Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Da, ali u velikim maksijima rade 2 kase od 10. Kod mene u maksiju stalno nekog zovu da otvori kasu iz magacina, a s obzirom da ta "deca" ne traže veće plate jer su u procesu školovanja ili usavršavanja logično je da će njih zapošljavati barem privremeno. I danas ti postoje studentske zadruge, agencije... U Beču i Švedskoj npr nisam video da se neko grabi za samouslužne kase, kasira ima dovoljno pa su i redovi tanki mada ne živim tamo pa ne mogu da tvrdim kako je u stvarnosti. Svakako za kasira nije potreban neki inteligentni školovani kadar pa je ok opcija ljudima koji ne mogu lako da nadju posao ili ne mogu da rade u struci. Dobro je da postoji opcija samo ne za platu minimalca da budu i kasiri i magacioneri i pakeri...

Ovaj moj nije Mega Maxi, ali jeste veliki, na 2 sprata. Mislim da ima 5 kasa recimo, rade dve ugl. Ima još 4 samouslužne, gde nekad bude većih problema, nego da sačekaš ovde. Ne mislim da zapošljavaju ovu decu zato što im je jeftinije, nego zato što nemaju dovoljno radnika, pogotovo vikendom. Sem toga, po priči ove devojke koju baš dobro poznajem, njoj plata nije minimalna, ali da, radi sve to što si naveo. Manji market, ona kao šef smene, mislim da ima još jednu osobu u smeni. Ima platu koju bi imala i da radi u prosveti za poziciju za koju se školovala.

Eto ti čuvari bukvalno rade samo 1 posao, da ne kažem da bleje i ne rade ništa. Često su stari i teško se kreću, pa ni njih ne mogu da zadrže, menjaju se stalno...
 
U lidlu sve ide expresno brzo pa nema redova. Uvek imaju dovoljan broj kasa, a kada se naprave redovi odmah otvaraju dodatne kase. Radnici brže rade, barkodovi se čitaju brže jer su odštampani na više mesta, a i plate kasira su bar bile veće pa su verovatno i radnici zadovoljniji. Bukvalno iako sam 5-6ti u redu završim sve za 5min. Ali ako i pored toga oni uvode polako samouslužne kase i prave redove kao što se vidi gore na slici onda to znači samo jedno, a to nije "samo dodatna opcija potrošačima".
nećemo se složiti oko ovoga. biznis uvek mora da uvodi inovacije, inače će propadati. Lidl je uvek dva koraka ispred ostalih što se svega tiče. Načujem tu i tamo kako rade kontrolu kvaliteta, kako menadžuju radnije, koji nisu samo kasiri nego rade gde trenutno ima potrebe, tako da ako zatvore kasu, radnik je na drugom mestu trenutno, a ne da ne postoji.
Samouslužna kasa je nešto što je trend ne u prodaji, nego uopšte trend automatizacije svega i svačega.

Rekao bi čovek da i dalje kupujete papirnate novine a da telefon koristite samo za pozive, zbog prava radnika u štamparijama.
 
Bila sam danas u Lidlu, četvrtkom je uvek najveća gužva, radile su 2 kase od mogućih 8. Nije moglo da se stane u red za kasu od rafova i ljudi koji kupuju. Plus na skoro svakom prolazu stoji roba koju radnici slažu. Samouslužnih kasa nema. Nekad nije bilo tako, a bilo je bar upola manje prodavnica nego sada.
 
nećemo se složiti oko ovoga. biznis uvek mora da uvodi inovacije, inače će propadati. Lidl je uvek dva koraka ispred ostalih što se svega tiče. Načujem tu i tamo kako rade kontrolu kvaliteta, kako menadžuju radnije, koji nisu samo kasiri nego rade gde trenutno ima potrebe, tako da ako zatvore kasu, radnik je na drugom mestu trenutno, a ne da ne postoji.
Samouslužna kasa je nešto što je trend ne u prodaji, nego uopšte trend automatizacije svega i svačega.

