Šta je novo?

Stari Sajam i naselje Staro sajmište

Ок Рељо али ја и даље остајем при свом ставу. Колико год фудбалски клуб био мали терен му је истих или приближних димензија као на Маракани,Камп Ноу-у или Вемблију тако да ту нема ни говора о "крцкању на ситно".Као што ни бензинска пумпа,велики аутомобилски плацеви па чак и једна стамбена зграда П+4 то свакако нису. То што се сви праве блесави пред толико дивље градње на таквом месту једноставно не може бити случајност или последица немара. Па мање морбидно,штетно или бесправно би било направити аутоперионицу у сред пионирског парка или рецимо на оближњем платоу испред градске скупштине,и онако је ту подземна гаража па добро дође. :roll:
 
Ovako mislim da je dosta toga uradjeno uz saglasnost drzave iz ovih ili onih poriva ,da li mita ,korupcije, satiranja u zaborav ,ili pak nesto drugo
Pumpa je izgradjena sa privremenom dozvolom kad je drzava bila jaka i snazna jako blizu dejtonke znaci nije bilo potrebe za istom
Igraliste takodje ali to je obicna travnata povrsina [sad sa vjestackom travom ]moguce da sad rade bez dozvola
zgrada p+4 je nelegalan da se danas prave blesavi prave se
Pumpi nije trebalo dati dozvolu za rekonstrukciju kao sto nije trebalo prodavati beopetrol vec ukinuti pumpe na spornim mejstima pa onda prodati oko te firme cu se raspitati kako i sta se odvijalo znam neke osobe koje su radile u istoj .
U svakom slucaju krivi su ali najvise u zadnje vrijeme i 90tih
Jer ako prostor predstavlja vlasnisto grada grad jednostavno moze raskinuti ugovore i iseliti zakupce koji cesto ne placaju ili kasne sa placanjem recimo njemacki paviljon ,pa praonice i ostali servisi itd
 
Хиљаде кућа, фирми, на њивама је стихија.
Куће на врховима зграда у центру су клонули дух, много корака уназад за наше друштво.
Напуштене установе културе су врхунски варварски немар, презир према свему што је племенито, људско, стваралачко.

Такав немар, према местима страдања наших сународника, ближњих, комшија, људи генерално... шта је то?

И ми, а и гори од нас, знали смо бар елементарно да поштујемо мртве. Која то сила сад спречава!?
Тужно што морам то да кажем, а срећан бих био да сте у праву, да су само корупција и ситне душе у питању.
Није ово ни једино место тог типа у Београду, које би морало, по мени, да буде резервисано за помен и памћење.
 
@Borčanac, prvo nema potrebe da se ikome izvinjavaš, ono je bio krupan novniarski propust (blago rečeno). Posledice te pogrešne informacije ćemo još dugo da peremo (kao i ono "nedićevi stražari su bili najbrutalniji" - koji bre nedićevi stražari????).

Ne tražite neki plan i viši smmisao.
Stanje Sajmišta je slika i prilika društva. Svakoga dana možete pročitati ukakve nevolje upadaju ljudi zbog nefukcionalne, nesposobne i korumpirane administracije. Za uređenje Sajmišta prvesntveno ga treba - isprazniti. Za to je potreban novac, veliki novac, a potom i ozbiljan rad. A opet, isto katko svakoga dana možete pročitati kako nekome nedostaju pare za hitnu operaciju, o jadu i čemeru socijalnih slučajeva, itd itd...Ako država nije u stanju, ili čak i nije zainteresovana, da pomogne živima, gde je tu onda Sajmište?

I Delija, Brodarac jeste mali klub sa stotinjak sedišta u nekoliko redova. Za mene je to sitno, sve to može da se ukloni za nedelju dana.
Ovde treba postaviti pitanje: ako se planira uređenje celog tog prostora, kako to da niko nije upozorio firme da ne investiraju u rekonstrukcije (i ta pumpa se - rekonetruiše, kao i teren Brodarca)
Nije u redu da sada u priču o uređenju prostora bivšeg logora uvodiš zgradu koja se ne nalazi na prostoru bivšeg logora, jer tu se radi o divljoj gradnji u naselju Staro Sajmište. Ako ništa, bar su sprečili gradnju privatne "džamije", ali i toje diskutabilno: ako može da se spreči "džamija" kako onda može da se rekonstruiše teren Brodarca.

