Šta je novo?

Smederevski put- rekonstrukcija, proširenje

То да је проширење бескорисно ћете да извинете.

Хајде да ствари ставио у временски контекст. Део од Цветка до Устаничке је треба да се прошири осмадесетих, када је рађена деоница од Батутове до Цветка. Мој деда је тада радио у градској управи и рекао је да даље нису ишли јер град није имао пара за екпропријацију.
Деоница од Устаничке до пумпе у ММЛ је требала да се прошири раних деведесетих. А део од пумпе до Калуђерице двехиљадитих. А овај део од Калуђерице до Винче се проширује кад и треба.

То је све у складу и са плановима града Београда за општину Гроцка из седамдесетих где је предвиђено 4 траке до Винче и 80 000 људи на тој траси да живи до 2000 године.
Све је то у реду, и у праву сте за хронологију али зар није логично да се онда крене неким редом, а не из средине или са краја? Саобраћај функционише по закону спојених судова, чепови од Цветка до Три тигања ће остати, а четири траке на овом потезу заиста нису приоритетне. Саобраћај се одвија без застоја и у шпицевима. Ипак је одлука донета због чисте локацијске ситуације а и скорашњих избора. Морало се нешто дати овим запуштеном крају, па дај шта даш...
 
То да је проширење бескорисно ћете да извинете.

Хајде да ствари ставио у временски контекст. Део од Цветка до Устаничке је треба да се прошири осмадесетих, када је рађена деоница од Батутове до Цветка. Мој деда је тада радио у градској управи и рекао је да даље нису ишли јер град није имао пара за екпропријацију.
Деоница од Устаничке до пумпе у ММЛ је требала да се прошири раних деведесетих. А део од пумпе до Калуђерице двехиљадитих. А овај део од Калуђерице до Винче се проширује кад и треба.

То је све у складу и са плановима града Београда за општину Гроцка из седамдесетих где је предвиђено 4 траке до Винче и 80 000 људи на тој траси да живи до 2000 године.

Уз дужно поштовање сам си дао редослед којим је то планирано да се ради. Тако је планирано да се ради са разлогом. Шири се тренутно део који никада није имао проблем гужве. Проблеми крећу од семафора у Калуђерици и завршавају се са Цветковом пијацом (или обратно, како год желиш).

допуна: нисам прочитао шта је колега изнад мене написао пре објаве, мање више смо написали исто.
Оно што бих додао је да та раскрсница код пумпе у ММЛ једна од већих проблема због Синђелићеве улице и 20. октобра (ваљда се тако зове улица што се спушта ка Ласти). То су барем могли да пробају да реше ако ништа друго. Да додају аутобуска стајалишта која би била увучена и у делу после од пумпе до Устаничке... али не.
 
Уз дужно поштовање сам си дао редослед којим је то планирано да се ради. Тако је планирано да се ради са разлогом. Шири се тренутно део који никада није имао проблем гужве. Проблеми крећу од семафора у Калуђерици и завршавају се са Цветковом пијацом (или обратно, како год желиш).

допуна: нисам прочитао шта је колега изнад мене написао пре објаве, мање више смо написали исто.
Оно што бих додао је да та раскрсница код пумпе у ММЛ једна од већих проблема због Синђелићеве улице и 20. октобра (ваљда се тако зове улица што се спушта ка Ласти). То су барем могли да пробају да реше ако ништа друго. Да додају аутобуска стајалишта која би била увучена и у делу после од пумпе до Устаничке... али не.
Да у праву сте, та раскрсница са Партизанском, је критична, а критична су и скретања у Бајдину улицу и скретање за Миријево. Е сада, када човек не може да купи Мерцедеса узме Пунта да има да се превезе. Да је неке власти у последњих 30 година која је имала мало мозга, она би направила нека брза решења у виду треће траке на скретањима у Бајдину и за Миријево и семафор или кружни ток на раскрсници Булевара и Партизанске и омогућила да се саобраћај значајно убрза док се све не прошири. Али не, не занима их ништа да реше. Све ове предлоге сам доставио и жутима и овим садашњим неспособњаковићима али ништа, све стоји у чека неко боље време или боље људе!
 
Деоница од Устаничке до пумпе у ММЛ је требала да се прошири раних деведесетих. А део од пумпе до Калуђерице двехиљадитих. А овај део од Калуђерице до Винче се проширује кад и треба.

