Šta je novo?

Tramvaji

Malo je reći da putnički salon izgleda užasno i jeftino, ako uzmemo u obzir da je reč o jednom od najskuplje plaćenih tramvaja na svetu.
Pod kao u bolnici iz 80-ih...
495671992_664528546401380_3645705234514257019_n.jpg

 
а овде уопште инвалидска колица прођу, између седишта и ове шипке до свог места? Делује баш уско
 
Ulaz za invalidska kolica je na vratima sa kojih je slikano. Vrata koja se vide nisu predviđena za ulazak invalidskih kolica. Šipke služe kako bi se kolica na njih naslonila i kako bi se vezao pojas.
 
а да видиш, то ми је промакло, да ту су још једна врата са којих се ту улази.. Макар нема оних глупих седишта на расклапање..
 
Meni ovo izgleda sasvin pristojno nista wow ali uzmite u obzir da je ovo lako za odrzavanje...da majstori gsp nece imati mnogo posla da sredjuju ovo...a znamo koliko se trude i kako se trude da srede nesto i da je sve pomoci stapa i kanapa
 
Jako bih voleo da vidim remontovane CAFove i katice u novoj plavoj boji...za razliku od autobusa mislim da plava bolje izgleda na tramvajima od prosle seme. Zasluzili su CAFovi, a Katice jos vise da budu potpuno sredjene. Katice bar jedno 20 komada!
 
Misliš da nisu to uzeli u obzir prilikom projektovanja?
Nisu dovoljno.

Kao što i u BMCovima ima par uskih i tesnih grla a nije moralo tako, nego kad to projektuju (i kupuju) ljudi koji prevoz ni ne koriste.

Takođe se vidi da je premalo rukohvata odnosno da im je loš raspored.

Fali i horizontalni rukohvat preko ili ispod prozora gde je ovaj prazni prostor.

Ljudi će se naslanjati na stakla, što je apsolutno sumanuto.
 
Poslednja izmena:
Jako bih voleo da vidim remontovane CAFove i katice u novoj plavoj boji...za razliku od autobusa mislim da plava bolje izgleda na tramvajima od prosle seme. Zasluzili su CAFovi, a Katice jos vise da budu potpuno sredjene. Katice bar jedno 20 komada!
Za Cafove je realna priča jer će biti reparirani, a za Katice teško
 
Nisu dovoljno.

Kao što i u BMCovima ima par uskih i tesnih grla a nije moralo tako, nego kad to projektuju (i kupuju) ljudi koji prevoz ni ne koriste.

Takođe se vidi da je premalo rukohvata odnosno da im je loš raspored.

Fali i horizontalni rukohvat preko ili ispod prozora gde je ovaj prazni prostor.

Ljudi će se naslanjati na stakla, što je apsolutno sumanuto.
Za rukohvate se apsolutno slažem.
A za širinu prolaza ka mestu za invalidska kolica ne možemo ovako na osnovu jedne fotografije da budemo sigurni.
Iskreno se nadam da je vođeno računa prilikom projektovanja. Jer koliko god turci nama nisu po volji,ipak imaju neki staž u konstruisanju i proizvodnji tramvaja i teško da bi ovakav previd napravili.
Ali sve u svemu,čekamo neke fotke iz drugačijih uglova ili snimak pa da damo ocenu.
 
Pa dobro, foto nije isto što i snimak ali vidi se baš da slike da em štrči sama vertikalna šipka em još na sve to štrči i ova mala metalna drškica i ovo postoje pojasa za vezivanje.

Mislim ne radi se to tako. Ako već ne umeju sami da smisle bolje, mogli su da prekopiraju od Solarisa, Simensa, Mercedesa...
 
I kod BMCova su pravili istu tu grešku, sa ovim preprekama kako ih ja zovem

2211autobusi.00001621.still003-460x259.jpg


Ne radi se to tako.

Prvo, ne praviš takav raspored sedišta, nema poente ugurati ta dva bangava sedišta ako će da bude nelagodno i ljudima koji sede na njima i ljudima koji ih gaze po cipelama dok prolaze. Ostavi se prazan prostor tu, em se dobije na kapacitetu, em nema zavlačenja i prepreka. Samo se ostavi jedna uža uz vrata, da ne udaraju ljude.

Drugo, ne prave se te barikade tik uz vrata. Ne treba roditelju nisko a široko postolje za naslanjanje već visoko a usko. Takođe mu ne treba ova bočna pregrada (ovo < kod crvenog), jer neće kolica nigde ako se zakoče i ako se postave podužno po autobusu.

