Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Gamad! (huligani)

A stvarno bi bio red obnoviti ovu kucicu. Mala je i ne bi puno kostala, a efekat bi bio turbo!
 
Glupi ja...

Da se kladimo da su to neki nesretnici koji nisu imali pametnija posla posle derbija nego da rasturaju kulturnu bastinu po gradu... :bash:
 
I šta čovek da kaže, zaista...

Evo kako je izgledala:

25u2ttc.jpg
 
Bilo u Politici od subote, sve sa fotografijom kako majstori skidaju bistu.
Biće obnovljena i vraćena ... a mogli bi i da srede celu fasadu (da je osveže u papagaj narandžasto, kakav je već trend)
 
Jos se ne zna. Prvo da vidimo sta ce u GZZS sa njom uraditi. :lol:
 
pa ja pročitao u večernjim da su vandali je gađali nečim i da su je oštetili pa da su ovi iz gradskog zavoda je odneli da bi je zaštitili...
 
Eee, nikada mi neće biti jasno kako ti mozgovi funkcionišu. Šta im nedostaje da bi bili ljudi?
 
Smisao zivota ili makar blaga ideja toga...Izvinjavam se ako je to bilo retoricko pitanje.

Kad smo vec kod tog venca,da li postoje planovi da se ponovo sagradi biblioteka ili ce stajati one rusevime tamo za vjek vjekova?
 
Камионом у језеро Ћелије

Јавно комунално предузеће „Водовод” разбило нафтну мрљу, па нема бојазни да ће нафта доспети у систем водоснабдевања Крушевца и околине, али дивљи градитељи не посустају

Камион миксер у води и на обали језера Ћелије (Фото Р. Станковић)
Крушевац – У језеро Ћелије, на реци Расини, одакле се водом за пиће снабдевају Крушевац и неколико околних општина, јуче се сурвао камион миксер приватног грађевинског предузећа „Даби”, а нафта се разлила по површини воде. Камион је земљаним путем, изнад обале језера, превозио бетон за викендице које, за сада, непознати инвеститор гради управо у забрањеној зони, због близине водозахвата!
У јучерашњем кратком саопштењу Полицијске управе у Крушевцу каже се да је „с пута слетело специјално возило намењено мешању бетона, којим је управљао Горан И. (40) из Извора, општина Ново Брдо”. Према изјавама рибочувара на језеру, који су видели пад камиона, возач је успео да искочи из кабине.
Само пола сата пре пада камиона миксера у језеро место градње је обишла комунална инспекција и наложила обустављање градње. Чим су инспектори отишли, градитељи су пожурили да наставе бетонирање, па је возило завршило у језеру.
Језеро су јуче су очистили стручњаци Јавног предузећа „Водовод – Крушевац”, користећи специјални, биоразградњив детерџент „синкон”, тако да је избегнуто веће угрожавање животне околине, а нема никакве опасности ни по загађење водосистема у оближњој Фабрици воде у Мајдеву. Шеф Микробиолошке лабораторије Слободан Грашић каже за „Политику” да је вода која излази из фабрике у Мајдеву „сасвим нешто друго од воде на месту акцидента”.
Стручњаке „Водовода”, међутим, много више брине ароганција коју испољавају дивљи градитељи у забрањеној зони, у близини водозахвата.
– Што се тиче дивље градње, ми можемо само да пишемо пријаве и да са инспекцијским службама, градским и републичким, покушамо да зауставимо дивљу градњу, али то не полази много за руком. Носиоци дивље градње су толико дрски, посебно они који подижу објекте на земљишту у власништву државе, а слично се понашају и власници приватних плацева. Они нарочито користе викенд, па покушавају брзо да раде, што је довело и до овонедељног акцидента. Срећа да је човек остао жив, али ово што се десило треба да буде последње црвено светло да се више људи и више институција укључи у борбу за очување језера – објашњава др Славица Мрфат-Вукелић, помоћница директора ЈП „Водовод – Крушевац” за заштиту језера Ћелије.
А на опаску да су од летос до сада већ саграђена два објекта и скинуто пола брда над језером за последња четири месеца, др Мрфат каже:
– Ми смо немоћни, јер језером управља Јавно предузеће „Србија воде”. Ми се боримо да језеро ставимо под заштиту Крушевца, како бисмо предузимали ефикасније мере и оштрије казне, с обзиром да никог у Београду не може овакав акцидент да боли као нас овде, односно више од сто хиљада људи који се снабдевају пијаћом водом из Ћелија – каже др Славица Мрфат-Вукелић.

