Šta je novo?

Stari železnički most

Ако већ хоће да мењају конструкцију моста, било би примереније да се уради нова, са лучном конструкцијом налик на мост из међуратног периода.
 
Ne moze ova konstrukcija lako da se shiri, ali kao sto rece direktor CIPa moze da se uradi novi most. Dve plus dve trake, tramvaj, biciklisticke staze...

Ako se ozbiljno planira sa blokom 19 i blokom 69, to je i neophodno. Novi most.
 
Malo podignu stibove i prenesu Zaricev umesto sto ce da trune u parku. A ovaj podele po tim segmentima i imali bi za sve mostove na pruzi Valjevo-Loznica koja je sto puta zapocinjala gradnju.
 
1d87c15df18328676b90fc8b.jpg


To ti je zapravo prilično dobra ideja. :D Naravno, pod uslovom da je to sve građevinski moguće, izvodljivo i praktično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813954#p813954:4p6lv434 je napisao(la):
prostorni planer » Нед Јан 17, 2021 12:02 am[/url]":4p6lv434]Malo podignu stibove i prenesu Zaricev umesto sto ce da trune u parku. A ovaj podele po tim segmentima i imali bi za sve mostove na pruzi Valjevo-Loznica koja je sto puta zapocinjala gradnju.

Ето, тако се домаћински резмишља! Укњижен плус +
 
jest al onda ce da im škripi na dr. uvo :lool:
oce samo nešto fensi i ako ne znaju ni šta to stvarno znaci.
:sesir:
 
Neće škripati i drmusati jer će, to jest - jer BI prilikom demontaže i ponovnog sastavljanja SSM sve bilo restaurirano, od grednih konstrukcija, pa sve do asfalta odnosno tramvajskih šina, gume oko njih i betona ispod.
 
da hoce
to mogu i sad da revitalizuju most al nece ...
 
Ova priča oko Zarićevog mosta mi već liči na nekrofiliju, a vidim da sad počinje narikanje i oko starog železničkog.



Poslano sa mog SM-G780F koristeći Tapatalk
 
nekrofilija.
:rant: :twisted: :rant:

Odkud toliki rušilacki talas starina?
Pri tome niko NE brani da se prave novi mostovi .
Lokacija ?
Nove tehnologije to prevalizaze lako. a konfiguracija Bgda idealna i po visini i po dubini za koje kakve projekte i rešenja.

Pre bih reko da hoce da brzo otaljigaju ,,posao,, za male pare , ako nije ni to , onda ostaje NEukost , tupavost.
Po nešto od starog Bgda treba da naslede i klinci .

:sesir:
 
Zato što taj most nema neku istorijsku a u ovom obliku nema ni apsolutno nikakvu funkcionalnu vrednost.

To jest... Ima funkcionalnu vrednost ali bi troškovi i drndanje oko privođenja novoj nameni nadmašili dobit od toga. Bilo da se radi proširivanje konstrukcije (što je petljavina samo takva) bilo da se napravi samo jedan kolosek za tramvaj pa da se prave skretnice i semafori na oba kraja i još da se postavljaju metalne ili betonske ploče njegovom dužinom. Jer on za sada nema ''pod'', ima samo pragove i šine preko greda.
52668756.jpg
 
Srušimo staro, izgradimo novo, a onda krene hvatanje za glavu kada se čuje da ni cena tog novoizgrađenog nije ništa povoljnija nego li što bi bila cena restauracije / rekonstrukcije...
 
Znaš kako, ugradnja™ je neminovna pojava pri svakoj IZgradnji u Srbiji. :D

ALI... ono što će/bi razlikovalo novi most (ili demontažau pa restauraciju pa ponovno sastavljanje SSM na mestu ovog) je to što bi se time produžio radni vek mosta. To jest, dobili bismo most s kojim bismo bili mirni narednih 50 godina (ne računajući obnovu kolovoza i farbanje konstrukcije).

A ovaj postojeći, iako funkcionalan i trajan, je ne samo nepraktičan nego i nije baš u najboljem stanju. Nije praktičan jer smo utvrdili ranije da nema dovoljne širine da se mimoilaze dva tramvaja po bezbednosnim propisima. A ono pominjano proširenje... paaa, ne sumnjam ja da je to fizički moguće, ali je sigurno skupo i kompleksno do bola.

A stanje mu je generalno dosta opalo jer vozovi dok su i vozili preko njega, išli su bukvalno 10 km/h. Iz prve ruke znam da je to zato što je dotrajao i vozovi na njemu ne smeju da se ''zaleću'', čak ni da ''jure 30'' ko Maratonci. :mrgreen: I ja sam se isprva iznenadio, ali kad razmisliš, ima logike. Kada nekoliko stotina tona koči, ta inercija se prenosi na most. I mada most jeste grdosija, stotine tona nije malo. E za njega je zbog stanja bilo ograničenje na 10-15 km/h. A pazi, to je podatak koji sam čuo još pre circa 10 godina.

E sad dobro, tramvaj nema nekoliko stotina tona nego 20 jelte. Tako da ne mislim niti kažem da bi ga tramvaji razdrndali a kamoli srušili. Ali poenta je dakle da se iz te činjenice vidi da je i on već dobrano istrošen.
 
