Šta je novo?

Tramvaji

Hm, to sam i ja prvo pomislio ali deluje kao da su to držači retrovizora. Obično se oni za ovakav transport sklanjaju. Ali ko zna...

Iznutra mi je malo ružniji od katice vidi se "kvalitet" ali deluje da je prostraniji od CAFa. Videćemo.

Boja kao da je metalik pa mu dobro stoji.
 
И онако Бозанкака неће даље од 7, 9, 12, 13 и 14.
Ako Gangula nije slagao da će "reparirati" 25 urnisanih CAF-ova, da li će se posle toga naći petodelnih tramvaja i za linije 5, 6, 10, nesrećnu trojku ako je ikada vrate? Biće ih ukupno 50, CAF-ovi i Bozankaje zajedno a valjda će ostati i neki Divag i sparena Katica. O ovih najavljenih 100 komada je prerano i razmišljati, mnogo vode će proteći Dunavom dok se okonča nabavka i dok krenu da pristižu.
 
Не може петоделни да окрене на Беку, а и имају аутоматска врата које бабе са цегерима које иду са Бајлонија не умеју да користе, зато Диваг не иде на 2, 5 и 10.
 
Šta će voziti na 2, 5, 10 i 11 kada se sve Katice penzionišu? Ako petodelni ne može da okrene na Beku zbog dužine, kako onda može Divag sa prikolicom na 11 ? Nije on ništa kraći od CAF-a i Bozankaje.
 
Да може да окрене ишао би на 5, али бабе су проблем јер врата неће моћи да се затворе. Возиће надамо се тендер за 100 троделних трамваја који ће надајмо се моћи у синхрон, па нека буду Румуни.
 
Za 2 ne treba veći kapacitet od dvodelnog, ali za 5 i 10 bi morao bar trodelni. Na dvojci samo treba povećati broj vozila po unutrašnjem i spoljašnjem krugu, da red vožnje više ne bude mrtvo slovo na papiru.
 
Gde li će da promovišu ove nove tramvaje kada je maltene ispretumbano?​
 
Pa tražili su obrtna postolja. Videlo se do sad da fiksna nisu za nas. A inače takva vozila podrazumevaju klimu. Mora biti ispravna. Isto je i sa CAF-om, a realno i Solarisi su pakleni ako im klima ne radi.
Nema obrtna postolja vec
Ima polufiksna
(tzv. princip multigelenkwagen-a)
Isto i kaf
Volio bi da saznam ime glavotikvica koji je kroio narudžbinu za bezveskaju da ga priupitam neke stvar
1.unutrasnji displej nula bodova
2.spoljasnji isto ne obećava
3.1.5 sjediste zakonom bi zabranio
4.nedostatak šipki
5.ostalo kada dodje ...
 
Šta će voziti na 2, 5, 10 i 11 kada se sve Katice penzionišu? Ako petodelni ne može da okrene na Beku zbog dužine, kako onda može Divag sa prikolicom na 11 ? Nije on ništa kraći od CAF-a i Bozankaje.
Neće povući sve Katice. Ostaju modernizovane i remontovane sigurno. Još kad bi ih sve lepo remontovali, uz njih još neke starije da bude ukupno 50, 25 Cafova koje najavljuju da će srediti i 125 Ringeraja biće to ozbiljan broj. Ne znam sa Švajcarcima šta se planira. Ali broj od 200 i više tramvaja zahteva i bolju mrežu linija, a ona se ne nazire. Šta više, i ova koju imamo je iskasapljena.
 
@direktor
Ne razumem se baš toliko u tu vrstu tehnike. Ne znam šta su tačno polu fiksna postolja. Ne sećam se ni šta je pisalo u tenderskoj dokumentaciji. Možda je neko bolje upućen. Neću ih ni kuditi ni hvaliti dok bar jednom ne uđem u njih. Posle toliko godina me ipak raduje da vidim konačno i nov tramvaj na ulicama, iako sigurno ima dosta mana. No, kao što rekoh da ih ne kudim unapred, možda i budu solidni. Trenutno stanje je stvarno žalosno, pa je svako osveženje dobro došlo.
 
I više. :D Modernizovani su 1997. godište, a ovi ostali su remontovani u Goši početkom 2000-ih. Među njima ima raznih iz serija 1980-1990. Nije to mnogo za šinsko vozilo, ali bi im odlično legla sada jedna modernizacija i remont.
 
Mislim da nema više ko to da odradi u Srbiji. Pored toga što je Goša rascepkana (nije sve ubijeno, ali je rascepkana u više firmi), mislim da ni Šinvoz ni Želvoz ne stoje baš dobro. Sam ČKD je kaput.

Mislim da je maksimum čemu se može nadati da se remontuje i sredi par Katica isključivo za Dvojku, eto radi neke tradicije i nostalgije, a ostalo da se kanibalizuje za delove ili prosto rashoduje i zameni novim kako budu stizali.
 
Šta će voziti na 2, 5, 10 i 11 kada se sve Katice penzionišu? Ako petodelni ne može da okrene na Beku zbog dužine, kako onda može Divag sa prikolicom na 11 ? Nije on ništa kraći od CAF-a i Bozankaje.
Katice se neće penzionisati pre novih 100
tramavaja koji su planirani kao njihova zamena. Nadamo se da će sada biti ispravljena greška i da će tramvaji biti troldeni dužine 22-26m, pa nek bude bilo ko, al nadamo se transparentnijeg tenderu nego što je bio prošli.
A kad smo kod Duwaga, od njih možemo polako da se opraštamo i ja mislim da će dolaskom Bozankaya i reparacijom Cafova završiti svoje, ma da bih ja voleo da se sačuvaju bar oni sa niskopodnim prikolicama.
 
Ako je problem sa terminiranjem kod ZOO Vrta, neka traže trodelna vozila sa obrtnim postoljem. Ili neka do dolaska novih 100 tramvaja srede i prošire tu okretnicu. Ma šta ja predlažem, druga opcija je iluzorna. Kratko je godinu-dve dana njima i da zakrpe 300 metara ulice a kamoli da ozbiljno rekonstruišu jednu okretnicu.
 
kako se zove proizvođač tramvaja? 😂
 

Prilozi

  • Screenshot_2025-05-29-00-37-23-235_com.android.chrome-edit.jpg
    Screenshot_2025-05-29-00-37-23-235_com.android.chrome-edit.jpg
    104,1 KB · Pregleda: 125
Mislim da nema više ko to da odradi u Srbiji. Pored toga što je Goša rascepkana (nije sve ubijeno, ali je rascepkana u više firmi), mislim da ni Šinvoz ni Želvoz ne stoje baš dobro.

Šinski program Goše je kupio Želvoz koji drži Coka, vlasnik Politike i Večernjih Novosti. I rade srednje žalosno.

Šinvoz radi OK, samo ne znam koliko bi bili zainteresovani za KT4..
@direktor
Ne razumem se baš toliko u tu vrstu tehnike. Ne znam šta su tačno polu fiksna postolja. Ne sećam se ni šta je pisalo u tenderskoj dokumentaciji.

Imaš obrtna postolja, koja su pokretljiva i prate sanduk u krivinama.
Čak ni KT4 nemaju obrtna postolja, ali imaju opet neki sistem umirivanja za zglob.
Ne znamo da li Bozankaya ima neki takav dodatni sistem koji može biti zasnovan npr. kompjuterski na hidraulici i to verovatno nećemo saznati dok ne krene eksploatacija, ono što je jasno jeste da će imati kruta postolja.
Na deonicama sa puno krivina i bez sistema za ublažavanje može imati dosta negativnih posledica, manja brzina, lomljenje šasije, brže trošenje vitalnih delova itd..
Jedini pravi tramvaj sa obrtnim postoljima u BG-u je Švajcarac, zato on na skretnicama i kada vozi 30 km/h (desilo mi se jednom na Savskom Trgu 🙂) neće ispasti. Uopšteno u krivinama i u vožnji je dosta prijatniji iz istih razloga.

