Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 185 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 65 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    509
Pricas o novom mostu na mjestu zaricevog da li ce isti biti celicni ili betonski zna li to ko da iaprojektuje po zezeljevim principima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460054#p460054:hz2jga2l je napisao(la):
boca-ica » 19 Јун 2017 06:43 pm[/url]":hz2jga2l]
Uzdam se u tvoju profesionalnost i osecaj pravde da ovo neces shvati kao običnu suprostavljanje nego kao
stvarnu razumnu i realnu potrebu u BGdu
:sesir:

Наравно да Београд има потребу за пешачким мостовима, и то на чак три места:

1. Бетон хала - Ушће
2. Амфитеатар
3. Ада - блок 70

Колико год се ти залагао за пешачки мост Земун - Лидо, ја га не могу подржати јер ће сваки мост који има носивост и ширину за моторни саобраћај довести до узурпације Великог ратног острва од стране тајкуна, квазикриминалаца, кумова политичара, "бизбнисмена" .... свести код тих људи нема, њима ништа није свето, граде ето на водоизворишту и тиме угрожавају и себе и своју децу и туђу децу. И ништа их не занима сем личног дупета. И наравно да могу да дођу својим ђиповима до кућа. Док год не могу да користе ђипове, неће ни помишљати на узурпацију острва.


Али лично немам ништа против ни да се овај конкретан мост "врати" провинцији, ако је већ од ње узет.
 
Овде изгледа преовладава тренутно нека логика да је неопходно за неко друштво не градити инфраструктуру како не би неки криминалац случајно дошао на одређено место. Ти исти људи су нам буквално ушли у куће, а ми се сад уједињујемо да случајно не кроче на ВРО. По тој логици би вредело и срушити по неки мост да би им се отежало да дођу на наши страну. Те ствари се решавају системом и колективном свешћу, а то што ми тренутно кубуримо са тим, шта да радимо морамо да напредујемо. Овде је тема шта са старим мостом и показује се да неће моћи због пловног профила, у неки други град би био знатно већи трошак.
Сам понтонски мост не може представљати неку лепоту, чак мислим да се не можемо хвалити што се тако нешто поставља сваке године. Зна се чему служи војска, а она се константно користи за разноразне потребе које су ван њеног домена. Они спашавају из поплаве, омогућавају људима да виде резерват и ко зна још шта раде што ми и не видимо.
Не разумем ни како неко долази до те мере како је два месеца "таман" колико треба да острво буде повезано са Земуном.
 
Imam novi predlog : da se Stari savski most pokloni Smederevu, pa neka oni vide šta će sa njim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460182#p460182:14xawjbf je napisao(la):
Revident » 20 Jun 2017 09:00 am[/url]":14xawjbf]Овде изгледа преовладава тренутно нека логика да је неопходно за неко друштво не градити инфраструктуру како не би неки криминалац случајно дошао на одређено место. Ти исти људи су нам буквално ушли у куће, а ми се сад уједињујемо да случајно не кроче на ВРО. По тој логици би вредело и срушити по неки мост да би им се отежало да дођу на наши страну. Те ствари се решавају системом и колективном свешћу, а то што ми тренутно кубуримо са тим, шта да радимо морамо да напредујемо.
Slobodan si pokušaš spomenutu promenu sistema i kolektivne svesti, pa čim se to nekako desi, situacija će biti SASVIM različita. U međuvremenu bi ozbiljan most bilo izrazito destruktivna i neinteligentna ideja. Govorimo o jednom od dragulja Beograda, i to u svetskim okvirima, a ne o nečemu čime se možemo kockati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460189#p460189:gcpbg95d je napisao(la):
dragan » 20 Jun 2017 09:19 am[/url]":gcpbg95d]Imam novi predlog : da se Stari savski most pokloni Smederevu, pa neka oni vide šta će sa njim.
Evo da se i ja malo potrudim oko predloga :) Ako se ispostavi da zaista ne može da se pravi novi most a ovaj da ostane gde je, što bi bilo daleko najbolje, šta mislite o ovome:

Treba da premošćava Drinu, između Republike Srpske i Srbije.

Razlozi:

1. Prvi i najvažniji. Tamo ionako nema dovoljno mostova, pa će zaista biti koristan.

2. Zarićev patriotski podvig na bivšoj ratnoj administrativnoj granici Srbije i NDH će imati daleko bogatije značenje na novoj granici. Jer, opet su Srbi sa obe strane neke granice. Zarić je možda davno mrtav, ali bi se ovako njegovo delo nastavilo. Opet bi spajao razdvojeno, odbijajući bukvalno i simbolično rušenje mostova. Tako se produžava duh onoga što je uradio. Postoji li bolja posveta?

