Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Najbolji komentar o stanju na ulicama je da Šapić ukida red vožnje autobuskih linija gradskog saobraćaja. Jer je, po njemu, zbog gužvi nemoguće poštovati raspored polazaka, pa zašto da raspored postoji?

Eto kako je lako srediti gradski saobraćaj. Savetuju nam da u javnom prevozu više ništa određeno i ne treba da očekujemo, pa kad stigneš, stigao si.

Krajnje elegantno i minimalističko rešenje dostojno Elona Maska :)

"Best part is no part"

Znači neće više biti kašnjenja gradskog prevoza?
 
Ne, više neće biti kašnjenja zato što su kašnjenja moguća samo onda kad se zna u koja bi vremena vozila uopšte trebalo da idu.


 
Da li verujete da je 1990. postojao 37 Ekspres. kojim se od Ceraka (Galeb) do Dorcola stizalo za cca 35 min.
I 52 (isto ekspres) kojim se od Ceraka (Jablanicka) do Slavije stizalo za 20-25 min.
To su bile nocne brzine, posle 20h.
 
Problem sa saobraćajem je što se menja polako ali stalno. I onda niko ne protestuje jer se kao kuvana žaba svi postepeno navikavaju na sve veće i veće temperature. To je još jedan razlog zašto je ukidanje mosta bez zamene bila velika "greška u koracima". Po prvi put postaje jasno vidljivo povećanje saobraćajnih gužvi zato što je bilo naglo, a ne postepeno. Doduše toj vidljivosti je doprineo i Šapić svojom opsesijom kružnim tokovima. Pošto oni u njegovoj verziji prolaze čudnu evoluciju od semaforizovane raskrsnice, preko kružnog toka, pa ponovo do semaforizovane raskrsnice koja u svom retkom "slobodnom vremenu" glumi kružni tok. Na kraju se zatvori krug u kome su pešaci konačni gubitnici, gde je još jedan deo javnog prostora grada oduzet i predat automobilima, a da saobraćaj tokom špiceva i dalje nije bolji. Pa je i to jasan aspekat haosa u saobraćaju. Bilo bi divno kad bi se naši problemi mogli rešavati tako lako kako Šapić zamišlja da je to moguće. Pri čemu tu očigledno postoji ne baš laskava implicitna pretpostavka da su svi drugi glupi pošto se niko pre njega nije uspeo setiti tako jednostavnog i jeftinog rešenja kao što je kružni tok.
 
Poslednja izmena:
Moje skromno mišljenje da je stanje u saobraćaju jezivo godinama, dok svi istovremeno govore da se ništa ne može uraditi dok se ne izgradi metro, kao da će metro magično sve probleme rešiti. I taj narativ postoji od kad znam za sebe. A mislim da je samo posledica nedostatka hrabrosti da se bilo kakva promena napravi.

To biciklisti govore godinama. Niko nema hrabrosti da zaista obrne saobraćajnu paradigmu i posveti se održivom saobraćaju, primera radi.

Šapić je prvi koji je krenuo da pravi male i jeftine promene. Možda zato što je lud, možda su i to suludo bačene pare, ali makar se nešto menja i nešto novo proba. Što je po mom mišljenju bolje nego da sve stoji, dok neki prepametni, omnipotentni spasitelj ne padne sa nebesa, koji će nekako sve interese zadovoljiti istovremeno.

Nije idealno, i ja sam bio šokiran idejom kružnih tokova, nisu dobro nacrtali biciklističke staze na renderima... Ali su ih izveli pristojno. Posebno sam zahvalan za potpuno spuštene ivičnjake, koje su tek sa dolaskom Šapića krenuli da ugrađuju. U Vladimira Popovića sad imam manje semafora zbog kružnih tokova. Sad mi je prosto žao što još uvek kroz Sajmište nisu probili vezu sa Brankovim, jer mislim da će taj deo strava da izgleda.

Imam i ideju, evo mislim da su ulice u Beogradu na vodi odrađene sjajno, znam da su ih planirale danske firme, pa ako Šapić i ekipa slučajno čitaju eto im jedna idejica, a to je da zovnu Dance malo da nas posavetuju.

Osim ulica u Beogradu na vodi, danci su planirali i Park prijateljstva, koji je jedan od najboljih projekata ove vlasti i verovatno u Beogradu jedini dobar primer kako se planiraju javni prostori, da sam video za svog života.
 
Nije samo problem onoga sto nemamo. Veliki problem je u onome sto imamo , ali je nesinhronizovano zbog nemara i neradaa, i bolikura gradske vlasti za gradjane. Npr. Stigne najpuniji voz u spicu kod vuka u 16:30, i nema tramvaja u bul3varu koji ceka 300 ljudi izaslih iz voza. Onda naidje jedan solo za 7 8 min, pa onda jos jedan za 10 min i na lion signes kuci u 17 20, znaci da si isao kolima kroz spuc brze bi stigao. I kome se onda isplati vremenski da ide prevozom?

