Šta je novo?

Stari železnički most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773877#p773877:202c5aws je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Sep 11, 2020 3:46 pm[/url]":202c5aws]Zasto su/ste ljudi toliko vezani za ovaj most?

Mozda zato sto izgleda drugacije od vecine mostova u Bg. Evo, ne znam... :o
 
Pa ok samo... i ona zgrada Lelekoma kod Hrama izgleda drukcije od drugih pa nikome ne bi nedostajala kad bi se uklonila. :D
 
Možda zato što most postoji? A da, zaboravio sam, mi smo odavno najbogatija zemlja. Nama bacanje mostova dođe ko bacanje starih bušnih čarapa.
 
A u cemu se po tebi ogleda bogatstvo tj. vrednost ovog mosta?

P.S.

Koji su to mostovi u Beogradu olako baceni?
Ako mislis na onaj privremeni sto sagradise okupacione snage pre 80 godina, taj i dalje stoji.

A sam si rekao - bacamo ih kao stare busne carape. Dakle, kad necemu dodje kraj sluzbe, i ne moze vise da se koristi (nema svrhu) onda se baci. Valjda je normalno da to vazi i za jedan most koji, po svemu sudeci, nece sluziti za kolski saobracaj a sam po sebi je vrlo istrosen i izandjao?
 
Most uvek može da se iskoristi, u tome je njegovo bogatstvo. Za 10 godina u Beogradu će biti stotine hiljada prevoznih sredstava poput bicikala i trotineta. Za 10 godina u Beogradu će biti još najmanje 100,000 automobila. Za 10 godina imaćemo dramatično veće potrebe za tramvajskim, metro saobraćajem i ostalim javnim prevozom.

Zato, najbolje baciti postojeći most
 
Jeste, za 10 godina Beograd ce imati 10 miliona stanovnika...

Inace, ja jos cekam odgovor na pitanje. Tvoji ironicni postovi koji valjda treba da mi skrenu paznju da je most vredan samo zato sto postoji je negde u rangu kad bi nekome ko danas ima Varburga rekao da ga cuva jer je vredan. A vredan je jer, eto, postoji. A to sto je potpuno beskoristan i neupotrebljiv, i sto samo zauzima prostor, to nikom nista...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iYNiCiQTMTo[/youtube]
 
Kao što napisah na temi o tramvajima: ako neće biti železnički, neka bude tramvajski.
 
Zar nije @Sinisa na temi o tramvajima skoro pisao da je trenutna razdaljina izmedju greda starog ZS premala da bi se provukao dupli tramvajski kolosek a da se ispostuju propisi i standardi?
 
Može da se širi sa strane, kao Pančevac.

Meni je ovaj most ružan. Nema ni neki retro šmek.
 
Могли би да ураде лучну решетку као на међуратном железничком мосту.
 
Evo o čemu sam pričao, Sinišin post o širini SŽM baš sa ove teme. Čovek sve lepo objasnio:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770311#p770311:3f1oput4 je napisao(la):
Siniša » Ned Avg 30, 2020 11:52 am[/url]":3f1oput4]
Juče sam svratio do mosta i površno merio širinu mosta od ovih čeličnih trouglova. Tu nema više od 4,2 m, teško za bilo kakav dvosmerni saobraćaj šinskih vozila, ne ni tramvaja. Možda bi mogli automobili da se mimoiđu, ali samo automobili, autobusi ne obzirom da su svi busevi širine 2,5 m.

Dakle, tu ne bi mogla ni dva autobusa da se mimoiđu, a kamoli dva tramvaja koji moraju da imaju određen pojas prostora oko sebe.
Dakle, za dvosmerni saobraćaj i javni gradski prevoz, ovaj most je potpuno... beskoristan.

Ali naravno to neće sprečiti deo forumaša da nastavi sa nekim alternativnim predlogom da se taj most iskoristi po svaku cenu, iako je danas upotrebljiv i funkcionalan koliko i odžak u zgradi sa centralnim grejanjem. :kafa:


Predlozi o pojedinačnom tramvajskom koloseku sa naizmeničnim propuštanjem vozila za: 3... 2... 1...

:kafa:
 
Možda most nije lep, stvar ukusa, ali je most veza, koridor. Jeste da sam napisao kolika je širina mosta, ali isto tako sam napisao da se most može iskoristiti kao jednokolosečna veza:
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=16&t=3916&start=125#p770311
Most se može iskoristiti za LRT ili neku vrstu People movera povezujući NBG sa Sajmom i Adom, uvek postoji potreba za povezivanjem ova dva dela grada. Ovoliko duga jednokolosečna deonica (462 m prema Wikipediji) ne bi bila neka posebna prepreka, malo slabiji interval.
Druga opcija bi bila BRT koridor sa jednom trakom koja bi se koristila u oba smera.
Krajnja opcija bi bila pešačko-biciklistička veza.

