Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Treba razmisliti o pametnijim oblicima bojkota.
Kupovati sto vise osnovnih namirnica (npr sveze mezo umesto suhomesnatih, sveze povrce umesto smrznutog).
Kupovati na pijaci, u ruskim marketima, Amanu i od svercera. Ko moze treba i sam da svercuje hranu.
Kupovati one proizvode na kojima je marza mala, jer oni ne zaradjuju jednako na svemu. Tu treba neko da nas posavetuje.
Kapovati direktno od proizvodjaca, npr ja kuoujem med po dogovoru od jednog pcelara direktno.
Prestati sa kupovinom slatkisa. Nezdravi su i bez njih se moze.

Druga stvar.
Da se takozvani predsednik Srbije i zlo u ljudskom oblicju na forumu vise ne naziva po imenu i prezimenu.
Samo Hulja, Zvala ili neki drugi prikladan naziv.
 
Уместо да цене иду доле, оне иду горе. Невероватно!
Pogledajte prilog 229971
Сад је скупља! Не вреди толико!
Ne vredi ni 250 dinara, jer ova čokolada ima mnogo manje kakaoa, tako da nema opravdanja da ovo u šta su utrpali sve i svašta košta više od mlečne ili Noisette.

Gde si ovo slikao, koji su ovo klošari?
Inače ja te stvari više ni ne kupujem u prodavnicama, i tebi preporučujem isto.
 
I kafu, kiselu vodu, sve što ima alkohol, cigarete, travu, energetska pića. Internet takođe odjaviti. Po mogućstvu i smart telefon.

Činija pirinča i jabuka dnevno je sve što je čoveku potrebno da preživi.
Ovo sve sto si napisao apsolutno i treba da se izbegava, radi duhovnog, mentalnog i fizickog zdravlja. Osim interneta, telefona i kisele vode, to moze onako umereno.
 
Pa i bez interneta, telefona i kisele vode se može.

Mislim ako krenemo tim Čotrinim rezonima, može se i sa samo činijom pirinča, jabukom, 3 L obične vode, krevetom, nekim krovom nad glavom i ćebetom. Sasvim dovoljno za život koji će da se sastoji od posla, odlaska i povratka sa posla, spavanja i meditacije.
 
Па добро, ти онда сутра плаћај 50 евра 200 грама ђубрета, капитализам побеђује.
 
Pa i bez interneta, telefona i kisele vode se može.

Mislim ako krenemo tim Čotrinim rezonima, može se i sa samo činijom pirinča, jabukom, 3 L obične vode, krevetom, nekim krovom nad glavom i ćebetom. Sasvim dovoljno za život koji će da se sastoji od posla, odlaska i povratka sa posla, spavanja i meditacije.
obogatimo takav zivot i povremenim seksom, nekom polovnom knjigom i to je to.
dodajmo da su i kondomni neophodni kao trosak u tom slucaju.


Jedna vaznija stvar. Hulja je svojevremeno rekao da ako i 5 miliona ljudi izadje da demonstrira protiv nega da on nece otici. Sta ako se u Beogardu 15,.03. skupi i milion ljudi?
On i dalje nece otici.
Mislim da studentski protesti stoga ne mogu da promene sistem u Srbiji, koliko god nam se plakalo i koliko god miimali dobar osecaj. Hulju sve to jako nervira, ali se ne plasi. A u svetu kriminalaca, strah je osnovna emocija. Vidimo to po slicnom psihopati,. gradonacelniku Karaljeva. I posle svega on ne odlazi.

Kako cemo da zivimo ako studentski protesti propadnu?
 
Druga stvar.
Da se takozvani predsednik Srbije i zlo u ljudskom oblicju na forumu vise ne naziva po imenu i prezimenu.
Samo Hulja, Zvala ili neki drugi prikladan naziv.
E vala da se slozim jedanput i ja sa tvojim misljenjem

Za svaki naziv doticnog po imenu, prezimenu ili vucko treba da ide ban od 6 meseci

Doduse, kad smo kod banova, ti bi trebalo ponovo da popijes trajni, posto je zabranjeno koristiti dupli nalog
 
Zato sto ne moze biti ni teoretski da su institucije krive za nasilje Koste i onog drugog... bila je teorija zavere da su im kontrolisani umovi, sto bi hipoteticki i moglo biti tacno, ali navedena parola nikako.
U slucaju Ribnikara se slazem da institucije nisu krive, medjutim u slucaju onog iz Mladenovca bih rekao da jesu jer taj je pravio haos dugo vremena krijuci se iza oca vojnog lica, terorisao je selo i niko mu nije mogao nista zbog opste sporosti nadleznih institucija koje treba da brane narod i nepoverenja u njih.

