Šta je novo?

Tramvaji

Kad se metro izgradi nema ukidanja tranvaja jer se te stvari na dopunjuju samo moze doversti do ukidanja autobusk linija :kafa:
 
pa ne mogu da ne ukinu ako rade sistem poboljsanog tramvaja, druga mogucnost je treca sina
 
Metro koji se trenutno pominje će biti 100% nezavisan. Tu odmah otpada treća šina i zbog toga ja ne vidim kako će njega da provuku onuda kuda je išao tramvaj, jedino ukoliko ga ne podignu na stubove iznad nivoa ulice!!
 
Pa o tome i pričam! :) Puno je nelogičnosti oko svega toga, zato se ne bih zanosio...
 
800px-Kaliningrad_sprinkling_tram.JPG


Kakav je ovo tramvaj koja mu je namena
 
Tramvaj cisterna za polivanje puta, pre rata je imao i Beograd jedan.
 
@ Sinisa; Direktor Bio sam jos jesenas, ali tad nisam bio clan foruma. Zapravo, i sam sam se zgranuo kako sam opustenoo usao u depo, kroz rupcagu u ogradi, bio unutra 15 minuta, nigde nikog......eto zasto mi vidjamo grafite po tramvajima..... pre nego sto dodju CAF-ovi, GSP mora da pusti struju kroz ogradu, ili cemo brzo dadobijemo " nova umetnicka dela ".
 
NOVOSAĐANI ŽELE ALTERNATIVU U JAVNOM
Ukidanje tramvaja bila je velika greška

E. B. | 16. 04. 2010. - 00:02h | Foto: J. Jarić | Komentara: 23
Novi Sad - Nezadovoljni saobraćajnim gužvama, mnogi Novosađani na pitanje šta bi prvo promenili u svom gradu, redovno navode da bi na ulice vratili tramvaje. Urbanisti kažu da ta ideja nije nova, da su u planovima ucrtane trase uz napomenu da je ovakav vid prevoza potreban, a u Gradskom saobraćajnom preduzeću odavno zagovaraju takvo rešenje kao ekonomičnije i čistije.



U Gradskoj kući, međutim, trenutno stanje u budžetu za razvoj saobraćaja slikovito opisuju rečima: novca nema ni za kupovinu više autobusa za GSP, a kamoli za tramvaje, a o eventualnom javno-privatnom partnerstvu se i ne razmišlja.


Stariji sugrađani se sa nostalgijom sećaju poslednjih tramvaja, sklonjenih sa ulica pre pola veka i priče o tome kada će se opet čuti zvono sa takvih vozila u gradu od tada i ne prestaju.

- Jedna od najvećih grešaka je što smo ukinuli tramvaje. Da se ta mreža razvijala i održavala, imali bismo sada mnogo štedljiviji i ekološki čistiji javni prevoz. Ali, tako je bilo i, eto, već tridesetak godina se priča o povratku tramvaja. Bilo je raznih analiza i studija, a glavni problem je obim investicije, jer uvođenje tramvaja zahteva veliki novac. Novi Sad i pre 100 godina nije sam ulagao u mrežu, nego dao taj posao budimpeštanskoj firmi - priča Branko Desnica, šef sektora razvoja u GSP.


Branko Desnica, šef sektora razvoja u GSP
Prednost tramvajske mreže Desnica vidi i u tome što je nezavisan od drugog saobraćaja, brže se kreće kroz grad i skraćuje vreme za putovanje.
Poslednja velika analiza rađena je 1997. i njom je bilo predviđen povratak tramvaja na ulice ove ili 2011. godine. Gradski urbanisti sada, u sklopu priprema za izradu novog Generalnog plana grada, rade i reviziju tog projekta, da bi se videlo da li tada predložene trase i dalje imaju svrhu ili ih treba modifikovati.

- Snimićemo situaciju na terenu, brojati putnike na pojedinim pravcima, raditi ankete i druge analize da bismo proverili koliko se situacija promenila od 1997. do danas. Nije na nama da odlučimo da li će biti tramvaja, to je na gradskim vlastima - kaže Aleksandar Jevđenić iz „Urbanizma“.