I opet neće služiti ničemu sve dok se ne odradi ono što si nabrojao da je trebalo od 80 - tih. A to može da bude sutra, 80 - tih godina ovog veka, a možda i kasnije.
 
IMG-ad287a43628997e3e29e0ba31432e6cf-V.jpg
 
Da li postoji u planu metalna ili betonska barijera između traka kada bude gotovo proširenje. Rekao bih da je sa 2+2 profilom bez čvrste barijere između smerova bezbednost vrlo upitna
 
Мислим да је речено да неће бити разделног острва.
 
На рендерима имамо дуплу линију, мада истина жуту пошто су очигледно користили амерички софтвер за прављење истих.
 
Bice mozda neki bedni trotoarcic sirine 30-ak cm, te naravno nista od drvoreda te pogotovo biciklisticke staze...
 
Uopšte nije tema da li će da ima nešto ili ne, tema je što se radi bez tehničke dokumentacije i tendera.
 
Ово је требало да остане 1+1 са нишама за станице, разделним зеленим острвом у ширини двоколосечне трамвајске пруге, са крштеним тротоарима, бициклистичком стазом и дрворедом. Идеално би било то све али са 2+2, но то у овом веку за нас није достижно.
 
Уз дужно поштовање сам си дао редослед којим је то планирано да се ради. Тако је планирано да се ради са разлогом.
Данас, када су насеља нарасла на пројектованих 80 000 а инфра остала иста, ако пратимо хронологију каснићемо са развојем заувек на целом потезу. Ова деоница која се сад ради једина не касни. Ако пратимо хронологију, и она ће да касни барем 30 година, нарочито што део од Цветка до Устаничке ако данас крене екпропријација неће се завршити барем деценију.
А не може ми нико рећи да је проширење бескорисно за одгушење локалних чепова и локалног саобраћаја. Па ево узмите за пример правац Војислава Илића који је проширен на 4 траке а притом се наставља на Жичку и онда до Славије има 1+1. Да се ту ствара чеп - да ствара се, али нико не може ни да замисли какав би саобраћај био на том делу Звездаре да је и Војислава Илића остала на 1+1 због "праћења хронологије радова". 4 траке у Војислава Илића итекако позитивно утичку на локални саобраћај и попречне везе.
Шири се тренутно део који никада није имао проблем гужве. Проблеми крећу од семафора у Калуђерици и завршавају се са Цветковом пијацом (или обратно, како год желиш).
Уз дужно поштовање, ово није тачно, гужве и саобраћани чепови, односно саобраћајно оптерећење које захтева 4 траке постоје до скретања за Ритопек. Гужва, истог интензитета као "код Коцке" постоји у шпицевима и од Слап пумпе до Винче. Даље, свако лево скретање проузрокује озбиљан застој. Спора возила стварају озбиљне проблеме, а нарочито на правцу ка граду и имајући у виду фул пуну линију на целој деоници. Све то решава профил са 4 траке.

Такође, деоница кроз само насеље Гроцка одавно вапи за 4 траке, али опет - не зато што су 4 траке потребне на правцу Београд - Смедерево него зато што су потребне за повећани локални саобраћај и попречне везе.
 
Poslednja izmena:
Ово је требало да остане 1+1 са нишама за станице, разделним зеленим острвом у ширини двоколосечне трамвајске пруге, са крштеним тротоарима, бициклистичком стазом и дрворедом. Идеално би било то све али са 2+2, но то у овом веку за нас није достижно.
Vezano za razdelno ostrvo i autobuske niše, bolje je da se napravi celovita žuta traka bez niša. Paralelno, da se uradi još po nešto da taj autobus bude normalniji, recimo, zglobna vozila na nekim linijama, bolja čistoća. Ako jednog dana dođe tramvaj, dođe, ako ne dođe, ne dođe. Kada autobus bude obilazio kolonu automobila, dobiće bar neki strateški kvalitet, i poruku, bar u satima velikog opterećenja, ostavite kola kod kuće.

Kao i u pomenutoj Vojislava Ilića, bilo bi mnogo gore da nema žutu traku i razdelno ostrvo koje ograničava leva i polukružna skretanja.
 
Nema Vojislava Ilića više žutu traku, bar deo iza ATŠ-a.