Treće, ne pravi se toliki razmak između 2. i 3. vrata. To je najveća boljka kod BMCova, i non stop uzrokuje gužve.

Četvrto, treba više rukohvata-šipki na nižim i dostupnim mestima. A ne ovako dve šine gore nebu pod oblake i par ovih kukica pa snađite se braćo.

Čak je i Ikarbus bolje kapirao i implementirao sve ovo nego ovi Turci.
 
Ima i toga, al je meni isto glupost, da ne budem pogrešno shvaćen, insistirati na čak dve rampe za osobe sa posebnim potrebama. Nema potrebe da postoje i na drugim i na trećim vratima, jer se i ovako ne koriste često. Nije ni Solaris baš najsrećnije rešen od trećih vrata prema okretnici. Nije lepo tu za sedenje, pogotovu onom koji sedne na stolicu u sredini. Stolice koje su okrenute kontra preko puta vrata, isto velike šanse da ti neko sedne u krilo usled naglog kočenja, ili da te propisno nagazi. Ikarbus isto kod M serije prostor ispred trećih vrata nije sjajno rešio, al je tu i uslovljen delovima šasije. Kod Solarisa je tu rezervoar za AdBlue. Imaju turci falinki u ergonomiji, al je imaju i drugi. Za tramvaj se slažem da rukohvata vrlo moguće nema dovoljno.
 
Malo je reći da putnički salon izgleda užasno i jeftino, ako uzmemo u obzir da je reč o jednom od najskuplje plaćenih tramvaja na svetu.
Pod kao u bolnici iz 80-ih...
495671992_664528546401380_3645705234514257019_n.jpg

Više uopšte ne sumnjam da je količina sivila deo psihološkog rata protiv Beograđana
 
A misliš da onda za CAF nije nameštan tender kao sad za Bozankaya-u. Tražimo čak 30 novih tramvaja, što je posao dobar za svakog proizvođača, a na tenderu bili samo CroTram i CAF. Kad se namešta za dobro ime to nije korupcija. Končar otpisan bez realnog razloga. Ja koliko znam tada CAF nije ni imao specifikacije pogodne za Beograd, pa ni obrtna postolja.
Ono što je zanimljivo pre gradonačelnika poznatog po izjavi "Dok sam ja gradonačelnik, hrvatski tramvaj neće voziti Beogradom", imali smo vrlo uspešnu saradnju sa Končarom za modernizaciju 30 lokomotiva 441 u lokomotive 444 sa tiristorskom vučom, bez nekih krika-vika na nacionalnoj osnovi. Saradnik u projekzu im je bio Min-Niš, tako da se, uz dobro pregovaranje, i za tramvaje mogao naći domaći kooperant i ovlašćeni serviser. U tom trenutku Končar ima više KT4 2200 tramvaja nego svi CAF Urbos 3 zajedno, i u uslovima kada Končaru nedostaju međunarodne reference, imamo uslove da posao organizujemo na za nas povoljniji način. Istovremeno, Končar hibridizuje i lokalizuje Bombardier, tada najuspešnijeg u svetu proizvođača tramvaja za kolosek 1000mm.

A propustili smo tada i Bombardier, gde bi imali velikoserijski proizvod, sa mogućnošću da u nekom trenutku kupujemo Bombardier Flexity polovnjake nemajući tako ogroman problem sa održavanjem.

Da upravo za održavanje sam ja najzabrinutiji. Eventualno, ako se pokažu dobri, radije bih išao na +100 Božankaja sa dogovorom o formiranju ovlašćenog servisera i lokalizacije proizvodnje makar nečega u tipa Šinvozu.
 
Vrlo moguće da si @Vinča307 u pravu. Moguće da Končar nije po sveukupnom kvalitetu bolji od CAF-a, a džaba i CAF-u kvalitetni delovi, i uopšte dobra završna obrada kad je sa tehničkog aspekta zasigurno iza Končara.
Vozio sam se 5 dana Končar tramvajima po nekoliko puta dnevno i on je bučniji od Cafa, naročito pri nekim skretanjima ili na mestima gde se šine presecaju. Ipak ti tramvaji apsolutno rade posao u Zagrebu i daleko su većem procentu aktivni u saobraćaju iako ih imaju 150 i nisam primetio da ijedan ima bilo kakvu neispravnost kao što naši Cafovi imaju.
 
Vrh