Šta je novo?

Smederevski put- rekonstrukcija, proširenje

Nema Vojislava Ilića više žutu traku, bar deo iza ATŠ-a.

Inače, po tim urban sprawl naseljima, nikad niko neće ostaviti automobil zarad autobusa, samo ako ima da plati. Da se ne zanosimo.
Na žalost, dok u Altini, Dobanovcima, pa i Rušnju imamo zdraviji "Urban Sprawl" ovde je to mnogo gore! Čak je i javni prevoz mnogo gori u smislu presedačkih tačaka gradskog i prigradskog. Ono što mnogi nisu zapazili vezano za Urban Sprawl, to je da su ne samo Ž.St.Batajnica ima karakter Park&Ride već i krajnja stanica u Sremčici, stajališta na Ibarskoj vezana za bočne puteve, Vidikovac i još neke lokacije imaju mnogo nekontrolisano i neuređeno parkiranih automobila u krug. Možemo to proširenje sa i bez žute trake da analiziramo kao uporedne varijante sa društvenog aspekta, ali sa ekonomskog, od početka Kaluđerice do Leštana imamo preko 2000 putnika na sat u opterećenijem smeru u špicu, što opravdava žutu traku ili tramvajsku bašticu, čak i sa sadašnjim ne tako visokim nivoom usluge. Jedan od efekata bi bio i Vojvode Stepe efekat iskorenjivanja 4 migavca sistema.
 
Оправдава, то је јасно, али да ће са таквим урбанизмом да смањи хаос, богме неће.
 
Neće haos da smanje ni te 2+2 trake, same po sebi, čak i ako je sve do Ustaničke. To je novi Zrenjaninski put tada. Jedan od smerova rešavanja bi mogao biti i paralelni brzi put Mirijevo-Vinča od veze sa SMT, a da Smederevac bude 1+1 za kola, 1+1 za javni prevoz, ali opet će trebati od Ustaničke do SMT 1+1 za javni prevoz i 2+2 za kola kao minimum.

Holandija u gradskim zonama forsira to 1+1 za kola i 1+1 za autobus, ali se negde uz ivicu naselja ili uz pravac železnička pruge nalazi ili bulevar sa 70km/h, ili autoput, ili regionalni put 80km/h za kola. Ako je neka ulica linearni centar poput Smederevskog puta, tu je velika potreba za počinjanjem i završavanjem putovanja u toj zoni, kao i aktivnosti na samoj lokaciji. Naravno da izdvojen javni prevoz nije dovoljan sam po sebi kao unapređenje. Ako se i odlaže proširenje od Kaluđerice do centra, onda treba da se ponudi bar neko unapređenje, recimo zglobni 302 produžen do TC Galerija ili makar do Šumica.
 
Da se ne zaboravi, potrebno je proširiti za još jednu traku deonicu od semafora na ulazu u Kaluđericu ka 3 tiganja...
na orto snimku označeno crvenom bojom, to je valjda deonica opštine Zvezdara, dok se ne otvori Lidl da se to reši a u pravcu ka gradu na semaforu gde "pilaju drva" dodati treću traku za skretanje ka Kaluđerici iz pravca Grocke, i to skretanje ume da pravi gužvu.

Što se tiče linije ka TC galerija ili Prokopu odavno je opravdana potreba za istom, predlagalo se više puta tako nešto ali nema odziva ljudi koji kroje košuljicu u gradskom prevozu, idealno bi bilo da od 3 tiganja krene ta linija- SD put-Partizanska-Milošev Kladenac-Lasta i dalje autoput, tako se ne bi dodirivala sa 31-17 . potez 300 inače jedini nema vezu sa linijom 70 a to se može vrlo lako rešiti, potrebno je izgraditi uvučena stajališta oko podvožnjaka-nadvožnjaka VML, slično stajalištu Beogradska Arena (Antifašističke borbe) i eto linije ka NBG i Autokomandi ...
sd put 3 tiganja orto .jpg
1697729728438.jpg
 