A samo treba pojacati tramvaj 6 sinhron u spicu i eto resenja . Ali nema tramvaja. Jer niko nije odrzavao 12 god. Jer niko nije kupio nove 12 god. Sve se to raspada , tako da se tavori i budjavi sve vise.

A ovaj most i sutra da zavrse nista nece promwniti osim a5o je nov, a drugih projekata ni na vidiku nema. Niti zelje za promenom ovog stanja jer gad demit sad je najbolje nego ikad. Pa eto, laku noc do 22. Veka.
 
Dragan je pre 10 godina shvatio da ce se on baviti mostovima u Beogradu pa je odlucio da se odseli iz Beograda.
Napisao sam da je "urbanizacija i saobračaj" razlog preselenja, a mostovi su uvek usko grlo u saobraćaju. Novi savski most će nešto poboljšati protočnost, ali za 3-4 godine će biti još nekoliko desetina hiljada novih vozila na ulicama.
 
Nije samo problem onoga sto nemamo. Veliki problem je u onome sto imamo , ali je nesinhronizovano zbog nemara i neradaa, i bolikura gradske vlasti za gradjane. Npr. Stigne najpuniji voz u spicu kod vuka u 16:30, i nema tramvaja u bul3varu koji ceka 300 ljudi izaslih iz voza. Onda naidje jedan solo za 7 8 min, pa onda jos jedan za 10 min i na lion signes kuci u 17 20, znaci da si isao kolima kroz spuc brze bi stigao. I kome se onda isplati vremenski da ide prevozom?

A samo treba pojacati tramvaj 6 sinhron u spicu i eto resenja . Ali nema tramvaja. Jer niko nije odrzavao 12 god. Jer niko nije kupio nove 12 god. Sve se to raspada , tako da se tavori i budjavi sve vise.

A ovaj most i sutra da zavrse nista nece promwniti osim a5o je nov, a drugih projekata ni na vidiku nema. Niti zelje za promenom ovog stanja jer gad demit sad je najbolje nego ikad. Pa eto, laku noc do 22. Veka.


Samo neka svaka porodica nastavi da ima u proseku po dva automobila, neka se nastavi sa negovanjem automobilske kulture nece nam ni deset mostova i deset metro linija pomoci.

Odgovorno tvrdim da danas da se puste tri metro linije u funkciju broj automobila u saobracaju ce ostati isti ili ce se mozda smanjiti u nekom zanemarljivom procentu.
 
Samo neka svaka porodica nastavi da ima u proseku po dva automobila, neka se nastavi sa negovanjem automobilske kulture nece nam ni deset mostova i deset metro linija pomoci.

Odgovorno tvrdim da danas da se puste tri metro linije u funkciju broj automobila u saobracaju ce ostati isti ili ce se mozda smanjiti u nekom zanemarljivom procentu.
Pa zar covek iznad nije objasnio zasto ce i dalje biti mnogo automobila? Voz doveze, ali tramvaja nema 30 minuta, pa dodje solo.
Zbog cega bih ja gubio sat vremena, kad autom stignem za 20-30?
Kad neko sa imalo mozga sedne i organizuje saobracaj u Beogradu, ljudi ce ga koristiti vise. Ako radi lose kao sto je opisano gore, ljudi ce ici autom. Prosto.
 
Najveći problem sa javnim saobraćajem je što idemo sve dalje i dalje od cilja, a ne ka njemu. Privatizacija je velika greška - tj. neki oblik pljačke gde se državne pare prebacuju na račune privatnika - a problem naplate ne da nije rešen nego su realno samo digli ruke.

Tramvaji, umesto da budu najbrži vid gradskog prevoza, čekaju semafore dok prolazi sedam-osam vozila sa samo vozačem - 60+ ljudi stoji i gleda kako sedmorica prolaze. Treba da bude obrnuto. Semafori gde prolaze tramvaji treba uvek prednost da daju tramvajima.

E al u tome je stvar. Da bi saobraćaj bio bolji, moraju da se povlače potezi koji se neće sviđati vozačima. Prioritet tramvajima na semaforima, prave žute trake svaka sa svom kamerom, kamere u svakom GSP vozilu koje automatski šalju kazne za blokiranje žute trake ili tramvajskih šina, manje parking mesta ili skuplje parkiranje, naplata ulaza kolima u centar... Gomila toga neće ići - pogotovo ne ako banda u džipovima i BMW-ima i dalje ne plaća kazne, ili ako je ljudima dopušteno da stavljaju kovid maske preko tablica (a da to ne bude strogo ili uopšte kažnjeno).
 
Evo primerčić iz mog ličnog života. Kada sam se kolima vraćao sa posla, jako mi je prijalo to što na Brankovom mostu stoji saobraćajac čiji je jedini posao da pušta privatna vozila u žutu traku. Brže sam stizao kući - pogotovo što meni treba ono skretanje desno ka Karađorđevoj. Ali, kada je najveća gužva, tad najviše treba da postoji žuta traka. Taj saobraćajac je trebalo da beleži tablice svakog ko zagazi u žutu traku, a ne da ih pušta. Gužva za mene samog u svom autu bi bila osetno gora, ali bi za stotine ili hiljade ljudi koji idu busom bila mnogo manja.
 