Sve to stoji, samo, govorim uopšteno, vidim kako je počela neka mantra da provejava kako je sve novo bolje, lepše i jeftinije, a pre svega ono što mi građani želimo. A na kraju, kad se svede računica, ispada da nit je bolje (u većini slučajeva, a tu mislim i na funkcionalnost), nit je jeftinije, a lepota kako se uzme (to je subjektivna stvar).
A kad smo već kod brzine, koja je razlika između oronulog železničkog mosta sa 10km/h dozvoljenom brzinom i tramvajskom deonicom preko Mosta na Adi, sa takođe 10km/h dozvoljenom brzinom (na pojedinim delovima)?
 
To ne znam, pošto ne znam ni kako su mislili da tramvaj ide na dalje pošto pređe SŽM na desnu obalu Save. Treba onda da dođe na drugu stranu Bulevara Vojvode Mišića. A ne znam baš kako su to zamislili da urade.

A na Most na Adi je trebalo da ide LRT. Al eto... Beograd i njegovi upravnici od vajkada vole polovična rešenja...
Mada dobro ajde, ova poslednja rečenica iznad ^^ je deo jedne mnogo šire priče tako da može i da se zapostavi to što sam napisao u njoj.
 
Post od Bender Rodriguez » 17 Jan 2021 11:20
Zato što taj most nema neku istorijsku a u ovom obliku nema ni apsolutno nikakvu funkcionalnu vrednost....
:shock:
Ulica Kneza Miloša pod zaštitom: Odlukom Vlade poznata saobraćajnica u Beogradu proglašena za kulturno dobro
https://www.novosti.rs/beograd/vesti/95 ... urno-dobro :shock:
Prometna ulica u kojoj se svakodnevno po nesto menja i tako dolazi do ne prepoznavanja a menjace se jos mnogo puta
eto ulica moze biti kulturno dobro - mostovi Stari Savski a evo i ovaj Stari železnicki ne ispunjavaju te uslove :bash:
kako ?
bas me zanimaju ti korisceni parametri u dodeli - proglasenja kulturnog dobra :shock:
 
Dobro, i kakve to veze ima sa Starim železničkim mostom?

Kneza Miloša je proglašena kulturnim dobrom zato što je puna reprezentativnih i vrednih zdanja. Stari železnički most je jedan jedini objekat, sam za sebe, i pritom je ovo samo replika onog starog mosta koji se nalazio na njegovom mestu. I ni po čemu nije poseban. Najklasičniji most ''truss'' konstrukcije koji je napravljen da obavlja funkciju dok ima potrebe.

A za Stari savski sam već pisao šta sam imao. Još jedan privremeni objekat koji nikad nije ni zamišljen da ostane za vjek i vjekova. I ostao je samo zato što nikad nije došao na red za zamenu. Pa se onda pojedinci navikoše na njega i ustoličiše ga kao bog zna kakvo čudo i spomenik, iako to nije.
 
Veza ?

Valjda treba da su isti arsini a ne kako se kome cefne ...

Radi se o primeni jednakih arssina pri vaganju ... :dil:
 
I sta sad ?
da napravimo stari Karlov most da bude staro kovredno cudo ili da utamanimo te ko-pojedince ,
il da napravimo nesto moderno , sto ce vec za deceniju da bude prevazidjeno :lol:

...Pa se onda pojedinci navikoše na njega i ustoličiše ga kao bog zna kakvo čudo i spomenik,...

Primer 1

Pa obican razlupan cup - grcarija nakon protoka vremena iskopan iz zemlje ima i dobija vrednost-
Primer 2
Malo je falilo i ruiniran Konsacicev venac da pretvore u novogradnju. .
Tek nakon duge ,,kuknjave,, nad tim ruinama postade ponos Bgda
Delove te ne tako lake ,,borbe ,, mozes naci na starijim stranicama Beobuild foruma na temi o KV .
Da nije bilo kako ti kazes tih ,,pojedinaca,, il bi jos uvek bio ruina ili bi bila novo gradnja.
A siguran sam da se i TI sada ponosis Kosancicevim Vencem
Primer 3
Stara - ruinirana -centrala na Dorcolu
sticajem okolnosti nije srusena - , a evo ispade da je to zapravo fenomenalo sto je sacuvana za Teslin muzej . I njime ces se i TI ponositi

Primera je bezbroj

E...tako ce sutra i nasi kinci za mostove reci ce OK imamo i nove
ali evo i par fenomenalnih starih mostova koje ce upotrebiti za njihove nove drugacije ideje o Bgdu

:sesir:
 
Aha, znači povratak onoj priči ''sve što je staro, automatski je vredno''.
 
Ne , tvoje je da stvaras novo drugo a novi narastaji neka biraju sta ce da ruse a ne ti.
 
Da su tako rezonovali i oni pre nas, Beograd bi danas imao 50.000 ljudi i izgledao bi kao selo zatočeno u srednjem veku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814233#p814233:3ft7qou5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Jan 2021 17:50[/url]":3ft7qou5]Da su tako rezonovali i oni pre nas, Beograd bi danas imao 50.000 ljudi i izgledao bi kao selo zatočeno u srednjem veku.
E sad si ga potrefio....
sto je meni dovoljno za pauzu a ti pisi dalje slobodno...
pozdrav :sesir:
 
Jedna stvar koje se setih sad naknadno a koju te nisam pitao - u redu, a šta bi ti voleo da se uradi sa ovim mostom? Pitam potpuno neutralno, informativno.
 
Vrh