Šta je novo?

Stari železnički most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774363#p774363:p5xes5mq je napisao(la):
Дошљак » Нед Сеп 13, 2020 3:52 pm[/url]":p5xes5mq]Превише је то компликовано пре свега бирократски.


Не могу да схватим. У чему је проблем?
 
Већ замишљам први проблем са препарцелисањем трасе за трамвај. Онда брдо проблема око надлежности, одржавања и сл.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774231#p774231:9p5n9mif je napisao(la):
Perkan » 12 Sep 2020 09:37 pm[/url]":9p5n9mif]Dobro bre tramvajdžije... je li može neko da mi objasni kako bi tramvaj iz Mišića došao do mosta i obrnuto, kao i sišao sa mosta na NBG strani i obrnuto.
Hajde ovako za početak:

Ukoliko bi to bila nova 11-ica,ne bi išao u vojvode Mišića, već u Vilsonov bulevar i Nikolaja Kravcova pa u Savsku. Druga opcija čitavim Vilsonovim bulevarom i u Karađorđevu.

Što se tiče NBG, direktno iz Milankovićevog bulevara na bivši železnički nasip koji bi se malo proširio i napravila rampa.

Ako ima neko drugačiju i bolju ideju, slobodno neka iznese.
 
На десној обали је то много кривина и скретања са главног правца, што иначе и гуши трамвај посебно у кругу двојке.
 
Forumaši za čuvanje SŽM u fazonu:
4evtas.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774487#p774487:1qzponij je napisao(la):
Siniša » Pon Sep 14, 2020 12:33 am[/url]":1qzponij]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774231#p774231:1qzponij je napisao(la):
Perkan » 12 Sep 2020 09:37 pm[/url]":1qzponij]Dobro bre tramvajdžije... je li može neko da mi objasni kako bi tramvaj iz Mišića došao do mosta i obrnuto, kao i sišao sa mosta na NBG strani i obrnuto.
Hajde ovako za početak:

Ukoliko bi to bila nova 11-ica,ne bi išao u vojvode Mišića, već u Vilsonov bulevar i Nikolaja Kravcova pa u Savsku. Druga opcija čitavim Vilsonovim bulevarom i u Karađorđevu.

Što se tiče NBG, direktno iz Milankovićevog bulevara na bivši železnički nasip koji bi se malo proširio i napravila rampa.

Ako ima neko drugačiju i bolju ideju, slobodno neka iznese.

Realno, tvoj predlog ima veoma mnogo mana:
- na NBG teško da može da kupi dovoljno putnika, jer Milankovićev bulevar nije baš mesto koje hvata dosta putnika u startu
- problematičan prilaz mostu, pitanje je i da li je izvodljivo
- nemogućnost dvosmernog saobraćaja na samom mostu što veoma ograničava upotrebljivost.
- čak i da nekako "provučemo" dva tramvaja preko mosta paralelno, postavlja se pitanje može li na nasip na NBG da se stavi dvosmerna pruga bez ozbiljnog proširenja nasipa
- curik sa mosta preko Vilsona i Kravcova, da bi se sekla Savska i nekako uklopio saobraćaj za Banovo Brdo - zvuči vrlo nepraktično sa velikim obilaženjem
- ko bi tu liniju koristio, ja stvarno ne znam...

Uglavnom: tramvaj preko SŽM ima smisla samo ako bi nekako iz Gagarina na elegantan način, dvosmerno, popeo tramvaj, prešao Savu, a onda smotao DESNO prema Banovom Brdu... negde... nekako, a da ne ukočiš saobraćaj u Mišiću... takva 11ka ima smisla... sve ostalo je natezanje reda radi, bez praktične vrednosti za sam saobraćaj.

Ja takav potencijal za SŽM ne vidim.
A prepreka ima dosta.
 
Nadolazeća eksploziju malih električnih vozila može se sasvim fino amortizovati ovim mostom. Nama je preko potrebna magistralna nezavisna infrastruktura za bicikle, trotinete i buduća električna sporija solo vozila. Veoma solidna Infrastruktura postoji na Nbg, na potezu Ada-Dorćol može da se lako unapredi (linijski park, stara trasa pruge kroz savski amfiteatar... Ali, veliko usko grlo predstavlja i predstavljaće prelaz preko Save. Et voila.

Ne propagiram da mora da se uradi ovako, ali treba gledati malo unapred, otvoriti/stvoriti razne opcije. Najlakše je pustiti da propadne, pa baciti.
 