Ali ipak - nešto se dešava, priprema se obnova kule.
Mislim da treba da posvetimo više pažnje upravo tim naporima.

Pošto novinari ipak prate Beobuild, i reportaže i forum, ja predlažem redakciji da napravi jednu reportažu o projektu i planu rekonstrukcije centralne kule. Siguran sam da bi Ožegović jedva dočekao da se malo slika.
Takođe, bilo bi strašno ako bi se zbog najavljene promene vlasti u gradu ugasio ovaj projekat, kako to obično biva kod nas kada se menjaju garniture.
Reportaža bi dobro došla kao zapis i opomena "novima" da ne zature rekonstrukciju u nekoj fioci. Internet je uostalom bio ključan u popularisanju problema Sajmišta...
 
relja":1ib7e11t je napisao(la):
Stanje Sajmišta je slika i prilika društva.

Управо тако.Друштва с којим се управља из страних амбасада.
 
Od ovog trenutka bi ili pričali o različitom pogledu na svet ili o različitom smislu za humor, pa bih se ja ipak ograničio na projekat rekonstrukcije najavjen u medijima.
 
"Друштва с којим се управља из страних амбасада."

Pa da mozemo dosta o tome da nam se ne dozvoljava da postanemo normalna drzava... Da se stranke ruse ispod i postavljaju iznad cenzusa u ambasadama, da se prekomponovanje vlasti odlucuje u ambasadama, da se smene vlasti dogovaraju van zemlje sa opozicijom, da su mediji pod direktnom kontrolom stranih medija...

Moze o tome dosta da se prica...

Ovime nikako ne opravdavam nas drzavljane ove banana drzave...
 
Па не оправдавам ни ја.Наша кривица и велика срамота је у томе што смо дозволили себи да се не питамо ни за шта,што смо тешко стечену слободу извојевану на леђима скоро 2 милиона српских жртава у 20. веку предали на тацни страним моћницима. Зато је стање Старог Сајмишта у савршеном складу са стањем нашег друштва и ових остатака државе Србије.

Сад нека се преиспитају остали форумаши који имају солидно знање из наше историје,када су настали највећи,најлепши споменици са јаком симболиком као и меморијални центри/спомен паркови у Србији а када су затирани?

Одговор на први део питања је - Искључиво када смо заиста били независна и поштована земља и када смо сами себе поштовали.

Одговор на други део питања - Искључиво када смо били окупирана земља.
 
OK, ово је проблем који се свуда провлачи, јасно је да нешто држи људе приземљене. У послу, култури, животу...
Када читам делује ми као да су и Делија и Реља у праву и да им је прича иста, само различита перцепција разлога за то.

Истина је да је као и за било који други пример код нас, ово слика друштва. Оно о чему је Делија писао је зашто је таква слика нашег друштва, узрок. Слажем се са таквим размишљањем, док то не схватимо не можемо ни да се отмемо вртлогу који нас вуче доле сваким даном више и у свим је порама.
А у праву је и Реља да се нешто дешава на сајмишту и да морамо да им легнемо на врат, пратимо и досађујемо. Да је 10% људи бар делом заинтересовано за живот у граду, држави, као добар број овде на форуму. Да учи, информише се, прати, слика, указује, анализира...друга би ствар била. Морамо да се заинтересујемо за себе, више него други за нас.
И на једном и на другом нивоу морамо да држимо чула отворена јер ми простора за додатне падове као друштво немамо.
 
Борчанац":8ya9j42c je napisao(la):
Морамо да се заинтересујемо за себе, више него други за нас.
И на једном и на другом нивоу морамо да држимо чула отворена јер ми простора за додатне падове као друштво немамо.

Bravo to je to :pob: :gobb:
 
Zalosno je sto kod nas preovladjuje pogled na sistem tako da je DRZAVA nesto sto treba da nam nesto obezbedi i sto nesto treba da radi... Cak i kad kukamo na tu DRZAVU ocekivano je da ona sama nesto promeni...

