Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Oni su već pretrpani raznim predmetima koji ih na papiru uče svemu i svačemu, a u realnosti nam iz osnovnih škola izlaze deca nesposobna da se sklone sa vrata pri ulasku i izlasku iz autobusa, a iz srednjih škola nam izlaze adolescenti koji ne umeju ni uplatnicu da popune.

Ja sam svojevremeno mislio da je moja generacija bila natrpana i maltretirana gomilom gluposti od predmeta i gradiva (najviše srednja škola i faks) ali ovo što rade ovima danas je još gore. Školstvo koje uči decu svemu i svačemu, a u realnosti ih ne nauči apsolutno ničemu, ničemu konkretnim i korisnim.
Ja sam i mislio da je korisnije uvesti više časova predmeta na kojima će učiti o lepom ponašanju i životu u društvu,a smanjiti broj časova koji nisu potrebni,npr. dva časa tehničkog iako plan i program mogu biti obrađeni na jednom času i sl.
 
* da ne bude zabune, ja sam ovog klinca okačio jer mi je skroz simpa na toj slici ispao.. a tekst sam dodao onako čisto da nešto napišem 😄

A ulica je neophoda pogotovo za krivičare i pisce krimi romana... Kako drugačije naći inspiraciju...
 
To
Čuo sam nešto o tim uniformama... Jel moguće da omladinci više neće moći ovako na časove?
Pa to je zločin...
Pogledajte prilog 173615



Taj predmet se zove etika, ima ga u medicinskoj školi ili je barem bio... a trebalo bi da nas uče iz svih predmeta... Svako iz svog ugla...
To je najkorisnije kada svaki nastavnik ispriča nešto što možda i nema veze sa gradovima,a verovatno je korisnije.
 
Do kraja 80 tih smo imali i skolske uniforme i sistem gde su se postovali stariji i gledao se Branko Kockica i Opstanak i svi bili dobri i onda u roku od bukvalno 2 godine se sve raspadne?
Ovde niko ne zagovara Branka Kockicu i neki komunistički oblik kolektivizma. Treba davati primere iz različitih životnih situacija i tako ih učiti ponašanju...
 
Uostalom ta granica između onoga ko kriminalce goni i ko se kriminalom bavi... to je tako jbno tanko... Jer isti drajv pokreće na obe strane... Ali ulica na neki način, pomaže obema stranama... Ne moraš ti biti integralni deo ulice, al moraš je donekle osetiti, barem u periodu života... Nema uspešnog krivičara bez toga...

E taj Branko, već sam pričao o njemu šta je voditeljka Happy-ja jasno nagovestila o njemu i nikad urađena emsija, sve zataškano. Zašto je uopšte rekla išta, samo je ostalo da lebdi u vazduhu.

Dakle, za neupućene, između redova, ali vrlo nedvosmisleno je rekla da je pedofil i da ima svedoka, tj. gosta koji će o tome javno progovoriti. I ništa.
 
Taj predmet im više dođe kao neka priprema za istoriju,geografiju i biologiju,premalo programa tog predmeta je posvećeno lepom ponašanju.
Pa neka onda izbace neki drugi predmet koji su im uvalili u zadnjih 10ak godina.

Na primer, razdvajanje predmeta Tehničko u dva predmeta zvuči kul na papiru, a u realnosti je još jedan puvanjak u čabar. Jer oba ta predmeta mogu da stanu u Tehničko, kao što je nekada i bilo. Nećemo svi biti stolari, a nećemo biti ni informatičari, pa da je bitno da svaka od tih sfera ima svoj zaseban predmet. Pogotovu što od praktičnih veština na Tehničkom se ništa konkretno ni ne nauči. Drndaš onu testericu debljine ljudske vlasi i njome sakatiš neku ploču debljine papira. Beskorisno i glupo. A može prosto i da se uradi se rešenje kojim se Tehničko sluša u 5. i 6. razredu, a u 7. i 8. se sluša Informatika (kako i jeste de facto bilo u moje vreme). A ne ovo, svaki profesor u zemlji da ima po jedan svoj predmet. I naravno, svaki po svoju knjigu koju priznaje i očekuje od učenika i roditelja da ga plate i koriste. Za to bi im j... sve po spisku, za to mafijašenje i kriminal koji traju već 30 godina ovde.

