Данас, када су насеља нарасла на пројектованих 80 000 а инфра остала иста, ако пратимо хронологију каснићемо са развојем заувек на целом потезу. Ова деоница која се сад ради једина не касни. Ако пратимо хронологију, и она ће да касни барем 30 година, нарочито што део од Цветка до Устаничке ако данас крене екпропријација неће се завршити барем деценију.
А не може ми нико рећи да је проширење бескорисно за одгушење локалних чепова и локалног саобраћаја. Па ево узмите за пример правац Војислава Илића који је проширен на 4 траке а притом се наставља на Жичку и онда до Славије има 1+1. Да се ту ствара чеп - да ствара се, али нико не може ни да замисли какав би саобраћај био на том делу Звездаре да је и Војислава Илића остала на 1+1 због "праћења хронологије радова". 4 траке у Војислава Илића итекако позитивно утичку на локални саобраћај и попречне везе.
Уз дужно поштовање, ово није тачно, гужве и саобраћани чепови, односно саобраћајно оптерећење које захтева 4 траке постоје до скретања за Ритопек. Гужва, истог интензитета као "код Коцке" постоји у шпицевима и од Слап пумпе до Винче. Даље, свако лево скретање проузрокује озбиљан застој. Спора возила стварају озбиљне проблеме, а нарочито на правцу ка граду и имајући у виду фул пуну линију на целој деоници. Све то решава профил са 4 траке.
Такође, деоница кроз само насеље Гроцка одавно вапи за 4 траке, али опет - не зато што су 4 траке потребне на правцу Београд - Смедерево него зато што су потребне за повећани локални саобраћај и попречне везе.