Na temi o tramvajima se pomenula opcija bulevar M. Milankovića sa mostom i mogućnost da ide 11. 11 ima interval u vršnim časovima na svakih 22-23 minuta, pa ako bi se koristlo samo za nju, ovakav jednokolosečni most bi bi mogao dafunkcioniše bez čeknja na kolosecima da prođe vozilo u prednosti. Uz dobru organizaciju reda vožnje to je sasvim moguće

I ne znam zašto se beži od jednokolosečnih deonica? Jeste da je manji interval vozila i manja iskorištenost, ali to nije neki bauk. I mnogo razvijeniji gradovi sa ozbiljnim javnim gradskm saobraćajem koriste jednokolosečne koridore, kao npr. Amsterdam. Ono ne treba da bude strogo ravila, ali u ponekim slučajevima kada ne postoji mogućnost za dvokolosečnu vezu, treba i jednokolosečnost primenjivati.

Najzad imate tekst, vidi naslove "Interlaced / Gauntlet Track And Bi-Directional Single Track", "Interlaced / Gauntlet Track And Single Track comparisons" i "Other Reasons For Single Track"
http://citytransport.info/Trams01.htm

I snimak primera
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jOTnmci9dJA[/youtube]
 
у Амстердаму на једоноколосечним деоницама има интервал праћења испод 5 минута. чак и да се ставе две линије преко тог моста, тешко да би имале мањи интервал праћења од 10 минута, што је ок за тих 379 метара, колико има од једног до другог краја моста, да заокружимо 400 од скретнице до скретнице
 
Jedan kolosek samo na linijama koje mogu da održe red vožnje. Beogradski tramvaj to ne može.
 
Dobro bre tramvajdžije... je li može neko da mi objasni kako bi tramvaj iz Mišića došao do mosta i obrnuto, kao i sišao sa mosta na NBG strani i obrnuto.

Kad malo bolje sagledam sva realna ograničenja upotrebe ovog mosta za neku vrstu javnog saobraćaja, ona ideja o kafićima mi počinje da zvuči zanimljivo... :)

Šalim se naravno...
 
Истина, овде има више компликације него олакшице нажалост :( Требало би пресећи Војводе Мишића што би направило више проблема него користи.
 
Naravno...
Jednostavno pristupna infrastruktura, ili nedostatak iste, ili komplikacije koje bi proizašle iz izgradnje iste, obesmišljavaju bilo kakvu priču mimo biciklista i pešaka.

Čak i varijanta za bicikliste i pešake je problematična, najviše zbog trenutnog stanja na novobeogradskoj strani.
Postoji dug nasip koji prekida i komplikuje bilo kakav razvoj te obale Save u građevinskom smislu i verovatno je i nepotreban, odnosno overkill u varijanti da ga koriste samo pešaci i biciklisti.

Sve u svemu, mnogo je ovde upitnika i načekaćemo se mi konačnog rešenja ovog problema.
 
Јуче...
 

Prilozi

  • 01_Ст. Железнички мост_АГ_2020.jpg
    01_Ст. Железнички мост_АГ_2020.jpg
    434 KB · Pregleda: 1.553
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774309#p774309:2o9fhb5r je napisao(la):
Giorano Angelo » Ned Sep 13, 2020 12:10 pm[/url]":2o9fhb5r]Јуче...
file.php

Čak i da krenu da redaju kafiće sa strane, ne daj Bože, pa gde bi se ulazilo u te kafiće? Između čeličnih stubova? Pa tu nema mesta dva čoveka da se mimoiđu... već mogu da zamislim majstora koji će da kaže da se malo "skloni" neki od tih poprečnih čeličnih stubova da devojčice ne cepaju haljinice bespotrebno kad ulaze i izlaze iz elitnih "objekata", visećih nad Savom... Bože me sačuvaj!
 
Трамвоз нико не види кал решење за део превоза у Београду, поготову на делу трасе које гравитирала ка главној? Дакле трамвај који може да се напаја и од 600В и од 25кВ, а иде по железничким шинама?

Даље, у граду те трасе могу да се поклапају по потреби...
 
Превише је то компликовано пре свега бирократски.
 
Vrh