Ok... slažem se.
Ono što ne mogu da uklopim je rešenje penjanja i silaska sa mosta na obe strane reke u scenariju korišćenja mosta za pešake, bicikle i mala elektro vozila.

kako bi ti to rešio?
 
Ne razumem šta je tačno problem u tom scenariju. Sa mosta je lako napraviti spuštanje na Bulevar Vudro Vilsona, koji je već projektovan sa širokom (magistralnom) bici stazom. Na NBG strani, već postoji nasip sa koga je moguće napraviti rampe u različitim smerovima. Biciklistima, trotinetima i e-mopedima ovo bi bilo izrazito korisno.
 
Dakle, ti bi ostavio onaj gigantski nasip od nekoliko stotina metara na NBG strani samo zbog biciklista i trotineta?
Šta će ti, kad više nema ni voza, ni tramvaja, niti automobila?

Meni je to overkill... a nasip veoma smeta daljem razvoju tog dela obale... njegovim uklanjanjem oslobodilo bi se mnogo zemljišta, a penjanje na most bi moglo optimalnije da se reši odgovarajućom rampom.
 
Ne bih ja ostavio nasip uopšte, samo konstatujem da može da se napravi spuštanje bilo gde. Može i odmah, ne vidim da postoji ikakav problem.
 
Problem je kako će taj narod doći do Jurija Gagarina, s obzirom kakav je haos na NBG strani kad se siđe sa mosta...
Džungla, smeće, šut, betonjare... nema šta nema...

Može to naravno da se skarabudži, pa nek riljaju ljudi kroz blato i prašinu... ali nije to to, složićete se...

I najveći problem: kako taj novi silazak sa mosta uklopiti u buduće urbanističko rešenje tog dela obale, koje verovatno ni ne postoji... da ne bude posle ruši rampu, smeta... i ostale gluposti.

Komplikovana je jednačina... NBG kvari sreću... i zato ne vidim neko normalno rešenje ni za most dok se bar načelno ne odluči šta će i kako će u budućnosti sa NBG obalom...
 
Најлогичније је да мост постане бициклистичко-електротротинетистички.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774576#p774576:15m2npnl je napisao(la):
Perkan » 14 Sep 2020 11:46[/url]":15m2npnl]Problem je kako će taj narod doći do Jurija Gagarina, s obzirom kakav je haos na NBG strani kad se siđe sa mosta...
Džungla, smeće, šut, betonjare... nema šta nema...

Može to naravno da se skarabudži, pa nek riljaju ljudi kroz blato i prašinu... ali nije to to, složićete se...

I najveći problem: kako taj novi silazak sa mosta uklopiti u buduće urbanističko rešenje tog dela obale, koje verovatno ni ne postoji... da ne bude posle ruši rampu, smeta... i ostale gluposti.

Komplikovana je jednačina... NBG kvari sreću... i zato ne vidim neko normalno rešenje ni za most dok se bar načelno ne odluči šta će i kako će u budućnosti sa NBG obalom...
Da li možete da se okanete te obale i ostavite je da bude obala? Ne želimo da svaki milimetar obale bude usvinjen novogradnjom, niti imamo želju da se mogu sa terase na kojoj sedimo, noge brčkati direktno u reci.
 
@Perkan

- na NBG teško da može da kupi dovoljno putnika, jer Milankovićev bulevar nije baš mesto koje hvata dosta putnika u startu
- problematičan prilaz mostu, pitanje je i da li je izvodljivo
- nemogućnost dvosmernog saobraćaja na samom mostu što veoma ograničava upotrebljivost.
- čak i da nekako "provučemo" dva tramvaja preko mosta paralelno, postavlja se pitanje može li na nasip na NBG da se stavi dvosmerna pruga bez ozbiljnog proširenja nasipa
- curik sa mosta preko Vilsona i Kravcova, da bi se sekla Savska i nekako uklopio saobraćaj za Banovo Brdo - zvuči vrlo nepraktično sa velikim obilaženjem
Bulevar M. Milankovića ima sasvim dovoljno putnika. U samom bulevaru se dosta gradi poslovnih zgrada, tako da bi imala putnika. Ali ja govorim o novoj trasi 11ice (Blok 45 - Kalemegdan) koja bi išla preko SŽM umesto zapetljanim putem preko mosta na Adi sa semaforima na svakom koraku. Linija 13 (Blok 45 - Banovo Brdo) bi ostala na istoj trasi. Možda bul. V. Vilsona i N. Kravcovo nije srećno rešenje, potez samo kroz bul. V. Vilsona prema Karađorđevoj bi bio ok i dalje za Kalemegdan.
Naravno da bi se nasip malo proširio, rampa uopšte ne bi bila problem, kao ni prelaz sa mosta u B.V. Vilsona.
Jednokolosečnost je veliki problem za ovaj post (pisao sam u prethodnim postovima), ali sama 11ica ima interval u vršnim časovima 21-22 minuta.

