Šta je novo?

Tramvaji

U potpunosti podržavam Sinišu,ovi koji se protive zadržavanju gradske železnice pored Sajma i Save su bez vizije,ne razumem zašto bi nekome smetalo da se lepim vozićem doveze do Kule Nebojša ili Dorćola i da prošeta pa se opet lepo za 5 min.vrati do Ade,to su novi ,niskopodni,skoro bešumni vozovi,koji ne zagađuju okolinu,a o rastetrećenju Bulevara pored Sajma da ne govorim,pa zamislite koliko bi ljudi direktno iz zgrade Sajma ukrcalo se i vozićem za 3 min stigli do stare Ž.Stanice blizu centru,umesto da mase čekaju na tesnoj stanici autobuse preko puta Sajma i uopšte ne vidim kako bi samo dva koloseka na billo koji način ružile Savski amfiteatar pa ta linija bi prolazila tik pored Bulevara koji je sa onim sivim zgradama rugoba,lepi gradski vozovi bi samo ulepšali sliku ,a mogli bi da se spuste u otvoreni iskop i da vizuelno i saobraćajno ne predstavljaju nikakvu "smetnju"
 
Ma OK Wile, jasno mi je da nas dvojicu i ostale clanove foruma niko nije, ne pita i nikad nas nece pitati.

A tebi Wile i Stf-u dugujem javno izvinjenje za ovako burno reagovanje s moje strane. Zao mi je, imam tanak fitilj.
 
Ма нема фрке, мало смо жучније дискутовали. :cool: Добро је док уопште имаш фитиљ, ја га у вези саобраћаја у Београду немам одавно. :D

А то што сам без визије зато што се залажем да се коначно склоне шине које блокирају силазак Београда на реке (уосталом, због тога је Прокоп и почет да се гради, иначе је за мноооооооооооооооооого мање пара могла да се постојећа станица модернизује, а паре уложене у Прокоп да се уложе у метро), ето, без визије сам, признајем. Колико схватам, свако ко је за силазак града на реке, нема никакву визију. Машала. :rolleyes:
 
Потпуно се слажем. Шинама у савском амфитеатру и око калемегдана није место никако. Ту треба једног дана провући метро и тачка. Укопавање колосека би било ужасно решење, скупо, неефикасно. Остављање на површини не смем ни да замислим.

Што се Прокопа и београдског железничког чвора тиче, они су једна од ретких ствари које су у овом граду одлично замишљене и испројектоване, док је реализација, на жалост, заказала. Што се тиче свих градова који имају станице у центру, то је њихов ПРОБЛЕМ. Не иду само грађани из центра да се возе возом, напротив, много је више ових других. Прокоп самим тим, ослобађа центар и непотребног саобраћаја, између осталог. Иначе, као што је неко некада овде већ поменуо, највероватнији разлог што се прокоп не завршава брзо, је што се не зна коме ће да припадне огромно грађевинско земљиште тј. велика лова...
 
SINISA Ma sve je oke, naravno da se razlikuju misljenja. Samo bih da ti pojasnim da Prokop odavno nije vise u "nekoj tamo rupcagi". vec na granici uzeg i sireg centra grada, sto nimalo nije daleko. Takodje, kada se zavrsi, od njega do "centra" ce Beovozom trebati minut i po (stanica kod Vuka). Smatram da je Vuk jednako blizu "centru", nego Savski trg, a ne moras da sipcis uzbrdo i pritom lipses! Voleo bih da nam preciziras, koji to sve gradovi vracaju u funkciju stare ceone stanice, a nove protocne imaju takodje u centru? Ja mislim...niko.

2012 Smatram da ostavljanje pruge oko Kalisa, i dva koloseka nije nimalo vizionarski. Pogotovu me to cudi da ti to kazes, koji se toliko zalazes za metro, a kada on bude izgradjen, buduca Beovozova linija do Kalisa ce biti toliko nepotrebna.....