http://www.politika.rs/rubrike/Hronika/Kamionom-u-jezero-Celije.sr.html
 
Ambassador":22zypp1v je napisao(la):
Ne bi me čudilo da se uskoro spontano dogodi ideja crkve na tom mestu..
A sam venac ponese ime patrijarha Pavla... Svakako će nekome i to pasti na pamet jer, ipak je tu i Mitropolija/Patrijaršija.
 
Srbi su stvarno neverovatni!

Posle rusenja silnog broja vikendica kod Pirota (gde su jadni ljudi izgubili ono sto su od usta odvajali da bi izgradili nelegalne vikendice 30cm-a od vode :rolleyes: ), posle najave i delimicnog sprovodjenja silnih rusenja po Srbiji, mudri, vickasti i promucurni ljudi i dalje pokusavaju!
Uskoro naravno sledi jos nekoliko udruzenja gradjana tipa "Spasimo nasu imovinu" i "Pomozite nama jadnima u nedaci jer nas zla Drzava rusi" i naravno pozivanje na Strazbur, ljudska prava, demokratiju i Rome!

Muka mi je...
 
Ambassador":uz0pax26 je napisao(la):
Ne bi me čudilo da se uskoro spontano dogodi ideja crkve na tom mestu..
Mene jedino ne čudi da si se ti prvi toga setio.
 
LUČAJ MLADE DOKTORKE NATALIJE MLADENOVIĆ
Sve desetke, posla nema
Autor: VLADIMIR ĐOKOVIĆ | 30.11.2009. - 09:41

Natalija Mladenović
Pančevo - Šta doktorka medicine sa prosečnom ocenom deset može da radi u Srbiji nego da čekajući posao upiše specijalističke studije? Do tog zaključka došla je i Natalija Mladenović koja je koja je bila studentkinja generacije, a na velikim klinikama u Beču, Gracu, Helsinkiju i Beogradu provela više meseci na praksi i stručnom usavršavanju, a sada u situaciji da ne može da pronađe adekvatan posao.

- Posla nema. Od profesora imam preporuke ali oni ne zapošljavaju. Tu su glavni direktori i Ministarstvo zdravlja koje je izdalo preporuku da novih zapošljavanja nema. U martu sam završila fakultet, u međuvremenu završila staž i intenzivno tražila posao ali bez uspeha. Nudili su mi da volontiram na šta sam spremna ali ako je ponuda ozbiljna, pa se u izgled stavi i zaposlenje. Kako takvih ponuda nije bilo upisala sam poslediplomske studije - priča mlada Pančevka pokazujući indeks iz koga „ispadaju desetke“.
U Beču i Gracu tokom studija provela je po mesec dana. Isto vreme bila je i u Helsinkiju gde je učestvovala u projektu transplatacija jetre i bubrega. Kao student imala je više samostalnih radova, a neke je izvodila u Beogradskoj dečijoj klinici u Tiršovoj i Institutu za hematologiju.
- Interesuju me pre svega internističke discipline endokrinologija, hematologija i anestezija. Sada sam upisala specijalističke postdiplomske studije da bih pregrmela sve ovo vreme do novih konkursa za posao. Obaveze su svakodnevne ali popodne. Ako mi se uskoro ne ukaže adekvatna prilika, naravno da razmišljam da posao potražim u inostranstvu - kaže Mladenovićeva.

