[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460054#p460054:hz2jga2l je napisao(la):boca-ica » 19 Јун 2017 06:43 pm[/url]":hz2jga2l]
Uzdam se u tvoju profesionalnost i osecaj pravde da ovo neces shvati kao običnu suprostavljanje nego kao
stvarnu razumnu i realnu potrebu u BGdu
Slobodan si pokušaš spomenutu promenu sistema i kolektivne svesti, pa čim se to nekako desi, situacija će biti SASVIM različita. U međuvremenu bi ozbiljan most bilo izrazito destruktivna i neinteligentna ideja. Govorimo o jednom od dragulja Beograda, i to u svetskim okvirima, a ne o nečemu čime se možemo kockati.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460182#p460182:14xawjbf je napisao(la):Revident » 20 Jun 2017 09:00 am[/url]":14xawjbf]Овде изгледа преовладава тренутно нека логика да је неопходно за неко друштво не градити инфраструктуру како не би неки криминалац случајно дошао на одређено место. Ти исти људи су нам буквално ушли у куће, а ми се сад уједињујемо да случајно не кроче на ВРО. По тој логици би вредело и срушити по неки мост да би им се отежало да дођу на наши страну. Те ствари се решавају системом и колективном свешћу, а то што ми тренутно кубуримо са тим, шта да радимо морамо да напредујемо.
Evo da se i ja malo potrudim oko predloga Ako se ispostavi da zaista ne može da se pravi novi most a ovaj da ostane gde je, što bi bilo daleko najbolje, šta mislite o ovome:[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460189#p460189:gcpbg95d je napisao(la):dragan » 20 Jun 2017 09:19 am[/url]":gcpbg95d]Imam novi predlog : da se Stari savski most pokloni Smederevu, pa neka oni vide šta će sa njim.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460168#p460168:2hs7h8e3 je napisao(la):direktor » 20 Jun 2017 07:47 am[/url]":2hs7h8e3]Pricas o novom mostu na mjestu zaricevog da li ce isti biti celicni ili betonski zna li to ko da iaprojektuje po zezeljevim principima
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460213#p460213:3cm34ptq je napisao(la):Zombieboy » Уто Јун 20, 2017 1:21 pm[/url]":3cm34ptq]Zuma me je podsetio da pitam, odakle je poreklom gospodin Zaric? Da li je iz Beograda ili unutrasnjosti? Ako nije, mozda most treba pokloniti njegovom rodnom gradu?
Hvala za ovu zanimljivu informaciju.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460222#p460222:2y8tb9ie je napisao(la):fjerinic » 20 Jun 2017 01:28 pm[/url]":2y8tb9ie][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460213#p460213:2y8tb9ie je napisao(la):Zombieboy » Уто Јун 20, 2017 1:21 pm[/url]":2y8tb9ie]Zuma me je podsetio da pitam, odakle je poreklom gospodin Zaric? Da li je iz Beograda ili unutrasnjosti? Ako nije, mozda most treba pokloniti njegovom rodnom gradu?
село Сеча Река код Косјерића. Занимљива симболика имена.
М. Гончин је записао о том догађају: „Генерали Стефан и Фелбер нису знали да су патриоти и илегалци, независно једни од других, предузели мере да осујете минирање моста. На земунској страни то је учињено месец и више дана пре ослобођења Београда, када су илегалци Крста Крстић и Баћа Милованчев придобили једног непријатељског граничара да помаже народноослободилачки покрет и учини више него што је веровао да може учинити.
Они су, наиме, тако зналачки пресекли електични кабл плитко положен у песак, пажљиво га изоловали да се ништа не примети, поново затрпали, поравнали земљу и тиме трајно прекинули довод струје до упаљача мина. Немци нису били у могућности да испробају постављени механизам и открију прекид довода струје. То је било пресудно да немачки минери у критичном моменту не постигну успех и сруше мост. Мосту је, такође, дотрчао, у јеку борбе, београдски учитељ Миладин Зарић, излажући се смртној опасности пресекао електричну жицу за активирање мина и остао неповређен“.
Истина о спасавању Савског моста описана је и у књизи „У рововима Срема“ аутора Милорада Гончина (Београд 1981, са предговором генерала армије Косте Нађа), на странама 10 и 11, у поглављу „Зашто мост није срушен“. Та истина је поновљена и 1997. у издању Института за савремену историју, у књизи истог аутора „22. српска Космајска бригада“. У фусноти бр. 93 спомиње се и сведочанство – изјава Крсте Крстића о том догађају, која се чува у Завичајном музеју Земуна.