Dok smo bili prvobitna ljudska zajednica brinuli smo o porodici... Kad smo bili pleme brinuli smo o stanju plemena... Zasto time sto nam je broj sve veci opada nasa odgovornost?! Zasto time opada nasa aktivnost ka pravljenju boljeg i uredjenijeg okruzenja?

Ja smatram da svako od nas, jednako forumasima i svi ostali, treba da na neki nacin doprinosi svom okruzenju... Nazalost, vecina i dalje nesto ocekuje...
 
Beogradske priče: Kula sa koje su skakali padobranci
Zoran Nikolić | 21. septembar 2013. 11:50 | Komentara: 0
Predratni Sajam je krasila atraktivna građevina. Na vazduhoplovnoj izložbi pre Drugog svetskog rata postojala kula visoka oko 70 metara, sa koje su skakali „parašutisti“
bg-04-01_620x0.jpg

PRE Drugog svetskog rata Beogradski sajam bio je najvažnije mesto u prestonom gradu. Od 1937. godine ovde su se održavali sajmovi koji su okupljali veliki broj ljudi, a oni su prvi put u istoriji ekonomski centar grada prebacili na levu savsku obalu.
Najvažniji su bili Prolećni i Jesenji sajam, bili su postavljeni i Salon automobila i Vazduhoplovna izložba, a jedna građevina je na poseban način privlačila pažnju tadašnjih žitelja glavnog grada.

Kao što danas postoji „bandži džamp“ na Adi Ciganliji, tako je nekada, na poseban način, Beograđane privlačila slična sajamska atrakcija. To je bio toranj za skakanje s padobranom.
Kada je odlučeno da bude održana Vazduhoplovna izložba, tadašnji prijatelji našeg grada, eksperti „Škode“ odlučili su da Sajmu poklone toranj do čijeg je vrha, visokog 68 metara, vodio najbrži lift u tadašnjem Beogradu.

Posetioce bi gore, na vrhu, čekala otvorena padobranska kupola, pa su za simboličnu novčanu svotu bili zakačeni za padobran, i oko sedamdeset metara bi se spuštali ka tlu, baš kao i pravi padobranci.

Nekoliko snimaka koje prilažemo ovde napravljeno je upravo sa tog tornja, kako bi čitaoci „Novosti“ mogli malo da osete kako su tadašnji Beograđani doživljavali tu visinu.

Ondašnji izveštači lista „Vreme“ primetili su da je o Spasovdanu, te, 1938. godine, bilo veoma vruće u Beogradu, ali da se bifedžije ne mogu požaliti na posetu, jer su pivo i sladoled i u ono doba bili vrhunska zaštita od vrućine.
OSTALI SKAKAČI
POSLE gospođice Matanović, sa skakaonice (odnosno, trambuline, kako su je zvali gosti Sajma) skočio je narednik vodnik Lazar Milčić. Kako beleže ondašnji izveštači, „njemu se toliko dopao ovaj skok, da je u vazduhu pokušao da izvodi i neke akrobacije kao na gimnastičkim spravama. Treći je skakao gospodin Levi. On je, umesto da tle dohvati nogama, lepo seo u prašinu“
bg-04-kula.jpg

bg-04-m.jpg

Kula je bila visoka 68 metara

Kada je najzad počelo skakanje sa kule, stanovnike glavnog grada oduševila je jedna - dama. Od silnih „surovih muškarčina“ koji su se sjatili kako bi pokazali svoju hrabrost i veštinu, ipak je prva sa tornja skočila jedna - žena. Bila je to Katarina Matanović, koja je na sajam došla iz Zagreba. Kako beleže ondašnji novinari, ova oduševljena avijatičarka skočila je bez trunke straha.

- Prva je skočila jedna devojka - beleže ovaj događaj novinari lista „Vreme“. - Kada se penjala na kulu, gđica Matanović je oduševljeno pozdravljena od publike. Na vrhu kule vetar je bio jak, ali je devojka, iskusna avijatičarka, sa osmehom pošla na trambulinu. Inženjer, gospodin Živojin Stojanović, koji komanduje ovim skokovima, vezao je „prvog skakavca“, lepu Zagrepčanku, i nežno je gurnuo sa visine od skoro sedamdeset metara. Pad je trajao mnogo manje od pola minuta. Videlo se da se devojka pod belim padobranom od japanske svile oseća vrlo ugodno. Gledala je ka vrhu kule odakle su joj odobravali njeni bacači.

