Šta je novo?

Stari železnički most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870521#p870521:2jgv29ot je napisao(la):
overdrive » 10 Авг 2021 10:37 am[/url]":2jgv29ot]Стари железнички мост је настао пре Газеле и Новог железничког моста и служио је ефикасно дуже од једног века. Постао је "убог" не зато што је лоше испројектован, саграђен или постављен већ зато што су му уништили инфраструктуру, зато што су га више деценија запостављали и зато што су око њега градили без смисла и разума.
Најбоље решење би било да се поново успостави жел. саобраћај, а да се поред овог моста направи још један и да пруга постане двоколосечна.

Истина је да је он постао "убог" зато што је почео да угрожава појачану речну пловидбу, и као такав планиран је за отпис јако давно те се стога није ни одржавао.
 
Ништа није трајно, а посебно не објекти и грађевине у Београду. Толико тога је постојало па је у једном тренутку нестало.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870598#p870598:31t63cb7 je napisao(la):
stf » Uto Avg 10, 2021 2:07 pm[/url]":31t63cb7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870521#p870521:31t63cb7 je napisao(la):
overdrive » 10 Авг 2021 10:37 am[/url]":31t63cb7]Стари железнички мост је настао пре Газеле и Новог железничког моста и служио је ефикасно дуже од једног века. Постао је "убог" не зато што је лоше испројектован, саграђен или постављен већ зато што су му уништили инфраструктуру, зато што су га више деценија запостављали и зато што су око њега градили без смисла и разума.
Најбоље решење би било да се поново успостави жел. саобраћај, а да се поред овог моста направи још један и да пруга постане двоколосечна.

Истина је да је он постао "убог" зато што је почео да угрожава појачану речну пловидбу, и као такав планиран је за отпис јако давно те се стога није ни одржавао.

Све то може да се реши. Суштина је да је мост на том делу потребан као и станица у центру града.
 
O bre... jel uvidjas da su vece sanse da se sam most srusi - iz bilo kof razloga, prirodnog ili vestackog - nego da se zeleznicka stanica vraca na Savski trg a pruga oko Kalemegdana?
 
Добро, нек се сруши мост, али суштина остаје непромењена. Град Београд је тако конципиран и није могуће променити његову срж и структуру на предложени начин. Данашњи Београд је утемељен у 19. веку када је и направљена железничка станица као и сам мост, а све остало се надовезивало на то.
 
Нажалост нема враћања на стари чвор. Могли су га сачувати макар као музејску железницу, за Вршац, Суботицу, Сремске Карловце, Зајечар и Ниш, да иде парњача Романтика и дизел Плави воз, пар вожњи недељно и више за разне манифестације, била би то атракција, али код нас нема ни памети ни слуха праве атракције, аутентичност, традицију, баштину и туризам.

Мост треба сачувати као најстарији, не смета реално.
 
Многе грађевине у свету као и целе архитектонске целине у смислу квартова, које су порушене током ратова и на чијем тлу су никла друга здања, су у неком тренутку повраћене.

Пребацимо се на други терен - трамвајска мрежа. Некада је постојао трамвај 1 који је укинут. Сада се поново помиње његово поновно увођење у саобраћај и изградња линије од Славије до Калемегдана. Нико на овом форуму није рекао да је то немогуће, а верујем да су људи раније причали да се никада неће вратити због аутомобила и тролејбуса.

Сличне примере имате и на другим местима.
 
Tramvaj ne moze na SZM jer nije dovoljno sirok za njihovo mimoilazenje. Pricao je Sinisa o tome ovde ili na temi o tramvajima.

Manite se cuvanja beskorisne starudije. Nije sve sto je staro automatski i vredno.


Slazem se da je Beograd gradjen i orijentisan ka tome xs mi GZS bude u centru, i ja prvi ne volim Prokop i ovu izabranu izvedbu Zeleznickog cvora. Ali tako je kako je, i to se sigurno nece promeniti ovog veka.
 
Ја не причам о увођењу трамвајски линија преко моста, већ о томе како ништа није коначно и вечито. Погледајте како је Београд изгледао пре 50, 100 или 150 година. Нико не може да гарантује да је све ово коначно и једино решење.
 
Pa kad bude bilo potrebe napravice se novi, bolji i (za plovidbu) bezbedniji most. Ali tesko da ce ovaj u medjuvremenu imati neku svrhu.
 
Нисам упознат са пловидбом на Сави, али гледајући површно, не примећујем да има бродова у том обиму који захтевају ослобађање пловног пута.
 
Евентуално, да се склони ова конструкција, а уместо ње направи нова која би имала лукове као у време између два рата, са повишеним стубовима због пловидбе.
 
A sta mislite o tome da se demontira pa donira nekom mestu gde je reka (bilo koja reka) duplo uza pa da bude sa dva paralelna kraka, tako da jedan krak ima jednu kolovoznu traku + trotoar?
 
Може и тако. Ја сам за нову конструкцију на месту старог моста која би била лучна као што је и била између два светска рата.
 
Izgleda da je gotov tender za uklanjanje mosta, verujem da će početi gradnju pre izbora sledeće godine.
 