3. Umesto da polako postaje zaboravljeni simbol iz davne istorije, jer samo table sa natpisima tu ne pomažu baš mnogo, sam Zarić, kao čovek i učitelj, ponovo dobija i na aktuelnosti. Teško da će, bar u Republici Srpskoj, nekome promaći da je Srbin čije ime nosi most na Drini smatrao da je njegov život manje važan od toga da se spreči novo razdvajanje. Tako se usput pomaže i čuvanje spomena na njega.

4. Austro Ugarska je, da bi lakše vladala, nanela ogromno zlo svim narodima sa ovih prostora sistematskim sejanjem razdora, a kasnije i formalnom aneksijom Bosne, pokušavajući na sve načine da učvrsti granicu na Drini. Čak je i prvi svetski rat, makar i samo formalno, bio jedna od posledica. I mada su staro Hapsburško carstvo i Nemačka iz WWII bile različite države, ipak je u pitanju isti narod sa u oba slučaja istim strateškim ambicijama prema Balkanu. Ne bi li onda bila "poetska pravda" ako bi baš "Nemački most", i to iz vremena okupacije, i kao šlag na tortu još i neuspešno miniran od strane tog istog naroda, završio upravo na Drini, ceo, spajajući dve Srpske države?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460168#p460168:2hs7h8e3 je napisao(la):
direktor » 20 Jun 2017 07:47 am[/url]":2hs7h8e3]Pricas o novom mostu na mjestu zaricevog da li ce isti biti celicni ili betonski zna li to ko da iaprojektuje po zezeljevim principima

Da, pričam o novom mostu na mestu Zarićevog. Prema opisu konstrukcije biće čelični luk. Imamo mi dobre projektante koji to mogu da isprojektuju, neće biti "po Žeželju", ali pitanje ko će moći ovo da izvede od domaćih firmi.
 
Zuma me je podsetio da pitam, odakle je poreklom gospodin Zaric? Da li je iz Beograda ili unutrasnjosti? Ako nije, mozda most treba pokloniti njegovom rodnom gradu?

Ja sam jos neodlucen, lepo bi bilo da ostane u Beogradu, korisnije bi bilo da se pokloni drugom gradu, kreativno bi bilo da se pretopi u jedan (ne vise manjih) ogroman spomenik borbi protiv fasizma i u cast Beograda. Ali sam siguran da je VRO bolje ostaviti na miru, bez mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460213#p460213:3cm34ptq je napisao(la):
Zombieboy » Уто Јун 20, 2017 1:21 pm[/url]":3cm34ptq]Zuma me je podsetio da pitam, odakle je poreklom gospodin Zaric? Da li je iz Beograda ili unutrasnjosti? Ako nije, mozda most treba pokloniti njegovom rodnom gradu?

село Сеча Река код Косјерића. Занимљива симболика имена.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460222#p460222:2y8tb9ie je napisao(la):
fjerinic » 20 Jun 2017 01:28 pm[/url]":2y8tb9ie]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460213#p460213:2y8tb9ie je napisao(la):
Zombieboy » Уто Јун 20, 2017 1:21 pm[/url]":2y8tb9ie]Zuma me je podsetio da pitam, odakle je poreklom gospodin Zaric? Da li je iz Beograda ili unutrasnjosti? Ako nije, mozda most treba pokloniti njegovom rodnom gradu?

село Сеча Река код Косјерића. Занимљива симболика имена.
Hvala za ovu zanimljivu informaciju.

Inače sam i ja za to da se ovaj most pokloni negde van Beograda, pod uslovom da nije skuplja dara nego mera.
 
М. Гончин је записао о том догађају: „Генерали Стефан и Фелбер нису знали да су патриоти и илегалци, независно једни од других, предузели мере да осујете минирање моста. На земунској страни то је учињено месец и више дана пре ослобођења Београда, када су илегалци Крста Крстић и Баћа Милованчев придобили једног непријатељског граничара да помаже народноослободилачки покрет и учини више него што је веровао да може учинити.

Они су, наиме, тако зналачки пресекли електични кабл плитко положен у песак, пажљиво га изоловали да се ништа не примети, поново затрпали, поравнали земљу и тиме трајно прекинули довод струје до упаљача мина. Немци нису били у могућности да испробају постављени механизам и открију прекид довода струје. То је било пресудно да немачки минери у критичном моменту не постигну успех и сруше мост. Мосту је, такође, дотрчао, у јеку борбе, београдски учитељ Миладин Зарић, излажући се смртној опасности пресекао електричну жицу за активирање мина и остао неповређен“.