Веза са 70ицом се може остварити врло лагано, прављењем везе од Лештана (Раван) до Траншпеда. Такође зашто не 309 до БНВ. Ако може Миријево зашто не Калуђерица. Од Цветка дуж Господара Вучића и Јужног булевара. Није неизводљиво
 
У 2+2 конфигурацији, највећи проблем је паркирање у десној траци, које је постало утврђено правило, и то чак најчешће код аутобуских стајлишта, раскрсница и семафора. Тако се стварају чак и већи чепови него на 1+1.
Та појава и мене брине. Међутим, олакшавајућа околност је што на овој деоници нема ниједног локала брзе хране или кафића који су и највећи генератори таквог паркирања. А од све услужне делатности поседују паркинг у оквиру свог плаца. Сем једног стоваришта које је заузело цео појас тротоара са палетама.

Највећу пажњу потребно је посветити тротоарима, и сливницима, који би морали да приме преливе из оближњих септичких јама, да не би све то ишло на тротоар и коловоз.
То су из Путева БГ и навели као највећи изазов. Канализација да се ради не може јер се за мрежу не може добити дозвола ако на крају мреже нема постројења за пречишћавање - а нема га. Једино може да се изгради атмосферска канализација па да се домаћинства прикаче на дивљака.

О зеленилу и бици стазама, на жалост, у неком другом филму.

То је за даљу будућност. Свакако се приликом издавања грађевинских дозвола на овој деоници аутоматски врши препарцелација и издвајање делава приватних парцела за будућу регулацију од 40 метара.
 
Данас, када су насеља нарасла на пројектованих 80 000 а инфра остала иста, ако пратимо хронологију каснићемо са развојем заувек на целом потезу. Ова деоница која се сад ради једина не касни. Ако пратимо хронологију, и она ће да касни барем 30 година, нарочито што део од Цветка до Устаничке ако данас крене екпропријација неће се завршити барем деценију.
А не може ми нико рећи да је проширење бескорисно за одгушење локалних чепова и локалног саобраћаја. Па ево узмите за пример правац Војислава Илића који је проширен на 4 траке а притом се наставља на Жичку и онда до Славије има 1+1. Да се ту ствара чеп - да ствара се, али нико не може ни да замисли какав би саобраћај био на том делу Звездаре да је и Војислава Илића остала на 1+1 због "праћења хронологије радова". 4 траке у Војислава Илића итекако позитивно утичку на локални саобраћај и попречне везе.

Уз дужно поштовање, ово није тачно, гужве и саобраћани чепови, односно саобраћајно оптерећење које захтева 4 траке постоје до скретања за Ритопек. Гужва, истог интензитета као "код Коцке" постоји у шпицевима и од Слап пумпе до Винче. Даље, свако лево скретање проузрокује озбиљан застој. Спора возила стварају озбиљне проблеме, а нарочито на правцу ка граду и имајући у виду фул пуну линију на целој деоници. Све то решава профил са 4 траке.

Такође, деоница кроз само насеље Гроцка одавно вапи за 4 траке, али опет - не зато што су 4 траке потребне на правцу Београд - Смедерево него зато што су потребне за повећани локални саобраћај и попречне везе.

Ако гледамо само из угла ”боље ишта него ништа” - да, тотално се слажем да је и ово проширење боље него постојеће, поготово тај део од Радмиловца до раскрснице за кружни пут ка Лештанима у Винчи.
Међутим за све остало се не слажемо. Евидентно је да ниси прошао туда када су колоне возила од пијаце у ММЛ до семафора у Калуђерици. Скретање за Миријево је један од главних проблема на тој деоници поред ћошка где је пумпа. Поредити анархију која је на тих 2км са гужвом у Винчи је беспредметно и на граници вређања здравог разума.
Гроцка је већ 10км далеко удаљена да би уопште био предмет ове дискусије.
 
Чујем да радови теку јако споро. Ради један мањи багер и пар камиона, а саобраћај у колапсу. Има ли информација из прве руке?
 
Чујем да радови теку јако споро. Ради један мањи багер и пар камиона, а саобраћај у колапсу. Има ли информација из прве руке?
Danas oko 16h nije bilo ni tog jednog bagera.
 
