Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505117#p505117:2irf114a je napisao(la):
direktor » 02 Jan 2018 09:31 pm[/url]":2irf114a]Kad je taj vido bio na forumu zuma jos lutao trazeci bb
Sta je sporno srusili zgradu koja je strcala i sad ce sve zgrade biti u liniji
Uklapanje zavisi od pismenosti arhitekte i zelje da to bude sto bolje
Sad si me zbunio. Pričamo li mi i dalje o istoj stvari? O novoj zgradi na mestu Saveznog supa i njenom odnosu sa okolinom?

Video je na kanalu autora objavljen, pa valjda i napravljen, 2015. a ja sam ovde od 2009.

Srušli su SUP koji je "štrčao", da bi napravili nešto što štrči još više ... ali je to po tebi sada u redu zato je "u liniji" ... ?? Da li sam dobro razumeo?

Ako je arhitekta "pismen" i ima najbolje želje sve je u redu i sve je dozvoljeno, ne moramo da se zamajavamo principima i "detaljima" iz videa? Da li je to smisao tvoje poruke?
 
Mislio sam na tvoju fotku iz predhodnog posta
Video ti je onda ocigledno promakao
To sto si ti uvrnuo neku kradju gdje je nema to je samo tvoj problem
 
Onda se nismo razumeli. Uopšte nisam mislio na srušenu staru stambenu zgradu u Durmitorskoj. Onda bi postavio njenu sliku. Bila je priča o uklapanju novog u staro, pa sam postavio sliku koja prikazuje modernu zgradu na samom ćošku Durmitorske i Kneza Miloša kao ilustraciju dobrog uklapanja u tom istom bloku, tj da uklapanje modernog uopšte nije teško kad neko želi upravo to, a ne ISKLJUČIVO da izvuče što više kvadrata korisnog prostora po metru zauzetog zemljišta, bez obzira na urbanistički efekat na okolinu. Upravo je to krađa. Da je maksimiziranje površine bio imperativ i jedini važan kriterijum, uz svesrdnu pomoć grada, se vidi i po detaljima kao što je stavljanje nastavka Drinske i dela javnog parka u funkciju privatnog objekta, kao i rušenje zgrade u Durmitorskoj, za koju je iz nekog čudnog razloga tek sada postao problem što je izvan linije.

file.php


Da nije baš nužno tako raditi se vidi i u onom starom Đilasovom intervjuu koje ovde bio postavljan.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h5kx0uRtb5c[/youtube]
 
Zuma ta zgrada je bila za rusenje prije ili kasnije bi se to desilo ulicni front se povlaci ulica se povecava dobija trotoar drvored itd .
Park ce biti sredjen ulica koja je imala zabranjen pristup ponovo ce dobiti funkciju
A to sto je djilas htjeo pijacu i trgovinu sa investitorima
Zato se nista nije ni gradilo uz manjak transpsparentnosti i jednih i drugih i kocenju pojedinih investitora
 
Da nije baš nužno tako raditi se vidi i u onom starom Đilasovom intervjuu koje ovde bio postavljan.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h5kx0uRtb5c[/youtube]
[/quote]


Ovde vidimo da je Đilas tipični imbecil školovan u socijalističkom samoupravljanju , koji nema pojma na koji način se finansiraju i razvijaju gradovi.
Ekonomija je tajna koju nije shvatio.
Tip koji ne zna kako da zaradi , ni kako da omogući drugima da zarade i da obzbedi promet i priliv novca. Osim za sebe.
Sa takvim bi grad postajao sve oronulija palanka , plus bi dugovi rasli aritmetičkom progresijom .
Da se potsetimo njegovog plana za ekonomski preporod Srbije kroz " razvoj državne industrije" .
Industrije čega, slepče? Koje robe? Ko će to da organizuje? Za koje tržište? Ideja da se višak vrednosti ostvaruje kroz višak tržišta a ne kroz višak proizvoda je prekompleksna ideja za shvatiti !
Kaže, ponudiće nekoj velikoj banci Borske rudnike i flotaciju kao hipoteku za živi novac.
Šta posle sa tim novcem, ako ga i dobije ? