Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=125709

„Jat“ gasi brend stvaran šest decenija

Privredna avijacija odletela iz Vršca
Autor: ALEKSANDAR ČUPIĆ | 16.12.2009. - 10:23

Vršac - Privredna avijacija „Jata“ u Vršcu više ne postoji. Rukovodstvo nacionalne avio-kompanije jednom odlukom ugasilo je brend stvaran šest decenija. Većina zaposlenih prihvatila je program za odlazak, ali isključivo da bi ukazali na pogubne poteze onih koji im predvode struku. Međunarodni sertifikati i licence biće izgubljeni, a avioni, motori, vozila, alati, hangari postaju staro gvožđe.

U Privrednoj avijaciji „Jata“ radilo je 23 pilota i avio-mehaničara. Od 2003. godine u Vršcu je stvorena jedinstvena organizaciona jedinica. Pred zatvaranje imali su 22 plovidbene registrovane letilice, 14 motora spremnih za remont, avio-delova u vrednosti od 400.000 evra, dve avio-radionice, auto-servis, magacine, skladište goriva i maziva, diskont u Beogradu i kancelariju direkcije u centru Vršca.
Šef tehničke službe Nikola Stankov kaže da su od prošle godine zaslužili i JAR-ove sertifikate za održavanje aviona, najviše u Evropskoj uniji.
- Uspeli smo da zapadnim standardima prilagodimo istočnu tehnologiju. Avioni stari i do tri decenije su ispravni i uvek spremni za rad u svim uslovima. Naši piloti leteli su nad više afričkih zemalja, gasili smo požare u Crnoj Gori i u Grčkoj, gde smo nagrađeni i medaljama. Celu Srbiju smo ekonomski teške 1997. godine za samo 20 radnih dana zaštitili od gubara, a Beograd znamo da sa 19 aviona zaprašimo protiv komaraca za samo jedan dan. Sve to sada kao da ne postoji - rekao je Stankov.
„Jat“ je registrovao novo zavisno preduzeće. Stankov kaže da je napravljen niz propusta i da je nemoguće poslovati u takvim okvirima.
- Prvo, preduzeće nema osnovna sredstva, radionice, alate, opremu, vozila. Ubrojali su samo avione, motore i delove. To je apsurd jer te avione nemaju gde i sa čim da održavaju. Drugo, adresa firme je Surčin 59, a niko ne zna gde je to. Promenom adrese gubimo i sertifikate i licence za koje je utrošeno mnogo vremena, truda i sredstava. Treće, novi direktor je i sam, posle dodatnih informacija, zatražio program za odlazak iz stare firme, pa je nova firma ostala bez glave. U osnivački fond ušlo je i 2,5 miliona dinara novčanih sredstava, što je dovoljno samo za zarade za jedan mesec. A već u januaru potrebno je oko pet miliona dinara za produženje plovidbenosti (registracija i osiguranje) aviona kako bismo spremno ušli u sezonu. Niko nas nije pitao kako da osnuju novu firmu, šta je sve potrebno. Sve odluke donete su dekretima generalnog direktora „Jata“. Odlučili smo se da demonstrativno odemo na ulicu, iako nam svima treba bar još pola radnog veka - rekao je Stankov.
Vazduhoplovni tehnički kontrolor Jurij Vlasov i šef pilota Jon Kadarjan upozoravaju da će biti kasno ako se za 20 dana ne krene sa pripremom flote. Tvrde da će iduća godina biti izgubljena, gubici veliki, „a sve što je nekad bila Privredna avijacija, moći će na otpad“.
- Novac za otpremnine dobili smo efikasno. Tu nisu kasnili ni čas, iako nismo imali saglasnost našeg direktora iz Privredne avijacije. Zato nam se probudila sumnja da je cilj gašenje firme, a ne izdvajanje iz „Jata“. Pa medija centar ili štamparija u „Jatu“ imaju više zaposlenih nego mi. Bili smo profitabilni, iako smo prošlu godinu završili sa gubitkom od 25 miliona dinara - kaže Stankov.