Akademici, institucije i pedagozi ovde već godina odbijaju da prihvate činjenicu da je ljudski mozak ograničen glede informacija kojima može da raspolaže na svakodnevnom nivou, kao što je npr ograničena i radna memorija kod kompjutera. A i dugoročna memorija je isto tako ograničena, naravno. Ne može čovek, dete, da barata sa više od određenog broja predmeta istovremeno, a da to bude uspešno ili da ne izazove stresove i druge probleme. To važi i za osnovnu školu i za srednje i za fakultete. Ovo društvo, odnosno najviše njegovi ''akademici'' i ''institucije'' od vajkada pati od te patološke potrebe i vizije da od svakog deteta i studenta pokuša da napravi Leonarda da Vinčija. A u realnosti iz godine u godinu pravi sve veće debile nesposobne za život i zajednicu (tu ubrajam i sebe), čast određenom procentu izuzetaka i marljivih odgovornih đaka i njihovih roditelja.
Ja sam i mislio da je korisnije uvesti više časova predmeta na kojima će učiti o lepom ponašanju i životu u društvu,a smanjiti broj časova koji nisu potrebni,npr. dva časa tehničkog iako plan i program mogu biti obrađeni na jednom času i sl.
To mi je već razumnije.
U svakom slučaju, i gradivo i broj predmeta moraju da se smanje. Ili da se makar obuzda to manito beskrajno širenje i tovarenje.

Ovo inače kažem kao neko ko je uvek gladan znanja i zanima ga skoro pa sve što postoji (što je nekad i loša stvar) a umesto romana i beletristike sam čitao naučne knjige. Ali čak i ja kapiram da je ljudski mozak ograničen i da ne može da se očekuje od svakoga ko izađe iz obrazovne institucije da bude novi da Vinči ili Ajnštajn svog vremena. A iskustvo potvrđuje to, jer i istraživanja i podaci ukazuju da deca danas imaju programa i gradiva više nego ikad, a isto tako izlaze nesposobniji nego ikad, ILI, izlaze nešto sposobni ali u društvo i sistem u kome će da vise na birou i da podmićuju ljude samo da ih zaposle negde. Meni je to pogrešno na toliko mnogo načina, a činjenica da akademici na svaki problem i krizu reaguju dodavanjem još predmeta i gradiva mi govori koliko su oni odsečeni i operisani od realnosti i suštine problema.

Živimo u vreme kada će poslova biti sve manje, a tražiće se ljudi sa što većim stepenom specijalizacije u nekoj oblasti. Ja to ne smatram dobrim i lepim, ali to je svet kakav će biti 21. veka. U takvim okolnostima i dobu, nametati svakome po tuce i više predmeta godišnje, i očekivati da bude majstor svih zanata i svih umetnosti, je i nerealno i opasno i destruktivno.
 
Poslednja izmena:
Tako je.
Kazem ja, Bendera za premijera.

Oba predmeta nisu imala nikakvaj uticaj, nista nisu popravili.
Deca dzabe sede, a drzava dzabe daje pare.
Devca mrze oba ta predmeta.
Pa ne bih rekao da mrze, dodje im kao cas radjenja nicega i caskanja jer ne ulazi u prosek. Bar je tako bilo kad sam ja isao.
Inace smatram da je veronauka nepotrebna kao i religija uopste, ali gradjansko bi moralo da obuhvati mnogo sire stvari iz zivota i da se preimenuje u zdravstveno vaspitanje, i da se racuna u prosek. Tu bi se skretala paznja na sve sto se tice zdravog zivota, mentalnog zdravlja i u opste ponasanja. To niko danas ne potencira, a ljudi su sve bolesniji jer od malih nogu gutaju otpad preradjen u hranu, posle se pitaju zasto su bolesni.
 