Sve u svemu, zaista je enormno bacanje novca odrzavanje dva zeleznicka cvora.
Ja sam pod dosta tacaka naveo zasto NE TREBA da se zadrzi stari, pa vas dvojicu molim da tako isto navedete razloge zasto TREBA...
 
Stf, Gare du Nord (Paris) i St. Pancras (London), obe su stare ceone stanice i koriste se za Eurostar.
Evo zasto sam pisao da treba ostaviti dva koloseka ka stanici, kao i one oko Kalemegdana. Nemamo metro, a treba nam k'o leba i posle razmisljam "cekaj, kad zavrse Prokop, sto ne bi ostala 2 koloseka, to je svega 8 metara sirok pojas, ne bi bio prepreka. Mogla bi se jeftino napravit denivelacija na nekim potezima putem nadvoznjaka ili skuplja varijanta ukopati, odnosno napraviti tunel od Jugospeda do Savskog trga, ionako ispod nema nikakvih instalacija". Isto sam pisao za koloseke oko Kalemegdana "super, imamo koloseke koji ce povezivati Sajam i Dorcol, odnosno krajeve oko Dunav stanice, rastretimo 23-ku. Dovoljno je ostaviti 2 koloseka, ostalo uklanjamo". Pomisljam kako mozemo imati metro liniju od Savskog trga ka Carevoj cupriji po povoljnoj ceni koja bi se kasnije produzila ka Banovom Brdu.
A sve radim zbog toga sto nemamo metro, saobracajne guzve ce biti sve vece i onda iznemoci i ocaja razmisljas o nekim jeftinim "Ad hoc" resenjima. Kad nemas, onda ti masta radi 200 km/h i upetljas se u ono sto ti zapravo nije posao. I kao sto rece Wile, svi koji su za silazak na reke nemaju neku viziju, kao i ja.
Ajda da zavrsimo sa OT-om. Ovo je tema o tramvajima. Molio bi moderatore da prebace ove postove u odgovarajucu temu.
 
Не треба ићи на крпеже. Ти крпежи су и направили хаос од Београда. Ако до сад нисмо саградили метро, не треба ићи у половична решења, која ће, знамо сви, остати предуго.

А да нешто мора под хитно да се уради, мора се. Ту се слажем.

Доста ОТ од мене. Стварно ово треба да се пребаци у другу тему. Шта ћемо кад је целокупан саобраћај повезан па часком одемо на неку другу дискусију.
 
Prošetaj Novim Beogradom, pa reci kako divno izgleda denivelisani pojas 100m oko pruge... U SA bi bilo možda malo manje odvratno, ali i dalje odvratno, mračno, stecište svega i svačega... A to treba da bude najreprezentativniji deo grada... :rant:
 
Siniša":283lqmki je napisao(la):
Stf, Gare du Nord (Paris) i St. Pancras (London), obe su stare ceone stanice i koriste se za Eurostar.
Evo zasto sam pisao da treba ostaviti dva koloseka ka stanici, kao i one oko Kalemegdana. Nemamo metro, a treba nam k'o leba
Tu se potpuno slazem, ali si u tom slucaju trebao da preciziras tvoj predlog. Dva koloseka za Beovoz treba zadrzati dok se ne izgradi jednog dana metro, a posle toga ih za sva vremena skloniti i minirati onaj odvratni most koji smeta normalnoj plovidbi Savom.

Jedini iole pristojan predlog je da se ostave dva koloseka, ali da se denivelisu. Da, ali ne ukopavanjem, vec ih izdici na stubove i dobiti atraktivnu metro-trasu oko Kalisa. Zar to ne bi bilo prosto i najsavrsenije??

Jeste ovo prakticno van teme (OT), ali o tramvajima ionako nema novih vesti, a vecina tema se prakticno preplice, i sve se preplicu sa svakodnevnim zivotom, tako da ``ot`` prakticno i ne postoji. ;)
 
Не треба рушити мост. Ако би се лепо офарбао и осветлио, био би леп пешачки мост. :cool:
 
Kad sam pricao o ukopavanju 2 koloseka onda sam mislio na metod iskopaj-pa-pokrij. Tunel bi pocinjao od Jugospeda do Savskog trga i na tom delu ne bi bio vidljiv.
stf":22hym3aj je napisao(la):
Jedini iole pristojan predlog je da se ostave dva koloseka, ali da se denivelisu. Da, ali ne ukopavanjem, vec ih izdici na stubove i dobiti atraktivnu metro-trasu oko Kalisa. Zar to ne bi bilo prosto i najsavrsenije??
I o stubovima sam razmisljao na istom potezu do Savskog trga, ali ne oko Kalemegdana. Malo mi je cudan i smeo predlog moram priznati, ne znam koliko bi to uticalo estetski na ovaj deo grada.
A u vezi kalemegdanske trase padala mi je na pamet i turisticka "vintage" tramvajska linija do Ade. Znam da se mnogi nece sloziti s ovim, ali se vracamo temi.
New Orleans, Riverfront line
New_Orleans_969_Riverfront_scene_sm.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/NewOrleans200212_2115_CopyrightKaihsuTai.JPG
San Pedro
2003_Ports_O_Call_Station.JPG

Savannah
Savannah_053009_River_St_14_sm.jpg

Foto: John Smatlak (osim one iz Wikipedije)
Link: http://www.railwaypreservation.com
Stranice:
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/neworleans.htm
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/sanpedro.htm
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/savannah.htm
 
WILE Ja sam protiv bilo kakve destrukcije, ali ponavljam da je most radjen van bilo kakvih standarda, da je prenizak i ugrozava plovidbu Savom. Citao sam reportazu o beogradskim mostovima, i pise da su brodove koje su gradili u Brodogradilistu tovarili sa tankovima punim vode, da bi brodovi dovoljno "utonuli" i tako se provukli ispod mosta. Most bi trebalo razmontirati, stubove podici, i namontirati ponovo, stim sto bih ja od njega napravio biciklisticki most, jer za pesacenje i nije nesto atraktivan.

SINISA Sto se tice teskog metroa, uvek sam pre za nadzemne nego podzemne deonice, gde god je to moguce, jer je prosto atraktivno, jeftinije i ne smeta pesacima. A uz to je i moderniji pristup.

Sto se tice tvoje ideje o turistickom tramvaju, podrzavam je, i to za liniju od Beko-a do Topcidera, sa tim starim smek tramvajima, ali za trasu kroz Savski amfiteatar mogu koristiti sine u Savskoj, sto znaci da opet, ne treba zadrzavati dva koloseka. Ukoliko se zadrzavaju dva koloseka uz samu Savu, pristao bih samo na tramvajske (nikako za klasicnu zeleznicu)
 
stf":mbk0xs0o je napisao(la):
Sto se tice teskog metroa, uvek sam pre za nadzemne nego podzemne deonice, gde god je to moguce, jer je prosto atraktivno, jeftinije i ne smeta pesacima. A uz to je i moderniji pristup.
:kk: Naravno, i meni se vise svidjaju nadzemne deonice, mislim da ih treba graditi gde je god moguce, a u proseku su 2 do 3 puta jeftinije od podzemnih. Takve deonice su vise gdesu siroki bulevari i gde je novogradnja, npr. Zarkovo i Novi Beograd.
Sto se tice tvoje ideje o turistickom tramvaju, podrzavam je, i to za liniju od Beko-a do Topcidera, sa tim starim smek tramvajima, ali za trasu kroz Savski amfiteatar mogu koristiti sine u Savskoj, sto znaci da opet, ne treba zadrzavati dva koloseka. Ukoliko se zadrzavaju dva koloseka uz samu Savu, pristao bih samo na tramvajske (nikako za klasicnu zeleznicu)
Mislio sam samo na prugu pored Save, na liniju koja bi spajala SRC 25 maj i Adu. Za ovu liniju bi se nabavile replike starih tramvaja i zadrzao bi sirinu koloseka.
Druga potencijalna turisticka linija bi bila obnovljena linija Kalemegdan-Slavija. Na njoj bi radio jedini 4-osovinski Be 4/4 Svajcarac g.br 456 (nedavno sam preneo vest sa zeljeznica.net foruma da ga obnavljaju) i Skoda i Brod/BBC koji skupljaju prasinu u depou. Naravno, za ova dva poslednja bi trebalo uloziti dosta para i ono sto je najbitnije, potez Vasina-Trg-Terazije-Kralja Milana treba da postanu pesacko-tramvajska ulica a za to je uslov most Borca-Zemun.
 