Истина о спасавању Савског моста описана је и у књизи „У рововима Срема“ аутора Милорада Гончина (Београд 1981, са предговором генерала армије Косте Нађа), на странама 10 и 11, у поглављу „Зашто мост није срушен“. Та истина је поновљена и 1997. у издању Института за савремену историју, у књизи истог аутора „22. српска Космајска бригада“. У фусноти бр. 93 спомиње се и сведочанство – изјава Крсте Крстића о том догађају, која се чува у Завичајном музеју Земуна.

О спасавању моста причао ми је уочи своје смрти мој отац Ђорђе Милованчев (1927 – 2003), познати земунски спортиста, вишеструки првак Југославије у мотоциклизму (незадовољан стањем у земљи, отишао је 1962., најпре у Аустрију, а затим у Швајцарску, где је живео од 1963. до 2002). Овде износим очево казивање, које се поклапа са историјским подацима Милорада Гончина, али је још мало детаљније: Немачка војска је из предострожности мост минирала са обе стране, мада је било јасно да ће повлачење сигурно бити са београдске стране на земунску. С обзиром на ту чињеницу, очекивало се да је минирање на београдској страни мање важно јер ће активирање мина бити са земунске стране, тек када се немачка војска повуче из Београда. Логично је било да Немци неће минирати мост са београдске стране, док њихова војска још буде на тој страни. Опасност је правовремено увидео мој деда Никола Баћа Милованчев (1903 – 1955) и отприлике месец дана пре судбоносних октобарских дана 1944. направио план како спасити мост. Он је врбовао једног Аустријанца, подофицира Вермахта, којег је познавао, да омогући деминирање моста, гарантујући му живот. Реч је одржана, овом човеку дато је цивилно одело 22. октобра и он се иза рата вратио у Аустрију и тамо живео (отац се 2002. године више није сећао његовог имена). Када се немачка војска повукла у Земун, наређено је рушење моста, али је оно изостало јер је жица била пресечена са земунске стране, делатношћу Крсте Крстића и Николе Милованчева и уз садејство немачког подофицира.

И на крају, да закључим: због историјске истине, ако се мост назива по некоме, треба га назвати по свој тројици - и по Миладину Зарићу и по Крсти Крстићу и Николи Милованчеву.

http://www.nspm.rs/kuda-ide-srbija/ko-j ... odine.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460223#p460223:1ktkzukl je napisao(la):
GOJE » 20 Jun 2017 02:36 pm[/url]":1ktkzukl]
Inače sam i ja za to da se ovaj most pokloni negde van Beograda, pod uslovom da nije skuplja dara nego mera.
Da li se isplati demotaža, transport i montaža na drugoj lokaciji starog i dotrajalog mosta ?

Meni baš nije uverljivo da je to isplativo, pogotovu što za njega ima dosta građevinskih radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460232#p460232:98sjf1y4 je napisao(la):
dragan » 20 Jun 2017 02:22 pm[/url]":98sjf1y4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460223#p460223:98sjf1y4 je napisao(la):
GOJE » 20 Jun 2017 02:36 pm[/url]":98sjf1y4]
Inače sam i ja za to da se ovaj most pokloni negde van Beograda, pod uslovom da nije skuplja dara nego mera.
Da li se isplati demotaža, transport i montaža na drugoj lokaciji starog i dotrajalog mosta ?

Meni baš nije uverljivo da je to isplativo, pogotovu što za njega ima dosta građevinskih radova.
Glupo je da o tome ja dajem sud, ili bilo ko od laika. Mislim da bi forumaš @Lord imao ša da kaže.
 
@Vozd
Tvoj post zasluzuje mnogo vise pluseva, a nasa krivica je sto nemamo potpuno znanje o necemu o cemu diskutujemo! :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460237#p460237:hykn4rxn je napisao(la):
GOJE » 20 Jun 2017 03:37 pm[/url]":hykn4rxn]
Glupo je da o tome ja dajem sud, ili bilo ko od laika. Mislim da bi forumaš @Lord imao ša da kaže.
Pitanje je bilo više uopšteno, a novi most 'Bratoljub' na Drini 227met

pristupne saobraćajnice i zajednički prelaz biće izgrađeni za 13mil.€
 
predloga nikad dosta, imam i ja jedan, ako bi ga malo iskrivili mogao bi da sluzi kao druga traka postojeceg tobogana na adi, samo treba da ga dobro zagrejemo negde oko polovine i snazno guramo u istom smeru dok ne poprimi potrebni oblik.
 