Sprečiti propast državne imovine
Predlog iz Vršca jeste da se ponovo o svemu razgovara jer treba sprečiti propast velike državne imovine.
- Ova delatnost je neophodna Srbiji ne samo zbog privrede nego i zbog eventualnih vanrednih situacija. Ko će se nama naći pri ruci kao što smo mi to činili drugim zemljama u okruženju? U Grčkoj nas smatraju spasiocima, a naša zemlja viškom. Sa tim niko od nas ne može da se pomiri - kaže Nikola Stankov.
 
A zašto lepo ne promene ime u Air Serbia, i onda lepo JAT ode u istoriju, a nek onda uništavaju ovo drugo preduzeće.
 
Sneg, taksisti, protesti... opet haos?
16. decembar 2009. 22:20 > 23:04

Taksisti i autoprevoznici u četvrtak ujutro u kolonama će se uputiti u centar Beograda, a istovremeno će Terazije blokirati radnici Trudbenik gradnje. Svi imaju zahteve.

Taksisti i autoprevoznici, koji će osim u Beogradu štrajkovati u još 19 gradova, ne žele uvođenje fiskalnih kasa (planirano za početak 2013. godine), a žele uklanjanje s ulica kolega koji rade "na divlje", da se utvrdi minimalna cena usluga i da se ukine taksa na luksuz i plin prilikom registracije vozila.

Zahtevaju i pojevtinjenje svih vrsta ekoloških goriva za taksi vozače i autoprevoznike, izmene pravilnika o putnim nalozima i da članovi sindikata učestvuju u izradi pravilnika vezanih za Zakon o bezbednosti saobraćaja.

Članovi sindikata će se u četvrtak okupiti na četiri mesta u Beogradu u 8.00, odakle će krenuti u protestnu vožnju prema Nemanjinoj ulici, između Kneza Miloša i Trga Dimitrija Tucovića, gde će se protest održati u 10.00. Taksisti i autoprevoznici će se u Beogradu okupljati kod hale "Pionir", benzinske pumpe "Slap", raskrsnice između Jablaničke i Kosmajske i kod Sava centra.

U Beogradskom, Beotaksiju i Pink taksiju agenciji Beta je rečeno da će njihovi taksisti učestvovati u štrajku.

Beogradski taksi će u 7.30 ujutru prestati da prima pozive i organizovaće kolonu svojih taksista koja će krenuti iz Novog Beograda.

"Naši zahtevi su okrenuti Republici", kazao je predstavnik sindikata taksi vozača i autoprevoznika Branko Vitorović. On je za četvrtak najavio i pregovore sa predstavnicima ministarstava za infrastrukturu, trgovinu i finansije.

"Izvinjavamo se građanima zbog neprijatnosti koje će sutra imati, ali nismo imali drugo rešenje pošto nadležni nisu želeli da nas saslušaju", kazao je on, dodajući da za gužvu treba optužiti vlast.

Sindikat taksi vozača i autoprevoznika "Nezavisnost" pozvao je svoje članove iz Beograda i 19 gradova Srbije da stupe u generalni štrajk pod nazivom "Ma dosta više". Predsednik Sindikata Svetislav Beljajac rekao je agenciji Beta da od najave štrajka do danas nije bilo napretka u pregovorima jer nije bilo dobre volje i podsetio da razgovori sa predstavnicima vlasti traju više od sedam godina a da rešenje još nije postignuto.

On tvrdi da će u štrajku učestvovati sva beogradska taksi i autoprevoznička udruženja, kao i članovi udruženja u onim gradovima u Srbiji u kojima će se protest održati. U Sindikatu je navedeno da će štrajk biti organizovan u Beogradu, Nišu, Kragujevcu, Čačku, Vranju, Smederevu, Šapcu, Loznici, Požarevcu, Ivanjici, Sremskoj Mitrovici, Zrenjaninu, Kraljevu, Užicu, Kikindi, Novom Pazaru, Smederevskoj Palanci, Novom Sadu, Kruševcu i u Leskovcu.

