Šta je novo?

Stari železnički most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817553#p817553:ncamlwqf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 27, 2021 11:55 am[/url]":ncamlwqf]

Naravno, ne da se sve linije naguraju tu jer bi bilo pretrpano. Ali je par njih moglo i trebalo da se okreće tu. Drugi deo neka ide pored Galerije i do ove okretnice ispod Gazele.
file.php

file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817561#p817561:ncamlwqf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 27, 2021 12:09 pm[/url]":ncamlwqf]
Mislim ja podržavam i izgradnju one okretnice ispod Gazele i , naravno, trasiranje nekih linija kroz BnV i pored čuvene Galerije. Ali ne da se sve zgura tamo. A ova ''okretnica'' prekoputa Ekonomskog fakulteta će dobro doći jednog dana i kad se napravi tunel, za slučaj da se uspostavi neka linija kroz njega. U krajnjem slučaju, uvek može da posluži i kao pomoćna (kad su radovi, zatvaranja, skraćenja, kad se pokvari vozilo, itd itd...)

P.S.
A da... pogotovu bi bilo dobro da se tuda (oko tog parka Bristol) sprovede jedan tramvajski kolosek da može da posluži kao pomoćna okretnica tramvaja. Zato što je nekadašnja pomoćna okretnica tramvaja na Savskom trgu sada ukinuta. A tramvajima uvek dobro dođu i trebaju ta pomoćna mesta da okrenu u slučaju zatvaranja ili skraćenja linija (što je u Beogradu češće nego kiša). Istina, postoji pomoćna okretnica kod Pristaništa ispod Kalemegdana, ali je predaleko i nepraktično terati tramvaj do onde sad kad je izgubljena ona na Savskom trgu. A sve što je potrebno je 200 metara šina oko jednog parka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871728#p871728:3nn9gjgc je napisao(la):
overdrive » Суб Авг 14, 2021 4:01 pm[/url]":3nn9gjgc]Ако изместе окретницу са Савског трга на Прокоп, онда путници не могу да иду на Савски трг и ту да преседају или да се задрже.
Окретница је већ измештена на још боље место :laugh:
Нема више преседања на Савском тргу, свиђало се то нама или не.
 
Obrni okreni, i dalje ostaje verovanje da ljudi dolaze na Savski trg zbog okolnih zgrada i svega što se u njima nalazi, i da to nema veze sa time što je tu bilo jedno veliko presedačko čvorište. Isto i što se tiče Autokomande (ŽS Karađorđev park).
 
Истина, неки људи су навикли да иду у Адмирал клуб на Саваком тргу да играју воћкице.
 
Добро. Како онда људи који долазе из правца Обреновца, Липовичке шуме и тих крајева да преседну на возило јавног превоза које би их одвезло на Бањицу, Коњарник или Нови Београд или можда Калемегдан? Како и где да уђу у трамвај?


Што се самог моста тиче, добро сте приметили да чак и ако постане бициклистички, Врачар и околни крајеви неће од тога имати користи јер нема бициклистичке инфраструктуре која одатле води ка реци. Суштина је да се град није спустио на реке већ да је само ново насеље изграђено на самој обали.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871820#p871820:2ecemnce je napisao(la):
overdrive » 15 Avg 2021 01:14[/url]":2ecemnce]Добро. Како онда људи који долазе из правца Обреновца, Липовичке шуме и тих крајева да преседну на возило јавног превоза које би их одвезло на Бањицу, Коњарник или Нови Београд или можда Калемегдан? Како и где да уђу у трамвај?
Šta si hteo sa ovime da kažeš?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871820#p871820:208m7u1h je napisao(la):
overdrive » Нед Авг 15, 2021 12:14 am[/url]":208m7u1h]Добро. Како онда људи који долазе из правца Обреновца, Липовичке шуме и тих крајева да преседну на возило јавног превоза које би их одвезло на Бањицу, Коњарник или Нови Београд или можда Калемегдан? Како и где да уђу у трамвај?