:sesir:

Хвала Галекс,

наводи у новинама и књигама треба да иницирају озбиљно истраживање историјске струке које би довеле до целовите истине о тим догађајима.
 
Док не дође Лорд да кажем ја још коју...
Како би премештање било ефикасно, сматрам да је неопходно да мост буде растављен у што крупније комаде и тако транспортован баржама на нову локацију. Рецимо лукови би могли бити растављни у три дела (2 лука и спрег између њих) где би сваки био монтажни комад, коловозна табла такође. Остале делове конструкције је лакше демонтирати. Понављам да би одбацивање овакве конструкције било равно лудилу јер се свуда у свету такви мостови и даље користе. Требамо бити свесни да ће у року од два до три месеца осванути пројектни задатак који ће у потпуности дефинисати пројекат новог моста, а заједно са њим и пројекат измештања старог моста. Ово је неки период где се чини да се ништа не дешава, а у ствари се ломе копља. Ја и даље овде нисам видео неку бољу идеју за нову локацију старог моста која би парирала вези са ВРО. Ако буде велики притисак јавности да се гради ту, мислим да ће завршити на ливади или у Смедереву, али не као поклон већ у високе пећи. Обо је само моје мишљење. То је моје мишљење.
Што се тиче новог моста, конструкција кма сличности са Жежељевом новим мостом јер се у оба случаја користи лук са затегом у челичној изради. Коловозна плоча је бетонска, спрегнута са челичном конструкцијом и ту се сличности полако завршавају. Жеђељев мост је предвиђен за тешки железнички саобраћај, а овде се ради о мосту који носи знатно лакше шинско оптерећење, али опет на другој страни поседује 4 саобраћајне траке које су конзолно избачене у односу на лукове. Велика је разлика у односу на Жежељев нови то што лукови иду неколико метара испод коловозне конструкције. Главни распон моста ће вероватно бити израђен на градилишту поред локације и транспортован баржама до места ослонаца. Сандуци су тако пројектовани да су проходнији него код Жежеља.
 
Potpuna priča o rušenju mosta je još lepša. Ako su Nemci most minirali sa oba kraja, pa su dve različite grupe, nezavisno jedna od druge, onda sa oba kraja osujetile miniranje, imamo sasvim nov element. Više se nikako ne može reći da je u pitanju slučajnost, delo neke krajnje atipične osobe kakve sem njega u okolini više nije bilo. Tako je most u još većoj meri simbol koji bi trebalo sačuvati i dostojno obeležiti.
 
Zuma da si pratio temu znao bi ti odavno tema je zbog toga otvorena
 
Evo jednog linka sa dosta podataka i cenama mostova koji koriste delove starih, pa možda može biti koristan iako je u pitanju samo lična procena
http://www.nsbuild.rs/mapa/24-zezeljev-most

U pogledu cena prikazane su one po ugovoru, konačne i tzv. revalorizovane.
Revalorizovane cene se odnose na mostove koji su delom izgrađeni od starih konstrukcija a revalorizovana cena obuhvata povećanje za slučaj da je most ceo nov. Povećanje je moja lična procena. Reč je o sledećim mostovima:
• Most slobode: ponovo je ugrađeno oko 25% stare čelične konstrukcije, dva centralna stuba su zadržana i dva su popravljena (od ukupno 6 stubova); procenjeno povećanje koštanja za most u celini je 1,50 puta;
• Most kod Sremske Rače: most je oslonjen na postojeće stubove iz 1936. godine, još onda projektovane za dva mosta; procenjeno povećanje koštanja za most u celini je 1,25 puta;
• Most na Tisi kod Ade: greda mosta je prilagođena konstrukcija demontiranog drumskog grednog čeličnog mosta u Nemačkoj, poklonjena Adi; procenjeno povećanje koštanja za most u celini je 1,35 puta.
 
Drugim recima, cena 'refurbished' mosta u ovim slucajevima je izmedju 0.67 i 0.85 cene novog mosta. Doduse uglavnom su u pitanju bili stubovi ili greda, ne ceo most.
 
Izvinjavam se, nisam ispratio temu baš temeljno, je li bilo predloga da se Stari most ne dira, a da se novi pravi negde u blizini? Mislim, kažu da je jedini most kog Švabe nosu srušile preko neke veće reke pri povlačenju, a mi bismo sada da ga seciramo...
 
Vrh