Sindikat je saopštio da će generalni štrajk trajati do ispunjenja zahteva.

Štrajkački odbor Trudbenik gradnje najavio je blokadu centralnog dela Beograda, ulice Terazije u delu ispred Agencije za privatizaciju.

U saopštenju se navodi da su radnici prisiljeni na takav potez jer Agencija "ne želi da sprovodi Zakon o privatizaciji".

Grupa radnika Trudbenik gradnje 115 dana protestuje ispred Agencije za privatizaciju zahtevajući da se raskine ugovor o prodaji tog preduzeća.

Agencija za privatizaciju je ranije saopštila da nije nadležna za kontrolu ugovora o prodaji Trudbenik gradnje jer je prodavac tog preduzeća u restrukturiranju bila matična kompanija KMG Trudbenik, i predložila je da štrajkački odbor angažuje nezavisnog revizora da ispiti da li novi vlasnik ispunjava ugovorene obaveze.

Trudbenik gradnja je prodata na aukciji u martu prošle godine beogradskoj firmi Montera. Montera se obavezala na petogodišnje održavanje kontinuiteta proizvodnje, a od 497 zaposlenih u Trudbenik gradnji ostalo je 147 radnika.

Štrajkači tvrde da su osnovna sredstva firme rasprodata i da se gradilišta zatvaraju, a da se zbog blokade računa poslovni prostor izdaje u zakup Monteri.

Vlasnik Montere Dragan Kopčalić je novinarima rekao da Trudbenik gradnja nema nikkave dugove i da za sve zaposlene koji žele da rade ima posla, a da štrajkuju neradnici i oni protiv kojih su podnete prijave za krivične prestupe i povrede radne discipline.
Izvor: Mondo

Ja vise stvarno ne mogu da razumem ove poteze...a pogotovo taxiste!! Katastrofa!! Kakav bezobrazluk...i prosto ne mogu da verujem da ne postoji apsolutno nikakav mehanizam da se tako nesto spreci jbt!!
Dokle ce da se zaje*******ava narod koji treba da ide da radi, uci, privredjuje...

I jos jednom ponavljam, ko od gradskih otaca spomene laki metro, posle ovakvih dogadjaja, celava mu keva!!
 
Ma sad ne smeju da pisnu, ako krenu na taksiste, opašće im podrška je pola procenta, a tih pola procenta je veoma bitno.. Jer kao što vidiš na Voždovcu, neke druge snage se polako javljaju (retrogradne snage, ali ipak snage)...
Iskreno da se ja pitam, svakog taksistu koji namerno otežava saobraćaj i blokira ulice bi kaznio (tj njihova udruženja). Iskreno, zaj*** više ovakvu stanje, svako svakog j*** kad hoće i može, oće kaki, neće kaki... I sve ide preko moje, tvoje, njegove i njene grbače koji ujutro moramo da idemo u centar a ne živimo u centru... :blah:
 
Ja pizdim od dve stvari:
1) ako taksisti hoće da država skloni divljake sa ulica - da bi sve bilo u legalnim tokovima; zašto se protive fiskalnim kasama;
2) da li sam ja dobro shvatio da će špediteri da se bune što postoje vremenska ograničenja kada ne smeju da prolaze kroz Beograd određenim ulicama ??!!??! - ako je tako, treba ih oterati sve u tri pizde materine, i zatražiti od nekog zavoda da napiše studiju da tranzitni kamioni ne mogu kroz stari deo Beograda - pa nek se je*******u i oni, i čitava ta šugava Srbija. Te Beograd ovako uzima pare te Beograd onako uzima pare, a kad ne može da se prođe kroz Beograd od gužve, onda se protestuje.