ŽENE I MUŠKARCI

OPISUJUĆI prvi dan i skokove sa ove građevine, novinari pišu i o tome da je ova atrakcija privukla ogromnu pažnju, ali da su se, čak, žene češće prijavljivale da kroče na skakaonicu nego muškarci!

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... padobranci
 
RE:Beogradske priče: Kula sa koje su skakali padobranci

Bravo direktore :) to je ono sto stalno potenciramo
Sajmište ima samo delić crne istorije i mnogooo lepe bele, ružičaste ...

Svakako mora biti dostojno obeleženo (i za prošlost i za buducnost) ali
čitav kompleks nikako ne sme biti pertvoren u kvart spomenika crne smrti

Život i radost mora pobediti i takvo Sajmište ,,vratiti ,, Beogradu
 
Ovo je poznata, ali manje bitna priča iz istorije Sajmušta, dobra da se dopuni prazan prostor u novinama.
A koga zanima, evo i jednog delića biografije devojke koja se sprva spustila padobranom sa Škodine kule:
http://hr.wikipedia.org/wiki/Katarina_M ... atni_pilot
ZNDH je inače bio obaveštajno bušan, i prilično smanjne borbene vrednosti zbog odličnog rada ilegalaca i partizanskih agenata, što niko, niti jedan naš istoričar nije ni pokušao ni mogao da ospori, čak naprotiv. A ona je tamo bila - dobrovoljac.
 
Brodarac: mnogo dobar teren sa reflektorima, ali na najpogrešnijem mestu.

t6ql.jpg


pqxo.jpg
 
Delija":1m7essuh je napisao(la):
Само жешћи наивац може да верује да је то случајност. У Титово време је било неподобно у престоници СФРЈ имати доказ братских злочиначких деловања а након смрти Тита ишло са на уништавање и погрешно усмеравање српског идентитета како бисмо у "прерасподели" 90их прошли најгоре.

А ево и логичног наставка:

Музеј жртава геноцида против дебате о логорима

Не може се правити паралела између Старог сајмишта и Омарске, каже Вељко Ђурић. – Није реч о ревизији историјских догађаја, објашњава уметница Милица Томић
Поводом најављене дебате „Живи логор смрти“ која ће бити одржана на предстојећем Октобарском салону, а на којој ће бити речи о повезаности два концентрациона логора – Старог сајмишта из Другог светског рата, у центру Београда, и логора Омарска у општини Приједор из деведесетих година 20. века, јуче се огласио Музеј жртава геноцида.

У саопштењу које је потписао вршилац дужности директора Музеја жртава геноцида проф. др Вељко Ђ. Ђурић, између осталог пише, да се у овом случају прави паралела два логора који немају никаквих додирних елемената. Ђурић наглашава да тема изградње меморијалног комплекса на Старом сајмишту не може да буде тема једне манифестације као што је Октобарски салон.

Као директор установе која се зове „Музеј жтртава геноцида”, ја морам да реагујем, каже у изјави за „Политику” Вељко Ђурић и додаје:

Проблем Старог сајмишта је деценијама свесно одлаган у највишим инстанцама града Београда, а поново га обнавља Музеј жртава геноцида предајом предлога Закона о меморијалном комплексу Старо сајмиште Министарству културе и Народној скупштини”.