Sve desetke


Ono što je najviše boli a o čemu ne progovara je da zapošljavanja ipak ima. Veze su po nepisanom pravilu u Srbiji partijske ili porodične. A Natalija i dalje misli da su desetke i preporuke profesora ono što se računa.
- To o zapošljavanju pitanje je za državu, direktore i dekane. Ako smo se već toliko puta dokazali kao najbolji tokom studija onda bi oni trebalo da se za nas založe - kaže doktorka.
Tokom dela studija primala je državnu stipendiju od 5.000 dinara. U dva navrata dobila je gradsku jednokratnu novčanu nagradu. Oni koji cene njene rezultate predložili su je i za gradsku novembarsku nagradu. Hteli su ljudi da i tako daju primer svojoj deci. Nagradu ipak nije dobila.
- Jasno mi je da se nagrada dodeljuje za rezultate u radu, a ja ipak tek treba da se dokazujem. Ipak drago mi je da su me predložili. Prepoznali su moj trud i angažman a upalo je ljudima u oči da ne mogu da iskoristima svoj potencijal – kaže Natalija Mladenović.
Ona živi sa roditeljima i sestrom koja je diplomirala arhitekturu. Dok traži adekvatan posao izlaz su joj postdiplomske studije kao što su joj u studentskim danima ventili bili aerobik, latino plesovi a posebno tango.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=123116
 
Po meni je veca sramota sto je ta kuca i bista na Kosancicevom vencu u tako ocajnom stanju vec godinama! Ja sam cekao da bista sama padne...stvarno je tuzno izgledalo. Tako da mu taj "vandalski cin", ukoliko ga je i zaista bilo, dobro dosao.
 
Tema Dana
KOLIKO SMO IZGUBILI NA KORUPCIJI ZA DEVET GODINA
Proćerdali metro i autoput
Autor: Irena Radisavljević | 13.12.2009. - 00:02

Neposredno pre nego što se predsednik i premijer Srbije sledeće nedelje pojave na svečanom otvaranju autoputa Beograd – južni Jadran, planirano je da prisustvuju prvoj test vožnji beogradskog metroa i da preseku crvenu vrpcu na, u regionu jedinstvenoj, fabrici za preradu opasnog otpada.

