Šta je novo?

Stari železnički most

....u redu, a šta bi ti voleo ....

Da NElazu :grand:

Stari železnički most u Beogradu postaje pešački do 2021. godine
Izvor: eKapija | Petak, 22.09.2017.|

Stari železnički most na Savi već godinama je u jako lošem stanju, a prema najnovijim planovima, on će najkasnije do 2021. biti pretvoren u pešačko-biciklističku saobraćajnicu.

Most koji je sagrađen davne 1884. godine i u međuvremenu je dva puta rušen, trebalo bi da dobije novu namenu, što je predviđeno Izmenama i dopunama regionalnog prostornog plana administrativnog područja grada Beograda koji se nalazi na javnom uvidu do 9. oktobra 2017. godine.

- Planirana je izrada studije izvodljivosti koverzije starog železničkog mosta južno od mosta Gazela u pešačko–biciklistički most, izrada tehničke dokumentacije i izgradnja–rekonstrukcija mosta - piše u elaboratu Urbanističkog zavoda Beograda.

Ovaj kompletan projekat bi, prema zvaničnim spisima, trebalo da bude završen do 2021. godine. Do tada je, osim obimnih i nimalo jeftinih radova, neophodno i izmestiti železnički saobraćaj, kako putnički tako i teretni koji ide preko ove saobraćajnice.

Kako prenose beogradski mediji, na samom mostu koji se nalazi između Gazele i Novog železnićkog nalaziće se kafići gde će pešaci i biciklisti kada se umore moći će da predahnu i popiju piće.

Link
https://www.ekapija.com/news/1887534/st ... 021-godine

Javni uvid zavrsen
izmesten zeleznicki teretni i putnicki saobracaj

I sad kad je napokon i nakon svega i svacega ipak sve uradjeno i pripremljeno stvoreni uslovi
ti bi da ga rusis .... e jbg.... sta reci :(
 
Znači ti zapravo i ne znaš šta bi radio s tim mostom, samo znaš da želiš da ostane... ?
 
Aко ћемо искрено, овај мост својом позицијом у одонсу на саобаћајнице са обе стране реке може да буде користан само за бициклисте. Чак и да се промени конструкција, није баш најлакше овуда спровести ни трамвај.
Taман да се бициклистичка стаза на НБГ приобаљу која се завршава баш овде код старог железничког моста скрене мало ка Бродарској и попне на мост. Исто са друге стране одмах направити полукружну рампу ка кеју, а остали приступни насипи мосту куда је некада ишла пруга могу скроз да се уклоне и тај простор искористи за другу намену.
 
Malo sam razradio ideju da se na mesto starog zeleznickog mosta, premesti stari savski most. Bilo bi potrebno malo podici stubove zbog plovnosti i premestiti konstrukciju koja je montazno demontazna. Sa obe strane bi mogle da se naprave pristupne saobracajnice, tako sto bi se na novobeogradskoj strani most prikljucio na raskrsnicu Milutina Milankovica -Jurija Gagarina gde bi se spojio sa tim saobracajnicama i sinama, a na starogradskoj strani drumski saobracaj bi se prikljucio u bulevar Vudroa Vilsona, a tramvajski saobracaj bi produzio do Savske gde bi ga prikljucio na tramvajsku mrezu u zoni supa u Savskoj gde vec postoje semafori.
 
Da li je tu stvarno potrebna jos jedna saobracajnica pored gazele i mosta na adi?

Ja sam jos uvek za to da se ne micu ni savski, ni zeleznicki most, vec podici paralelno sa njima trake koje su potrebne, a stari mostovi da slue kao pesacki/biciklisticki.
 
Stari železnički most nije za tramvaje, nego za vozove

Mostovi različite namene imaju različite konstruktivne karakteristike pa tako mogu biti železnički, drumski, pešački, tramvajski… Postoje i mostovi mešovite namene, ali se oni onda kao takvi i projektuju. Kada se razmatra promena namene mosta, razmatraju se njegove dinamičke karakteristike pri čemu najveći problem mogu da naprave njegove vibracije. Mogući kapacitet mosta je posledica dimenzije slobodnog profila konstrukcije mosta. Na kraju se svakako dovodi u pitanje i ekonomska opravdanost celog poduhvata.

Konstrukcija Starog železničkog mosta projektovana je za jednokolosečni železnički saobraćaj koji je pozicioniran u odnosu na transportne potrebe. Sistem prilaza je bio potpuno izgrađen do trenutka ukidanja Železničke stanice Beograd. 30. juna 2018. godine je obustavljen železnički saobraćaj preko Starog železničkog mosta. Čak i kao takav jednokolosečan most, pod pretpostavkom ponovnog uspostavljanja Železničke stanice Beograd, ne bi predstavljao usko grlo saobraćajnog sistema grada i republike.

