Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 185 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 65 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    509
Pa vrednost nije narocita u arhitektonskom smislu koliko se on prakticno jedini isticao do izgradnje mosta preko Ade. Ostali mostovi su nam bez bilo kakvog vertikalnog akcenta. Mislim da treba racionalno da se odnosimo prema celoj problematici posto vidim da se otislo u neku pricu o nemcima i sl.

Na mestu buduceg tj novog mosta treba postaviti spomen plocu Zaricu. Sadasnji most bi trebao svoje ime (Zaricev most) da prenese na novu lokaciju ako bude prebacen. Novi most novo ime ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459959#p459959:3f4aalvs je napisao(la):
stf » 19 Jun 2017 12:15[/url]":3f4aalvs]Будући да је мост донесен из провинције у БГ и да нам је служио толике године, симболично и праведно би било да се мост врати провинцији, тамо где је неопходан. Сентименталност је једини разлог да он остане у БГ, а ако би остајао, најпотребнији је на позицији Ада - блок 70.
Sa poštovanjem tebi ali NEmogu da se složim ni sa jednim slovom tvog posta
nekako je blago rečeno ,,izvrnut,, sto nikako ne ide uz tebe

Most je donet iz Nemačke preko naše unutrašnjosti
dal su hteli ili nisu hteli da ga motiraju tamo gde ti kažeš - niko nezna to, jer jednaka je mogucnost da su ga namerno držali
spakovanog ako im bude - kao sto i jeste zatrebao u narednoj prilici na bilo kom ključnom mestu, a potrefilo se Bgd.

a očemu je vec pisao direktor

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459434#p459434:3f4aalvs je napisao(la):
direktor » 17 Jun 2017 08:01[/url]":3f4aalvs]... Most su njemci donijeli sa tise kod zablja gdje je most vec lezao i trebao biti montiran kao ratna reparacija za predhodni rat firma koja je trebala da ga montura je C.H.Jucho iz Doetmunda .Rat je poremetio te planove i njemci su ga prebacili u bg....

Da , smeta mi pokušaj nabacivanja osecaja da dugujemo nešto-most unutrašnjosti ...te kao normalno je da ga vratimo :lol:
NE ne dugujemo nikakav most

Mozemo i da ga poklonimo ALI sve troškove : Demotaže , transprta i montaže da ne budu na ledja Bgd kase- tj. nas -
kad ga se vec odričemo
Te troškove demotaže transporta mozemo da sebi okačimo kao teret oko vrata samo ako ostaje u Bgdu

Drugi deo posta vezano za opciju pozicije na Adi - takodje ,,izvrnut,, gde je tu jezičak na kantaru pravde
NBgd ima 5, 6 mostova i to jedan baš preko Ade pa ajde još da uzmu ovaj ...

Valjda treba i drugi deo grada da se razvija i sa druge strane grada stanovištvo da ima ima svoj deo oaze
i to Lido , a ne celo VRO.
Posebno sto tako rešavamo ne samo pristup toj oazi za dušu i telo
vec rešavamo još dva velika problema
a to je odmuljavanje VRO-ovog Dunavskog rukavca do keja
i rešavanje neophodne nove Dunavske Zemunske marine
o čemu sam pre par dana i pisao na BBu

Uzdam se u tvoju profesionalnost i osecaj pravde da ovo neces shvati kao običnu suprostavljanje nego kao
stvarnu razumnu i realnu potrebu u BGdu
:sesir:
 

Nataknuti taj most na Lido (VRO) je, blago rečeno, neverovatna ideja.

VRO pripada Dunavu i sasvim je dovoljan privremeni pontonski most.
 
Игоре, архитектонска вредност подразумева и естетску.

Спомен плоче једнако дугујемо и Зарићу и Милованчеву и Крстићу и надам се да ће их и добити на месту њихових херојских чинова.

Мост је само једном добио име - мост "Принца Еугена" и од тада званично није преименован. А и да јесте, вероватно би га већина Београђана и даље звала трамвајски мост, као што ће га звати тиски мост или где већ буде постављен.
 