Svako ko živi u Srbiji zna da su ovih nekoliko redova izmišljeni i da smo od ovih projekata daleko nekoliko svetlosnih godina.
Ali da u poslednjih devet godina na korupciji kao država nismo izgubili milijarde, neki od ovih projekata danas bi bili puka realnost. Iako štetu od ovog zla nije moguće precizno izračunati ni u jednoj državi, pa ni našoj.
Namešteni tenderi, štetne javne nabavke, sumnjive privatizacije i podmitljiv državni aparat koštali su ovu zemlju i njene građane niza kvalitetnih projekata koji nikada nisu izvedeni, direktnih stranih investicija, privrednog rasta i veće ekonomske sigurnosti...
– Šteta koju je korupcija pričinila državnom budžetu sigurno je veoma velika. Da smo uspeli da rešimo efikasnije problem korupcije, mogli bismo da imamo manji državni dug, više stranih investicija, a time i povoljniju mogućnost za veći privredni rast – kaže Nemanja Nenadić, programski direktor „Transparentnosti Srbija“.
Drago Kos, direktor Grupe zemalja za borbu protiv korupcije (GRECO), ističe i da korupcija u Srbiji najveće štete proizvodi u javnim nabavkama i svim velikim projektima koji se finansiraju iz budžeta, poput građevinskih, zdravstvenih i slično, odnosno tamo gde dolazi do prelivanja novca iz javnog u privatni sektor.
– Novac od korupcije završava u privatnim džepovima, odnosno u džepovima povlašćenih i onih kojima pozicija omogućava da sprovode korupciju. Svakako, najviše je ima u vrhu države – kaže Danilo Šuković, ekonomista i član Saveta za borbu protiv korupcije.
Prema procenama Uprave za javne nabavke, samo u ovoj oblasti Srbija je prošle godine izgubia 400 miliona evra. A tek za devet godina. Poređenja radi, za pomenuti autoput do južnog Jadrana Srbija bi iz budžeta, prema aktuelnim procenama, trebalo da izdvoji 600 miliona evra u sledeće četiri godine. – Korupcija se može pojaviti u svim stupnjevima nabavke. Prvo, kod samog planiranja kada se nabavlja nešto što nije u skladu s potrebama, zatim kod različitih oblika eliminisanja konkurencije postavljanjem nerazumnih uslova i, napokon, zaključivanjem ugovara na osnovu pogodbi, odnosno bez tendera – kaže Nenadić.
Takvih je pogodbi u prvoj polovini 2009, prema izveštaju Uprave za javne nabavke, bilo čak 3.272. Posebnu štetu pričinjavaju aneksi ugovora, koji se naknadno zaključuju i kojima se povećava cena, ugovaraju dodatne isporuke protivno zakonu smanjuju obaveze druge strane… Takav slučaj pronašla je u svom prvom izveštaju i Državna revizorska institucija (DRI) češljajući troškove Ministarstva za rad i socijalnu politiku. Tako se u delu „administrativne usluge“ navodi da je sa firmom „Korespondent” iz Beograda potpisan ugovor o prevođenju tekstova u vrednosti od 3,2 miliona dinara (sa PDV-om), a da im je samo u 2008. godini uplaćeno 4,9 miliona. Pri tom, DRI uopšte nisu dostavljeni ni aneks ni novi ugovor.
Korupcija već godinama izjeda i prihode koji bi mogli da se sliju u državni budžet. Podmitljiv državni aparat omogućio je neslućeni razvoj sive ekonomije, pa je neplaćanje dažbina, poreza i carina (što država ume da oprosti) postalo specifičan vid korupcije, čiji ceh plaćaju građani. Tako je bilo u slučaju brojnih dužnika Fonda PIO, kojima je vlada, poput dobre vile, oprostila dugove, primorajući poreske obveznike da obezbede 150 milijardi dinara za obeštećenje radnika kojima bahati vlasnici nisu uplaćivali doprinose.
Zbog pomenutog manjka prihoda u budžetu, država je primorana da se zadužuje na sve strane, dok su njene mogućnosti za razvoj infrastrukture i kvaliteta života građana ograničene. Da bi nadomestila taj manjak, država uvodi takse i akcize, koje ponovo padaju isključivo na teret građana.
Ipak, eksperti iz oblasti korupcije složni su u oceni da je najveća rupa u budžetskim prihodima nastala upravo u procesu privatizacije.
U privatizaciji su se, kaže Šuković, odomaćila tri sistema korupcije – isključivanje i proterivanje konkurencije, namerno osiromašenje firme u korist privilegovanih kupaca i pranje novca.
– Korumpirani državni činovnici su u razmenu za ličnu korist neretko stvarali uslove za nepoštenu kupovinu, odnosno prevaru pri kupovini. I sam sam prisustvovao aukcijama koje su bile fingirane. Na primer, činovnik koji zna ko će učestvovati na aukciji prodaje svoje informacije povlašćenom biznismenu, koji dalje podmićuje osobu A, B i C da se povuku iz trke, a on dobija firmu po trostruko nižoj ceni. U tom takmičenju bez konkurencije svi su na dobitku, osim državnog budžeta, koji je oštećen za ogromne sume – objašnjava on i dodaje da su, uz sve to, brojni izveštaji stranih institucija pokazali da u srpskoj privatizaciji nije bilo ispitivanja tokova novca.
Nenadić ističe da je uz privatizaciju je vezana i druga vrsta korupcije, koja je tipična za prodaju i davanje pod zakup poljoprivrednog ili građevinskog zemljišta. Dobar primer je PIK Zemun koji je 1991. služio kao uzor sa svojih 4.500 hektara obradive zemlje koja je godinama uvećavana otkupom od privatnih vlasnika. U protekloj deceniji zemlja je rasprodavana tako da se sada imanje svelo na oko 2.300 hektara. Prodajom prava na korišćenje zemljišta na 99 godina, ono je menjalo namenu i legalno prelazilo u privatne ruke. Ovaj recept na primenjivan je u protekloj deceniji da bi se promenio vlasnik i namena zemljišta, a potom ostvarila dobit na razlici u ceni koju imaju poljoprivredno i građevinsko zemljište.
I danas se slični primeri pojavljuju kod imperija trgovinskih magnata.
Korupcija, sa kojom se živ Srbiji, ugrožava i budućnost zemlje.
– Strani investitori ne žele da posluju u korumpiranom okruženju, a na njihovo mesto dolaze oni koji umeju da plivaju u mutnim vodama – zaključuje Nenadić.