stf":1r9wpjuu je napisao(la):
stim sto bih ja od njega napravio biciklisticki most, jer za pesacenje i nije nesto atraktivan.
Може, немам ништа против. Не треба рушити и ово мало мостова. А ваљда ће добити на атрактивности ако се шине макну и у Савском амфитеатру направи атрактивна зона.
stf":1r9wpjuu je napisao(la):
Sto se tice teskog metroa, uvek sam pre za nadzemne nego podzemne deonice, gde god je to moguce, jer je prosto atraktivno, jeftinije i ne smeta pesacima. A uz to je i moderniji pristup.
Апсолутно сам против, јер се зна да у овом граду сваком падне на памет да блокира саобраћај (да не говорим о нашој склоности ка неодржавању и атмосферским приликама). На крају, прошетај до бувљака, погледај испод железничке пруге и видећеш како би изгледало земљиште испод метроа на стубовима.
stf":1r9wpjuu je napisao(la):
Sto se tice tvoje ideje o turistickom tramvaju, podrzavam je, i to za liniju od Beko-a do Topcidera, sa tim starim smek tramvajima, ali za trasu kroz Savski amfiteatar mogu koristiti sine u Savskoj, sto znaci da opet, ne treba zadrzavati dva koloseka. Ukoliko se zadrzavaju dva koloseka uz samu Savu, pristao bih samo na tramvajske (nikako za klasicnu zeleznicu)
Siniša":1r9wpjuu je napisao(la):
Druga potencijalna turisticka linija bi bila obnovljena linija Kalemegdan-Slavija.
Беспотребно бацање пара за туристичке трамвајске линије. Немамо тако добро регулисан саобраћај да бисмо могли да себи дозволимо луксуз да градимо пругу која се неће користити за редовни саобраћај. (Други аспект је у томе да немамо ни довољно туриста да би се такве егзибиције исплатиле.) Туристички трамваји веома добро могу да иду постојећом пругом, од Калемегдана до Топчидера (ето обнављања линије 1 :D )
Siniša":1r9wpjuu je napisao(la):
Na njoj bi radio jedini 4-osovinski Be 4/4 Svajcarac g.br 456 (nedavno sam preneo vest sa zeljeznica.net foruma da ga obnavljaju)
Јок. То није београдски heritage трамвај.
Siniša":1r9wpjuu je napisao(la):
Skoda i Brod/BBC koji skupljaju prasinu u depou. Naravno, za ova dva poslednja bi trebalo uloziti dosta para
Обавезно. Треба довести оног мутанта "Чичицу" у нормално стање и обновити Бика, па колико кошта, нека кошта. За то могу да узму пар трамваја из Загреба за делове. Нажалост, за све то тешко да ће икад бити пара. Пре ће их каширати као старе троле, МАН-ове, Мерцедесе, ПЦЦ итд. :rant:
Siniša":1r9wpjuu je napisao(la):
i ono sto je najbitnije, potez Vasina-Trg-Terazije-Kralja Milana treba da postanu pesacko-tramvajska ulica a za to je uslov most Borca-Zemun.
Кад ја поменем улице по центру Софије, сви ме пљују. Кад је то већ макнуто, не треба чачкати мечку. Можда у двадесет четвртом ипо веку, кад се саобраћајни и финансијски проблеми реше.
 