Medjutim, ta dva dogadjaja su bila kap koja je prelila casu zuci i frustracije u velikom delu naroda prouzrokovanu opstom atmosferom mrznje, straha, huskanja ljudi jednih na druge i nasilja koje je velikim delom plod delovanja vladajuce garniture, njihovih medija i politickih cinilaca. Sto se nastavlja i dalje jer je takav mulj staniste u kome oni najbolje plivaju i drze masu pod kontrolom. Nazalost, nacin komunikacije se nije promenio ni malo kao sto vidimo i podize tenzije i dalje. Na koju stranu ce da prepumpa to cemo da vidimo
 
Pa u slučaju Kecmana, institucije su te koje su izdale njegovom ocu dozvolu za čak dve prangije (ne jednu, nego dve, da se brani od Sadama Huseina).

Institucije su te koje odavno odbijaju da izmene zakone i spuste granicu odgovornosti, što je dodatno motivisalo malog Kecmana da isplanira i izvrši pokolj, ubeđen da on nikad neće moći da robija ili da bude zatvoren.

Institucije su te koje su dovele do toga da je normalno i nekažnjivo da u streljanu ide maloletno lice i obučava se da rukuje vatrenim oružjem.

Da se ne zavitlavamo, krive su institucije i u slučaju Ribnikar.
 
Ma kakvi 50 evra, ne plaćam ni 5. 😆
I opet je jeftinije nego tvoje đubre od kafe, cigarčina i pivčuge u kafani iz koje ne izbijaš.
Богу хвала, не пушим, не пијем, а у кафану не идем већ десетак година. Своје жеље и пороке нема потребе да пребацујеш на друге.
 
Богу хвала, не пушим, не пијем, а у кафану не идем већ десетак година. Своје жеље и пороке нема потребе да пребацујеш на друге.
Moraš i kafu da izbaciš. Čuo si MCa.

Inače ti si se meni prvi obratio, nesrećo. 😆
 
Imamo mi i pametnih ljudi... šteta što većina ćuti.
Čitajte ljudi, obrazujte se... nemojte biti nesvesni vinovnici sopstvene propasti i propasti sopstvene države:

Интелектуалци и светина​

Мирјана Васовић

(„Шта, нико неће на посну даћу? Па, добро, ја ћу”)

Данашње уличне протесте и студентске блокаде подржава (води и режира) део привилеговане друштвене елите. Реч је, углавном, о интелектуалцима и онима који се тако осећају. То је она класа испоручилаца интелектуалних услуга и културних садржаја (академских професора, новинара, глумаца и других радника у култури) која већ више од две деценије покушава да удене српску демократију у Прокрустову постељу својих догматских, западноцентричких, ставова и уверења. Многи од њих су на Милошевићу и „деведесетим” изградили своје каријере (и још понешто). Мада су професионално и морално десетковани у доба транзиције, и даље су у потрази за неким „тиранином” кога би требало недемократски свргнути са власти и „националистом” кога би могли тајно послати пред суд за ратне злочинце. И, на тај начин, уском кругу истомишљеника и широј „међународној заједници” препоручити своја идеолошка и друга преимућства. Овај део српских интелектуалаца често мисли да је са академском титулом посисао и антирежимски сентимент, усмерен против било ког „режима” – нешто као „noblesse oblige”. Овакав начелан и крајње необавезујући став требало би да их, на асоцијативном нивоу, некако повеже са некадашњим социјалистичким дисидентима и њиховом борбом против ауторитарних режима, у „вуненим временима” када је то укључивало стварна материјална и сва друга жртвовања. У ово време, пак, то им – без икакве личне жртве (чак, добро ухлебљеним) – обезбеђује углед и признање и пре него што су, интелектуално и академски, било шта постигли. Или, упркос томе што су постигли. Осим тога, начин на који велики број њих дефинише своје политичке интересе битно је одређен њиховим статусним положајем „пола рибе, а пола девојке”: једном ногом (џепом) у државним установама, а другом на добро плаћеним, споља финансираним „пројектима”. То значи да су само делимично повезани са интелектуалном и културном продукцијом коју усмеравају академски и уметнички, нетржишни и ванполитички, циљеви и вредности. Уместо тога, они су већ деценијама главни носиоци и промотери псеудонаучних и псеудоуметничких садржаја, специфичног „културног капитала” који су спремни да продају ономе ко да више.