Politička volja izostaje
Sagovornici „Blica nedelje“ su saglasni u oceni da politička volja za borbu protiv korupcije uporno izostaje.
– Ključni faktor je politička volja, po definiciji ona mora postojati, pa sve ostalo, ali to očito kod nas nedostaje i to upravo zbog sprege politike, kriminala, privrede i pravosuđa, o kojoj je i predsednik Tadić govorio. Ta sprega čini da se sve vrti ukrug, zemlja je zarobljena, a umesto institucija i slobodnog tržišta uslove diktiraju tajkuni i organizovani kriminal – kaže Šuković.

http://www.blic.rs/temadana.php?id=125185
 
Vrlo zanimljiv tekst o novom zakonu o saobraćaju.
Vozači, spremite veći mito
Miroslav Prokopijević
13.12.2009.
Pre nekoliko meseci usvojen je Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, a 10. decembra je stupio na snagu. Vlada, Skupština i autori Zakona se nisu obazirali na kritike predloga zakona u vreme kada je donošen, pa smo tako ponovo dobili jedan vrlo loš zakon sa mnogo fatalnih slabosti. Neću se baviti detaljima, navešću samo nekoliko većih problema. Prvo, zakon ima drakonski karakter što ne priliči normalnoj državi. Drugo, zakon će samo povećati nivo korupcije. Treće, zakon pominje kazne samo za vozače i pešake, ali ne i saobraćajnu policiju, putare, veštake i sudije. Četvrto, zakon je napravljen neprofesionalno i nekvalitetno. Peto, zakon krši prava pojedinaca zahvatima paternalističko-policijske države. Ukratko ću obrazložiti svaku od tvdnji.

Prvo, Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima ima drakonski karakter u odnosu na postojeći umereni, jer je režim kazni drastično pooštren. Poruka je da stari zakon nije omogućavao uvođenje reda u saobraćaju, pa se to moralo izvesti novim, mnogo oštrijim zakonom. Ako postoji ova pretpostavka, a očito postoji, ona je pogrešna. I da je prethodni, umereniji zakon primenjivan, bilo bi više reda u saobraćaju. Ali nije primenjivan. Tehnički pregledi su tolerisani kao puka formalnost, policija je opraštala kazne u zamenu za mito, oduzete dozvole su vraćane preko veze, policija je žmurila na kapitalne prekršaje, a kažnjavala za minorno prekoračenje brzine, itd. Ako prekršioce niste uspeli da kaznite pri blažoj kaznenoj politici, uzimajući mito umesto kazni, nećete ni pri drakonskoj. Samo će nivo mita porasti. Problem nije u oštrijim kaznenim odredbama, što ovaj Zakon sugeriše, nego u sprovođenju zakona. Uostalom, ista ideja je postojala sa prethodnim zakonom donetim 2002, kada je takođe rečeno da kazne moraju znatno da se povećaju kako bi zakon bio efikasan. Kazne su povećane, ali više reda u saobraćaju nije bilo, samo je bilo više korupcije. Tako će biti i sada. Umesto da smo posle 2002. naučili lekciju, pravimo ponovo istu, samo veću grešku.