Трамвајског моста или железничког?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870624#p870624:b5mbot21 je napisao(la):
overdrive » 10 Avg 2021 14:34[/url]":b5mbot21]Добро, нек се сруши мост, али суштина остаје непромењена. Град Београд је тако конципиран и није могуће променити његову срж и структуру на предложени начин. Данашњи Београд је утемељен у 19. веку када је и направљена железничка станица као и сам мост, а све остало се надовезивало на то.
Kamo sreće da se nadovezivalo. Danas bi mnogi delovi grada bili daleko smisleniji i ne bi izgledalo kao da je neko iz vazduha nabacao zgrade na praznu livadu / brdo.
 
Оно што многи не разумеју јесте да се не може променити срж и структура неког града и да све ово што се ради води ка лошем исходу по питању саобраћаја, загађења, а на самом крају и естетике.

Ако погледате градове у окружењу, нико није мењао срж града насталу у 18. и 19. веку већ је само ширио и надовезивао даље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871153#p871153:3dgl0w9b je napisao(la):
overdrive » Чет Авг 12, 2021 11:31 am[/url]":3dgl0w9b]Оно што многи не разумеју јесте да се не може променити срж и структура неког града и да све ово што се ради води ка лошем исходу по питању саобраћаја, загађења, а на самом крају и естетике.

Ако погледате градове у окружењу, нико није мењао срж града насталу у 18. и 19. веку већ је само ширио и надовезивао даље.

Град од пар десетина хиљада становника из 19 века, не може имати исту срж и структуру са овим данас Београдом :roll: . Нема свеукупно ни 250 сачуваних кућа из тог периода, а камоли некаква срж.
Шта год би се могло причати тенденцијама развоја , урбанизму, структури, Београд није добар пример. Ако ни због чега другог а оно из разлога је половина данашњег града, у 19. веку била иностранство.
Стари железнички мост је олупина, ружан сам по себи, а плус што погрешно стоји у простору и естетски и функионално из разлога што је требао бити уклоњен , а не из разлога што је први саграђен :wink: .
 
Да ли Будимпешта има исти број становника као што је имала у 19. веку? Нема, али све станице и сви мостови стоје, а нови су подигнути. Да ли Загреб има исти број људи као пре? Нема, али станица стоји на истом месту, а нове су у међувремену саграђене. Да ли је Праг остао на истом броју људи из 19. века? Није, али му је станица на истом месту, као и мостови. Париз, Лондон, Амстердам, Беч,...

Већ сам рекао, ако је нешто замишљено у СФРЈ, не значи да је добро. Ако је нешто започето, не значи да мора да буде завршено.

Мост може да се обнови и да буде пријатан оку. То је најмањи проблем. Иста та аргументација је коришћена за уклањање жел. станице.
 
Sve i da si potpuno u pravu po pitanju svega, i dalje ostaje (gorka) činjenica da je GŽS izmeštena, u njenoj okolini nasađene zgradurine, i ceo grad i železnička mreža orijentisana ka novim tokovima.

Dakle nebitno ko je u pravu, poenta je da je nastupilo novo vreme sa novim uslovima i da se železnica više neće vraćati do GŽS, Sajma i Dorćola.

Zato je držanje za SŽM besmisleno, jer je taj most izgubio svoju svrhu. I opet kažem, nije sve što je staro automatski vredno i neponovljivo.
 
На овом форуму, као и на другим местима, постоји велики број фотогтафија зграда, саобраћајница, мостова и др. објеката који више не постоје. Суштина је да ништа није вечно и ништа није ту заувек. Од свега је најбитнија идеја и замисао. Ја знам да је сада све другачије "оријентисано", али нико не може да каже да је то за вечност и да је то једино исправно

Ја када говорим о овоме, говорим о самој идеји, а не само о мосту. Он може и да се поруши, а да на његово место дође другачији мост који би био лепши, стаблнији и квалитетнији. Мост са два колосека нпр.

Проблем је у томе што се користи иста аргументација као за станицу, а сутра та аргумемтација може да се искористи и за нешто друго.

Мост је изгубио своју сврху јер је намерно обесмишљен.
 
A zašto mora baš na tom mestu da bude most? Ako si već otvoren za izgradnju novog mosta, zašto si rešio da to mora da bude baš na tom mestu?
Ја знам да је сада све другачије "оријентисано", али нико не може да каже да је то за вечност и да је то једино исправно
To niko ni ne kaže. Ono što ti govorimo je da je BnV nasađen na mestu stare GŽS i pruga kroz grad, i da se sve to sigurno neće seliti odatle do 2100.
A kako će svet izgledati posle 2100, i šta će nam sve tadašnje tehnologije omogućiti, to niko ne može da zna.
Sve u svemu, šanse da će se železnički tokovi vraćati u Savski amfiteatar za naših života su skoro pa ravne nuli.
 
Мора да буде на том месту због железничке станице као и због укључења, односно укрштања са пругом код станице Нови Београд. Ту је стајао од зачећа жел. саобраћаја у Србији.

Друга ствар, овде се не ради само о функционалности. Ради се и о историји. То је први жел. мост у Краљевини Србији и први колосек. Туда је прошао први воз преко реке Саве. Све државе су то сачувале јер имају неки понос, неку традицију.

Пазите, Турци се нуде да обнове Касапчића ћуприју у Ужицу, турски мост који нема никакав саобраћајни значај, али има историјски и културни за Турке. Спремни су да сносе трошкове обнове у целости за мост преко ког не иде ни пруга ни пут.

Да би до 2100. могло да се нешто промени, потребно је да постоји идеја о томе.
 
Vrh