Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Uradili Francuzi.
Šta je sprečavalo FIAT da od Zastave naprave istu ili bolju priču?
Čak se sećam da je bila priča i da je Opel trebao da uzme Zastavu da se Opel Astra Classic sklapa kod nas.
Ali Dinkić sa FIAT-om potpisao.
Dacia i dan danas prozivodi automobile a ovi u FIAT-u su večito na nekim odmorima i sl.
 
Није више Фиат, но Стелантис, и чак мислим да ће опет нешто конкретно и бити од тог посла.
 
Pa praviće neko elektro go*ance koliko sam video koje će koštati 20.000-30.000€
Sumnjam da će to iko kupovati kod nas.
Preko možda i neko kupi ali pored Nissan Leafa i Tesle opet teško.
Još ako Kinezima dozvole ulaz na evropsko tržište sa njihovim elektro vozilima tipa BYD koji košta 15.000€ ne verujem da će Stelantis dugo potrajati
 
Šta je sprečavalo FIAT da od Zastave naprave istu ili bolju priču?
Čak se sećam da je bila priča i da je Opel trebao da uzme Zastavu da se Opel Astra Classic sklapa kod nas.
Ali Dinkić sa FIAT-om potpisao.
Dacia i dan danas prozivodi automobile a ovi u FIAT-u su večito na nekim odmorima i sl.
Fiat je uspeo i Fiata da uništi... A i Alfu. A tek Lanču!

A Opel je jednako loše prošao. Možda ovako, sjedinjeni, nešto i urade, tko zna.
 
Zastava je trebalo biti zatvorena, a novac koji je ulupan u subvencije Fiatu je trebalo dati radnicima pa ko uspe da otvori neki svoj biznis, alal mu vera.

Količina novca koju je država slupala u taj propali projekat u Kragujevcu je za zatvor.
 
Sad tako izgleda, ali hebiga, na kraju, ako uspe priča, biće druga računica. Videćemo, svakako; druga šansa je sad, treća se teśko dobija.
 

Prilozi

  • Untitled.png
    Untitled.png
    41,1 KB · Pregleda: 49
Šta je sprečavalo FIAT da od Zastave naprave istu ili bolju priču?
Čak se sećam da je bila priča i da je Opel trebao da uzme Zastavu da se Opel Astra Classic sklapa kod nas.
Ali Dinkić sa FIAT-om potpisao.
Dacia i dan danas prozivodi automobile a ovi u FIAT-u su večito na nekim odmorima i sl.
Znaš li ikoga ko vozi fiat, a da nije punto? Oni su i sami sebe uništili stagnacijom. Jedno vreme se prodavao 500l jer su ga gurali kod nas ali i to više ne vidjam po ulicama. Dacia kakva god da je opet ostvaruje prodaju, Reno i PSA guraju napred. To smo i mi trebali da uradimo, kad već ne znamo da napravimo auto i kalkulišemo daj drugome ko ume bolje. Očigledno ni FIAT ne zna jer i pored subvencija po radniku, neplaćanja taksi, doprinosa, poreza, besplatnoj struji... nije napravio konkurentan auto čak ni na "domaćem" tržištu. Greška u proračunu jbg, da smo izabrali Reno umesto Fiata ko zna šta bi bilo. Opel je takodje preuzela PSA. Ako izuzmemo premium brednove po meni postoji samo Reno, PSA i Koreanci dok im Kinezi dahću za petama ali su i oni ubrzo tu. I VW se uzdrmao, a kako i ne bi kad su počeli da guraju istu priču u svaki auto, svaki im je bio isti pa su i oni primorani da se modernizuju.

Inače, nije tu samo zastava od uništenih proizvodnih giganta. Goša je još jedan primer kako se ne treba voditi firma. Eto tu se moglo proizvoditi svašta, od šinskih vozila i rezervnih delova do delova za autoindustriju, sad je samo većinski prazan prostor. I tu nije kriv niko drugi do nas samih.
 
Znaš li ikoga ko vozi fiat, a da nije punto? Oni su i sami sebe uništili stagnacijom. Jedno vreme se prodavao 500l jer su ga gurali kod nas ali i to više ne vidjam po ulicama. Dacia kakva god da je opet ostvaruje prodaju, Reno i PSA guraju napred. To smo i mi trebali da uradimo, kad već ne znamo da napravimo auto i kalkulišemo daj drugome ko ume bolje. Očigledno ni FIAT ne zna jer i pored subvencija po radniku, neplaćanja taksi, doprinosa, poreza, besplatnoj struji... nije napravio konkurentan auto čak ni na "domaćem" tržištu. Greška u proračunu jbg, da smo izabrali Reno umesto Fiata ko zna šta bi bilo. Opel je takodje preuzela PSA. Ako izuzmemo premium brednove po meni postoji samo Reno, PSA i Koreanci dok im Kinezi dahću za petama ali su i oni ubrzo tu. I VW se uzdrmao, a kako i ne bi kad su počeli da guraju istu priču u svaki auto, svaki im je bio isti pa su i oni primorani da se modernizuju.

