Šta je novo?

Stari železnički most

Мислим да нема довољну ширину за две траке.
 
Нема довољну ширину, а у случају да се дограђује, то би онда био гори мост од Панчевачког моста. У случају да се жели друмски мост на том месту, што није лоша идеја, најбоље је да се направи нови него да се неки стари, који има преко 70 година, прерађује и дограђује.
 
Sve vece intervencije na mostovskoj konstrukciji su neizvodljive jer se prilikom kriznog projektovanja nije razmatralo nista sem prelaska voza u jednom pravcu, cak nije uracunato ni opterecenje eventualne farbe koja bi tezila nekoliko tona. Jedno pesacko-biciklisticki prelaz bi bio realan, a sve ostalo bi bilo neisplativo jer bi se fakticki gradio novi most.
 
Znaci zakljucak je ono sto neki Beobuildovci ne mogu da podnesu da cuju - most je prevazidjen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898353#p898353:3sf3w5zd je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Nov 2021 16:43[/url]":3sf3w5zd]Znaci zakljucak je ono sto neki Beobuildovci ne mogu da podnesu da cuju
Odlično sročeno i primenljivo na određeni broj tema.
 
Мост није у функцији већ годинама.
 
Ne razumem potrebu za rusenjem bilo kod mosta, sem ako nije bas preko potrebno.
 
Koja je svrha čuvanja ovog mosta, koji je prepušten zubu vremena i koji ne interesuje nikoga? Pod tim mislim i na obično građanstvo koje nije izvršilo pritisak da se isti uredi i izvrši prenamena. Pod tim ne računam onu ideju zamenika zamenika , o visećoj kafani, koja je u rangu Starog savskog mosta u Parku Ušće, obloženog kafanama.
 
Нек ударе подлогу да може да се иде пешке и бициклом, и нек ураде гелендере и доста.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Slažem se, ovaj most bi bio odlična alternativa mostu na Adi, kada su u pitanju pešaci i biciklisti. Gazela ne može da se pređe ni biciklom ni pešice, a most na Adi ima praktično samo jednu funkcionalnu stranu za pešake i bicikliste, a pritom je usmerena prema Adi. Osim toga, to je visok most sa strmim usponom, pa ga oni oni u slabijoj kondiciji izbegavaju.

Stari železnički most bi bio idealna pešačko/biciklistička veza između Galerije, sajma i Novog Beograda. Doskora su preko njega prolazile teške teretne kompozicije, tako da bi uz relativno malo održavanja mogao još dugo da posluži mnogo lakšim biciklistima i pešacima.
 
Притом би и сада слепо завршен кеј са НБГ стране тим мостом био надовезан на Аду, Сајам и БнВ, па би бициклисти могли још лакше од Земуна до Аде.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898502#p898502:37ufvyuf je napisao(la):
Drakche » Ned Nov 14, 2021 8:10 am[/url]":37ufvyuf]Ne razumem potrebu za rusenjem bilo kod mosta, sem ako nije bas preko potrebno.
Pa u ovom slucaju, potrebno bi bilo da bi se na njegovom mestu napravila zamena koja bi, po zeljama sve vise forumasa (i ja sam medju njima) nosila tramvajske sine i bila alternativni koridor za tramvaje od Belvila do Savskog trga (i samim tim mozda nove linije).

Posto je Sinisa ranije objasnio da dvosmerni tramvajski kolosek otpada jer nema mesta za bezbedno mimoilazenje, javila se bila ideja medju nama ovde da se onda dodaju sa strane a da unutar postojece resetkaste konstrukcije bude deo za pesake i bicikle.

Ali otkako sam procitao ovo zadnje da most jedva sam sebe drzi, sve to pada u vodu (heh, ispade slucajna metafora). Sad bi neko rekao pa nema veze, isli su vozovi preko njega. Isli su, ali bukvalno 10 na sat. Jer iz bezbednosnih razloga nisu smeli da koce na njemu (objasnio sam zasto na temi Pancevacki most). Tako da ocigledno da s njim ne moze ama bas nista sem da bude pesacki i biciklisticki. Ali zauzima mesto potencijalnom mostu za tramvaj koji bi dosta doprineo, a i koji ce nam trebati kad se jednog dana bude rusio Stari savski most i gradio Novi.
 
