Šta je novo?

Stare i napuštene železničke stanice i pruge u Srbiji i republikama bivše SFRJ

Tačno je da bi pruga tom trasom bila korisnija za prigradski prevoz, ali da li bi bila ekonomski opravdana? Da li bi kilometar nove jednokolosečne pruge generisao makar 1000 putnika? Preko Gajdobre se koristi postojeća pruga i postojeća trasa, odnosno ekonomski amortizovana imovina sa velikim ostatkom vrednosti već u državnom vlasništvu. To je 15 umesto 30 kilometara maltene bez eksproprijacije i svih faza pripreme podloge (na staroj trasi donji stroj samo na baš slabim mestima zahteva veća ulaganja. Dobijamo prugu za, recimo 7.000 putnika dnevno umesto 10.000 putnika dnevno, ali ekonomski održivu. Naravno da bi trebalo da se napravi studija opravdanosti, koja bi uključila i luku, i privredu. Ali luci i privredi ništa ne znači veza preko Čelareva. Perspektivnije je novu proizvoidnju otvoriti pored pruge (i/ili luke) nego dovlačiti prugu u svako selo.
 
Stanica Boljevci na pruzi Batajnica-Boljevci koju su sagradili Austrougari pred sam početak Prvog Svetskog Rata, nisam siguran da li su i susedna sela Dobanovci i Jakovo nekada imala svoju stanicu? "Nerentabilna" pruga je naravno ukinuta po samoupravljačkom zakonu iz 1964. kao i na desetine drugih, umesto da se modernizuje i pretvori u prigradsku železnicu.

DSCN4238.jpg
 
Stanica Sečanj slikana pre 10 godina, tada je zgrada još uvek bila posednuta i teretni saobraćaj je i dalje funkcionisao, vidi se popriličan broj vagona za tako malo mesto. Cela pruga Zrenjanin-Vršac je pre 2-3 godine definitivno ukinuta i više ne voze čak ni teretnjaci.

panoramio-124715448.jpg
panoramio-124715568.jpg
panoramio-124715734.jpg
 
Poslednja izmena:
Stanica Boljevci na pruzi Batajnica-Boljevci koju su sagradili Austrougari pred sam početak Prvog Svetskog Rata, nisam siguran da li su i susedna sela Dobanovci i Jakovo nekada imala svoju stanicu? "Nerentabilna" pruga je naravno ukinuta po samoupravljačkom zakonu iz 1964. kao i na desetine drugih, umesto da se modernizuje i pretvori u prigradsku železnicu.

Pogledajte prilog 232842
Kakv je sinski sistem bg mogao imati odavno da se razmisljalo glavom
 
Vrh