Rekao bi čovek da i dalje kupujete papirnate novine a da telefon koristite samo za pozive, zbog prava radnika u štamparijama.
Nije inovacija ako si imao 5 kasira i nisi imao redove, pa si uveo da imaš dva kasira i 4 samouslužne kase. Da si ostavio 5 kasira i stavio dodatne samouslužne kase onda bi bilo uvodjenje inovacija. I da, telefon uglavnom samo za pozive ;)

Sem toga, po priči ove devojke koju baš dobro poznajem, njoj plata nije minimalna, ali da, radi sve to što si naveo.
E, u tome je fora. Plati pa ćeš imati radnike. Ne mogu svi da se zaposle u struci, a s obzirom da je ta devojka zadovoljna znači da bi bio zadovoljan i neko drugi u velikom marketu ali oni žele još nekog takvog ali naravno za manju platu. Podržavali ste štrajk poštara ali ne i kasire jer jbg "artikle mogu i sam da otkucam ali me mrzi da idem do pošte".

Bilo bi zanimljivo da vidimo HR statistiku ljudi koji se prijave na oglas za takav posao i šta im se zapravo nudi kao obaveza i plata. Da li se stvarno niko ne prijavljuje ili jednostavno veliki lanci traže previše za premalo.
 
Nije inovacija ako si imao 5 kasira i nisi imao redove, pa si uveo da imaš dva kasira i 4 samouslužne kase. Da si ostavio 5 kasira i stavio dodatne samouslužne kase onda bi bilo uvodjenje inovacija. I da, telefon uglavnom samo za pozive ;)
Понекад пишеш озбиљне бисере... Рецимо, пре пола века су неки авиони у кокпиту имали 5 чланова посаде (пилот, копилот, летач-инжењер, навигатор, радиотелеграфиста); пре 40 година, неки су још имали 4 члана (испао радиотелеграфиста); онда су спали на 3 (нестаде и навигатор); сад сви имају 2 (шутнули флајт инжењера).

Шта мислиш, што нису увели све те нове уређаје, а задржали ону тројицу? Колико би коштала карта за тај авион?

Кад купиш новине на трафици, помислиш ли шта се десило са толиким словослагачима кад је уведен компјутерски прелом? А са индустријом писаћих машина? Је л` има нека фабрика још да их прави?

Свестан си неких процеса око себе који трају већ, ето, 200 година?
 
Poslednja izmena:
Ili na primer one žene telefonski operateri što su priključivale one kablove,
isterane jadne na ulicu kad se uveo brojčanik!
 
А, не, њих су истерале аутоматске централе (у Београду почев од 1935.) :)

Не знам, можда има још неких радника у челичанама Рурске области...
 
Znači, ipak dlazimo do toga da je sve u cilju većeg profita, a ne "olakšavanja" potrošačima :) Nisi lepo shvatio, i ti sadašnji malobrojniji piloti ipak imaju neku kontrolu leta. Nemam Ja ništa protiv automatizacije ako je u onakvom obliku kao što sam spomenuo, ali ako se ta "automatizacija" zasniva na tome da moram da radim posao za koji je plaćen neko drugi onda to nije automatizacija. Neka naprave korpe/kolica sa barkod skenerom i naplatom na klik karticom da samo išetam iz radnje, a ne da posle kupovine moram da budem još i kasir. Dakle to nije automatizacija, to je prebacivanje posla sa nekog drugog na nekog drugog, ništa se tu automatski nije desilo. I dalje moram da dodjem na kasu, da sam skeniram artikle, da pazim šta pritiskam i sam sebi naplatim.

Tu se vraćamo na ono za poštare. Zašto ste ih podržavali? Dovoljni su samo vozači koji će odneti pakete do predvidjenog mesta pa ti sam onda idi pokupi paket, naplati sam sebi i budi zadovoljan. Kao što su danas paketomati samo će biti problem za gabaritnije pošiljke ali i tu sam možeš da se odvezeš do kurirskog centra 20km daleko i pokupiš, a platio si dostavu do praga.
 