По тој логици Ада Циганлија припада Сави и благо речено, невероватна је идеја што је неко ту правио неке садржаје. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460050#p460050:1kl80wxx je napisao(la):
Igor » Pon Jun 19, 2017 7:25 pm[/url]":1kl80wxx]Pa vrednost nije narocita u arhitektonskom smislu koliko se on prakticno jedini isticao do izgradnje mosta preko Ade. Ostali mostovi su nam bez bilo kakvog vertikalnog akcenta.

Da li je ovo tačno? Imamo i železnički most kod sajma koji je prilično lep... Dodatno, ne treba kukati za ovim lukom na SSM pošto će novi biti značajno lepši sa nasleđenim (i unapređenim) izgledom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460050#p460050:1kl80wxx je napisao(la):
Igor » Pon Jun 19, 2017 7:25 pm[/url]":1kl80wxx]
Mislim da treba racionalno da se odnosimo prema celoj problematici posto vidim da se otislo u neku pricu o nemcima i sl.

Ja sam namerno malo isforisirao ovaj deo, izvinjavam se ako sam preterao. Hteo sam da diskreditujem bilo koju raspravu o istorijskom momentu, što sam čini mi se i uspeo pošto samo što nismo došli do scenarija za novi film "Šindler sa Save". Ako se uzmu racionalni razlozi teško će se naći osnov da se ovaj most zadrži u Beogradu - osim ako se ne insistra slepo na istorijskom momentu. Koji bi sa bilo kojim premeštanjem bio relevantan zapravo jedino na Tisi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460050#p460050:1kl80wxx je napisao(la):
Igor » Pon Jun 19, 2017 7:25 pm[/url]":1kl80wxx]
Na mestu buduceg tj novog mosta treba postaviti spomen plocu Zaricu. Sadasnji most bi trebao svoje ime (Zaricev most) da prenese na novu lokaciju ako bude prebacen. Novi most novo ime ;)

+1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460060#p460060:3c28fwu8 je napisao(la):
Revident » 19 Jun 2017 08:06 pm[/url]":3c28fwu8]По тој логици Ада Циганлија припада Сави и благо речено, невероватна је идеја што је неко ту правио неке садржаје. :)

Mnogo grašiš, jer poluostrvo Ada ima nasip i nije plavno područje, pa 'NE pripada Savi'.
 
Да ли стварно верујеш да је Ада Циганлија тако се сама појавила из Саве са довољном висином да не буде плавна са све додатном опремом насипима, чиме је коначно припала нама, а не Сави? :)
 
Nije mi jasno tvoje pitanje, a nadam se da je tebi jasna

razlika da li je nešto plavno ili je branjeno nasipom.
 
Ideja o mostu do Velikog ratnog ostrva je naivna. Postoje strahoviti pritisci iz tajkunskih krugova da se ono pretvori u nekakv tobože sportsko-rekreativni centar, a u stvari u još jedan izvor para za ljude sa dobrim vezama. Pa mi ne možemo da sprečimo ni da se deo Zemunskog keja proda privatnicima! Ko se angažovao oko toga? I ceo plan se već sprovodi u delo time što je deo same Zemunske obale u planu generalne regulacije označen kao budući sportski centar. Dakle, za prodaju umesto za šetače. Što će se i desiti za dvadesetak dana sa bivšom hidrobazom. Zar mislite da druga obala rukavca može ostati izvan tog budućeg "vodenog sportskog centra"? Nedostatak mosta je JEDINO što je do sada kočilo ove planove. Koji postoje odavno. Ali do sada niko nije mogao da se dogovori ko će da snosi ogromne troškove novog automobilskog mosta za povezivanje Ratnog ostrva u saobraćajni sistem grada. I sad, slobodan most dolazi kao kec na jedanaest. Takoreći džabe. Tj most već postoji a premeštanje plaća budžet. A to za tajkune znači stvarno džabe. Dakle, otvorena samoposluga ...

Most može do Ratnog ostrva samo ako mislte da ga uništite. Tu ne postoji ni trunka sumnje. A zakoni i zaštite nemoćnih institucija popunjenih partijskim kadrovima, suprotstavljenih ogromnim parama, u Srbiji još dugo neće značiti BAŠ NIŠTA.
 
Zuma, u ovome se potpuno slazemo. Plus od mene tebi.
 