Апсолутно сам против, јер се зна да у овом граду сваком падне на памет да блокира саобраћај (да не говорим о нашој склоности ка неодржавању и атмосферским приликама). На крају, прошетај до бувљака, погледај испод железничке пруге и видећеш како би изгледало земљиште испод метроа на стубовима.
Sirina trase nadzemnog metroa na stubovima bi bila ne vise od 9 m, sirina ispod z.st. Novi Beograd je sira od dve Katice (merim po onome sto je citavo stajaliste natkiveno stanicom). Zato je tako jer sirina od 40 m omogucava tom haosu koji se nalazi ispod. Drugo, krivica predhonih gradskih vlasti je sto nisu onaj prostor ispod stanice na vreme primenili za namenjeni sadrzaj (nova autobuska stanica ako se ne varam). A stanica je zavrsena oko 1970. (ispravite me ako sam pogresio). Trece, OTC je magnet za sve onaj haos ispod. Kad se OTC nestane, nestat ce i ono. Uostalom, oko svih nasih pijaca se nalazi svinjac, a to je vec u nadleznost policije (bar mislim).
Беспотребно бацање пара за туристичке трамвајске линије. Немамо тако добро регулисан саобраћај да бисмо могли да себи дозволимо луксуз да градимо пругу која се неће користити за редовни саобраћај. (Други аспект је у томе да немамо ни довољно туриста да би се такве егзибиције исплатиле.) Туристички трамваји веома добро могу да иду постојећом пругом, од Калемегдана до Топчидера (ето обнављања линије 1)
Pa dobro, daleko smo od toga da imamo dosta turista, ali bi takva linija svakako ulepsala Terazije i Kralja Milana. Drugo, smatrao sam da ovi stari tramvaji trebaju davoze na ovoj pesacko-tramvajskom koridoru zbog toga da imaju sto manje kontakta sa automobilima. To su vrlo osetljiva vozila zbog starosti i ako bi imala sudar dosta bi kostalo krpljenje.
Јок. То није београдски heritage трамвај.
Znam, ali bi bio od koristi. Uostalom, i kad su na maloazijskoj strani Istanbula otvrili heritage liniju Kadikoy-Moda uvezli su dva Gota type tramvaja iz bivseg DDR-a, jer nisu imali stare. A drugi gradovi su uvozili stare tramvaje iz drugih gradova (prvenstveno Melbourne i Lisabon), a da ti tramvaji uopste nisu tamo vozili.
Треба довести оног мутанта "Чичицу" у нормално стање и обновити Бика, па колико кошта, нека кошта. За то могу да узму пар трамваја из Загреба за делове. Нажалост, за све то тешко да ће икад бити пара. Пре ће их каширати као старе троле, МАН-ове, Мерцедесе, ПЦЦ итд.
Naravno, mutanta obnoviti i vrati sto je moguce u prvobitno stanje. I Bika, delova ima u Zagrebu, a mislim da nesto postoji i na Dorcolu. I ne zaboravimo Bredu III. Uostalom Bik je nastao po uzoru na Bredu III i to su isti delovi. Nadajmo se da ih nece kasirati.
 