Poslednja izmena:
fer odnos da ako hoćeš da ti to neko drugi odradi, sačekaš u redu. Neće se skoro ta usluga ukinuti.
Uostalom, za velike nabavke se i ne očekuje samouslužna, najviše je namenjena onima koji dođu da uzmu max 10ak artikala koje mogu da provuku jednom rukom. Npr. u univeru ako si uzeo bilo šta teže od 10kg, ne može na samouslužnu, paket flaširane vode recimo.
 
Neka naprave korpe/kolica sa barkod skenerom i naplatom na klik karticom da samo išetam iz radnje, a ne da posle kupovine moram da budem još i kasir. Dakle to nije automatizacija, to je prebacivanje posla sa nekog drugog na nekog drugog, ništa se tu automatski nije desilo. I dalje moram da dodjem na kasu, da sam skeniram artikle, da pazim šta pritiskam i sam sebi naplatim.
Па развиј ти нови модел самоуслуге са тим колицима и бићеш милијардер.
 
Nije inovacija ako si imao 5 kasira i nisi imao redove, pa si uveo da imaš dva kasira i 4 samouslužne kase. Da si ostavio 5 kasira i stavio dodatne samouslužne kase onda bi bilo uvodjenje inovacija. I da, telefon uglavnom samo za pozive ;)


E, u tome je fora. Plati pa ćeš imati radnike. Ne mogu svi da se zaposle u struci, a s obzirom da je ta devojka zadovoljna znači da bi bio zadovoljan i neko drugi u velikom marketu ali oni žele još nekog takvog ali naravno za manju platu. Podržavali ste štrajk poštara ali ne i kasire jer jbg "artikle mogu i sam da otkucam ali me mrzi da idem do pošte".

Bilo bi zanimljivo da vidimo HR statistiku ljudi koji se prijave na oglas za takav posao i šta im se zapravo nudi kao obaveza i plata. Da li se stvarno niko ne prijavljuje ili jednostavno veliki lanci traže previše za premalo.

Ma nije zadovoljna, gde zadovoljna, završavala faks da bi lepila kutije ili šta već. Dobro ona je tu kao neki šef ili nešto, ali eto, zanimljivo je da joj plata ne bi bila veća da radi to što voli. Ponuda i potražnja jbg. Zadovoljan je ovaj koji je završio medicinu, iako su mu kapaciteti veći, jer čovek želi sa pola mozga da se šetka/vozika po gradu bez stresa.

Stvarno, bez zezanja, razumem apsolutno sve te stavove i strahove za posao i slično, ali ovde to bukvalno ne stoji. Čak mislim da bi svi ti lanci zapošljavali i više nego što im je potrebno, mislim čak da je to neka vrsta društvene odgovornosti, mali je to marginalni trošak na obim posla. A i svakako šire gledajući, manji trošak nego da imaš kriminalca. Nego je nama još uvek teško da se prebacimo na sistem da bukvalno svako zdrav ko želi da radi, dostupno mu je u svakom trenutku! Naravno ne može to biti neka spektakularna plata.

Zato uopšte ne gledam negativno na automatizaciju u ovoj oblasti, po meni će mnogo veći problem biti zadržati i stvoriti širi spektar poslova veće platežne moći.
 
Znači, ipak dlazimo do toga da je sve u cilju većeg profita, a ne "olakšavanja" potrošačima :) Nisi lepo shvatio, i ti sadašnji malobrojniji piloti ipak imaju neku kontrolu leta. Nemam Ja ništa protiv automatizacije ako je u onakvom obliku kao što sam spomenuo, ali ako se ta "automatizacija" zasniva na tome da moram da radim posao za koji je plaćen neko drugi onda to nije automatizacija. Neka naprave korpe/kolica sa barkod skenerom i naplatom na klik karticom da samo išetam iz radnje, a ne da posle kupovine moram da budem još i kasir. Dakle to nije automatizacija, to je prebacivanje posla sa nekog drugog na nekog drugog, ništa se tu automatski nije desilo. I dalje moram da dodjem na kasu, da sam skeniram artikle, da pazim šta pritiskam i sam sebi naplatim.