Kazne su finansijske, bodovne i zatvorske. Ako sam dobro video, zatvorske idu do 60 dana. Ako ostavimo po strani krivična dela učinjena u saobraćaju, za šta je normalno da budu odgovarajuće kazne, ovde saobraćajni zakon putem prekršaja ozbiljno ulazi u krivični domen, čime se na mala vrata podrivaju prava i slobode pojedinaca. Finansijske kazne za prekršaje idu do 60.000 dinara kod fizičkih lica i 2,5 miliona za firme. U Srbiji je 60.000 dvostruka mesečna plata, a kazna od 2,5 miliona može da zatvori bar 2/3 ovdašnjih firmi. Pisci zakona su cifre prepisivali iz neke razvijene zemlje ne misleći na prilike u kojima žive. U normalnoj zemlji kazne moraju biti proporcionalne učinjenom prekršaju i materijalnim prilikama u zemlji.

Drugo, ono što sprečava sprovođenje zakona su izuzete grupe, veze i korupcija. Političari i državni službenici mogu da voze kako hoće, nema kazni. Neki imaju imunitet, drugi voze navodno važne osobe, treći imaju veze stranaka, rođaka, šefova... O korupciji da ne govorim, bilo da su u pitanju kazne, veštačenje, suđenje, vraćanje dozvola... Tako, ako se zakonske odredbe pooštre, a korupcija i sve ostalo ostane isto, kao što i hoće, posledica će biti samo veći mito. Ranije ste policajcu davali 1000 dinara da vam ne piše kaznu za prekršaj koji ste napravili, sada će to biti 6000 dinara. Pored policije, profitiraće kroz korupciju i veštaci, sudije za prekšaje i krivičari. Cene njihovih „usluga“ će višestruko skočiti. Ceh će plaćati vozači, firme, preduzetnici. U prevodu, ovim zakonom se samo povećava nivo korupcije, ceh plaćaju nemoćni, a profitiraju oni koji su pod okriljem države – saobraćajci,veštaci, sudije.

Sneg u BeograduTreće, posebno je zanimljiva kaznena politika ovog zakona. Njoj su izloženi vozači, pešaci, firme, ali ne i saobraćajna policija, saobraćajni veštaci ili oni koji upravljaju putnom mrežom. Policajci mogu da vas maltretiraju, neosnovano šalju na tehnički ili zdravstveni pregled i nikom ništa. Mogu da vas nepotrebno zadržavaju tražeći očajnički bar neku osnovu za kaznu, i opet ništa. Putevi i signalizacija mogu biti u jadnom stanju, i opet nikom ništa. Ovaj zakon sve hoće da reši tako što će se vlast i njeni putevi amnestirati, a sva odgovornost svaliti na korisnike. Zato bi ovakav zakon morao pasti kao neustavan, jer učesnike u saobraćaju tretira nejednako. Povrh svega, gomila uslova će biti precizirana tek podzakonskim aktima, što je suprotno dobroj legislativi.

Četvrto, i iz dosadašnje analize se vidi da je zakon pravljen neprofesionalno. Stručnjak sebi neće dozvoliti da predlaže drakonski zakon, koji samo povećava ionako visok nivo korupcije, koji kažnjava jedne a izuzima druge učesnike saobraćaja (i oko saobraćaja), koji krši prava pojedinaca. Ali, ima i drugih nedostataka. To je prvo obim zakona, nekih 167 strana u PDF formatu, što je deset puta više od američkog ustava. Drugo, u nizu odredaba se pominje šta se može raditi. U dobrim zakonima se ne piše šta može, nego šta ne sme da se radi, i koje su kazne za prekršaj. Treće, u jako mnogo slučajeva se kaže da će bliže uslove, instrumente i postupke propisati ministar ili nadležna služba. Nedopustivo je da se toliko prepušta podzakonskim aktima, jer to samo povećava pravnu nesigurnost, korupciju i nepotrebno uplitanje države u građanske i poslovne aktivnosti. Sem toga, nižim aktom (podzakonskim) ograničava se viši (zakon).