Pruga od Železničke stanice Beograd do Železničke stanice Novi Beograd je i ranije bila delimično dvokolosečna, a jedino mesto koje onemogućava saobraćaj vozova na svakih 15 minuta je neprikladno rešenje skretničke lire (sistema skretnica) sa istočne strane Železničke stanice Novi Beograd.

U okviru javno iznesenog predloga, da se u promet preko Starog železničkog mosta puste tramvaji, zamenik gradonačelnika Goran Vesić je već zapazio da bi za dva tramvajska koloseka „most morao da se malo raširi sa obe strane“. Konstrukcija Starog železničkog mosta je zatvorena kavezna konstrukcija, a za eventualni dvokolosečni tramvajski saobraćaj je nemoguće njegovo proširenje, već bi ga trebalo ili zameniti ili koristiti kao jednokolosečni. U slučaju njegovog korišćenja kao jednokolosečnog mosta, bio bi moguć prolazak samo jedne tramvajske linije (recimo broja 7), u intervalu na svakih 7 minuta, uz česta čekanja na prolazak tramvaja iz suprotnog smera. Sa novobeogradske strane bi bilo potrebno izgraditi prilaze mostu u dužini oko jedan kilometar. Na desnoj obali reke, prilaz bi bio samo 500 metara, ali bi zahtevao takvo rešenje da tramvaj ne preseca Bulevar vojvode Mišića kao magistralan gradski pravac. Takav nadvožnjak zajedno sa tramvajskim raskršćem bi ujedno bio i najskuplji deo poduhvata.

I na kraju, ne postoji pravac i razvijena tramvajska infrastruktura kojom se dopunjuje ovako skupi segment mreže. Na taj način se dolazi u situaciju, da za jedan krak tramvajske mreže na Novom Beogradu, postoje čak tri tramvajska mosta. Za krake tramvajske mreže na desnoj obali Save, eventualni tramvajski most preko Starog železničkog mosta ne predstavlja ni bržu vezu, ni bolju pokrivenost, s obzrom na to da se most nalazi između dva tramvajska čvorišta, Hipodrom i Savski trg, koja su već povezana sa Novim Beogradom odgovarajućim mostovima. U skladu sa navedenim, da bi tramvajski most na tom mestu uopšte ušao u zdravo razmatranje, neophodno je da postoji vrlo ozbiljno širenje tramvajske mreže i sa jedne i sa druge strane Save.

Opravdanost korišćenja mosta za železnički saobraćaj vidi se i u tome da su svi stari i novi metro planovi predviđali izgradnju pruge za Aerodrom Beograd sa povećanjem broja koloseka sa dva na četiri i to od Novog Beograda do Zemuna. Međutim, poslednji metro plan je prvi koji preko Save predviđa usko grlo na železničkoj mreži sa samo dva koloseka i to u gradu u kojem prelazak mostova predstavlja najslabiju tačku transportne mreže, dok bi Železnička stanica Beograd, ukoliko je u funkciji, pokrivala najveći deo centra grada.

Za razliku od Starog savskog mosta, Stari železnički predstavlja ograničenje za kriterijume plovnosti reke. Samo bi poboljšanje parametara plovnosti Save moglo biti opravdan razlog za zamenu mosta, i to mostom sa višim i širim plovnim otvorom. I u navedenom slučaju, opet bi najopravdaniji most na tom mestu svakako bio onaj železnički.
https://lokalnasamouprava.org/karlo-pol ... za-vozove/
 
Сад може да служи само за бициклисте и пешаке, ако се ураде нормалан под, ограда и приступи.
 
Nisam ni znao da su nemci gradili drugi most pored starog železničkog. Evo snimka saveznika kada su bomardovali most u septembru 1944. godine.
 

Prilozi

  • Yugoslavia-Twin Sava river...(1).jpg
    Yugoslavia-Twin Sava river...(1).jpg
    114,2 KB · Pregleda: 4.726
  • Yugoslavia-Twin Sava river....jpg
    Yugoslavia-Twin Sava river....jpg
    195,2 KB · Pregleda: 4.717
  • Planes of the 451st Bomb....jpg
    Planes of the 451st Bomb....jpg
    362,9 KB · Pregleda: 4.699
  • most 4.jpg
    most 4.jpg
    131,5 KB · Pregleda: 4.707
Да, а још занимљивије је да је међуратни железнички мост имао лепшу конструкцију од више лучних сегмената између свака два стуба. Можда и грешим али мислим да је после рата искоришћен материјал тј. конструкција од другог моста који су окупатори подигли за време рата.
 
Samo je pogrešio čovek, ovaj most neće biti rušen, pravio sam skoro fotografije njega, okačiću ih ovde za neki dan.
 
... na ovoj slici, okačenoj na drugoj temi foruma, jasno se vidi koliko je Stari železnički most ubog, pogrešno orjentisan, suvišan i nakaradan. Kada se posmatra njegov pravac prostiranja u odnosu na mostove oko njega deluje kao da je ispao iz kamiona, Svaki uloženi dinar u njegovu rekonstrukciju je pohvala ludosti i glorifikacija strašila.
 