Pošto sam sad pročitoa vest čitavu, shvatio sam da se kamioni ne spominju, ali se spominju na B92 - doduše ne spominje se više zahtev autoprevoznika (taj za dozvoljavanje prolaska kroz Beogard), da li je sklonjen ili sam se ja istripovao, mislim da je sklonjen.
U međuvremenu iz Dunavske ulice će 300 kamiona krenuti tranzitnim pravcem u obilazak grada.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=12&dd=17&nav_category=9&nav_id=398795
 
Zapravo da, čuo sam da ovi tipovi iz airserbia-e neće da im daju ime....Pretpostavljam da je verovatno bilo razgovora na tu temu u Jatu.
 
Kada bi JAT promenio ime u AirSerbia imali bi smo
1) nacionalnog avioprevoznika koji je ime uzeo od internet sajta :)
2)zvaničnu nacionalnu oznaku na vojnim avionima koja je je u stvari - preuzeta iz logo-a drugog internet sajta - maketorama.co.yu. ;)
Sajt je nestao sa gašenjem .yu domena, a i ta nova oznaka je i heraldičk, pai i istorijski - promašaj.

Mislim da je čovek koji je 90-tih pokrenuo Maketroramu danas aktivan i na AirSerbia.
Pojedinac je naše najveće bogatstvo.
 
relja":2agmhqg1 je napisao(la):
Kada bi JAT promenio ime u AirSerbia imali bi smo
1) nacionalnog avioprevoznika koji je ime uzeo od internet sajta :)
2)zvaničnu nacionalnu oznaku na vojnim avionima koja je je u stvari - preuzeta iz logo-a drugog internet sajta - maketorama.co.yu. ;)
Sajt je nestao sa gašenjem .yu domena, a i ta nova oznaka je i heraldičk, pai i istorijski - promašaj.

Mislim da je čovek koji je 90-tih pokrenuo Maketroramu danas aktivan i na AirSerbia.
Pojedinac je naše najveće bogatstvo.
Nova oznaka na avionima RV VS je jedna od retkih dobrih odluka...nije nikako ni heraldicki ni istorijski promasaj. Bio sam jako zadovoljan kada sam je video na avionima :kk:
 
Hazard, nova oznaka je u stvari deo logotipa ugašenog sajta Maketorama, još iz 90-tih.
Čovek je iz zezanja obrisao beli prsten iz sredine oznake Kraljevine Jugoslavije, misleći da je tako dobio "srpsku oznaku", a onda su ovi to iz neznanja iskopirali.

Popložaj boja je pogrešan, spolja treba da ide beli prsten, u sredini plavi, zatim crveni (i Kosovski krst, ako ćemo da ga stavljamo).
Položaj boja na oznaci Kraljevine Jugoslavije je -spolja crveno, u sredini belo, potom plavo i u sredini krst. Razlog je krajnje jednostavan - kokarda se dobija tako što se donji desni ugao zastave države zarotira u smeu suprotnom od kazalje na satu u odnosu na donji levi ugao. Zato je kokarda Ruske carevine bila - spolja crveno, u sredini plavo, u cenru belo.
Slovenci su devedesit iz neznanja napravili istu grešku kao i naši, i oni sada imaju "srpsku" kokardu na avionima, a Republika Srpska - rusku. Ogromna većina zemalja koristi ovaj pricip o kojem govorim.

Plus, nedavno su objavljene fotografije aviona srpskih eskadrila na Solunskom frotu, i na nekima se jasno vidi - srpska kokarda -spolja belo, u sredini plavo , u centru crveno, pa tako ova nije ni heraldički, ni istorijski tačna.

Uostalom, takav je redosled bio i na kokardama na oficirskim kapama u Kraljevini Srbiji. Ovakav redosled treba da bude i na avionima, a mislim da i danas MUP u svojiom simbolima koristi ovakav , ispravan, raspored. Isti princip je bio u u Kraljevini Jugoslaviji, prema njenoj zastavi.

