserbia od pre 3 godine:

"nikola"":3aqenfc6 je napisao(la):
ZET (Zagrebački električni tramvaj) je 1986. nabavio 12 polovnih ĐĐ prikolica iz Beograda. Dvije iz 3. serije koja je isporučena sa ĐĐ 4-osovincima (ZET 731, 732), pet iz 2. serije koje su bile nabavljene da voze uz Bredu (ZET 733-737) i pet iz 1. serije koja je došla uz ĐĐ 2-osovince (ZET 738-742). Nakon modifikacija u ZET-ovoj radioni (preuređena vrata,ugrađene automatske spojnice itd.) krenule su u redoviti promet i jedan dio ih i danas, nakon 20 godina, još uvijek svakodnevno vozi iza ĐĐ 2- i 4-osovinaca po cijelom Zagrebu.

Današnje slike (linija 11, Črnomerec-Dubec):

01pe5.jpg


02nt2.jpg


03ay6.jpg


04cm7.jpg


05qx5.jpg


06iu6.jpg


07op4.jpg


...slikano nabrzinu pa slike nisu savršene.
"nikola"":3aqenfc6 je napisao(la):
Nikola,
Te davne 1986. kada je ZET uzeo te beogradske prikolice jel su uzeli i tramvaje ili su oni otiüli u neki drugi grad?
Uzeta su samo okretna postolja sa nekoliko ĐĐ 4-os. mot. kola da se "nađu" kod servisiranja zagrebačkih mot. kola a kasnije (od 1997.) je 12 od 30 zagrebačkih ĐĐ 4-os. mot. kola kasirano i njihova postolja su korištena kod izrade tipa 2100. Napravljeno ih je 15 (+1) što je očigledno 3 više od kasiranih tramvaja a za to su "zaslužna" beogradska motorna okretna postolja (jedino što nakon 20 godina više nitko nezna pod kojim su kolima).

ZET tip 2100:
img31164xt.jpg

...slika od prije mjesec i pol.
"nikola"":3aqenfc6 je napisao(la):
Danas sam opet vozio 11-icu i opet je bila beogradska prikolica:

001fs4.jpg


002xq5.jpg


003hq6.jpg


004vv9.jpg


005ap7.jpg


006ut7.jpg


007lc2.jpg


...2-os. motorna kola su drugi ZET-ov prototip iz 1953. godine.
"Portos"":3aqenfc6 je napisao(la):
Iz ZET novina 12/1985

PrikoliceizGSB.jpg
http://gspbeograd.iz.rs/forum/posting.php?mode=quote&f=13&p=11924
 
Prvi tramvaj u koji sam usao kad sam bio u Zagrebu je ovaj tip 2 100.... i mogu reci samo wauu, odlicno! Pored standardne udobosti je jako tih (cak i poredjenju sa ovim Siemensima u Becu) i skoro necujan....prosto klizi po sinama i koliko se secam niskopodan je. I jos je bilo jako toplo unutra ( napolju zima, -5), ozvucenje, tapacir sedista....ma sve pohvale.
 
To su tramvaji koji su vozili Beogradjane sedamdesetih, mada je bilo i drugih, tada su bili u zelenoj boji, da se osvrnem na stav prostornog planera, Beograd nije veliki kao Pariz ili London da bi uz razvije nu mrezu metroa morao da ima i tramvajske i linije drugih vrsta prevoza, ostale bi potrebe za malim deonicama resenim pre bus linijama.
 
metropolitan":359wdnu9 je napisao(la):
To su tramvaji koji su vozili Beogradjane sedamdesetih, mada je bilo i drugih, tada su bili u zelenoj boji, da se osvrnem na stav prostornog planera, Beograd nije veliki kao Pariz ili London da bi uz razvije nu mrezu metroa morao da ima i tramvajske i linije drugih vrsta prevoza, ostale bi potrebe za malim deonicama resenim pre bus linijama.
Ali jeste velik kao Bec koji ima 5 linija metroa, 15 linija S-Bahna i 30 tramvajskih linija!!! + autobusi u nekim delovima..
 
^^ upravo +

na Žarkovu neće biti metroa u narednih 50 godina, a i za posle je pitanje. Šta bi onda falilo tramvajskoj liniji od Belih Voda preko Žarkova i Banovog Brda ka gradu pored sajma ili preko mosta za NBG?

Ili planiranom produžetku do Višnjice koja isto neće videti metro?

Ili linijama kroz Novi Beograd koje bi spajale krakove metroa od blokova do Zemuna spolja ili punile metro ljudima koji žive u blokovima? Krak trojke do Miljakovca, spajanje Mostara i Prokopa, da ne nabrajam, bilo je ovde dosta ideja koje imaju smisla i sa postojanjem metroa.