On dodaje i da su dosadašnje analize o potrebi uvođenja tramvaja, koji sada za razliku od pre 50 godina predstavlja komforan i brži način prevoza, rađene samo prema potrebama putnika, ali ne i sa ekonomske strane. On takođe kaže da je to velika investicija i da u svetu ima nebrojeno kombinacija da se ona izvede, od potpuno državnih sistema do potpuno privatnih.

U Gradskoj kući, sem potvrde da su od urbanista zatražili da se uradi nova analiza, nema zvaničnih informacija o tome da li se nešto i radi na povratku tramvaja, o čemu su pričali i svi njihovi prethodnici u prethodne tri decenije. Za postavljanje šina, gradnju depoa, kupovinu tramvaja i obuku kočničara potrebno je obezbediti više desetina miliona evra. Grad sada taj novac nema, kao ni zvaničnih komentara čelnika o predlozima da se eventualno to ostvari kroz javno-privatno partnerstvo.

Urbanisti će, međutim, pri projektovanju ulica i mostova i dalje paziti da ostane „baštica“ u koju se mogu postaviti tramvajske šine.

Da li su gradu potrebni tramvaji?
Rade Jakšić
Voleo bi da se tramvaj vrati. Sećam se kako je nekad bilo, tramvaj me odvezao i u vojsku. To je najekonomičniji i najčistiji prevoz.

Steva Bjelić
Bilo bi dobro da ponovo uvedu tramvaje. Time bi se znatno poboljšao javni prevoz u gradu.

Slavica Radojčić
Bilo bi dobro da imamo tramvaj u Novom Sadu. Ne znam da li bi prevoz bio bolji, ali bi grad sa njima bio mnogo lepši.

Đorđe Vranešević
Kako bi bilo lepo da opet imamo tramvaje! Sećam se dobro kako je bilo i tramvaje nikada nije trebalo da budu ukinuti.

Dušan Radojčin
Kao stari Novosađani sam se nekada vozio tramvajem i slažem se sa idejom da ponovo imamo ta vozila na našim ulicama.

Vesna Jelovac
Trebalo bi vratiti tramvaje u Novim Sad. Tramvaji u gradu su jednostavno romantični i ljude vole da ih vide na ulicama.

Biljana Cicmil
Moglo bi se razmišljati o ponovnom vraćanju tramvaja na ulice. Novosađani bi onda imali veći izbor načina da se prevezu.

Dragica Paštar
Nemam jasan stav o tome. Možda to i nije tako dobra ideja, jer bi uz tramvaje bila još veća gužva na već uskim ulicama.

http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/185325/Ukidanje-tramvaja--bila-je-velika-greska
 
Podržavam Novosađane,a možda će uspeti da ostvare preko pokrajinske razvojne banke,za razliku od Beograda koji nema svoju.
 
svaki put kada idem na Kališ iznerviram se kada vidim tramvajske šine. umesto da vrate kaldrmu, oni tutnuli asfalt. DEBILI
 
Za to ispod ni po jada... iskopina u Beogradu nikad dosta.

Ali asfalt oko kalisa, to je za streljacki vod.
 
Ko sto je sef ruskog svemirskog programa rekao jednom prilikom:
"Drvosece,ta kopilad nisu vredna ni metaka",e upravo tako i sto se tice obe konstatacije.
 
Мислиш тунел испод Калиша, од Андерграунда до Цара Душана?
 
Нисам толико нескроман. :D И подвожњак испод улаза из Кнеза на Калиш би ме смирио. :cool:
 
Али онда би морали да раскопамо логор Четврте легије Флавије. :(
 
Џаба логор кад се не види (кад је прекривен асфалтом :rant:). Онда га или откопати и пробити тунел испод њега, или га изложити на другом месту, или шта знам... Ово што сад имамо је у сваком случају најглупље што су могли да ураде.
 
Kad su vec nasli logor Flavija, trebali su da menjaju trasu tramvaja, bilo bi malo skuplje, ali se to tako i radi, kada pronadjes vazan lokalitet. Pruga je trebala da ide oko Kalisa. Bilo bi atraktivnije.
 
Vrh