Ovo što je V i PVO usvojilo je novokomnovona oznaka a usvojili su je ljudi koje baš zabole za tradiciju (šifra "nemoj da mi mrsiš").

Ovako treba da bude, u verziji sa krstom. Krst je došao kasnije, u vreme SHS

oznaka-sa-krstom.jpg


po ovom pravilu

74209_tmb_70420722_Kokarda.jpg


Pred aprilski rat, Kraljevina Jugoslavija

Me-109EVVKJ-1.jpg


(ovo sam naknadno dodao od kuće)

Maktorama, čovek se igrao, iziritiran tadašnjom oznakom SRJ, popularnom "pepsi"

naslov.jpg


Zvanicna rondela, obrnut redosled, suprotno i pravilu i tradiciji.

rondela.jpg
 
Ovo je verovatno staro, kao i čini mi se ovaj direktor koji je sada bivši, ali svejedno.

10yds7q.jpg
 
hahhaha ja ovo nisam video hahah gospode boze...bacite ga lavovima! :notok:
 
Dobra ideja za Viminacijum,napravimo arenu i bacamo politicare i njihove poslusnike,prvi ce da probije led taj genije :laugh:
 
Da,nisam navijac ali ti lopovi stvarno nemaju ni malo morala. :bash:
 
Nemam reci koliko je ovo jadno... Pa Turci su uveli taj zakon!!!

Vlada odustala od totalne zabrane pušenja
DANAS SAZNAJE - Nakon sastanka sa proizvođačima cigareta u vrhu vlasti promenjen stav o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu
AUTOR: EKIPA DANASA

Beograd - Vlada Srbije popustila je pod pritiscima duvanskih kompanija i ugostitelja i odustala od totalne zabrane pušenja u zatvorenom prostoru, saznaje Danas iz izvora bliskog vladi. Oni su pristali na princip koji su promovisale fabrike i restorani, a to je „zaštita umesto zabrane“.

Prema našim saznanjima, prošle nedelje održan je sastanak kojem su prisustvovali ministri zdravlja i ekonomije Tomica Milosavljević i Mlađan Dinkić i predstavnici proizvođača cigareta. Više detalja sa sastanka nije „procurelo“ jer su se učesnici obavezali da ćute o dogovoru, ali kako saznajemo, rešenje će biti predstavljeno za nekoliko dana.

Ministar zdravlja Tomica Milosavljević bio je primetno iznenađen kada smo ga pozvali radi provere naših saznanja. „Zašto me to sada pitate, zakon je u proceduri i nemam šta da dodam“, rekao nam je kratko Milosavljević. S druge strane, ni predstavnici proizvođača cigareta u Srbiji nisu bili rečitiji. Oni su prethodnih meseci vršili pritisak na novinare i sami se nudili da daju izjave u kojima su osuđivali pripremanje takvog zakona, ali su ovoga puta ostali nemi. Na pitanje Danasa da li je došlo do dogovora, prethodnih dana odgovarali su da ne znaju ništa o tome ili da se trenutno bave drugim stvarima.

Inače, prema Nacrtu zakona o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu bilo je predviđeno da pušenje bude zabranjeno u svakom zatvorenom radnom i javnom prostoru, kao i u krugu od 10 metara oko ustanova zdravstvene i socijalne zaštite, škola, vrtića i otvorenim pozorištima i bioskopima. Planirano je da pušenje bude zabranjeno i u javnom prevozu (uključujući splavove, avione, taksije, brodove, žičare...), kao i u čekaonicama na stanicama. Izuzetak bi bile posebne sobe u hotelima, hostelima i motelima, posebne sobe u ustanovama gde su smeštene osobe sa invaliditetom i ometene u razvoju, psihijatrijske bolnice i zatvori. Nacrtom su predviđene kazne od 5.000 dinara na licu mesta za fizičko lice (ako puši na zabranjenom mestu) i između 800.000 i milion dinara za pravno lice (ako ne sprovode zabranu pušenja, ne istakne znak zabrane...). Odgovorno lice za kontrolu zabrane može da bude kažnjeno sa 50.000 dinara, a preduzetnik sa 500.000 dinara.