Metro ne isključuje druge tipove saobraćaja, i trebaće nama tramvaj i posle metroa samo tako. Druga je stvar hoćemo li mi ikada imati para za to planinarenje..
 
medjutim":1gyv2pnp je napisao(la):
^^ upravo +

na Žarkovu neće biti metroa u narednih 50 godina, a i za posle je pitanje. Šta bi onda falilo tramvajskoj liniji od Belih Voda preko Žarkova i Banovog Brda ka gradu pored sajma ili preko mosta za NBG?

Ili planiranom produžetku do Višnjice koja isto neće videti metro?

Ili linijama kroz Novi Beograd koje bi spajale krakove metroa od blokova do Zemuna spolja ili punile metro ljudima koji žive u blokovima? Krak trojke do Miljakovca, spajanje Mostara i Prokopa, da ne nabrajam, bilo je ovde dosta ideja koje imaju smisla i sa postojanjem metroa.

Metro ne isključuje druge tipove saobraćaja, i trebaće nama tramvaj i posle metroa samo tako. Druga je stvar hoćemo li mi ikada imati para za to planinarenje..
naravno da se nece imati para;)....ali ok je za pocetak kada covek makar zna i sta mu treba. Ukratko, grad bi pored metroa trebalo premreziti linijama tramvaja a autobusima zabraniti pristup svakom delu uzeg centra ( naravno, to ja idealisticki...). E kako bi se onda lakse disalo i sve promenilo na ulicama...ti autobusi su nesto najcrnje sto postoji u smislu ekologije u gradu, ljudi, fasada i naravno guzvi.
 
medjutim":3u3v1lp7 je napisao(la):
Ili planiranom produžetku do Višnjice koja isto neće videti metro?
Ta linija je trebala po planu da ide Višnjičkom prvo do pogona Karaburma (ne do Višnjice), a zatim Mirijevskim bulevarom do Mirijeva.
 
@amm8990

na taj pravac sam mislio, al svakako, opet vodi donekle dokle metro neće doći..
 
Pa sad, juce su rekli da bi mogli ako dobiju dovoljno veliki kredit da urade sve tri linije metoa za 10 do 15 godina, tako da mozda i dodje do Zarkova za manje od 50 godina.

@ metropolitan- te tri linije metroa nece biti dovoljne da bi smo ukinuli sve ostale vrste prevoza. A iti racunas na autobuse kao da ce nafte biti za jos 300 goina. Dok se u Beogradu zavrsi metro, nestace nafte garantujem. I zasto onda ne bi tramvaji i trolebusi sluzili za napajanje metro sistema? Jel treba da vadimo sine i da uvodimo smrdljive autobuse koji zagadjuju vazduh? Ja bih voleo da se produzi tramvaj od Banovog brda do Belih voda, a s' obzirom da su povadjene sine koje su to obecavale na okretnici na Banovom brdu,a i okretnica je sad koncipirana tako da se ne ocekuje produzenje ka Zarkovu, tesko da ce do toga doci...
 
amm8990":6ljiyohc je napisao(la):
Ta linija je trebala po planu da ide Višnjičkom prvo do pogona Karaburma (ne do Višnjice), a zatim Mirijevskim bulevarom do Mirijeva.
Taj plan je što se Mirijeva tiče deplasiran jer je suludo ići do centra preko Višnjice. To je kao kada bi se sa Banjice išlo nekom novom prugom preko Kanarevog brda do Rakovice, a onda trasom trojke do centra??!
Direktna veza Mirijeva je Bulevar i zato ga treba proširiti do Ustaničke i omogućiti nesmetan protok tramvaja do okretnice. To je rešenje za Mirijevo (a i sve ostale na istoku Beograda) a ove stupidarije zaboraviti.
Prugu do Višnjice podržavam.
 
Михаило":3ho0z182 je napisao(la):
Ambassador":3ho0z182 je napisao(la):
Матеја Бељан":3ho0z182 je napisao(la):
spojili su 11 i 13 u jednu liniju zbog radova na Gazeli... Steta bas, bice vece guzve na 95tici i 37mici
Kako to spojili 11 i 13 u jednu liniju? Kuda ide? Nije mi jasno - jedino logično bi bilo da ide od Banovog brda do Novog Beograda.
Спојили су их у смислу да сва возила са тих линија сада возе НБГ-ББ
14 да промени ознаку у 8, 13 да иде НБГД-Б.Брдо (с тим да кад се заврши Мост на Ади, иде преко њега), а 14 да остане за Калемегдан-Б.Брдо.
metropolitan":3ho0z182 je napisao(la):
To su tramvaji koji su vozili Beogradjane sedamdesetih, mada je bilo i drugih, tada su bili u zelenoj boji
Колико се сећам, стигли су да буду префарбани у црвено пре испоруке Загребу.
2012":3ho0z182 je napisao(la):
Evo u ovoj animaciji (pred kraj) možete videti kako Tramvaj i Metro idu jedan iznad drugog u istom Bulevaru.
http://www.youtube.com/watch?v=Yz-hguqZCKg
I Abu Dabi Metro Animacija;
http://www.youtube.com/watch?v=o2AVs__bJOU
Ово се назива кроспостинг.
 