Kako se tretira JGP može se videti sa tramvajem od Banjice do Slavije.

Prvo se od Trošarine do Autokoamande frekventno krši žuta traka u VS, specifično najviše pred Autokomandom.

Onda na Autokomandi saobraćajac tramvaj tretira kao i ostale učesnike u saobraćaju pa se čeka jedno 5 minuta da se smiluje. (Iako bi tramvaj u prolazu blokirao trake čitavih 5 sekundi)

I onda na kraju semafor za prestrojavanje kod Franša kome su ukinuli funkciju da bude nagazan.

Sve u svemu gubi se vreme na gluposti koje se lako rešavaju.
 
Onda na Autokomandi saobraćajac tramvaj tretira kao i ostale učesnike u saobraćaju pa se čeka jedno 5 minuta da se smiluje. (Iako bi tramvaj u prolazu blokirao trake čitavih 5 sekundi).
Не само то, него трамвај ту има исту улогу као полицајац - регулише саобраћај. Тек када се трамвај испречи онима који долазе из правца Славије и аутопута, колона из Љутице Богдана/М. Ивковића може несметано да се укључи.

Примарни задатак саобраћајца ту би био да пази да не буде судара са трамвајем, тако што ће који секунд раније зауставити аутомобиле. И свима добро!

Треба схватити тако напредан концепт...
 
Problem sa metroom je što on znatnije pomaže tek u kasnijoj fazi, kad mreža njegovih linija dobro pokriva grad. Pošto će retko ko putovati autobusom do najbliže stanice metroa, zatim ići metroom do najbliže stanice odredištu, pa onda opet čekati autobus da bi se prevezao od te metro stanice do svog konačnog odredišta. Većina to neće raditi čak i ako ima samo jednu dodatnu vožnju autobusom uz svaku vožnju metroom. Jer ako je u gradu loš saobraćaj onda ta dodatna vožnja autobusom često oduzime previše dodatnog vremena u odnosu na uštedu zbog vožnje metroom (sem ako je distanca baš velika). Lakše je odlučiti se za kola. Zbog toga će puštanje prvih linija metroa smanjiti saobraćaj pre svega samo za onaj broj ljudi kojima su blizu obe metro stanice, i polazna i odredišna, a zatim, u nešto manjoj meri, za deo onih kojima je blizu ili samo polazna ili samo odredišna metro stanica. Drugim rečima, u početku metro neće brzo smanjivati saobraćajne gužve na ulicama. Pa je problem što će dok se ne puste recimo tri metro linije proći dovoljno vremena da se u međuvremenu zbog razvoja grada povećaju i potrebe za putovanjima. Konačni zaključak je da se mora raditi na mnogo strana odjednom:

i rad na gradnji metroa,
i rad na stvaranju bolje povezane mreže ulica (tuneli, prstenovi, zaobilaznice, mostovi, petlje, proširenje uskih grla ...),
i na davanju prednosti ostalom masovnom transportu,
i na ozbiljnom podsticanju alternativnih načina kretanja kroz grad (pešačenje, bicikli, trotineti...)
i na prestanku ubacivanja ogromnih novih građevina u delove grada gde to stare ulice ne mogu saobraćajno podržati

Polazimo sa previše loše pozicije, pa je sve to nažalost neophodno.
 
Polazimo sa previše loše pozicije, . .
Još jedna "loša pozicija" je stalno povećanje vozila na ulicama. Prošle godine je uvezeno 130.000 polovnih automobila od kojih je dobar deo stigao u BG, pa kada se doda i broj novih vozila u gradu onda je jasno da su neminovne gužve narednih godina.
 
@ink Ti imaš empatiju, a Šapke nema.
Ja lično mislim da je njegov posao da glumi dvorsku ludu (i da puni džepove ne baš čistim poslovima kako bi kasnije bio laka meta za ucenjivanje), a ne da o bilo čemu odlučuje. Eto, možda je fora za plave buseve zaista njegova inicijativa. Sve ostalo je neko drugi smislio, a mi treba da mislimo da je on kriv/odgovoran za sve jer privlači (odnosno odvlači) pažnju svojim nebuloznim izjavama i retardiranim medijskim nastupima.
 
St(r)anje redovno.


^^ Ulice prosto kipe od prestiža.
A dobro je ovo i za ekonomiju i društvo.
Nema ničeg produktivnijeg nego kad prosečan kmet dnevno troši 2-3-4 sata na odlazak i dolazak sa posla. Pod time mislim i na automobiliste i na one u javnom prevozu. Pošto mu u ovakvim okolnlstima dođe na isto.
 
Do Nove Godine je, tako je i u Norveskoj...
 
Imam i ideju, evo mislim da su ulice u Beogradu na vodi odrađene sjajno, znam da su ih planirale danske firme, pa ako Šapić i ekipa slučajno čitaju eto im jedna idejica, a to je da zovnu Dance malo da nas posavetuju.
Vrhcina, ako svi kupimo Mini Morise i sklopimo retrovizore, nije lose

Capture.JPG
 
Vrh