@zuma, u potpunosti se slažem, to sam već napisao ranije danas ali mi je post obrisan jer sam se pozvao na prvoaprilsku šalu konkurentskog portala :). Dodao bih da pored VRO uvek treba pominjati i Beljaricu pošto je to jedna od predloženih lokacija za novu luku. Parkove prirode moramo zaštiti.

Što se Zemunskog keja tiče, evo jedne lokacije koja je ponuđena za prodaju http://www.beoland.com/wp-content/uploa ... 91enja.pdf (po bagatelnoj ceni ako smem da dodam).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460080#p460080:17vx3fq8 je napisao(la):
Zuma » 19 Jun 2017 09:06 pm[/url]":17vx3fq8]...Most može do Ratnog ostrva samo ako mislte da ga uništite. ..
:kk:
 
Само хоћу да кажем како је неко некад дошао и направио насипе, одређеним захватима обезбедио да не буде плавна. Не предлажем да се направи од ВРО исто што и на Ади, а шта би требало и могло остављам људима који су за то задужени (еколози, урбанисти). Мени само делује као добра идеја да постоји једна таква оаза природе кроз коју је могуће проћи и видети. Ако је коначан закључак тих људи да ВРО не треба правити било шта, наравно да је сваки мост сувишан, па чак и понтонски.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460089#p460089:29rnb0f3 je napisao(la):
Revident » 19 Jun 2017 19:24[/url]":29rnb0f3]Само хоћу да кажем..... Ако је коначан закључак тих људи да ВРО не треба правити било шта, наравно да је сваки мост сувишан, па чак и понтонски.

Upravo tako na Lidu svakog leta pored ne malog broja sojenica ima i
struje , česme i tuševi gradskog vodovoda, fudbalsko i odbojkaški tereni, prodavnica-kafana , fizideri sa sladoledima, spasioci...
Preko pontonskog mosta pored pešaka i bicikala prelaze i
vozila za održavanje . vozila za dostavu . kao i vojna vozila

Znači 2-2,5 meseci aktivnosti iste kao na Adi ne smetaju i ne uništavaju prirodu a ostatak godine bi smetale
sa pravim pešačkim mostom tj. sa starim Zaricevim mostom

Hajde onda u ime zaštite da ukinemo i pontonski most
mozemo i minama da branimo prilaz Lidu radi očuvanja VROa
koje zapravo vidno nezaustavljivo bez intervencije ce se spojiti sa kejom :(

Sve to ne samo iz ljubavi nego i iz straha da ce se urbanizovati i to od strane privatnika
pa kad je to njima tako lako uraditi sto neizgradiše do sada solitere po Adi , kad je ona još atraktivnija od VROa

Ako smo svesni bilo koje opasnosti postoje mehanizmi i načini da se one predhodno otklone,
umesto da drhtimo od straha odričuči se života i radnosti zbog tamo nekog tajkuna koj bi mozda nešto hteo
 
Мени је потуно јасан тај страх да не дође до уништавања ВРО, али ме он помало подсећа на страх од вожње, где током пута може свашта да се деси, па је онда најбоље не путовати. Овде се потегла нека аргументована прича око могуће локације старог моста. Покушао сам аргументовано да објасним где и како је могуће извршити измештање. А онда се појавио завршни аргумент постоје тајкуни и они то хоће да унаказе. Не кажем да тако нешто није могуће, али на такав начин је немогуће водити аргументовану расправу. За сваку могућу локацију може постојати неки такав "завршни" аргумент.
 
Nema nikalkve šanse da bilo koji most bude ka Lidu, to neće proći kod zemunaca.
A, ne mogu ni da zamislim koji bi to bio pogled na Lido, Dunav i Beograd sa zemunskog keja.
 
I
dragan »wrote Nema nikalkve šanse da bilo koji most bude ka Lidu, to neće proći kod zemunaca.
A, ne mogu ni da zamislim koji bi to bio pogled na Lido, Dunav i Beograd sa zemunskog keja.

