Šta je novo?

Stare i napuštene železničke stanice i pruge u Srbiji i republikama bivše SFRJ

Trebali su da je produže do Mačvanske Mitrovice i onda premoste Savu, time bi i Sremska Mitrovica dobila direktnu železničku vezu sa Šapcem kao što je ima Ruma, a mogla je dobiti i svoju prigradsku železnicu, npr. linija Laćarak-Mačvanska Mitrovica. Na ravničarskom terenu nema nikakvih prepreka za razvoj što gušće železničke mreže.

Ova pruga je sagrađena pedesetih, možda već šezdesetih ili sedamdesetih izgubila putnički saobraćaj i postala manipulativna čim su se samoupravljači dosetili da "nije rentabilna", a 2020. je izgleda doneta konačna odluka da se šine demontiraju, u paketu sa prugama Sombor-Apatin, Petrovaradin-Beočin, Zrenjanin-Vršac, Požarevac-Kostolac, nadam se da im se neće pridružiti i Doljevac-Merdare. Džaba brze međunarodne pruge kada se skoro sve lokalne uništavaju.
 
У време када се та пруга укидала, већина транспорта је била ослоњена на друм, и локалима је више значило да форсирају локална аутотранспортна предузећа него железницу, пре свега 7. Јули Шабац. Данас би пруга доста значила за путнички саобраћај с обзиорм на погоршан квалитет аутобуског саобраћаја.
 
@Užice Prvi put cujem za ovo pa resih da pogledam na GE,vidi se trasa.
petlovaca.png
 
Bivša stanica Beograd Dunav nekih godinu i po dana pre nego što je ukinuta. Već tada su peronski prostor i čekaonica bili valjano zapušteni, a neki koloseci su se jedva videli od divljeg rastinja:

Bivša stanica Beograd Dunav nekih godinu i po dana pre nego što je ukinuta. Već tada su peronski prostor i čekaonica bili valjano zapušteni, a neki koloseci su se jedva videli od divljeg rastinja:

Pogledajte prilog 255355
Pogledajte prilog 255354
Pogledajte prilog 255353
Pogledajte prilog 255356
Bar jedan kolosek se uvek mogao iskoristiti za BG:voz/Panvoz. To je mogao da bude tram-train. A bilo bi mesta i za linijski park, ako im je toliko stalo do njega.
 
Stara železnička stanica Kraljevo iz vremena prolaska prve (uskotračne) pruge kroz Rašku 1910. Normalni kolosek od Kruševca do Užica je postepeno izgrađen tek između pedesetih i sedamdesetih, u tom periodu su nastale i današnje stanice. Pre rata je jedino kratka deonica Stalać-Kruševac bila 1435 mm zbog kruševačke vojne fabrike. Sa ove pruge imam slike starih stanica u Užicu, Sevojnu, Požezi, Čačku, Kraljevu, a u Vrnjačkoj Banji, Trsteniku i Kruševcu mislim da se i dalje koriste stanične zgrade od pre Prvog Svetskog Rata na istoj trasi, jedino je kolosek zamenjen.

P1100983.JPG

P1100984.JPG

P1100985.JPG

P1100986.JPG
 
Poslednja izmena:
Vrh