Tu se vraćamo na ono za poštare. Zašto ste ih podržavali? Dovoljni su samo vozači koji će odneti pakete do predvidjenog mesta pa ti sam onda idi pokupi paket, naplati sam sebi i budi zadovoljan. Kao što su danas paketomati samo će biti problem za gabaritnije pošiljke ali i tu sam možeš da se odvezeš do kurirskog centra 20km daleko i pokupiš, a platio si dostavu do praga.
Ovo sto ti sad pises, isto tako su ljudi reagovali i kad su se pojavile samoposluge. To je tad bilo nezamislivo da kupac sam udje medju rafove (magacin) i sam donosi robu do kase.

Cim udjes u samoposlugu postajes magacioner, sta ti tesko da budes i kasir.
 
Па развиј ти нови модел самоуслуге са тим колицима и бићеш милијардер.
Taj model već postoji i nije ništa novo ;)

fer odnos da ako hoćeš da ti to neko drugi odradi, sačekaš u redu. Neće se skoro ta usluga ukinuti.
Uostalom, za velike nabavke se i ne očekuje samouslužna, najviše je namenjena onima koji dođu da uzmu max 10ak artikala koje mogu da provuku jednom rukom. Npr. u univeru ako si uzeo bilo šta teže od 10kg, ne može na samouslužnu, paket flaširane vode recimo.
Jeste fer ali nije fer da namerno smanjuju radnike i prave redove da bi forsirali samouslužne kase. Nisam znao za to u univeru, mislim da u maksiju možeš apsolutno sve. Ko kupuje jedan dva artikla za njega i treba da bude samouslužna kasa da ne čeka, problem je samo odnos izmedju kasira i samouslužnih kasa jer već sada svuda ima više samouslužnih kasa, a nije da baš svi dodju po par artikla.
 
Ovo sto ti sad pises, isto tako su ljudi reagovali i kad su se pojavile samoposluge. To je tad bilo nezamislivo da kupac sam udje medju rafove (magacin) i sam donosi robu do kase.

Cim udjes u samoposlugu postajes magacioner, sta ti tesko da budes i kasir.
Ne verujem da je tako bilo za samoposluge, čak su ljudi pre odlazili u njih nego u šalter markete jer su imali veći izbor, ne vidim kako bi se kasir snašao da ti izdiktira par hiljada artikla, izdiktira cene pa da mu ti kažeš šta hoćeš i da ti on donese. To je potreba, a ne automatizacija, pogrešno si ukapirao, a i sam primer je banalizacija. Nisam magacioner jer ne primam niti pakujem robu, ne nosim ručno već imam kolica, biram robu i artikle koje želim (rafovi nisu magacin). A taj koncept je ostao zahvaljujući detektorima neskeniranih artikla na izlazu inače bi nestajala roba iz radnji samo tako ;) Misliš da preteruju sa onim zujalicama koje sada kače na skoro sve artikle? To im omogućava i rad samouslužnih kasa, šta mi teško da uzmem 5 artikla i otkucam 2 :)

U svakom slučaju rekao sam i pre, a reći ću i sada, ko želi da pored svog posla bude i neplaćeni kasir samo napred. Kada uvedu pravu automatizaciju kao što sam spomenuo onda neću imati ništa protiv. Do tada, sve što me primoravaju da radim ono za šta je zadužen neko drugi, a onemogućavaju mi normalnu kupovinu jer namerno prave redove (otpuste 5 kasira, ostave 2 max i uvedu 4 samouslužne kase) bar Ja neću biti za to. Nadam se samo da sami idete po pakete i da ne čekate dostavljača, "automatizujte" proces ;)
 
Poslednja izmena:
Čim si ušao u supermarket, već si magacioner. Šta ti onda teško da budeš i kasir. A kad si već kasir, šta ti teško da budeš i čistač.

