Šta je novo?

Stare i napuštene železničke stanice i pruge u Srbiji i republikama bivše SFRJ

Да ли си сигуран да је то била станична зграда? Нешто сам мислио да је објекат у позадини некада био станична зградамада не верујем да би тако велелепни обејкат био напуштен.
На овај сам мислио:
Батајница
Станичне зграде које се користе у Старој Пазови и Инђији су оригиналне из времена изградње пруге. Чак постоји и сачуван објекат старе станице Војка између две Пазове.
Војка
 
Да ли си сигуран да је то била станична зграда? Нешто сам мислио да је објекат у позадини некада био станична зградамада не верујем да би тако велелепни обејкат био напуштен.
На овај сам мислио:
Батајница
Станичне зграде које се користе у Старој Пазови и Инђији су оригиналне из времена изградње пруге. Чак постоји и сачуван објекат старе станице Војка између две Пазове.
Војка
Ne znam, ovaj veliki objekat pored silosa mi deluje preglomazno za malo mesto kakva je bila Batajnica u vreme prolaska prve železnice, a i arhitektonski stil nekako ne odgovara devetoj deceniji 19. veka, više potseća na najstarije železničke objekte na tlu Srbije, Bela Crkva, Jasenovo, Banatsko Aranđelovo, Mokrin, Kikinda koji su nastali 30 godina ranije. Dosta je i udaljena od pruge, sa druge strane Matrozove ulice, ako je najstarija pruga Novi Sad-Beograd većinom imala istu trasu kao današnja, mislim da je jedina izmena bilo izmeštanje pruge u Bežanijski Tunel i zemunske stanice iz centra zbog izgradnje novobeogradskih blokova početkom sedamdesetih.

Mislim da su ovo stare stanične zgrade u Novoj i Staroj Pazovi, današnji renovirani objekti imaju nekih pedesetak godina. Isti je stil kao u zgradi iz Batajnice čiju sliku sam postovao, manje-više sve stanice iz 1880-tih i 1890-tih izgledaju ovako.

 
Poslednja izmena:
Нису то старе станичне зграде, то су тзв. Стражаре. Скоро свака, ако не и свака, станица је имала по један такав објекат на обе стране станице, код Блока I и II. Познате су као Стражаре, а да ли су заиста коришћене за стражу не знам али знам да у њима одувек живи железничко особље.
 
Napuštena stanica Inđija Selo na triangli prema Rumi, pored nadvožnjaka. Ovde već odavno ne staje ništa, ni REx vozovi Šid/Sremska Mitrovica-Novi Sad, mislim da nisu stajali čak ni pre izgradnje brze pruge kada je i snimljena ova fotografija, bila je valjda zima 2017/2018. Objekat se verovatno koristi kao kuća ili šupa, nekakva cisterna je parkirana uz samu prugu.

APDC0600.JPG
 
Ne znam da li ovo spada u napuštene železničke objekte: Velika Župa na barskoj pruzi između Prijepolja Teretne i Lučica, do RV 2018/2019 je ovde stajao jedan par Re vozova dnevno Užice-Vrbnica, od onda stajalište nije u upotrebi pošto su sva 3 Re polaska skraćena do Prijepolja Teretne. Brodarevo i Vrbnica kao pretposlednja i poslednja stanica pre granice su u upotrebi samo tokom leta kada saobraća dnevni barac, nisam siguran da li su stajališta Velika Župa i Lučice formalno otpisana od strane Infre, ovo se inače nalazi u u selu Kovačevac koje je skoro spojeno sa Prijepoljem, mesto se ranije i zvalo Velika Župa, stajalište je do danas zadržalo naziv.

P6060116.JPG

P6060117.JPG

P6060118.JPG
 
Vrh