Siniša":3b7t4lfy je napisao(la):
Sirina trase nadzemnog metroa na stubovima bi bila ne vise od 9 m, sirina ispod z.st. Novi Beograd je sira od dve Katice (merim po onome sto je citavo stajaliste natkiveno stanicom). Zato je tako jer sirina od 40 m omogucava tom haosu koji se nalazi ispod. Drugo, krivica predhonih gradskih vlasti je sto nisu onaj prostor ispod stanice na vreme primenili za namenjeni sadrzaj (nova autobuska stanica ako se ne varam). A stanica je zavrsena oko 1970. (ispravite me ako sam pogresio). Trece, OTC je magnet za sve onaj haos ispod. Kad se OTC nestane, nestat ce i ono. Uostalom, oko svih nasih pijaca se nalazi svinjac, a to je vec u nadleznost policije (bar mislim).
Надам се да си у праву, али познајући наш менталитет не бих баш био 100% сигуран. :(
Siniša":3b7t4lfy je napisao(la):
Pa dobro, daleko smo od toga da imamo dosta turista, ali bi takva linija svakako ulepsala Terazije i Kralja Milana. Drugo, smatrao sam da ovi stari tramvaji trebaju davoze na ovoj pesacko-tramvajskom koridoru zbog toga da imaju sto manje kontakta sa automobilima. To su vrlo osetljiva vozila zbog starosti i ako bi imala sudar dosta bi kostalo krpljenje.
Нажалост, то све много кошта, а имамо хитнијих ствари. Као што рекох, можда у двадесет четвртом ипо веку. :(
Siniša":3b7t4lfy je napisao(la):
Znam, ali bi bio od koristi. Uostalom, i kad su na maloazijskoj strani Istanbula otvrili heritage liniju Kadikoy-Moda uvezli su dva Gota type tramvaja iz bivseg DDR-a, jer nisu imali stare. A drugi gradovi su uvozili stare tramvaje iz drugih gradova (prvenstveno Melbourne i Lisabon), a da ti tramvaji uopste nisu tamo vozili.
То што Турци нису имали са чиме да отворе heritage линију, ми имамо. И даље сам за то да на heritage линијама возе искључиво београдски трамваји. :cool:
Naravno, mutanta obnoviti i vrati sto je moguce u prvobitno stanje. I Bika, delova ima u Zagrebu, a mislim da nesto postoji i na Dorcolu. I ne zaboravimo Bredu III. Uostalom Bik je nastao po uzoru na Bredu III i to su isti delovi. Nadajmo se da ih nece kasirati.
Остаје нам само да се надамо да ће разум победити. Други измишљају историју, а ми је имамо, али је не чувамо. :rant: Срећа да је Лејланд остао читав.
 
Siniša":2kzmez5v je napisao(la):
Znam, ali bi bio od koristi. Uostalom, i kad su na maloazijskoj strani Istanbula otvrili heritage liniju Kadikoy-Moda uvezli su dva Gota type tramvaja iz bivseg DDR-a, jer nisu imali stare. A drugi gradovi su uvozili stare tramvaje iz drugih gradova (prvenstveno Melbourne i Lisabon), a da ti tramvaji uopste nisu tamo vozili.
Sto je bezveze, jer to onda veze s mozgom nema. Ako je u pitanju ocuvanje neceg sto je bilo ranije, OK. Ako samo nabavljamo stare sarene tramvaje da bi pravili luna park za turiste, to ne moramo da radimo po gradskim ulicama. To mi onda dodje kao oni vozici za klince sto idu po Kalemegdanu. Onda sagradimo mini-diznilend negde u Surcinu (sa sve preseljenim zoo vrtom) i nek tamo voze ti tudji stari tramvaji. Uvek sam za ocuvanje neceg sto je istorijski autenticno, ali nisam za simulaciju istorije - mislim i to je OK, ali za postavke u muzejima i za zabavne parkove. OK je sagraditi moderno etno-selo na nekom brdu po uzoru na stara sela, kao neki zabavni park, ali nije OK npr. ceo NBG preraditi u etno fazonu koji tamo nikad nije postojao, ako shvatas sta hocu da kazem.

Sinisa, znam da si ljubitelj zeleznice i izuzetno cenim tvoje predloge, ali licno ne vidim preteranu prednost od "heritage" tramvaja. Da je u pitanju nesto sto je do juce funkcionisalo pa je sad ocuvano kao atrakcija, OK, ali vracanje tramvaja od pre 20-30 godina na ulice, to je "fora" koja je vec "provaljena" u previse gradova. Mislim, ako ne smeta, OK, ali zasto forsirati tako nesto?

