Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.862
- Pohvaljen
- 26.096
Teško je ne složiti se sa većinom onoga što je rečeno, ali je neophodna ispravka što se tiče predloga o starom železničkom mostu. Ta ideja je izneta samo kao PRIVREMENO pomoćno rešnje koji bi moglo da za nijansu ublaži saobraćajni haos koji će nastati posle rušenja Starog Savskog mosta. Dakle ideja je bila da se po starom železničkom mostu privremeno pusti automobilski saobraćaj ali SAMO od trenutka kada počnu uklanjajnje Starog Savskog, pa do trenutka kada puste saobraćaj po novom mostu izgrađenom na njegovom mestu. Što može trajati GODINAMA, a ne mesecima, kao što smo sa poznatim teškim posledicama po građane imali u par nedavno aktuelnih slučajeva. Šine se čak i ne moraju uklanjati ako su u nivou kolovoza, ili se recimo mogu provući tramvajske šine, što bi manje narušilo tramvajsku mrežu. Ali sve to važi samo tokom radova zato što bi par godina saobraćajnog haosa bilo skuplje od troškova takve privremene adaptacije. Posle toga se konačna namena Starog železničkog mosta određuje na bilo koji način koji se bude smatrao najboljim.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691849#p691849:2j60ormu je napisao(la):Karlo del Ponte » 23 Dec 2019 07:18 pm[/url]":2j60ormu]Знао сам да надлежни из градске управе читају форум, и бирају најглупље што на истом пронађу. Раније сам се чудио одакле им идеје за убацивање аутомобила у трамвајску баштицу, мост на ливади, градњу високих зграда на блату, метроа на ливадама, укидања тролејбуса у центру, коришћење најстаријег и једног од главних железничких прилаза центру Београда за булеварски коридор, "линијски парк" на другом коридору јавног превоза у граду који нема подземну железницу у ужем центру, "Национални стадион" без међународног спортског догађаја, смањивање броја возова након дуплирања колосека... и као врхунац свега укидање железничке станице у центру.
Дакле, једноколосечна (делимично двоколосечна) пруга која везује транспортни центар Београда на десној обали са планираним новим транспортним центром на левој обали Саве максималног капацитета 12.000 путника на сат у сваком смеру да се мења за једносмерну аутомобилску траку мксималног капацитета 2000 путника, при томе ненадовезану ни на један друм у унутрашњости десне обале...
...а ка ширем центру града, где је потребно петоструко више саобраћајних површина да би се направио аутомобилски град, пратећи садашњу густину насељености, пословне и сваке друге активности великог града.
Узгред, у једној бедној земљи у којој живим, у којој није златно доба, у којој нема летећих аутомобила, а краљ је толико немоћан да не може одредити премијера нити дан избора, бициклистичке коридоре на дугим мостовима праве искључиво на конзолама.
Ovo je krajnje pragmatičan pristup i eksplicitno privremeno rešenje koji uopšte ne ulazi u validnost pojedinih saobraćajnih strategija i nikako ih ne menja niti komentariše. Međutim uzima u obzir realno stanje na terenu. Da je zbog početka gradnja kule u BNV-u sada nemoguć most u produžetku Zorana Đinđića, da je sa jedne strane Starog Savskog mosta već napravljena nova zgrada dok se sa druge upravo gradi, pa ni tu više praktično nije moguć novi most, ali i da su šine iz BNV-a ukonjene, a na njihovim mestima već izgrađeni neki objekti dok se drugi upravo grade ili pripremaju. Da li je u ovom trenutku i dalje moguća (ne da li je dobra, nego da li je još realno moguća) strategija koju predlažeš, je pitanje za diskusiju. Međutim Stari Savski most se, zbog gore opisane gradnje i nevezano za to pitanje, skoro sigurno ruši bez njegove saobraćajne zamene tokom radova, pa bar neko ipak mora da predloži i nešto sasvim praktično: kako da se (u slučaju takvog rušenja) smanje saobraćajne posledice tokom te gradnje, ma šta lično mislio o inteligenciji čitavog koncepta BNV-a. To ne znači da se više ne treba zalagati da se cela priča zaustavi dok je šteta još delimično popravljiva, ali moraju postojati i bekap planovi šta raditi ako takva zalaganja budu neuspešna.