Nisam za to da se preimenuje u zdravstveno, jer ne sme da izgubi segment građanskog prava, učenje o demokratiji i pravima i slobodama građana, nego samo treba da im se pojača...

Ali jesam za to da se zdravstvena edukacija doda ili uvrsti negde...

Naravno za veronauku sam poptuno van škola. Da joj se održi opelo kao oni Dačiću za briselski sporazum što su onomad javno uradili.. i da je izbacimo iz škola jednom za svagda uz taj poslednji duhovni čin...
 
Na kom predmetu bi onda učenici mogli da čuju po neku reč o ponašanju,moralu i životu uopšte? Ako roditelji ne mogu da vaspitaju dete,mora postojati neka alternativa.
Mени је српски језик у средњој школи ту највише имао ту улогу. Мада то више зависи од наставника него од самог предмета.
 
Meni logika i filozofija definitivno, tj razredna.

Ona je bila takva nonšalatna carica da nema dalje... ništa joj nije zavisilo od predavanja u školi, to je radila samo iz ljubavi..
 
Sve te teme i oblasti mogu da se obrade za jednu ili dve godine. Ovde u Srbiji je u startu pogrešna ta pretpostavka da kada se neki predmet uvede u nekom razredu, na primer 5. - da on mora da prati učenika do završetka škole. Ne mora. Isto važi iza srednju.

Jel smo imali Latinski sva 4 razreda? Pa ne. Jel smo imali Psihologiju sva 4 razreda? Ne. Ustav? Ne.
Pa zašto onda i Veronauka i Građansko moraju da se slušaju 12 faking godina? Zašto Tehnika i Tehnologija mora da traje 4 godine ,a sa njom i Informatika? Pa ne moraju.

Napravi se program tako da ti ''sporedni predmeti'' se slušaju po jednu-dve godine.
5. i 6. razred - Tehničko.
7. i 8. razred - Informatika.
5. i 6. razred - Domaćinstvo
7. i 8. razred - Nastavak prirode i društva

Isto važi i za srednje škole.
3. razred - civilna zaštita
4. razred - osnovi preduzetništva

Građansko i veronauka šut karta, i jedan i drugi, i to i iz osnovne i iz srednje škole.
Na fakultetima šut karta za beskorisnu Sociologiju, jer koliko god ta nauka bila dobra i korisna sama po sebi, na 99% fakulteta u Srbiji se predaje idiotski i beskorisno, tako da se ništa ne nauči a samo se bezveze opterećuju studenti. A ima je gotovo svaki fakultet u Srbiji, ispade Sociologija bitnija od Matematike jbt...

Eto na primer... to su neki obrisi planova i programa o kojima sam razmišljao u slobodno vreme kad god bih na netu otkrio da su klince natovarili sa još jednim predmetom i sa još 32235623 udžbenika, tempera, flauta, lenjira, panoa, durbina, osciloskopa, testera, metli, četki i ostalih gluposti za koje će dati masne pare a nikada ih neće upotrebiti...


Potpuno idiotski koncipirano školstvo koje kasni za svetom jedno 50 godina, a svoj uspeh meri prema mrtvim slovima i ocenama na papirima. Sve isto kao u 4. sezoni The Wire-a.
 
Ne možeš informatiku samo 2 razreda, kad je tendencija da ide od prvog, ako već i nije...

Edit*Jedino ako su uveli tu tehniku i tehnologiju kao zamenu, al toga nije bilo u moje vreme...

Nešto od ta dva mora da ih prati tokom celog školovanja i to je ok...
 
Meni je tehničko super, al da su nas učili prave stvari... ja bih kao profesor klince odveo u Ikeu, kupimo 20 komada koječega i onda sami montiramo na času 🙂
 
Ja ne znam onu buzzilicu* da upotrebim da zašrafim i odšrafim nameštaj... To je tragedija mog školovanja, da te najobičnije stvari ne umem, tj. nisam nikad imao u rukama...