Prilozi

  • sžm.jpg
    sžm.jpg
    442,9 KB · Pregleda: 1.050
Када је грађен није било ни НБГ ни Сењака ни других мостова. То је први мост у Београду. Газелу је трасирао аутопут, а Нови железнички мост Прокоп.
Стари мост треба претворити у бициклистичко-пешачки. Таман да се надовеже на кеј који се завршава испод њега и да се оствари пешачко бициклистичка веза блокова, Сава центра, кеја код Старог сајмишта и остатка НБГ бициклистичке мреже са Сајмом и БнВ. У Београду највише фали бициклистичка веза Сењака са Сајмом.
 
Znam da izvoljevam sad, ali više bih voleo da se napravi novi namenski pešačko-biciklistički most nego da se ova relikvija prepravlja za tu potrebu.
 
Стари железнички мост је настао пре Газеле и Новог железничког моста и служио је ефикасно дуже од једног века. Постао је "убог" не зато што је лоше испројектован, саграђен или постављен већ зато што су му уништили инфраструктуру, зато што су га више деценија запостављали и зато што су око њега градили без смисла и разума.

Најбоље решење би било да се поново успостави жел. саобраћај, а да се поред овог моста направи још један и да пруга постане двоколосечна.
 
Zeleznicki saobracaj se preko njega odvijao brzinama od 10 km/h. Ne preterujem.

On je odsluzio svoje sto se tice zeleznice.
 
То је последњих 20 година. А још од 60их се планира укидање саобраћаја преко њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870523#p870523:maheazkb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Avg 10, 2021 11:39 am[/url]":maheazkb]Zeleznicki saobracaj se preko njega odvijao brzinama od 10 km/h. Ne preterujem.

On je odsluzio svoje sto se tice zeleznice.

Можда ако би се реконструисао и ојачао брзина би била већа, али не знам зашто нико не размишља у том правцу. Свака ствар која се не одржава, временом постаје неупотребљива.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870536#p870536:lyf3ny0t je napisao(la):
Дошљак » Uto Avg 10, 2021 12:08 pm[/url]":lyf3ny0t]То је последњих 20 година. А још од 60их се планира укидање саобраћаја преко њега.

Ако је нешто замишљено у СФРЈ или ФНРЈ, не значи да је само зато добро и смислено.
 
Наравно, има и ту промашаја. Него чисто да се зна разлог што је стари мост пропао.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870554#p870554:4wk6msz4 je napisao(la):
overdrive » Uto Avg 10, 2021 12:56 pm[/url]":4wk6msz4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870523#p870523:4wk6msz4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Avg 10, 2021 11:39 am[/url]":4wk6msz4]Zeleznicki saobracaj se preko njega odvijao brzinama od 10 km/h. Ne preterujem.

On je odsluzio svoje sto se tice zeleznice.
Можда ако би се реконструисао и ојачао брзина би била већа, али не знам зашто нико не размишља у том правцу. Свака ствар која се не одржава, временом постаје неупотребљива.
Zeleznici to ne treba, zato sto sad sve ide preko Prokopa a pruga oko Sajma se vise ne koristi. Ceo zeleznicki rezim je promenjen izmestanjem GZS, kao i ukidanjem pruge oko Kalemegdana. Stoga nema vise nikakve koristi od SZM.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870578#p870578:3iai6ou5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Avg 10, 2021 1:29 pm[/url]":3iai6ou5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870554#p870554:3iai6ou5 je napisao(la):
overdrive » Uto Avg 10, 2021 12:56 pm[/url]":3iai6ou5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870523#p870523:3iai6ou5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Avg 10, 2021 11:39 am[/url]":3iai6ou5]Zeleznicki saobracaj se preko njega odvijao brzinama od 10 km/h. Ne preterujem.

On je odsluzio svoje sto se tice zeleznice.
Можда ако би се реконструисао и ојачао брзина би била већа, али не знам зашто нико не размишља у том правцу. Свака ствар која се не одржава, временом постаје неупотребљива.
Zeleznici to ne treba, zato sto sad sve ide preko Prokopa a pruga oko Sajma se vise ne koristi. Ceo zeleznicki rezim je promenjen izmestanjem GZS, kao i ukidanjem pruge oko Kalemegdana. Stoga nema vise nikakve koristi od SZM.

Железници треба станица на Савском тргу, пруга поред Сајма као и пруга око Калемегдана. То што сада није у функцији, не значи да није потребно и да је садашње решење добро.
 
Trebala ne trebala, to je trajno tako i nece se vise nikad menjati, jer nece biti ni moguce sad kad je sve izgradjeno.

Zeleznicki saobracaj preko SZM su sad istorija i nece se vise vracati.
 
Vrh