U svakom Maxiju da se stavi po jedan džoger uz svaku korpu, pa kako potrošač ide kroz radnju i gleda proizvode , usput bi mogao drugom rukom da vuče džoger ili onaj usisivač i malo riba pod za sobom.

Naravno, marže i cene svega da ostanu iste, kao i plate i zaduženja radnika. Plate i zarade vrha se ne smeju menjati, bar ne na dole. 🙂 Dakle korporacija da dobije ekstra čistače, magacionere i kasire, i naravno ekstra zarade i pogodnosti. A radnici i potrošači da dobiju, po običaju, ekstra k...


Ovaj forum je hit.
 
Poslednja izmena:
Čim si ušao u supermarket, već si magacioner. Šta ti onda teško da budeš i kasir. A kad si već kasir, šta ti teško da budeš i čistač.

U svakom Maxiju da se stavi po jedan džoger uz svaku korpu, pa kako potrošač ide kroz radnju i gleda proizvode , usput bi mogao drugom rukom da vuče džoger ili onaj usisivač i malo riba pod za sobom.

Ovaj forum je hit
Brt si ti bio u maxiju skoro?

Kakvi crni dzogeri pa imas sad one velike samohodne robote-čistače,
znas sta rade bate? Čiste, brišu i poliraju u isto vreme!
Tetkice i čistačice raus!
 
E a sta kazete na one samousluzne autoperionice, jel ih koristite?
Tj jer ste pored svojih poslova jos i perači auta?
Ja idem kod komše šumija koji vec 25god pere auta, platim više al se ne drkam i ljudski sa njim opljujem po onim šalterušama!
 
Brt si ti bio u maxiju skoro?

Kakvi crni dzogeri pa imas sad one velike samohodne robote-čistače,
znas sta rade bate? Čiste, brišu i poliraju u isto vreme!
Tetkice i čistačice raus!
Mislim da nisi lepo ispratio. To imaju samo veliki i skroz ravni Maksiji (bez stepenica, rampi, nagiba).

U manjim ili kompaktnim Maksijima i dalje čiste ljudi. Tu dolazi u igru ovdašnja ideja da pored magacionera i kasira, kupci mogu da budu i čistači dok su unutra. 🙂
 
Mislim da nisi lepo ispratio. To imaju samo veliki i skroz ravni Maksiji (bez stepenica, rampi, nagiba).

U manjim ili kompaktnim Maksijima i dalje čiste ljudi. Tu dolazi u igru ovdašnja ideja da pored magacionera i kasira, kupci mogu da budu i čistači dok su unutra. 🙂
Ma kaki qraz ljudi, sve ce ih najurimo i ubacujemo samobalansirajuce robote čistače za koju godinu!

Izgledaju kao onaj četvoronožac od boston-dynamicsa a u isto vreme mogu i da ujedaju ove stokucaju suljpa umesto avokada!
 
Ako odes u samousluznu auto perionicu tih 10 minuta si obican autoperac, bez obzira da li si forumski mag hitmejker u slobodno vreme.
E a sta kazete na one samousluzne autoperionice, jel ih koristite?
Tj jer ste pored svojih poslova jos i perači auta?
Ja idem kod komše šumija koji vec 25god pere auta, platim više al se ne drkam i ljudski sa njim opljujem po onim šalterušama!
Tako je, i čak i to nije automatizacija već si perač automobila koji je oprao auto za 300din umesto 1000din. Da li si prošao jeftinije u prodavnici ako sam otkucaš? Aj da se dopunim. Po vašoj logici automatizacija je kada Ja angažujem i lpatim firmu da mi iskopa bunar ali bunar kopam Ja sam iako sam platio da mi iskopaju, a firma samo obezbedila nadzornika. Firma se automatizovala, našla je radnika koji če raditi badava i to je to. Naručilac bunara zadovoljan jer nije čekao majstora ili bager da sam iskopa, a i učestvovao je u "automatizaciji".