Није локација старог моста баш погодна за трамвајски. Опет би трамвај кривудао, скретао са главног правца и укштао се са саобраћајницама већег првенства и ти би се губио такт. Трамвај да би био ефикасан мора да иде дуж главних праваца. Цео трамвајски систем гуше скретања на НБГ, траса у Немањиној и Ресавској.
 
U pravu si bogme. Ja vidim sadasnju trasu mosta, sadasnji nasip i sadasnje stubove i odmah razmisljam kako na svemu tome napraviti nesto novo. A zaboravljam da mozda i to bude veci poduhvat i drndanje nego pravljenje svega novog, pa cak i nasipa i stubova i ose mosta.

Bilo kako bilo, pored onog starog @Sinisinog objasnjenja zasto ne mogu da se puste mimoilazeci tramvaji, ovo sto je @zoran napisao mi je takodje dosta "otvorilo oci". Da je most od starta pravljen samo sa idejom da izdrzi jedan spori voz preko i to je to, nista vise, cak ni farba.

To onda nazalost ponistava sve nase ideje i razmatranja koja smo izlagali ovde. Tramvaj u kontrukciji otpada. Dodavanje tramvajskih konzoli (valjda je to adekvatan izraz) sa strane otpada. Prosirenje otpada. Tako da izgleda da od opcija ostaje samo da sluzi kao pesacko - biciklisticki. : /

Meni je zao zbog toga jer sam se nadao da postoji makar teoretska mogucnost da na tom mestu dobijemo ili tramvajski prelaz ili jos neku kolovoznu traku (da ne ide sve za BnV preko Gazele i SSM). Ovako nazalost nista od svega toga.
 
Теоретски, и даље имамо простора за нови друмски мост паралелан са новим железничким који би повезао булевар Кнеза Александра Карађорђевића (Т раскрсницу код Прокопа) и булевар Милутина Миланковића. Нажалост, све су мање могућности за мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића, а он би највише значио за трамвај да иде право на Савски трг. На крају, можда најспорнији локацијски, али најбољи за трамвајски саобраћај би био трамвајски мост који би спојио Ушће и Париску.
 
Баш ми је криво што после 2. рата нису обновили стари мост у међуратној верзији са лучном конструкцијом.
 
Most bi mogao da se preuredi u pešačko biciklistički sa rampom na nasip u Vladimira Popovića iza Beogume i uz pasarelu preko istog do SC-a. Kad bude rekonstruisan ovi što šetaju promenadom u BW mogli bi peške do SCa.

Ali ipak mislim da od toga teško da nešto bude. Možda ga na kraju dignu pa na njegove stubove stave neki novi pešačko biciklistički most modernijeg izgleda da im se uklopi u look BW-a.
 
Идеја ми се свиђа, али и мене занима постоји ли некакво техничко решење?. Јасно је и ов де смо на форуму већ видели да два трамваја не могу да се мимоиђу на псотојћеем мосту. Хоће ли бити демонтажа па прерада, (верватно јефтиније, а и интересантније, ипак су ти стари мостови са закивкама интересантни) или деомнтажа па на старе стубове нова констукција (вероватно једноставније)?
 
1 - skinuti postojeću rešetkastu konstrukciju. I golim okom se vidi da je svaki raspon zasebna konstrukcija, što dodatno olakšava rastavljanje.
2 - na postojeće stubove postaviti nove nosače za novu noseću konstrukciju - podići visinu mosta, omogućiti širu noseću konstrukciju. Ako su stubovi mogli da nose onolike rešetke i železničke kompozicije, ne vidim problem da se to zameni sa dodatnim nosačima i lakšim rasponima.
3 - postaviti novu noseću konstrukciju - raspone, za kolovoz i pešačko biciklističke trake ... znam, mnogi će da šiznu zbog kolovoza, ali pošto su genijalci izgradili onu izvrnutu teglu na mestu gde je trebao da bude most koji izbija na Bulevar Zorana Đinđića, ovo je bar neka kompenzacija.
4 - Na NBG strani ima prostora da se most poveže na postojeće ulice na više načina
5- Na desnoj obali... još uvek ima neke šanse, ako ne izgrade neku zgradurinu u BnV.
6 - Nasip na NBG strani već sada može da se uklanja i da se konačno napravi pešačko - biciklistička veza: Vladimira Popovića - obala Save.
 
Подржавам предлог, са условом да конструкција буде слична лучној међуратној.
 
Подржавам Рељин предлог а и Дошљакову реплику
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
DSC_1398.JPG
 
Vrh