О спасавању моста причао ми је уочи своје смрти мој отац Ђорђе Милованчев (1927 – 2003), познати земунски спортиста, вишеструки првак Југославије у мотоциклизму (незадовољан стањем у земљи, отишао је 1962., најпре у Аустрију, а затим у Швајцарску, где је живео од 1963. до 2002). Овде износим очево казивање, које се поклапа са историјским подацима Милорада Гончина, али је још мало детаљније: Немачка војска је из предострожности мост минирала са обе стране, мада је било јасно да ће повлачење сигурно бити са београдске стране на земунску. С обзиром на ту чињеницу, очекивало се да је минирање на београдској страни мање важно јер ће активирање мина бити са земунске стране, тек када се немачка војска повуче из Београда. Логично је било да Немци неће минирати мост са београдске стране, док њихова војска још буде на тој страни. Опасност је правовремено увидео мој деда Никола Баћа Милованчев (1903 – 1955) и отприлике месец дана пре судбоносних октобарских дана 1944. направио план како спасити мост. Он је врбовао једног Аустријанца, подофицира Вермахта, којег је познавао, да омогући деминирање моста, гарантујући му живот. Реч је одржана, овом човеку дато је цивилно одело 22. октобра и он се иза рата вратио у Аустрију и тамо живео (отац се 2002. године више није сећао његовог имена). Када се немачка војска повукла у Земун, наређено је рушење моста, али је оно изостало јер је жица била пресечена са земунске стране, делатношћу Крсте Крстића и Николе Милованчева и уз садејство немачког подофицира.
И на крају, да закључим: због историјске истине, ако се мост назива по некоме, треба га назвати по свој тројици - и по Миладину Зарићу и по Крсти Крстићу и Николи Милованчеву.
Da li se isplati demotaža, transport i montaža na drugoj lokaciji starog i dotrajalog mosta ?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460223#p460223:1ktkzukl je napisao(la):GOJE » 20 Jun 2017 02:36 pm[/url]":1ktkzukl]
Inače sam i ja za to da se ovaj most pokloni negde van Beograda, pod uslovom da nije skuplja dara nego mera.
Glupo je da o tome ja dajem sud, ili bilo ko od laika. Mislim da bi forumaš @Lord imao ša da kaže.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460232#p460232:98sjf1y4 je napisao(la):dragan » 20 Jun 2017 02:22 pm[/url]":98sjf1y4]Da li se isplati demotaža, transport i montaža na drugoj lokaciji starog i dotrajalog mosta ?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460223#p460223:98sjf1y4 je napisao(la):GOJE » 20 Jun 2017 02:36 pm[/url]":98sjf1y4]
Inače sam i ja za to da se ovaj most pokloni negde van Beograda, pod uslovom da nije skuplja dara nego mera.
Meni baš nije uverljivo da je to isplativo, pogotovu što za njega ima dosta građevinskih radova.
Pitanje je bilo više uopšteno, a novi most 'Bratoljub' na Drini 227met[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460237#p460237:hykn4rxn je napisao(la):GOJE » 20 Jun 2017 03:37 pm[/url]":hykn4rxn]
Glupo je da o tome ja dajem sud, ili bilo ko od laika. Mislim da bi forumaš @Lord imao ša da kaže.
U pogledu cena prikazane su one po ugovoru, konačne i tzv. revalorizovane.
Revalorizovane cene se odnose na mostove koji su delom izgrađeni od starih konstrukcija a revalorizovana cena obuhvata povećanje za slučaj da je most ceo nov. Povećanje je moja lična procena. Reč je o sledećim mostovima:
• Most slobode: ponovo je ugrađeno oko 25% stare čelične konstrukcije, dva centralna stuba su zadržana i dva su popravljena (od ukupno 6 stubova); procenjeno povećanje koštanja za most u celini je 1,50 puta;
• Most kod Sremske Rače: most je oslonjen na postojeće stubove iz 1936. godine, još onda projektovane za dva mosta; procenjeno povećanje koštanja za most u celini je 1,25 puta;
• Most na Tisi kod Ade: greda mosta je prilagođena konstrukcija demontiranog drumskog grednog čeličnog mosta u Nemačkoj, poklonjena Adi; procenjeno povećanje koštanja za most u celini je 1,35 puta.