Сматрамо да је наговештени пројекат проста политизација слободе уметности. Крајњи циљ могао би да буде још ’једна цигла у зиду’ ревизионистичког прекрајања историје у којој нема места за, на пример, Јасеновац, али мора да има за Омарску. Да смо у праву, потврђују неколике изјаве историчара из Хрватске, али и из Србије, као и филмско тумачење улоге генерала Милана Недића и Срба у уништењу Јевреја. Чини нам се да се у том контексту може посматрати и најављени пројекат ’Четири лица Омарске’. Уосталом, на то упућује и фото-изложба ’Thanking the people of Norway/Takk til det noske folk’ Меморијалног центра Јасеновац, која је недавно постављена у Војном музеју у Ослу, а која помиње и заточенике Старог сајмишта“.
http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/ ... ma.sr.html

Већ 20 година нам пришивају њихову нацистичку прошлост,рекао бих и садашњост,притом налазе и у Србији доста следбеника њихове ревизије. Српски народ и историју провлаче кроз блато на сваком могућем друштвеном скупу и то на тлу Србије.

Спремите се за 2014. годину. Следи нам сатанизација и извртање догађаја из првог светског рата. :kafa:
 
Naravno, za to sam da se uvek ispita i sazna apsolutna istina o svakom zlodelu. Sa bilo čije strane.

Ali korišćenje filmskog tumačenja nekog lika kao argument :D
 
I ceo članak:

http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/ ... ma.sr.html

Култура
Музеј жртава геноцида против дебате о логорима

Не може се правити паралела између Старог сајмишта и Омарске, каже Вељко Ђурић. – Није реч о ревизији историјских догађаја, објашњава уметница Милица Томић
Ста­ро сај­ми­ште из 1945. године

Поводом најављене дебате „Живи логор смрти“ која ће бити одржана на предстојећем Октобарском салону, а на којој ће бити речи о повезаности два концентрациона логора – Старог сајмишта из Другог светског рата, у центру Београда, и логора Омарска у општини Приједор из деведесетих година 20. века, јуче се огласио Музеј жртава геноцида.

У саопштењу које је потписао вршилац дужности директора Музеја жртава геноцида проф. др Вељко Ђ. Ђурић, између осталог пише, да се у овом случају прави паралела два логора који немају никаквих додирних елемената. Ђурић наглашава да тема изградње меморијалног комплекса на Старом сајмишту не може да буде тема једне манифестације као што је Октобарски салон.

Као директор установе која се зове „Музеј жтртава геноцида”, ја морам да реагујем, каже у изјави за „Политику” Вељко Ђурић и додаје:

–Проблем Старог сајмишта је деценијама свесно одлаган у највишим инстанцама града Београда, а поново га обнавља Музеј жртава геноцида предајом предлога Закона о меморијалном комплексу Старо сајмиште Министарству културе и Народној скупштини”.

Сматрамо да је наговештени пројекат проста политизација слободе уметности. Крајњи циљ могао би да буде још ’једна цигла у зиду’ ревизионистичког прекрајања историје у којој нема места за, на пример, Јасеновац, али мора да има за Омарску. Да смо у праву, потврђују неколике изјаве историчара из Хрватске, али и из Србије, као и филмско тумачење улоге генерала Милана Недића и Срба у уништењу Јевреја. Чини нам се да се у том контексту може посматрати и најављени пројекат ’Четири лица Омарске’. Уосталом, на то упућује и фото-изложба ’Thanking the people of Norway/Takk til det noske folk’ Меморијалног центра Јасеновац, која је недавно постављена у Војном музеју у Ослу, а која помиње и заточенике Старог сајмишта“.

На питање да ли ће доћи на заказану дебату, Ђурић каже да ће доћи само ако му се упути званична позивница.

Уметница Милица Томић из групе „Споменик“, која овај пројекат реализује у сарадњи са Центром за истраживање архитектуре, у оквиру програма „Форензичка архитектура“ Голдсмитс универзитета у Лондону, у изјави за наш лист истиче да би било сјајно да људи из Музеја жртава геноцида дођу на овај догађај, јер овде нема речи о ревизији историјских догађаја.– Напротив, желимо да укажемо да се на месту оба некадашња логора, живот наставио као да на тим местима нису била страшна страдања људи. Зато се пројекат и зове „Живи логор смрти“. Ми баш подсећамо на брисање слојева историје који су се ту догодили, и постављамо питање зашто та места остају необележена и данас – каже Милица Томић.