Postolja CAF-a su kruta samo iz razloga, jer je Beogradski Urbos bio predviđen kao LRT vozilo i samim tim se podrazumevalo da nije za krivine, to što je Mali Perica zamišljao nešto pri toj nabavci (tada je bila aktuelna LRT priča umesto Metroa) druga je stvar..
Izgleda da nismo odustali od LRT-a po ovoj nabavci. 🤣

Prle je primetio jednu odličnu stvar, a to je da su u prvoj sekciji postolja prilično povučena iza, kljun vozila će strčati napred. Caf je ka kljunu uži, dok je Boza prilično gabaritna, ali valjda su uzeli gabaritni profil u obzir.
 
Могу да се кладим да нису. Једино што су узели у обзир јесте масна турска провизија.

Биће чешања на кривинама, ако не и судара.
 
\
Nema obrtna postolja vec
Ima polufiksna
(tzv. princip multigelenkwagen-a
Подсећа на то, али има огромна разлика:
У случају много спојених вагона кратки вагони имају колица. У нашем случају дугачки модули имају колица на средини. Ако се постоља не обрћу, ја не знам како ће да пролази кроз кривине
 

Prilozi

  • Screenshot_20250529_070626_Yandex Browser.jpg
    Screenshot_20250529_070626_Yandex Browser.jpg
    101,1 KB · Pregleda: 99
Šinski program Goše je kupio Želvoz koji drži Coka, vlasnik Politike i Večernjih Novosti. I rade srednje žalosno.

Šinvoz radi OK, samo ne znam koliko bi bili zainteresovani za KT4..


Imaš obrtna postolja, koja su pokretljiva i prate sanduk u krivinama.
Čak ni KT4 nemaju obrtna postolja, ali imaju opet neki sistem umirivanja za zglob.
Ne znamo da li Bozankaya ima neki takav dodatni sistem koji može biti zasnovan npr. kompjuterski na hidraulici i to verovatno nećemo saznati dok ne krene eksploatacija, ono što je jasno jeste da će imati kruta postolja.
Na deonicama sa puno krivina i bez sistema za ublažavanje može imati dosta negativnih posledica, manja brzina, lomljenje šasije, brže trošenje vitalnih delova itd..
Jedini pravi tramvaj sa obrtnim postoljima u BG-u je Švajcarac, zato on na skretnicama i kada vozi 30 km/h (desilo mi se jednom na Savskom Trgu 🙂) neće ispasti. Uopšteno u krivinama i u vožnji je dosta prijatniji iz istih razloga.

Postolja CAF-a su kruta samo iz razloga, jer je Beogradski Urbos bio predviđen kao LRT vozilo i samim tim se podrazumevalo da nije za krivine, to što je Mali Perica zamišljao nešto pri toj nabavci (tada je bila aktuelna LRT priča umesto Metroa) druga je stvar..
Izgleda da nismo odustali od LRT-a po ovoj nabavci. 🤣

Prle je primetio jednu odličnu stvar, a to je da su u prvoj sekciji postolja prilično povučena iza, kljun vozila će strčati napred. Caf je ka kljunu uži, dok je Boza prilično gabaritna, ali valjda su uzeli gabaritni profil u obzir.
Da znam šta su obrtna, a šta fiksna postolja, nego je direktor pomenuo polu fiksna. Najveća mana CAF-ova su upravo postolja, gde samo ono na srednjem modulu ima pogon. Takođe, sistem koji, pretpostavljam hidraulika kontrolisana računarom, bi to trebalo da spreči ne postoji. Zato pucaju okretnice, zato CAF nije pogodan ni za šta drugo, do ravne deonice sa blagim krivinama. Nadam da bar pomeniti sistem postoji kod Bozankaya-e, kako i sam kažeš.
 
Vrh