Samouslužna kasa nije nikakva automatizacija ni inovacija, to je obična kasa gde je umesto zaposlenog kasira potrošač kasir. To treba da bude dodatna mogućnost, a ne uslov da kupiš nešto jer nema slobodnih kasa. Olakšica za nekog sa 2-3 artikla. Ni razvijenije i bogatije zemlje ne idu u pravcu "automatizacije" samouslužnim kasama već u primeru koji sam naveo, a zamislite imaju dovoljno kasira.

Ali zanimljivo je videti šta znači automatizacija i inovacija za razne ljude. Trebamo im još platiti uslugu korišćenja samouslužnih kasa da zadovoljstvo bude potpuno :)
 
Šalteruše su zanimanje koje nadam se umire. Ako pod šalterušama mislimo na poziciju radnika koji je tu bez ikakvog osnova, nije obučena za posao koji radi i ništa ne možeš da završiš uz pomoć nje, ne nudi nikakvo olakšanje već samo komplikuje i uopšte nema svrhu dok se iživljava nad korisnicima jer joj je loš dan. Šalteruše su obično zaposlene u državnim ustanovama, većinom preko partije i čekaju penziju. To nisu kasiri i drugi vidovi šalterskih radnika koji imaju svrhu i pomažu krajnjim korisnicima iako i tu ima šalteruša ali u mnogo manjem broju.
 
Tako je, i čak i to nije automatizacija već si perač automobila koji je oprao auto za 300din umesto 1000din. Da li si prošao jeftinije u prodavnici ako sam otkucaš? Aj da se dopunim. Po vašoj logici automatizacija je kada Ja angažujem i lpatim firmu da mi iskopa bunar ali bunar kopam Ja sam iako sam platio da mi iskopaju, a firma samo obezbedila nadzornika. Firma se automatizovala, našla je radnika koji če raditi badava i to je to. Naručilac bunara zadovoljan jer nije čekao majstora ili bager da sam iskopa, a i učestvovao je u "automatizaciji".

Samouslužna kasa nije nikakva automatizacija ni inovacija, to je obična kasa gde je umesto zaposlenog kasira potrošač kasir. To treba da bude dodatna mogućnost, a ne uslov da kupiš nešto jer nema slobodnih kasa. Olakšica za nekog sa 2-3 artikla. Ni razvijenije i bogatije zemlje ne idu u pravcu "automatizacije" samouslužnim kasama već u primeru koji sam naveo, a zamislite imaju dovoljno kasira.

Ali zanimljivo je videti šta znači automatizacija i inovacija za razne ljude. Trebamo im još platiti uslugu korišćenja samouslužnih kasa da zadovoljstvo bude potpuno :)
Platis hotel 5* i onda sam sebi sipaš supu i nosiš 50 metara poslužavnik ... ne nisi konobar, to je šveski sto.
 
Ako neko mrzi taj koncept to sam ja ;) Ako plaćam konobara ima konobar da mi donese, a ne da samo služi piće. Kada sam pravio krštenje detetu ista fora "ali gospodine sa švedskim stolom imate veći izbor hrane", reko može, ali da tu hranu donese konobar ko šta hoće. I tako i bilo, stariji ljudi uglavnom im konobar donosio hranu sa Švedskog stola, mladji kako ko. Uglavnom konobari su morali svakom da donesi i hranu i piće ako se od njih to traži pa nek prodaju tu priču nekom drugom. Zašta onda plaćam konobare, mogu da poredjam piće po "Srpskom stolu" pa nek sipa ko šta hoće. A tebi preporučujem da promeniš hotel ;) Bogati ljudi imaju svakakve fetiše, da se nadju u koži "običnjaka", da osete kakav je taj svet. SAd kad razmislim i treba da se plaća korišćenje samouslužnih kasa. Em imaš iskustvo običnog zaposlenog čoveka, em preskačeš red.
 
Vrh