Она подсећа да су се на простору Старог сајмишта налазили уметнички студији, живелису Роми и избеглице из ратова деведесетих, направљене су и мале занатске радионице, док се у Омарској налази рудник гвожђа којим од 2004. године управља „Arcelor Mittal“, највећи произвођач челика на свету. Иако се функционални статус те две локације временом променио, ови логори смрти „живе“ своје крваве историје које се спроводе другим средствима, истиче Милица Томић.

Да је у пројекту реч само о идентичном статусу оба места потврђује и Бранимир Стојановић из уметничко-теоријске групе „Споменик“ формиране око проблема немогућности изградње споменика, као и именовања ратова деведесетих у Југославији.

– Желимо да укажемо да без бескућника на Сајмишту и радника у Омарској не може бити донета одлука о меморијализацији тих места. Уколико неко хоће да „почисти“ те људе са тих места, он ће поновити исти гест некадашњег страшног логорског чишћења – каже Стојановић, и додаје да oвaj пројекат (настао 2010) нема везе са „Четири лица Омарске“ Милице Томић. Тај пројекат је испитивао четири форме рудника Омарска: руднички комплекс Омарска, површински коп и налазиште метала у Босни из времена социјализма; логор Омарска, место масовног убијања и тортуре деведесетих за време ратова на тлу бивше Југославије; руднички комплекс Омарска у већинском власништву мултинационалне компаније „Arcelor Mittal“; и Омарска као студио за снимање историјских етно-блокбастера новије српске филмске продукције (Свети Георгије убија Аждаху Срђана Драгојевића).

Учесници ће бити: Керолајн Старди Колс, Ејал Вајзман и Сузан Шупли (Лондон), Роберт Јан ван Пелт (Онтарио), Милица Томић и Срђан Херцигоња (Четири лица Омарске), Бранимир Стојановићи Јелена Петровић (Група Споменик). Дебата ће бити одржана 5. октобра од 15 до 19 часова у хали за теретни погон ауто-куће Раде Кончар, Земунски пут 3.
М. Сретеновић
објављено: 01.10.2013.



Poenta priče je da nam je muzej koji bi sačuvao sećanje na zločine i žrtve sa Sajmišta - neophodan.
 
Neophodan ali nije za poredjenje i pakovanjem kakvog ga zeli predstaviti udruzenje grupa spomenik ako budem imao vremena oticu na taj skup dogadjaj .Oktobarski salon totalno se izokrenuo zadnjih par godina
 
Спремите се за 2014. годину. Следи нам сатанизација и извртање догађаја из првог светског рата. :kafa:

Oni. . .Pf . . mogu, al samo do 18-te :lool:

sigrno će koristiti priliku pa da čak nuditi i kredite i donacije samo da u Beogradu čitav kvart Staro sajmišta zacrne -
pretvore samo u spomnik konc.logora
nasuprot nasoj ideji
de to mesto bude dostojno obeleženo i revitalizovano sa ,,životom,, u sebi .
 
Da POCNEMO SA SLIKAMA spoljasnjosti unutrasnjosti njemackog paviljona i dosta informacja o sajmistu ne toliko sa same tribine koliko od pojedinih ljudi koji su dosli .Organizacija totalno neprofesjonalna ,nisu naveli gdje se ulazi pa su ljudi kruzili ,malo stolica ,los video bim koji je imao ogromno platno a malu projekciju Stubovi nekadasnje ulazne kapije
dsc03773.jpg

dsc03774.jpg

dsc03775.jpg

dsc03776.jpg

dsc03777.jpg

dsc03778.jpg

dsc03779.jpg

dsc03780.jpg

dsc03781.jpg

bez nje nista khm umalo opet da samara da zavodi red
dsc03784.jpg
 
Tri objekta u ko mpleksu su u vlasnistvu grada centralna kula ,italijanski i ceski paviljon
Turski paviljon koji je bio zapusten ,neko bipovo skladiste , je veran matic namjeravo da pretvori u muzej sjecanja tako neki koncept cim je rpedo zahtjev gradu u paviljon upada pink sa svojim restoranom so i biber
Na skupu su bili poslati i ljudi od strane uzrpatora paviljona da cuju sta se prica i smjera sa objektima u buducnosti
Grupa tajkuna je planirala 2007 da sve pviljone preuzme i pretvori u soping grad da vrati stari sjaj kad je sajam otvoren prije II rata
Iz centralne kule su iseljeni umjetnicu obnova bi trebala da krene naj vjerovatnije na proljece
Odbili su covjeka iz izreale koji je htjeo da plati sredivanej komplet sajmista .Taj covjek je bio na sajmistu kao djete dok je isto bilo logor .
dsc03795.jpg