A ti znaš kako su podveli radove da li u održavanje sanaciju ili već sta
Druže nema tu diskusije kako su "oni" podveli radove. Zna se prema Zakonu i planiranju i izgradnji koji radovi se kako kvalifikuji. Radovi pri kojima se menja regulacija infrastrukturnih linijskih objekata sigurno ne potpadaju tekućem održavanju ili sanaciji.
S tim u vezi da ne živimo u raspadnutom sistemu, građevinska inspekcija bi morala odmah da zatvori radove i pokrene postupak protiv investitora.
 
Ulicu od kružnog toka kod bogoslovije do visnjicke nije bilo table
Za visnjicku je postojala tabla
Za dio radova u BzĐ ima tabla za dio nema
Za krzne tokove nzm jel bilo table
Za proširenje na bežaniji mislim da nije bilo table toliko o doslednost grad uprave
A da ima jedna sitnica ti nznas kako se put kod njih vodio u papirima
Znam da na nbg ulice su bile izvede kao polovina tipa 2 trake od 4 i da su samo u nekom trenutku dodali 2 trake a prvobitni projekat i dozvola se odnosila na 4 trake
Da ti možeš da zovnes inspekciju
Mozes da tražiš uvid u dokumentaciju informacije od javnog značaja itd
 
Ulicu od kružnog toka kod bogoslovije do visnjicke nije bilo table
Za visnjicku je postojala tabla
Za dio radova u BzĐ ima tabla za dio nema
Za krzne tokove nzm jel bilo table
Za proširenje na bežaniji mislim da nije bilo table toliko o doslednost grad uprave
A da ima jedna sitnica ti nznas kako se put kod njih vodio u papirima
Znam da na nbg ulice su bile izvede kao polovina tipa 2 trake od 4 i da su samo u nekom trenutku dodali 2 trake a prvobitni projekat i dozvola se odnosila na 4 trake
Da ti možeš da zovnes inspekciju
Mozes da tražiš uvid u dokumentaciju informacije od javnog značaja itd
Sve je meni to jasno, ali ovde postoji problematika pristupnih saobracajnica parcelama uz smederevski put, kao i raskrsnicama sa drugim ulicama.
Uraditi na divlje bez projekta je suludo na takvoj ulici.
Veliki minus opštinskih i gradskih vlasti.
 

evo obratio se čovek...
Ако може неко да појасни, каже први део радова прве фазе, који ће бити готови до фебруара? Јел могуће да ће бити готови радови до Лештана?
 
A jel su oni to vec poceli sa prosirenjem..? Nisam od letos prolazio al sad cu bas da tempiram jedan dan...
 
Sve je meni to jasno, ali ovde postoji problematika pristupnih saobracajnica parcelama uz smederevski put, kao i raskrsnicama sa drugim ulicama.
Uraditi na divlje bez projekta je suludo na takvoj ulici.
Veliki minus opštinskih i gradskih vlasti.
Si ti izlazi iz dvorišta su napravljeni bez papira tzv pristup javnom putu
Pojas od kapije do javnog puta je državno zemljište putni poja koji su svi uzurpirali
Takodje svi ti koji se bune su nelegalno zatrpavali kanal uz put kao i ulazili u javni dio sa ogradama kapijama itd
 
Si ti izlazi iz dvorišta su napravljeni bez papira tzv pristup javnom putu
Pojas od kapije do javnog puta je državno zemljište putni poja koji su svi uzurpirali
Takodje svi ti koji se bune su nelegalno zatrpavali kanal uz put kao i ulazili u javni dio sa ogradama kapijama itd
Како да не, па није пут пута ради него ваљда ради људи? Моја кућа на Булевару стоји 97 година а било је и старијих, ваљда су људи имали и тада приступ путу. Све је у реду да је путни појас државни и да канали нису смели да се затрпавају али приступ путу мора да се обезбеди било директно било индиректно, тако ће бити и приликом реконструкције Смедервца.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nac
Vrh