U prelaznim i završnim odredbama nacrta napravljeni su mali ustupci pa je ugostiteljskim objektima (ali samo onim koji nisu deo nekog većeg prostora u kojem je zabranjeno pušenje, kao što su, recimo, tržni centri) dozvoljeno da imaju deo prostora u kojem je dozvoljeno pušenje. Propisano je da ugostitelj mora da odredi najmanje 50 odsto prostora, koji predstavlja jednu vizuelnu celinu, u kojem je zabranjeno pušenje. Ako prostor objekta ne može ravnomerno da se podeli, veći deo prostora mora da bude odvojen za nepušače. Međutim, deo za pušače ugostitelji će moći da imaju samo do 1. januara 2012.

Kompenzacija?
Jedna od dilema svakako je i pitanje da li je reč o kompenzaciji vlade za kršenje tzv. džentlmenskog dogovora, koji su sklopile sa duvanskim kompanijama kada su privatizovane domaće fabrike. Tada im je obećano da će uživati zaštitu dok kupljene fabrike ne podignu „na noge“. Međutim, zbog obaveza koje je Srbija preuzela u okviru sporazuma CEFTA, duvanske kompanije su izgubile zaštitu. Spekulisalo se u javnosti da su neke od njih razmišljale i o povlačenju iz Srbije. Pretpostavlja se da bi uvođenje totalne zabrane pušenja možda predstavljalo potez previše.
Ubeđivanje
Nacrt zakona završen je u oktobru 2009. ali još nije usvojen na sednici vlade. Pre otprilike mesec dana navodno je ušao u proceduru usvajanja, ali je iznenada povučen. Indikativno je da su sastanku s duvanskim kompanijama prisustvovali ministri iz redova G17 Plus što možda ukazuje da je ćutanje o dogovoru na snazi dok ta stranka ne ubedi koalicione partnere da se odustane od potpune zabrane pušenja. Inače, predstavnici duvanskih kompanija prethodnih meseci uporno su tvrdili da ih zabrana ne bi previše ugrozila jer se tako nešto nije dogodilo ni na drugim tržištima. Oni tvrde da bi najviše stradali ugostiteljski objekti koji bi izgubili mnoštvo gostiju. Zato se postavlja logično pitanje zašto su duvanske kompanije bile toliko agilne u lobiranju da zabrana ne bude uvedena.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/naslovna.1.html

Eto nove ideje za obogacivanje turisticke ponude Beograda:

"Weekend in Belgrade??? The only capital in Europe where you are still allowed to smoke! Come and join us, you won't regret it! Belgrade and its smoke are anxiously awaiting you!"
 
Od ove vesti će i crna strane medalje da se sparuši. ZNAČI ZLO :bash:
 
Koji jad od drzave...U crnu medalju ubacujem i ovaj kriminalni izbor sudija... :(
 
Po cemu kriminalni? Iz licnog iskustva, oni sa kojima sam imao kontakta i koji su po mom misljenju morali da dobiju sikter kartu su je i dobili.
 
Zato sto su sutnuli nekoliko najgorih slucajeva a ostale povezane zadrzase,moja majka trenutno ima sudjenje u gornjem milanovcu,taj sud je ukinut i nece sudije biti ti potkupljeni pilicari.Raspitala se koje su sudije u Cacku izabrane i ispostavi se da su ovi iz GM macji kasalj u odnosu na ove iz Cacka sto se tice korupcije i politicke povezanosti.Ako je tako na nekom lokalnom nivou mogu misliti kako je u Beogradu i ostalim delovima drzave.Prosto me tera zdrava logika da pretpostavim.
 
Vrh