На политичкој сцени Србије већ дуже време гледамо неке од ових новокомпонованих дисидената различитих фела. На пример, професоре социологије који сматрају да није довољно друштво тумачити. већ га треба рушити, а „политички девијантне” друштвене групе јурити, давити или бесити (с Божјом помоћу или без ње). И психологе, у улози астролога, који постављају клиничке дијагнозе „на даљину”; па за свакога ко одступа од њихових стандарда политичке „нормалности” тврде да је или глуп или луд. Па, професоре права и политикологе који сматрају да би дефиниција појма „диктатор” могла бити „етикета на пошиљци којом се председник државе испоручује у Хаг”. Затим, историчаре који (сасвим неисторично) нацији приписују вечите и неизлечиве „ендемске болести” геноцидности и етничке мржње. Професора етике који свира у дипле. Новинаре на задатку ратно-хушкачких извештача. Најзад (мада не и најмање важно) карикатуристе који тако добро цртају да се питамо што им је потребно још и да мисле; у том домену, наиме, стално упадају у логичке погрешке типа „reductio ad Hitlerum” и тако само траће свој углед и таленат.

Посебно чуди, наизглед необјашњива, непропорционална заступљеност филмских и позоришних уметника у српској политици. Чини се да је њима свеједно одакле ће фанове регрутовати, а неомиљени политичари, без програма и идеја, радо се гребу за њихову популарност. С тим у вези, није без значаја чињеница да ће у Алеји заслужних грађана на Новом гробљу ускоро бити више популарних него заслужних. Ипак нам се чини да је овде пресудан пример Зеленског: нема у историји глумца који је више зарађивао.

Увек сам веровала да интелектуалац има узвишену мисију у друштву, тј. да би његова делатност требало да буде препрека незнању, интелектуалној задртости и неслободи мишљења. Године обитавања у затвореним круговима истомишљеника довеле су до тога да један број српских интелектуалаца управо буде ухваћен у замку групног догматског мишљења („groupthink”). То их спречава не само да „слободно” мисле, већ уопште да „мисле”. Они данас нису у стању да на реалистичан и балансиран начин посматрају и оцењују проблеме друштва, као и да рационално делују у циљу његове промене. Уместо тога, себе виде као супериорне у односу на остатак друштва, сматрајући да имају богомдану „мисију моралних изасланика” Добра у борби против апсолутног Зла. Стога, заступају и јавности пласирају манихејску слику друштва, са ригидном поделом на „наше” и „њихове”, међу којима нема помирења и компромиса. Отуда они запрепашћујући изливи „мржње ума” које видимо у јавним наступима цењених интелектуалаца, који, очигледно, „умеју да мрзе као праве литерате”. Супротно представи о „независном интелектуалцу”, у овим круговима данас постоји снажан притисак ка „конформирању”: нико не сме остати неутралан, свако „мора” политички да се определи. Из тога проистичу исте „предрасуде и стереотипи о неистомишљеницима” које, по природи ствари, група никада не успева да преиспита у светлу чињеница. Способност тестирања својих униформних, монохроматских, ставова додатно је умањена представама које о друштвеној и политичкој стварности, односно о Непријатељу (ма ко то био) конструишу „њихови” медији својим пропагандним наративима. Појединачна колебања или „искакања” у односу на „илузију групног јединства и непогрешивости”, коју сами о себи негују и желе да прошире у јавности, неутралишу се или аутоцензуром или етикетирањем дисидената као „издајника”. То значи, оних које треба жигосати, срамотити или елиминисати из јавног живота – за сада, само механизмима остракизма и екскомуникације, а после ко зна. Истовремено, у истим тим круговима одржава се „илузија сопствене недодирљивости”, пошто се свака критика проглашава за напад на аутономију универзитета, независно новинарство или слободу уметничког изражавања. Ко у ово све не верује, нека само погледа њихова саопштења, говоре и интервјуе, односно нека оде на друштвене мреже (виртуелна руља која окупира простор јавне комуникације) на којима увек има довољно катрана и перја. Или нека се само присети свих афера у вези са изборима у академска и почасна звања, изборима у САНУ, конкурсима за доделу књижевних и других награда и комисијама за расподелу финансијских средстава у науци и култури.