Most ne bilo koj vec pontonski postoji ka Lidu
i Zemunci su ponosni sto ga makar i na kratko imaju (kad nema drugog) pa i napisali na luku ispred mosta opština Zemun
a da zamisliš mozda ti pomognu i ostale sličice :D
 
Nikolas27

Imas pravo prevideo sam zeleznicki most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460114#p460114:2a9kq2i0 je napisao(la):
boca-ica » 19 Jun 2017 10:41 pm[/url]":2a9kq2i0]I
dragan »wrote Nema nikalkve šanse da bilo koji most bude ka Lidu, to neće proći kod zemunaca.
Most ne bilo koj vec pontonski postoji ka Lidu i Zemunci su ponosni ...
Alo, bre, ovde ne govorimo o pontonskom mostu, već o Starom savskom ili sličnom.

Pontonski je privremen 2-3 meseca i ne kvari pogled na Lido ili Grad, pa on ne smeta.
 
Dovoljno smo prisvojili ovu temu i da je red da i drugi mogu da iskažu svoje mišljenje ma kakvo bilo
hajde bar nedelju dana da se ne oglašavamo na ovoj temi
nece Zaricev most tako brzo da demontiraju :D
 
Boco, jasno mi je da ti se svidja ideja povezivanja sa VRO, ali mislim da pomalo licno shvatas komentare.
Iako je VRO danas to sto jeste, ono nije uvek bilo takvo, setimo se slika iz 60ih godina i videcemo golo ostrvo, prakticno bez rastinja. Medjutim, situacija je danas drugacija i formiralo se nesto sto je nama mnogo bitno, nesto sto tako blizu centra nema ni jedan veci grad Evrope.
Mora se tome pristupiti sa posebnom paznjom.
Lepo je sto Zemunci vole Lido, kao i dosta drugih Beogradjana, ali ne razmatrati moguce posledice, vodivsi se postojecim primerima nije bas dobro.

Imamo mi mnogo problema trenutno, hajde da ne stvaramo nove, vec da resavamo postojece.

Uostalom, meni pontonski most daje neku posebnu draz VRO, bas zato sto nije uvek tu i bas zato sto je tu samo tokom leta.
 
Vi ste se ozbiljno raspisali gde će da se premestiti postojeći most, a da bi bilo šta počelo da se radi na njegovom uklanjanju prvo mora da se Most na Adi osposobi da preko njega konačno krenu tramvaji.... a to će da bude - kada?
 
Niko nije rekao da Ratno ostrvo ne treba da se koristi. Ono treba da se koristi, ali umereno, tako da bude ODRŽIVA oaza prirode po kojoj postoje pešačke staze do kojih ljudi stižu i po kojima idu isključivo peške. Uz Lido i par strateški postavljenih drvenih koliba, tornjeva za posmatranja, eventualno livada za izlete ili dodatnih, otvorenih botaničkih bašti. Na ostrvu već postoji obrazovni eko centar, a polako se uređuju i staze. Međutim pošto Srbija još veoma dugo (mora da prođe nekoliko generacija) neće biti pravna država a narod svestan vrednosti ekološke oaze ovakvog značaja, njeno čuvanje se NE MOŽE osigurati samo zakonima, nego samo tako da ozbiljniji automobilski saobraćaj fizički ne može da pređe na ostrvo. Znači ili povremeni pontonbski most kao sad, ili eventualno, neki uski viseći pešački most, ali isključivo pešački. Tako da povremena i zaista MALA vozila hitnih i čuvarskih službi (električna?) mogu da prođu, ali da je normalan automobilski saobraćaj fizički nemoguć. Nažalost za sada nema drugog načina.
 
Što se tiče rešenja konstrukcije, ovo (donekle) možemo porediti sa manjim lukom kod Žeželjevog mosta (180m na spram ovog od cca 160m).
Manje ne znači da je lakše za napraviti, poprečni presek će verovatno biti znatno manji, pa će zavarivanje iznutra biti veći problem. Ja sam bio u luku od novog Žeželjevog mosta i prilično je klaustofobično, ovo će biti još gore pretpostavljam. Takođe verujem da će montaža biti direktno iznad vode, za razliku od Žeželjevog - što je opet dodatna komplikacija. Drugo pitanje je ko će ovo moći da izvede, dampingovane cene za radove na Žeželju su dokrajčile Mosotgradnju i siguran sam da oni ovaj projekat ona neće raditi (ako budu postojali). Tako da će nam izgleda opet austrijanci ili nemci graditi most na istom mestu kao pre 75 godina.
 
Vrh