Ja bi za pocetak voleo da vidim muzej GSPa gde bi primerci tih starih vozila bili konzervirani da mogu da se vide...

Dalje, specificno za nas, par stvari zbog kojih sam trenutno protiv heritage tramvaja u Beogradu:

- da bi heritage linija bila uspesna, recimo Kalemegdan - Topcider, potrebno je prvo srediti ceo taj potez (Karadjordjeva ulica npr.) da tu imas sta da vidis. Koja je korist od turisticke tramvajske linije koja ide pored skladista, ruiniranih zgrada i kamiona u tranzitu?
- odrzavanje. GSP bas nije najbolji sto se odrzavanja tice, a ta stara vozila je potrebno vrlo detaljno odrzavati. Plasim se da bi u nasem slucaju ona izgledala pre kao stare kante koje bi doprinosile ruznoci grada nego kao nesto sto bi grad ulepsalo, pa bi neki posetioc kada bi bih video pre pomislio "vidi kakav je ovaj grad raspad jos voze krseve od pre 100 godina" umesto "uuu vidi turisticki tramvaj, bas slatko"
- uticaj na red voznje. U Beogradu bi se heritage tramvaji kretali prugom koja se i dalje koristi za redovan saobracaj. Oni bi bili sporiji od "normalnih" tramvaja sto zbog starosti, sto zbog potrebe jer treba da sluze primarno za razgledanje a ne za prevoz. Kakav je onda uticaj na red voznje, npr. linije 2, 3? Tramvaju u Beogradu nemaju gde da se obidju, kada stane jedan na toj trasi staju svi.
 
Wile E. Coyote":1y5p32fr je napisao(la):
Naravno, mutanta obnoviti i vrati sto je moguce u prvobitno stanje. I Bika, delova ima u Zagrebu, a mislim da nesto postoji i na Dorcolu. I ne zaboravimo Bredu III. Uostalom Bik je nastao po uzoru na Bredu III i to su isti delovi. Nadajmo se da ih nece kasirati.
Остаје нам само да се надамо да ће разум победити. Други измишљају историју, а ми је имамо, али је не чувамо. :rant: Срећа да је Лејланд остао читав.
Da...nadajmo se...... :rolleyes:

4t3had.jpg


3585bwi.jpg


2hdvdl1.jpg


IMG]http://i43.tinypic.com/2hyxi82.jpg[/IMG]

14kxjk6.jpg


3582u6f.jpg


....secate li se ovoga.... :D

21cawer.jpg


14ihgr8.jpg


Ali, i dalje imaju neku funkciju...