Peto,Zakon o bezbednosti saobraćaja krši prava pojedinaca. U njemu postoje odredbe prema kojima će se kazniti pešaci ako mobilnim razgovaraju dok prelaze ulicu ili ako imaju slušalice na ušima. Kazniće se i vozači koji puštaju preglasnu muziku. Zanimljivo je da su odredbe o zabranama pešacima jedine koje su u javnosti i na komentarima vesti dobile kakvu-takvu podršku, za razliku od čitavog zakona koji je dobio vrlo loše komentare.

Ipak, ovakve zabrane za pešake i vozače su neosnovane. Pojedinac ima pravo da bira šta će i kada raditi u životu. Između ostalog, on može odlučiti i da se ubije. Paradoksalno, niko mu neće sporiti pravo da se ubije, ali hoće da li će razgovarati mobilnim ili slušati muziku dok prelazi ulicu. Trivijalno je da pojedinac može sebe ubiti ili obogaljiti prelazeći ulicu dok priča mobilnim ili sluša muziku. U slobodnom društvu pojedinac bira šta će da radi, ali ne može da bira i cenu svojih izbora. Ona se ispostavlja automatski u zavisnosti od prilika. Nikome više nije stalo do sebe nego tom samom pojedincu. Sa odredbama o slušanju muzike preko slušalica ili razgovora mobilnim država poručuje da je njoj stalo do pojedinca više nego njemu samom. To je naravno nemoguće, ali ako neko uprkos tome hoće da kaže suprotno, onda je to samo zato što on na umu ima izgradnju paternalističko-policijske države. Isto je i sa glasnim slušanjem muzike u automobilu. To je stvar nedostatka vaspitanja, ali se ne sme zakonski zabranjivati.

Svi smo imali prilike da vidimo u Americi i mnogim zemljama kako mnogi vozači odvrnu muziku preko granice dobrog ukusa, ali ih policija ne juri. Kada se kao u našem zakonu to zabranjuje, kodifikuje se nešto što se teško utvrđuje (merila preglasnog su različita za razne osobe) ili dokazuje (vozač može smanjiti muziku kada ga policajac zaustavlja). Ova zabrana izgleda postoji samo iz jednog razloga, a to je da vozači mogu da čuju iza sebe zvučni signal vozila sa prvenstvom prolaza. Pošto se niko ne sekira za hitnu pomoć ili vatrogasna vozila, ostaje samo jedna kategorija, a to su vozila i pratnja raznih funkcionera. U Beogradu se dnevno može videti histerija tih vozača, obesno mahanje palicama i zavijanje signala iz auta zvaničnika i njihove pratnje, što se dešava i u situacijama kada drugo vozilo nema gde da se skloni. Pisac ovih redova je živeo u nekoliko zemalja, ali nigde nije video takvu osionost, bahatost i nadmenost vozača državnih zvaničnika i njihove pratnje. Biće da su i ovi zvaničnici takvi, osioni, bahati i nadmeni, inače bi im smetalo takvo ponašanje njihovih podređenih. A pogrešno je nekome diktirati koliko glasnu muziku će da sluša, samo zato da bi se drugom omogućilo da bude osion, bahat i nadmen. Takav je u nekim drugim članovima ovog zakona identifikovan kao „nasilnički vozač“, što i ovaj državni svakako jeste.