*U nedostatku pravog naziva
 
Веронаука је уведена да би се запослили навршени богослови пре женидбе и добијања службе попа. Грађанско је уведено као алтернатива, и углавном наставници психологије, социологије или устава ту набијају фонд часова. Клинци углавном изблеје часове оба предмета.
Мислим да нам фали засебан предмет који би се бавио саобраћајним васпитањем, независно од техничког. Такође у средњој је потребан засебан предмет који би се бавио правом, одвојен од устава, који би обучио ђаке како да комуницирају са институцијама, о управном поступку, о правима, о обавезама и о многим законима који дотичу обичан свет а нису упознати са њима.
Ja ne znam onu buzzilicu* da upotrebim da zašrafim i odšrafim nameštaj... To je tragedija mog školovanja, da te najobičnije stvari ne umem, tj. nisam nikad imao u rukama...

*U nedostatku pravog naziva
А деца са села поправљају тракторе и кров штале ко од шале :LOL:
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
А деца са села поправљају тракторе и кров штале ко од шале :LOL:

Ne sumnjam ja to.. 😊 Još kad bi onaj mali kod Leskovca znao šta znači "srljanje" ..a baš smo pričali o ovome, kad pređe u Niš kao brucoš, ja mu rekao - polako sad, nemoj da srljaš... malo faks, malo zabava 😄 a on ne zna ni šta znači reč srljanje.. 🙂 vidi se da kaska za omladinom iz grada, ili je prosto sam nezreo
 
Па добро, то је можда мало и до дијалекта, они имају неке своје специфичније изразе, а код нас, северније од њих, срљање ипак потиче из пољопривреде, као и многи други улични жаргони, попут популарних блејања и мангупа. :D
 
Meni je tehničko super, al da su nas učili prave stvari... ja bih kao profesor klince odveo u Ikeu, kupimo 20 komada koječega i onda sami montiramo na času 🙂
Ja ne znam onu buzzilicu* da upotrebim da zašrafim i odšrafim nameštaj... To je tragedija mog školovanja, da te najobičnije stvari ne umem, tj. nisam nikad imao u rukama...

*U nedostatku pravog naziva
Pa isto. U studentskim danima sam shvatio kako gomila muškaraca oko mene ume da rukuje mašinskim alatima, a umeli su jer bi ih naučili - kod kuće. A mi koji smo se - iz raznih razloga i okolnosti - oslanjali samo na školu, smo znali samo za glinericu i to je otprilike sve što se tiče aparata među alatima. To nije normalno.

Ali da istaknem da ovo ne znači da nisam ništa naučio na Tehničkom. Naučio sam ono Tehničko crtanje, koje sam posle primenjivao i na faksu, a koristim ga i dan danas da sve lepo označim i ilustrujem po propisu. Ali mislim da je 70% predmeta bilo gubljenje vremena ili da kažem ovako - sve je to moglo da se obradi i ispredaje za mnogo kraće vreme.

Otud i moji stavovi i pisanja da informatika može da bude i 6-7 godina (2 osnovne + 4 srednje + 1 na faksu). Jer ja polazim od premise i modela da se to radi efikasno i adekvatno. A naravno da ako bi se radilo kao i do sada u srpskom državnom školstvu, da bi đacima trebalo 20 godina da nauče osnove informatike, psihologije, sociologije...
 
Па добро, то је можда мало и до дијалекта, они имају неке своје специфичније изразе, а код нас, северније од њих, срљање ипак потиче из пољопривреде, као и многи други улични жаргони, попут популарних блејања и мангупа. :D

Možda je i do toga, ne bih znao. 🙂
 
Па искрено сумњам да би и један наставник ОТО смео да да шрафилицу ђацима у руке, а камоли бушилице, брусилице, електричне тестере и остале опасне алате.
 
Pa dobro ima i tu istine. Ali se onda postavlja pitanje smisla postojanja takvog predmeta. I to pogotovu 4 godine, kao što je sad (kad su odvojeni od Informatike).
 
Па оно, упознавање са основама техничких наука, нешто мало саобраћајног васпитања, можда да би мало заинтересовало неке ђаке за техничке науке попут машинства, грађевине, саобраћаја, електротехнике. Можда да се издвоји саобраћај као засебан предмет, а ОТО да се скрати на две године.
 
Vrh