Била сам уверена – а то је и опште мишљење – да су универзитети, са својим постулатима одбране универзалних вредности и истина, најјача брана пролазним модним хировима у науци и образовању. Испоставило се да су наши факултети (пошто је, некада солидно, високо образовање разбуцано у фронцле Болоњез) почели да шире управо болести које би требало да лече. О томе сведочи поплава тзв. „софт” курикулума и курсева, (на свим нивоима студија у оквиру друштвених факултета) којима су, пре свега, обухваћене области посткултуре, „различитости”, етницитета, рода, феминизма и сексуалности. Управо ове области под паском су тзв. „воук” идеологија и „културе канселовања” које би требало да пробуде свест и осетљивост људи према свим друштвеним неправдама и дискриминацијама (расизму, сексизму, хомофобији, трансфобији...), осим оним основним – економским. То што ови академски курсеви продукују јесте мало знања и много политички коректног једноумља и индоктринације. На овај начин, ствара се армија полуобразованих факултетлија (и политичких активиста) чија је вредност на ширем тржишту рада веома мала. Зато они могу да се запосле само тако што ће бити све више оваквих „софт” курсева, све више (иначе бројних) невладиних, непрофитних и непотребних организација и повереника за заштиту људских права и све више „политички будних” покрета против овог и оног, а обавезно против сопственог друштва, државе и власти. Ето откуда толико топовског меса у данашњим опскурним факултетским „пленумима”, на уличним блокадама и парастосима.

Увек сам веровала да интелектуалац има задатак да се супротстави менталитету улице. Сада се испоставља да улица (протести, демонстрације, блокаде улица и установа) постаје, изгледа, природно делатно окружење једног дела наше интелигенције. Делујући острашћено политички, њени припадници замењују апстрактне идеје и нијансиране судове низом поједностављених слогана и понављајућих флоскула – непримерених академским узусима, али примерених протестним билбордима, паролама и транспарентима. На тај начин, окупирајући улогу друштвене елите у целини, умањују уместо да повећавају способност друштва да разуме сложене друштвене и политичке проблеме и да се на реалистичан и надасве демократски начин залаже за њихово решавање. Они не нуде објашњења, већ намећу готова мишљења. Не нуде разумевање, већ траже политичку акцију.

На тај начин, уместо да буду брана менталитету светине, сами се утапају у светину.

*Социјални психолог, професор универзитета у пензији
 
Ne vredi ni 250 dinara, jer ova čokolada ima mnogo manje kakaoa, tako da nema opravdanja da ovo u šta su utrpali sve i svašta košta više od mlečne ili Noisette.

Gde si ovo slikao, koji su ovo klošari?
Inače ja te stvari više ni ne kupujem u prodavnicama, i tebi preporučujem isto.
Ово је мегамаркет Макси. Препознатљив је по дигиталним ценовницима који се ажурирају бежичним путем на рачунару, док друге радње се ослањају на папириће. Реално речено, ова чоколада је ђубре! Има укус зашећереног блата који ти оставља љигав и отужан укус у устима након што си је јео. Престао сам да је купујем пре неколико година, јер је катастрофа, али је жалосно колико надрукају цену за ово за шта верујем ни рођени аустријанац више не купује, јер је смеће!
 
На толику количину недоследности, безобразлука и глупости сваки нормалан човек мора да одреагује.
Pa ti nisi normalan...
 
Ово је мегамаркет Макси. Препознатљив је по дигиталним ценовницима који се ажурирају бежичним путем на рачунару, док друге радње се ослањају на папириће. Реално речено, ова чоколада је ђубре! Има укус зашећереног блата који ти оставља љигав и отужан укус у устима након што си је јео. Престао сам да је купујем пре неколико година, јер је катастрофа, али је жалосно колико надрукају цену за ово за шта верујем ни рођени аустријанац више не купује, јер је смеће!
Ne znam zašto ali skoro uvek kada se slika neka cena bude kao da se slikalo fixnim telefonom. Ne vidi se ni gde ni šta, mutno... Kod mene u maksiju je sada ta čokolada (ili slična moram da proverim) na nekoj "akciji" za 650din
 
U nemačkoj ista čokolada 3.89 evra.