Policijska država ne ide samo jednim pravcem, već sa svih strana. Ako vas policajac uhvati u prekršaju ili „prekršaju“, ako se desi bilo kakva nezgoda, onda je na sudu merodavno samo ono što policajac kaže ili napiše. Tako policajac može krivo zapisati broj vašeg auta da se prošli kroz crveno. Vi možete dokazati da ste toga dana bili u inostranstvu, svejedno ćete platiti kaznu, jer se samo njemu veruje. Nije dovoljno biti samo amater da bi se ovo napisalo u zakonu. Mora se biti i tupi ljubitelj policijske države.

Da rezimiram ovu tačku. Novi zakon krši neka prava vozača i pešaka. Kaznama podvrgava vozače i pešake, ali amnestira saobraćajnu policiju, veštake, sudije, odgovorne za putnu mrežu. Drakonskim kaznama zemlja se izuzima iz legislative demokratske države u okvirima vladavine prava. Zatvorskim kaznama (koje bi smele da postoje samo za neplaćene kazne i krivična dela koja se učine u saobraćaju) ponovo se narušavaju prava pojedinaca. Na sudu se veruje samo onome što kaže i napiše policajac, reč ostalih ne znači ništa. Ovako velike slabosti mogu da postoje samo u policijskoj, ali ne i u građanskoj državi. Ako je neko pomislio da je zakon o informisanju slučajnost, posle zakona o bezbednosti saobraćaja je očito da režim Borisa Tadića nezadrživo klizi ka policijskoj državi. A čini mi se da je Tadić tražio mandat „za evropsku Srbiju“.

Ovaj Zakon neće pasti zato što je nas nekoliko reklo da je loš. On će pasti zato što će stvoriti nove probleme, a nijedan postojeći neće rešiti. Haos u saobraćaju će ostati, a korupcija će porasti. Učiniće se važan korak ka policijskoj državi Građani će ga doživeti kao povećanje ionako visokog harača koji ubiraju povlašćene državne službe. A poslanici i mnogi državni funkcioneri su iz primene ovog zakona izuzeti.

PS. Posle prvog dana primene novog zakona o bezbednosti saobraćaja, uprava saobraćajne policije je saopštila da zakon daje rezulte, jer je bilo duplo manje udesa i nastradalih. Mnogi mediji, pa i B92, preneli su ovo bez komentara. Da li je moguće da iko može da poveruje u navedenu tvrdnju saobraćajne policije. I kada se pogleda statistika udesa u Srbiji po danima, mogu se naći dani kada ima 3-4 puta manje udesa nego prethodnog dana. Nije malo takvih dana, pa niko to nije koristio za zaključak da se bezbednost saobraćaja naglo povećala. Potrebna je malo duža vremenska serija da bi se doneo zaključak, pa da pričekamo i vidimo. Ne može se loš zakon braniti zloupotrebom statistike.

Peščanik.net, 13.12.2009.
Izvor: peščanik.net
Link: http://www.pescanik.net/content/view/4179/91/
 
Slažem se sa opštom poentom ovog članka, ali gospodin Prokopijević (namerno ili slučajno) pokazuje osnovno nepoznavanje pravnog sistema države u kojoj živi. Naš sistem se bazira na rimskom pravu koje pretpostavlja da ljudi nisu slobodni, već u službi cara (u našem slučaju republike, nacije), te im prepisuje šta mogu i šta ne mogu da rade. Ta osnova je utemeljena u Justinijanovom zakoniku. Anglo-saksonsko pravo dolazi iz običajnog prava germanskih plemena koje je predpostavljalo da su ljudi slobodni, te je prepisivalo samo ono šta se seoska skupština dogovori da ne sme da se radi. To je tip sporazumnog prava (od čega dolazi i protestantska etika i koncept "društvenog ugovora"). Kod nas su običajno pravo (koje je bilo vrlo razvijeno) uništili Obrenovići u 19. veku. Neki sugerišu da je tada i počeo srpski problem sa zakonom... :)
 
Vrh