Uglavnom: tramvaj preko SŽM ima smisla samo ako bi nekako iz Gagarina na elegantan način, dvosmerno, popeo tramvaj, prešao Savu, a onda smotao DESNO prema Banovom Brdu... negde... nekako, a da ne ukočiš saobraćaj u Mišiću... takva 11ka ima smisla... sve ostalo je natezanje reda radi, bez praktične vrednosti za sam saobraćaj.
Nekada je postojala železnička trasa (jednokolosečna) sa SŽM koja je skretala ka Sajmu, koja nije dodirivala saobraćaj u B.V. Mišića. Trasa još postoji. Ali dokle...

Priznajem da ove moje ideje koje sam izneo u prethodnim posstovima nisu idealna, to je sve zbog ovog nesrećnog Beograda na vodi. Iako nisam protivnik razvoja i izgradnje ovog dela grada (naprotiv), ovde ima neke loše stvari vezano za njega:
- Potpuno izbavcivanje železnočkog saobraćaja. Naravno da je većinu koloseka trebalo ukloniti, ali mogla su ostati dva koloseka ka staroj žel. st. koja bi se koristila u sustemu gradsko-prigradske želenice. Zatrta je i opcija da trasa ide ukopano, ispod površine. Čak i ona pruga uz obalu se mogla iskoristiti za LRT. Postojale su određene ideje od članova ovog foruma.
-Čak i da pređemo preko ukidanja starog šinskog saobraćaja, u planu nije bilo nikakva alternativna opcija za neki novi šinski saobraćaj. Nisu imali ni viziju za bilo kakav javni gradski saobraćaj, pa ni za autobuski.
-Svaka dobronamerna kritika ili predlog za neku ideju šinskog saobraćaja u BnV sa ovog foruma ili bilo kog drugog portala je dočekana na nož od strane gradske vlasti sa arogantnim komentarima.

Lično, voleo bi da se most iskoristi za šinski saobraćaj. Ukoliko ne, krajnja opcija je pešačko-biciklistički most.
 
Iako ne moj prvi izbor, prepravljanje u pešačko-biciklistički most bi ipak bilo najracionalnije rešenje.
 
U slučaju da postane pešačko-biciklistički most, trabao bi mu jedno dobro funkcionalno i estetsko osvetljenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774484#p774484:3cgczp0v je napisao(la):
Дошљак » Пон Сеп 14, 2020 1:20 am[/url]":3cgczp0v]Већ замишљам први проблем са препарцелисањем трасе за трамвај. Онда брдо проблема око надлежности, одржавања и сл.

Све то постоји чак и у случају новонајваљених проширења траса/линија обичног трамваја.
Једина новина, коју ја видим, то је законска регулатива приликом коришећења железничке инфрастриктуре као и проблем што висина улаза у никоподни трамвај и воз није иста. Као и течника решења контаката две система.

Све остало постоји.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774511#p774511:3cgczp0v je napisao(la):
Bender Rodriguez » Пон Сеп 14, 2020 9:45 am[/url]":3cgczp0v]Forumaši za čuvanje SŽM u fazonu:
4evtas.jpg

Прави ли мост гужву и смета ли саобраћају? Не!

Јеидно што би можда ваљало да се удупла
 
Jedina stvar koja sprečava SŽM da postane tramvajski most je taj jedan kolosek. Kad bi mogao da primi dva koloseka, svo povezivanje sa ostatkom tramvajske mreže bi bilo relativno jednostavno.

Ali na kraju krajeva, ja bih više voleo da on postane pešačko-biciklistički-elektrotrotinetski most.
 
Није баш ни једноставно повезивање. Опет би смо имали укрштање са главним друмским правцима где би се губио такт због семафора.
 
Ne vidim to kao neki veći problem. Uostalom, moglo bi sve to da se smanji time što bi se kod petlje "Radnička" tramvajska linija bila spuštena do bivše pruge, uz koju može da ide sve do ukrštanja sa Savskom. Na Novom Beogradu, jedno malo ukrštanje tramvajske linije sa ulicom Vladimira Popovića neće značajno poremetiti saobraćaj. Drugim rečima, sve je ok osim toga što preko mosta može da pređe samo jedan kolosek. Baš kao što sam rekao.
 
Mislim da ce "gradski oci" izabrati resenje koje odgovara tzv investitorima.
 
Vrh