Што се самог моста тиче, добро сте приметили да чак и ако постане бициклистички, Врачар и околни крајеви неће од тога имати користи јер нема бициклистичке инфраструктуре која одатле води ка реци. Суштина је да се град није спустио на реке већ да је само ново насеље изграђено на самој обали.
Сада се преседа код Сајма. Трамвај нема никакав додир више са линијама које су окретале на Савском тргу, и неће имати до завршетка Савског трга. Значи преседа се код Сајма на 88 за НБГ и Земун, на 55 ка Аутокоманди и на 23, 53 и 52 ка центру града. За Бањицу и Коњарник се преседа још једном на Аутокоманди. Са окретницом на Прокопу би бар било лакше преседање, тј. било би лакше и постојање линија ка Бањици (у суштини већ постоји тролејбус, само треба да се спусти) и ка Коњарнику, као и према центру града. Наравно, трамвај би захтевао мало више радова али то је у новим плановима, пошто се од метроа кроз Прокоп одустало, макар са прве две линије, а трећа ко зна кад долази на ред.

Слажем се око лажног силаска на реку. Савска улица остаје једнака баријера силаску града на реку као што је била и пре, с тим што сад ту имамо још једну препреку која мења пругу, то је Вилсонов булевар. Буквално је само изграђено ново насеље без адекватне интеграције околног постојећег урбаног ткива. Потез Мостар-Сајам-петља код хиподрома остаје још већа препрека за бициклисте. Савска макар има пешачке прелазе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871825#p871825:3a7xv46w je napisao(la):
solecar » Ned Avg 15, 2021 1:44 am[/url]":3a7xv46w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871820#p871820:3a7xv46w je napisao(la):
overdrive » 15 Avg 2021 01:14[/url]":3a7xv46w]Добро. Како онда људи који долазе из правца Обреновца, Липовичке шуме и тих крајева да преседну на возило јавног превоза које би их одвезло на Бањицу, Коњарник или Нови Београд или можда Калемегдан? Како и где да уђу у трамвај?
Šta si hteo sa ovime da kažeš?

Оно што сам и до сада говорио.

Што се тиче преседања код Сајма, за мене то не делује практично. Можда некоме одговара, али путник нема на располагању оне могућности које је имао раније. Повећава се број преседања и путници су приморани да троше више снаге и времена да би се кретали кроз Броград.

Железнички мост би могао да буде у фумкцији Сајма јер се наслања на исти. Људи који живе у блоковима 23, 22 и 21 би имали лакши приступ ТЦ-у Галерија или стази до Аде и то је све.
 
Никоме не делује практично преседање код сајма. А компликације са преседањем ће тек да се закомпликује кад због метроа скрате већину линија до Макиша, Жаркова и Бановог брда.
 
Коначно решење за Стари железнички мост идуће године

Оно што је засад извесно јесте да Стари железнички неће више имати железничку функцију, као и да неће бити уклоњен. Највећа недоумица надлежних је које нове функције би могле да се дају овом мосту. Најближе остварењу су идеје да буде претворен у пешачко-бициклистички или у трамвајски. Прва је лансирана још пре неколико година када је на макетама „Београда на води” решеткасти Стари железнички приказан као туристичка атракција са кафићима и одмориштима (галеријама) на себи.

У међувремену, надлежни излазе са идејом да би овај мост могао да буде и додатно искоришћен, односно да се уради пројекат за његово претварање у трамвајски. Та идеја озбиљније је почела да се помиње крајем прошле и почетком ове године. Анализе и испитивања стручњака са Грађевинског факултета, како је тада појаснио главни градски урбаниста Марко Стојчић, показаће да ли конструкција овог моста може да се искористи за трамвајски саобраћај. Треба да се провери и конструкција и статика, и тек када сва та испитивања буду готова знаће се може ли да се крене у реконструкцију, прецизирао је у јануару. Ако би све ишло у том смеру, Стари железнички би постао, уз Мост на Ади и нови савски мост (који ће заменити Стари савски), трећи савски трамвајски у престоници, што је у складу и са најавама надлежних о ширењу мреже трамвајског саобраћаја као еколошки прихватљиве врсте превоза.

Да за стручњаке из области мостоградње не би требало да буде велики проблем претварање Старог железничког у трамвајски указао је Љуба Костић, грађевински инжењер. Он сматра да у главном граду, који вапи за саобраћајним растерећењем, овај мост и те како треба искористити. Челични мостови, наглашава Костић, идеални су да се „од бабе направи девојка”, односно захвални су за обнову и проширење. Ако су неки од елемената моста попустили или кородирали, на оваквим конструкцијама то може да се замени, као и да се стубови ојачају, нагласио је Костић у неколико наврата на ову тему.

https://www.politika.rs/scc/clanak/4866 ... uce-godine
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876372#p876372:1ce0vyk4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Tue Aug 31, 2021 8:51 pm[/url]":1ce0vyk4]Челични мостови, наглашава Костић, идеални су да се „од бабе направи девојка”, односно захвални су за обнову и проширење.