Veliki Vracar":1kqs95rk je napisao(la):
Taj plan je što se Mirijeva tiče deplasiran jer je suludo ići do centra preko Višnjice. To je kao kada bi se sa Banjice išlo nekom novom prugom preko Kanarevog brda do Rakovice, a onda trasom trojke do centra??!
Taj plan je bio aktuelan pošto je planirana planska gradnja celom dužinom Mirijevskog bulevara, a i danas tuda ne prolazi nijedna GSP linija. Sama Višnjička ulica je projektovana da sredinjom nje ide tramvaj, a sam kapacitet ulice je trebao da zadovolji deo saobraćaja prema Pančevu, pošto je most prvobitno planiran u nastavku Mirijevskog bulevara. U svakom slučaju ta trasa i nije planirana kao veza Mirijeva i centra, već kao, ajmo reći kružna linija, zbog čega nije realizovana, jer za nju nije bilo potrebe.

P.a.u.L.i.":1kqs95rk je napisao(la):
Prvi tramvaj u koji sam usao kad sam bio u Zagrebu je ovaj tip 2 100.... i mogu reci samo wauu, odlicno! Pored standardne udobosti je jako tih (cak i poredjenju sa ovim Siemensima u Becu) i skoro necujan....prosto klizi po sinama i koliko se secam niskopodan je.
Koliko ja znam TMK 2100 nije niskopodan! Kao što je napisano neki od ovih tramvaja su napravljeni na postoljima beogradskih ĐĐ. Moguće je da si mislio na TMK 2200 ?

TMK 2100
http://tf1.mosfont.ru/photo/00/42/68/42686.jpg
Unutrašnjost
http://upload.wikimedia.org/wikiped...agreb).jpg/450px-TMK_2100_inside_(Zagreb).jpg

TMK 2200
http://tf1.mosfont.ru/photo/02/34/34/234347.jpg
Unutrašnjost
http://tf1.mosfont.ru/photo/00/25/35/25355.jpg
 
Veliki Vracar":3ny4a0r0 je napisao(la):
Taj plan je što se Mirijeva tiče deplasiran jer je suludo ići do centra preko Višnjice. To je kao kada bi se sa Banjice išlo nekom novom prugom preko Kanarevog brda do Rakovice, a onda trasom trojke do centra??!
Skroz do Mirijeva jeste šašavo, takva pruga bi mi imala smisla uz neko spajanje duž 29 novembra na 27 marta i dolazak do centra takvom nekom trasom, ali toga teško da će biti. Ima smisla donekle Mirijevskim bulevarom, ima dosta i ljudi koji tamo žive, i praznog mesta za okretnicu na više mesta pored njega. Šteta samo što su s druge strane potoka poluprazna divlja naselja, ali verujem da bi tramvaj pogurao i sređivanje tog dela.

Veliki Vracar":3ny4a0r0 je napisao(la):
Direktna veza Mirijeva je Bulevar i zato ga treba proširiti do Ustaničke i omogućiti nesmetan protok tramvaja do okretnice. To je rešenje za Mirijevo (a i sve ostale na istoku Beograda) a ove stupidarije zaboraviti.
Prugu do Višnjice podržavam.
http://img95.imageshack.us/i/sinskisistem1990rt0.jpg/

ni tramvaj za 21 vek nije planirao tramvaj do Mirijeva već do Rospi Ćuprije. I meni deluje principski logičnije gurati ka Višnjici, em bi se forsirao skroz odvojen pravac, em se i tamo naselilo dosta ljudi..
 
Da to je prvi plan produžetka, zato sam napisao prvo je planirano do pogona Karaburma. Ta divlja naselja nisu postojala tada i ko zna šta je bilo planirano.

I danas nema svrhe da ide kroz Višnjicu, ulica skoro pa da i nema stambenih objekata, tako da se i danas autobusi većim delom džaba zaustavljaju u njoj. Takođe Višnjica nije toliko veliko naselje da im je potreban tramvaj. Bilo bi lepo da može da ide do Višnjičke Banje, ali nažalost veliki je uspon uz Lešće.
 
Evo zagrebačke Katice dobijaju nova sedišta :D
3182.jpg

zeljeznice.net
 
Sranje / ta sedišta su užasno loša. Mislim, meni se ne sviđaju. Meni su carska ona na starim tramvajima koja greju zimi - odnosno postavljena su na kupu koja služi za grejanje tramvaja. :D
 
Vrh