Inače, nije tu samo zastava od uništenih proizvodnih giganta. Goša je još jedan primer kako se ne treba voditi firma. Eto tu se moglo proizvoditi svašta, od šinskih vozila i rezervnih delova do delova za autoindustriju, sad je samo većinski prazan prostor. I tu nije kriv niko drugi do nas samih.
Jedino sto mi mozemo da uradimo u vezi sa auto industrijom da damo besplatno zemljiste i jeftinu radnu snagu.
 
Планирало се, али се није десило из општепознатих разлога.
Застава активно преговара са неколико светских произвођача, међу којима су француски ПСА и Рено, као и јужнокорејски Даеву. Коначно се концентрише на преговоре за производњу новог модела марке Пежо. После вишегодишње стагнације, 1998. године долази до постепеног оживљавања производње и продаје, међутим такав тренд, као и предвиђено потписивање уговора са Пежоом, заустављени су 1999. године када је у бомбардовању разрушено готово 160.000 m² производних површина.

Негде сам прочитао да је Застава је са сарадњом студената 1996. године направила први електрични ауто седам година пре Мусковог Тесле и имало је потенцијал, али буџет је био толико ојађен да се то није обестинило.


Radovanović kaže da je daleko verovatnije da se iza svega zapravo krila bojazan američke administacije o opasnostima od raspada SFRJ, te se ona pokušala sprečiti ekonomskom reintegracijom Jugoslavije i to posredstvom automobilske industrije i njenim izvozom na tržište SAD-a što nije uspelo ni mnogo većim značajnijim auto gigantima do tada.
Да се производња усавршила као што је планирано, ауто би данас изгледао овако.
Pogledajte prilog 198990
Pusti ti te priče i koncepte, evo ti multipla na steroidima.

jkEZROk.jpeg

JAPDvid.jpeg
 
Тренутно је Дачиа Сандеро најпродаванији аутомобил у Европи!
Управо тако. Чак сам видео њихов џип у продаји за €30.000 са свом пратећом опремом што га чини жестоким конкуретом BMW X7.
@mariks: Занимљив и леп модел. Из које је ово године и кад је ово сликано?

@Пантограф: Чекај, шта? Ланчиjа и Алфа Ромео су пропали? То је за мене новост. Чуо сам да Фијат ускоро отпушта раднике у Пољској и затвара фабрику, а производни погони за Ланчију су пред рушењем јер производни капацитет није напредовао како су очекивали. Чак сам упознат и са новошћу да се Фијат распада, и да су нас уценили да купимо пола Торина за милијарду евра, ако желимо да наставимо прозводњу возила.
 
Poslednja izmena:
Ja znam, sebe. To je istorijski proizvođač, nekada globalni tehnološki lider, koji je motorizovao svet. Skoro svaki automobil koji se danas proizvede, izrađen je na osnovi 128-ce. Ali negde je zapelo... A mi se čudimo što je zapela Zastava.
Voziš stila? :D Jeste, fiatovi jtd i mjtd motori su izdržljivi, gutali su gorivo ali su bar mogli da predju finu kilometražu ali, ne može se živeti na staroj slavi. Neki to nauče na teži način.
 
Управо тако. Чак сам видео њихов џип у продаји за €30.000 са свом пратећом опремом што га чини жестоким конкуретом BMW X7.
@mariks: Занимљив и леп модел. Из које је ово године и кад је ово сликано?
Dacia duster žestoki konkurent x7?
E svašta čovek može pročitati ovde...
 
Voziš stila? :D Jeste, fiatovi jtd i mjtd motori su izdržljivi, gutali su gorivo ali su bar mogli da predju finu kilometražu ali, ne može se živeti na staroj slavi. Neki to nauče na teži način.
I benzinci su bili dobri, jedino što su malo hteli da popiju ulja. Elektronika je uvek bila slaba tačka i lampice koje se pale za svaku sitnicu. Govorim iz iskustva :)
 
Sve je sad kako treba, 0 kvarova za 6 godina.

Al' kod Japanaca je sve bilo kako treba pre 40 godina...
 
Tipa. Benzinca, ne treba meni dizel.
Na benzin se vozi, na plin se greje, a na dizel se ore :)

Fiat tipo noviji ovaj (oko 2015to)? Toliko zastareo u dizajnu da nemam reči. Inače, poznanik koji radi u Continentalu kaže da je sve to za izbegavanje (fiat, psa...) što se tiče bar električnih vozila. Kupio kineza (geely atlas), za sad je zadovoljan.
 
@mariks
Briga me za zastarelost, vidiš da sam angažovao Žozefa de Mestra za avatara... Samo reakcija.

(A zanimljivo, on je iz Savoje, a tamo je Torino i Fiat)
 
Vrh