Inače, po tim urban sprawl naseljima, nikad niko neće ostaviti automobil zarad autobusa, samo ako ima da plati. Da se ne zanosimo.
 
Uopšte nije tema da li će da ima nešto ili ne, tema je što se radi bez tehničke dokumentacije i tendera.
Могуће да су провукли кроз неко редовно одржавање да би избегли процедуре око јавних набавки итд. Још ако ради Београд Пут, вероватно је тако нека прича..
Додатно: пошто верујем да немају планове подземних инсталација (нити верујем да постоје), биће чупања водоводних цеви од кућних прикључака само тако.
 
У 2+2 конфигурацији, највећи проблем је паркирање у десној траци, које је постало утврђено правило, и то чак најчешће код аутобуских стајлишта, раскрсница и семафора. Тако се стварају чак и већи чепови него на 1+1. Највећу пажњу потребно је посветити тротоарима, и сливницима, који би морали да приме преливе из оближњих септичких јама, да не би све то ишло на тротоар и коловоз.

О зеленилу и бици стазама, на жалост, у неком другом филму.
 
Nadam se da će ovo 2+2 podrazumevati i dodatnu treću traku za skretanja na svim ozbiljnijim raskrsnicama i svakako dodatne niše za autobuse. Bez ova dva, džaba sve.
 
Imamo proširenje Bulevara patrijarha Pavla u središnjem delu, pa se eto sada putuje duže, na pojedinim mestima je zbog te čuvene eksproprijacije neadekvatno odrađen put (nebezbedan), tramvaj godinama unazad ne saobraća...

Kada ovako kao laik pogledan, jedino što vidim je da drugi laik, a i ovi pre njega unazad deceniju - dve, maltene ništa što zahteva eksproprijaciju, nisu pipnuli nego proširuju ono što je i onako već dovoljno široko i gde može proširenje bez eksproprijacije. prosto ne mogu da zamislim kakav će da bude prevoz kada se prošire bulevari na NBG, pa se veći broj vozila koji brže stignu do starog dela, zaglave u onim neproširenim ulicama i onda izazovu posledično kolone vozila kao što je i sada.​
 
Неће бити тог ефекта на НБ, ипак је пренатегнуто. То све, иначе, решава политика паркирања, а не ширина улица: ако не можеш да паркираш на цео дан или је то прескупо, не идеш колима. С тим у вези, у делу централне пословне зоне, дуж Миланковићеве улице, управо се смањио број аутомобила.
 
S tim u vezi, šta kada se ceo NBG izzoninira, a i dalje ti bude isplatljivije da ideš kolima? Isto pitanje i za druge delove grada? Ja stičem utisak da što se više delova grada zonira, da je sve više i više vozila.​
 
Код мене на паркингу их је двапут мање.

Не можеш ићи колима ако имаш осмочасовно радно време, а паркирање ограничено на 3+1 сат.
 
Interesantna ideja o žutim trakama, to bi u suštini bio Metrobus. Ali realno je to za ovaj deo "overkill", na ovoj deonici koja se radi nema problema u saobraćaju, barem ne sa autobusima. Problem su više loše niše za stajališta, kratke taman da stane jedan autobus, a često su dva autobusa jedan iza drugog.

U svakom slučaju, kako god da ispadne, moraće da se vrši stroga i česta saobraćajna kontrola, em zbog levih uključenja, em zbog debila koju parkiraju na sred trake, posebno ispred/iza semafora.
 
Могуће да су провукли кроз неко редовно одржавање да би избегли процедуре око јавних набавки итд. Још ако ради Београд Пут, вероватно је тако нека прича..
Додатно: пошто верујем да немају планове подземних инсталација (нити верујем да постоје), биће чупања водоводних цеви од кућних прикључака само тако.
Pa da, ali menjanje regulacije definitivno nije redovno održavanje, ni po obimu radova ni po kompleksnosti. Zbog toga se bojim da ce biti katastrofa funkcionalnost i bezbednost. Mora prvo da se uradi projekat tako što neki pametniji ljudi sede u nekoj kancelariji i u glavi i na papiru reše sve što je problematično.
 
Šta možemo očekivati od privatnih investitora kada ovi javni debelo krše Zakon o planiranju i izgradnji...
 
Vrh