Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 198 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,3%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,1%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 53 9,5%
  • Ne znam

    Glasovi: 26 4,7%

  • Ukupno glasača
    557
Najbolji komentar o stanju na ulicama je da Šapić ukida red vožnje autobuskih linija gradskog saobraćaja. Jer je, po njemu, zbog gužvi nemoguće poštovati raspored polazaka, pa zašto da raspored postoji?

Eto kako je lako srediti gradski saobraćaj. Savetuju nam da u javnom prevozu više ništa određeno i ne treba da očekujemo, pa kad stigneš, stigao si.

Krajnje elegantno i minimalističko rešenje dostojno Elona Maska :)

"Best part is no part"

Znači neće više biti kašnjenja gradskog prevoza?
 
Ne, više neće biti kašnjenja zato što su kašnjenja moguća samo onda kad se zna u koja bi vremena vozila uopšte trebalo da idu.


 
Da li verujete da je 1990. postojao 37 Ekspres. kojim se od Ceraka (Galeb) do Dorcola stizalo za cca 35 min.
I 52 (isto ekspres) kojim se od Ceraka (Jablanicka) do Slavije stizalo za 20-25 min.
To su bile nocne brzine, posle 20h.
 
Stizao sam iz Jablaničke do Zelenjaka za 25-30min maks pre jedno 5 godina.
 
Problem sa saobraćajem je što se menja polako ali stalno. I onda niko ne protestuje jer se kao kuvana žaba svi postepeno navikavaju na sve veće i veće temperature. To je još jedan razlog zašto je ukidanje mosta bez zamene bila velika "greška u koracima". Po prvi put postaje jasno vidljivo povećanje saobraćajnih gužvi zato što je bilo naglo, a ne postepeno. Doduše toj vidljivosti je doprineo i Šapić svojom opsesijom kružnim tokovima. Pošto oni u njegovoj verziji prolaze čudnu evoluciju od semaforizovane raskrsnice, preko kružnog toka, pa ponovo do semaforizovane raskrsnice koja u svom retkom "slobodnom vremenu" glumi kružni tok. Na kraju se zatvori krug u kome su pešaci konačni gubitnici, gde je još jedan deo javnog prostora grada oduzet i predat automobilima, a da saobraćaj tokom špiceva i dalje nije bolji. Pa je i to jasan aspekat haosa u saobraćaju. Bilo bi divno kad bi se naši problemi mogli rešavati tako lako kako Šapić zamišlja da je to moguće. Pri čemu tu očigledno postoji ne baš laskava implicitna pretpostavka da su svi drugi glupi pošto se niko pre njega nije uspeo setiti tako jednostavnog i jeftinog rešenja kao što je kružni tok.
 
Poslednja izmena:
Moje skromno mišljenje da je stanje u saobraćaju jezivo godinama, dok svi istovremeno govore da se ništa ne može uraditi dok se ne izgradi metro, kao da će metro magično sve probleme rešiti. I taj narativ postoji od kad znam za sebe. A mislim da je samo posledica nedostatka hrabrosti da se bilo kakva promena napravi.

To biciklisti govore godinama. Niko nema hrabrosti da zaista obrne saobraćajnu paradigmu i posveti se održivom saobraćaju, primera radi.

Šapić je prvi koji je krenuo da pravi male i jeftine promene. Možda zato što je lud, možda su i to suludo bačene pare, ali makar se nešto menja i nešto novo proba. Što je po mom mišljenju bolje nego da sve stoji, dok neki prepametni, omnipotentni spasitelj ne padne sa nebesa, koji će nekako sve interese zadovoljiti istovremeno.

Nije idealno, i ja sam bio šokiran idejom kružnih tokova, nisu dobro nacrtali biciklističke staze na renderima... Ali su ih izveli pristojno. Posebno sam zahvalan za potpuno spuštene ivičnjake, koje su tek sa dolaskom Šapića krenuli da ugrađuju. U Vladimira Popovića sad imam manje semafora zbog kružnih tokova. Sad mi je prosto žao što još uvek kroz Sajmište nisu probili vezu sa Brankovim, jer mislim da će taj deo strava da izgleda.

Imam i ideju, evo mislim da su ulice u Beogradu na vodi odrađene sjajno, znam da su ih planirale danske firme, pa ako Šapić i ekipa slučajno čitaju eto im jedna idejica, a to je da zovnu Dance malo da nas posavetuju.

Osim ulica u Beogradu na vodi, danci su planirali i Park prijateljstva, koji je jedan od najboljih projekata ove vlasti i verovatno u Beogradu jedini dobar primer kako se planiraju javni prostori, da sam video za svog života.
 
Nije samo problem onoga sto nemamo. Veliki problem je u onome sto imamo , ali je nesinhronizovano zbog nemara i neradaa, i bolikura gradske vlasti za gradjane. Npr. Stigne najpuniji voz u spicu kod vuka u 16:30, i nema tramvaja u bul3varu koji ceka 300 ljudi izaslih iz voza. Onda naidje jedan solo za 7 8 min, pa onda jos jedan za 10 min i na lion signes kuci u 17 20, znaci da si isao kolima kroz spuc brze bi stigao. I kome se onda isplati vremenski da ide prevozom?

A samo treba pojacati tramvaj 6 sinhron u spicu i eto resenja . Ali nema tramvaja. Jer niko nije odrzavao 12 god. Jer niko nije kupio nove 12 god. Sve se to raspada , tako da se tavori i budjavi sve vise.

A ovaj most i sutra da zavrse nista nece promwniti osim a5o je nov, a drugih projekata ni na vidiku nema. Niti zelje za promenom ovog stanja jer gad demit sad je najbolje nego ikad. Pa eto, laku noc do 22. Veka.
 
Dragan je pre 10 godina shvatio da ce se on baviti mostovima u Beogradu pa je odlucio da se odseli iz Beograda.
Napisao sam da je "urbanizacija i saobračaj" razlog preselenja, a mostovi su uvek usko grlo u saobraćaju. Novi savski most će nešto poboljšati protočnost, ali za 3-4 godine će biti još nekoliko desetina hiljada novih vozila na ulicama.
 
Nije samo problem onoga sto nemamo. Veliki problem je u onome sto imamo , ali je nesinhronizovano zbog nemara i neradaa, i bolikura gradske vlasti za gradjane. Npr. Stigne najpuniji voz u spicu kod vuka u 16:30, i nema tramvaja u bul3varu koji ceka 300 ljudi izaslih iz voza. Onda naidje jedan solo za 7 8 min, pa onda jos jedan za 10 min i na lion signes kuci u 17 20, znaci da si isao kolima kroz spuc brze bi stigao. I kome se onda isplati vremenski da ide prevozom?

A samo treba pojacati tramvaj 6 sinhron u spicu i eto resenja . Ali nema tramvaja. Jer niko nije odrzavao 12 god. Jer niko nije kupio nove 12 god. Sve se to raspada , tako da se tavori i budjavi sve vise.

A ovaj most i sutra da zavrse nista nece promwniti osim a5o je nov, a drugih projekata ni na vidiku nema. Niti zelje za promenom ovog stanja jer gad demit sad je najbolje nego ikad. Pa eto, laku noc do 22. Veka.


Samo neka svaka porodica nastavi da ima u proseku po dva automobila, neka se nastavi sa negovanjem automobilske kulture nece nam ni deset mostova i deset metro linija pomoci.

Odgovorno tvrdim da danas da se puste tri metro linije u funkciju broj automobila u saobracaju ce ostati isti ili ce se mozda smanjiti u nekom zanemarljivom procentu.
 
Vrh