dsc03797.jpg

dsc03798.jpg

dsc03796.jpg
 
Takodje covjek je platio postavljanje spomenika na keju kod sajmista ,postavljanje ploce na topovskim supama ,ime nisam cuo kad provjerim napisacu da nedajem pogresnu informaciju .
dsc03785.jpg

Logor se po jednima nalazio na teritoriji NDH a po drugima pred smi kraj je posto pod direktnom kontrolom 3 rajha
Logorasi su dovodjeni u logor a ubijani u kamijonu dusegupka od logora do jajinaca do 1942 su ubijani samo jevreji ,romi ,a na dalje i srbi ,koji su dovdjeni sa raznih krajeva dalmacvije ,like ,korduna itd do oslobodjenja logor je i bombardovan i od saveznika tad je velik broj logorasa poginuo .Kamion dusegupku poravljao je deda od bivseg ministra kulture ,i cak uradio neke prepravke kako nebi doslo do prevrtanja kaniona u nemanjinoj ulici zbog opterecenja zadnjeg djela vozila .
Ljiudi koji stanuju na sajmistu ne stanuju u logrskim barakama vec stanuju u paviljonima koji su sagradjeni za smjestaj omladnskih radnih akcija tokom izgradnje NBGa
Vlasnistvo je sporno na njemackom ,spasicevom i jos nekim paviljonima prodavani privatizovani i jako nije smjelo da se desi .
Recimo ljudi i njemackog paviljona su bili vise nego zainteresovani da im se obezbjedi prostor u dobanovcima ,batajnic za rad takodje stanovnici madjarskog paviljona ali jeda dio gradske uprave je voljan da rijesi problem a drugi dio sabotira .
dsc03788.jpg

dsc03790.jpg

Bilo je nesprozuma na predvanju oko broja zrtava 30 ili 40 hiljada pa da li je logor bio sabirni ili je u njemu vrsena likvidacija ,cak se ispod nekih hala nalze masovne grobnice ,Jedan dio price je bio posvecen sondiranju terena pomocu haj tek opreme
dsc03792.jpg

Covjek na fotgrafiji je prezvo logor muslimanski u zadnjem ratu a otac mu je strado na starom sajmistu
Doslo je mnogo vise ljudi nego sto je organzator ocekivao
dsc03793.jpg

Bilo je sporenja zasto se pomilje omarska bas a ne recimo lora po konceptu po kome su zamislili autori politka na kvadrat
Nego da se vratim oko sistematskog znemarivanja logroa po decenijama
Prva dencejija tacnije do 1958 zanemarivani su i logor i prezvijeli logorasi od strane subnora ,nisu zeljeil da im priznau dane u logori kao dane u borbi da dobiju sva prava boraca parizana
Zatim sledi ideja 70 tih za rusenje cjelog kompleksa i izgradnju opere dnaci neki pobjedili na konkursu postoje i crtezi rendri .
U narednoj deceniji cilj je bio da to bude umjetnicka cetvrt ni to nikje realizovano
Onda stizu vesele 90 te ,dolazi SPO i Spasoje Krunic koij prodaje dio prostora i omogucava dansnji javasluk
Na prostoru sajmista postje 68 razlictih ugovora kojima se regulise pravo svojine na objektima dobr dio tih ugovor je sporan ,sto zbog korupciej sto zbog nemarnosti traljaavosti itd.
Bice sutra prekustra po novinama ,lportalima blogovima itd
 
Odbili su covjeka iz izrealа koji je htjeo da plati sredјivanје komplet sajmista

Odbili su covjeka iz izrealа koji je htjeo da plati sredјivanје komplet sajmista

Odbili su covjeka iz izrealа koji je htjeo da plati sredјivanjе komplet sajmista

Ko,шта,када?!?!
 
Vrh