Karlo del Ponte
Advanced
Tačno je da bi pruga tom trasom bila korisnija za prigradski prevoz, ali da li bi bila ekonomski opravdana? Da li bi kilometar nove jednokolosečne pruge generisao makar 1000 putnika? Preko Gajdobre se koristi postojeća pruga i postojeća trasa, odnosno ekonomski amortizovana imovina sa velikim ostatkom vrednosti već u državnom vlasništvu. To je 15 umesto 30 kilometara maltene bez eksproprijacije i svih faza pripreme podloge (na staroj trasi donji stroj samo na baš slabim mestima zahteva veća ulaganja. Dobijamo prugu za, recimo 7.000 putnika dnevno umesto 10.000 putnika dnevno, ali ekonomski održivu. Naravno da bi trebalo da se napravi studija opravdanosti, koja bi uključila i luku, i privredu. Ali luci i privredi ništa ne znači veza preko Čelareva. Perspektivnije je novu proizvoidnju otvoriti pored pruge (i/ili luke) nego dovlačiti prugu u svako selo.