delmwj.jpg
 
hazard":21q6knwj je napisao(la):
Sto je bezveze, jer to onda veze s mozgom nema. Ako je u pitanju ocuvanje neceg sto je bilo ranije, OK. Ako samo nabavljamo stare sarene tramvaje da bi pravili luna park za turiste, to ne moramo da radimo po gradskim ulicama. To mi onda dodje kao oni vozici za klince sto idu po Kalemegdanu. Onda sagradimo mini-diznilend negde u Surcinu (sa sve preseljenim zoo vrtom) i nek tamo voze ti tudji stari tramvaji. Uvek sam za ocuvanje neceg sto je istorijski autenticno, ali nisam za simulaciju istorije - mislim i to je OK, ali za postavke u muzejima i za zabavne parkove. OK je sagraditi moderno etno-selo na nekom brdu po uzoru na stara sela, kao neki zabavni park, ali nije OK npr. ceo NBG preraditi u etno fazonu koji tamo nikad nije postojao, ako shvatas sta hocu da kazem.
Shvatam sta kazes, ali po toj heritage liniji Kalemegdan-Slavija 456-ica bi bila samo dopuna kojim bi vozio 81 i 27 i mutant koji stoje u depou. Slazem se da je daleko bolje da voze autenticni tramvaji. Meni je ovde veci probelm unakazenje koje je proizvelo mutanta Cicicu (vise ni ne znam o kom se tramvaju radi i kako je dobio broj 22), nego dovlacenje starog ocuvanog tramvaja iz nekog drugog grada koji ovde nikad nije vozio. Jeste da je to sve fake i priznajem kic. Ionako znam da od toga nece biti nista, to je samo ideja sto sam izeno. Nekima se to svidja, nekima ne.
Ja bi za pocetak voleo da vidim muzej GSPa gde bi primerci tih starih vozila bili konzervirani da mogu da se vide...
...i koji bi mogli da voze posetioce muzeja na muzejskoj liniji. I ja sam za muzej GSP-a, to je, priznajem realnije nego heritage linija.
- da bi heritage linija bila uspesna, recimo Kalemegdan - Topcider, potrebno je prvo srediti ceo taj potez (Karadjordjeva ulica npr.) da tu imas sta da vidis. Koja je korist od turisticke tramvajske linije koja ide pored skladista, ruiniranih zgrada i kamiona u tranzitu?
Napisao sam u prethodnom postu da je preduslov za takvu liniju zavrsetak mosta na Dunavu i ajd da dodam ove poluobilaznice.
- odrzavanje. GSP bas nije najbolji sto se odrzavanja tice, a ta stara vozila je potrebno vrlo detaljno odrzavati. Plasim se da bi u nasem slucaju ona izgledala pre kao stare kante koje bi doprinosile ruznoci grada nego kao nesto sto bi grad ulepsalo, pa bi neki posetioc kada bi bih video pre pomislio "vidi kakav je ovaj grad raspad jos voze krseve od pre 100 godina" umesto "uuu vidi turisticki tramvaj, bas slatko"
To je tacno, treba da se menaju imali ili nemali takvu liniju
- uticaj na red voznje. U Beogradu bi se heritage tramvaji kretali prugom koja se i dalje koristi za redovan saobracaj. Oni bi bili sporiji od "normalnih" tramvaja sto zbog starosti, sto zbog potrebe jer treba da sluze primarno za razgledanje a ne za prevoz. Kakav je onda uticaj na red voznje, npr. linije 2, 3? Tramvaju u Beogradu nemaju gde da se obidju, kada stane jedan na toj trasi staju svi.
Ne, linija Kalemegdan-Slavija bi bila uglavnom odvojena od ostalog tramvajskog saobracaja, osim sto bi ti tramvaji dolazili i odlazili u depo. Takodje, taj koridor bi bio pesacko-tramvajski, sa sto manje kontakta sa automobilskim saobracajem.
OK, mozda heritage liniju i ne treba graditi, tu ste me i pomalo razuverili, ali ne i protiv linije u sklopu GSP muzeja :)

@sija
Zanimljiv film, ali kao i svaka prica o istoriji GSP-a ima rupa.

@stf
Svaka cast za fotke. Kad si posetio Zmijarnik?
 
STIF svaka cast za fotke jesil to malo preskakao ogradu ili imas mnogo dobar aparat filmic o istoriji tramvaja je odlican
 
Plan rekonstrukcije sina u Bulevaru
opd8uq.jpg


Takodje zanimljiva stvar iz dokumentacije,nije li indikativna?

b9fz43.jpg
 
Ukoliko se nekakav metro napravi ovako kao što se priča poslednjih dana, sa ukidanjem tramvajske mreže na Novom Beogradu i kroz Bulevar, da li bi bilo izvodljivo (čitaj isplativo) deo postojeće tramvajske infrastrukture preseliti na proširenje nekih postojećih linija, npr. 12 ka Višnjici od Omladinskog Stadiona i ka Žarkovu ili Belim Vodama od Banovog Brda, ili krak trojke ka Miljakovcu i Kanarevom Brdu, ili uopšte u pravcima u kojima se metro sigurno neće razvijati u narednih 30 godina?
 
Vrh