Da li neko može da mi objasni kako se radi proširenje?
 
Pa verovatno misle na dodavanje kolovoza na obe strane, sa čeličnim nosačima. Jer, nEsam stručan, ali kapiram da ako je mogao da drži pune vozove, da bi mogao da izdrži po jednu kolovoznu traku na obe strane. Nešto kao Pančevački... ?

LmudPaiNs8soKebLerKlHgx6dkk4HwPkPcXvdX-_G4naURx0I3laj_1QdBXhJkzXMV_rICX3xj4iUYG48Xs8jhsbwuKBcNNSWCldLrX6Eh6Yck0snzz1E_Xk8tp3IbL10Z6MYl_fhEtWZ_guSftyFHvxPvPZ-ik7yFDJ2OnkTAV2c8vpAsnhH8lR_BBpOgOWIKj9V-8pvHQ8Ts9HrEw
 
Pančevac je tri zasebna mosta. Pisano nedavno u temi o njemu.
 
Sad mi nešto pade na pamet dok sam gledao mapu... Ali odmah da napomenem da ovo ništa nije razrađeno, i ima nekoliko ključnih deonica i problema koje treba rešiti. Na primer kako spojiti prugu sa onom u Savskoj... Samo kažem da mi zapada za oko kao tema za razmišljanje.

I da, u ovom slučaju bi tramvaji išli preko mosta van rešetkaste konstrukcije, jer smo ustanovili već da nema dovoljno širine unutra da se bezbedno mimoilaze. Ili bi možda išli naizmenično duž jednog koloseka na mostu, pa se prestrojavali pre i posle prelaska.
SZM.jpg
 
Тако. Седмица или деветка, једна од те две линије да убрза туда.

Али треба и веза са Миланковићем, да би могла да се спроведе и линија за Б. косу, кад је направе (у плану је).
 
Мислим да је овде проблем што је стари железнички насип ка мосту пресечен Вилсоновим булеваром.
 
Онда мали предлог корекције трасе - да трамвај прође поред окретнице испод Газеле, па да до Саваке иде дуж Вилсоновог булевара и Николаја Кравцова. Таман да покупи људе који дођу са 90/500/600 аутобусима и одведе их у град.
 
Па да, то: Вилсон па Кравцов и уклапање у Савску :kk:

НБ-Славија тим путем, ако није 10 минута, није ни много дуже.
 
Било би верујем и брже, пошто се заобилазе гужве од Старог сајмишта до Економског факултета. Једино што се губи веза са Сава центром и Ушћем, мада би то било ок за време радова на новом мосту.
 
Da je pameti mogli su da stave tramvaj da ide duž celog bulevara Vudroa Vilsona i da naprave vezu sa Savskom.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
То је стварно требало одрадити у старту. Једино би био споран моменат повезивања пруга код Сајма.
 
A da li bi imalo smisla da se izgradi tramvaj duž ulice / bulevara koji bui bio između Bulevara Vudroa Vilsona i Savske, a pravi drugu polovinu kruga sa zadnje strane zgrade bivše GŽS, pošto on nije još ni počet da se gradi?
 
Ја о томе кукам већ две године. И у продужетку око Калемегдана. Трамвоз.
 
Pošto Stari Železnički Most verovatno više nikada neće obavljati svoju izvornu funkciju, kao laika ne zanima, da li je teoretski moguća njegova građevinska konverzija iz železničkog u drumski most ? Beograd i dalje nema dovoljno drumskih mostova na Savi, a štetočinama se žuri da sruše Stari Savski Most pre izgradnje novog koji bi ga zamenio. Pretpostavljam da konverzija nije jeftina,ali je svakako jeftinija od izgradnje novog mosta, samo bi bilo potrebno napraviti pristupne saobraćajnice kojima bi se povezao sa Bulevarom Jurija Gagarina sa novobeogradske, odnosno Bulevarom Vudroa Vilsona sa starobeogradske strane.
 
Vrh