Šišaj ovce.
Цена у Немачкој износи €2,49. Ако поседујеш апликацију овог маркета, добијаш €0,50 повраћај по чоколади. То подразумева да чоколада од 270г/300г кошта €1,99 (све варијанте). П.С. Ова цена је на попусту, али није ни регуларна цена баш висока.
Цена чоколаде у Немачкој.jpg


У Хоферу У Словенији кошта €3, или тако нешто, док у другим радњама кошта €5,49. Наравно, ова у Словенији је далеко бољег квалитета од ове што се код нас увози, јер су они део Европске Уније, и тамо прописи, и контроле квалитета морају да се поштују, док нас ради ко шта хоће. Иста та чоколада кошта у Македонији 523 динара! Скупа је код њих, али је опет јефтинија од наше!
1740139317399.png

Ne znam zašto ali skoro uvek kada se slika neka cena bude kao da se slikalo fixnim telefonom. Ne vidi se ni gde ni šta, mutno... Kod mene u maksiju je sada ta čokolada (ili slična moram da proverim) na nekoj "akciji" za 650din
Мислим да то зависи која Макси радња је у питању. У неким је «јефтиније,» док је у неким папрено скупље. Други примери.
1740140049121.png

1740140087414.png

Наводно је у МЕГА Максију 590 динара, док је у другим скупље!
1740140124762.png

Само немој да набављаш тамо где те шишају као овцу. Треба избегавати велике трговинске ланце по сваку цену, којим руководе грамзива олош, али не треба ни бити наиван и тупав, и куповати чоколаду на месту где је два пута скупља него у Максију! То је сулудо и ван памети урадити тако нешто.
 
Poslednja izmena:
Jos malo gadosti iz Smajlovickine KGB, "kurva sam svakoj vlasti" kuhinje. Siguran sam da ce lepo biti primljen u preostalom citalastvu Politike (par desetina hiljada 70+ zadrtih nacional-socijalista). Ali mora da se zaradi nekako, nece valjda da zive od tiraza od 5000 novina u celoj Srbiji. Moraju da se dodvore vlasti da bi SNS marketinske agencije funnelovale pare i kod njih (doduse ovu praksu je zapoceo Djilas svojevremeno).

Da li ova gospodja i sebe smatra "elitom"? Toliko reci upotrebljeno a nijednog argumenta ili stava po tekucim pitanjima vec samo nesuvislo trabunjanje o rusenju drzave? Kao da su samo ona i on drzava. Ti profesori, studenti, intelektualci, radnici i ostali na blokadama su mnogo vise drzava od nje, Smajlovicke i njega. Jer oni stite sve one postulate za koje su se nasi preci borili. Mada sam i ja bu**** sto uopste citam to njesra pa preko toga i komentarisem.[/QUOTE]
 
Mislim da gospođa iskazuje zavidnu dozu hrabrosti što ovako imenom i prezimenom ide protiv svetih studentskih krava i oreola nepogrešivosti koji su zadenuli.
Nisi ti bu**** što čitaš to njesra... problem je što ne shvataš šta žena govori - ili ne želiš da shvatiš, izbacuje te iz zone komfora, kvari ti sistem vrednosti u kojem si ušuškan.
Posledični ad hominem je razumljiv. Da nema ad hominem napada, moralo bi se priznati da je gospođa on to something.
Ovako je lakše. Namaži je fekalijama i ajmo dalje.

Samo.... samo.... to ne vodi tamo gde misliš da si se zaputio.
E to je zaheb te tvoje logike. I što više vreme prolazi, bićeš frustriraniji što stvari ne idu kako bi želeo, nalazićeš izgovore u svemu i svačemu, samo ne na pravoj adresi - u sebi. I sebi sličnima, naravno...

Imaćemo mi u ovoj i narednim godinama mnooooogo razočaranih i posledično frustriranih revolucionara.
 
Vrh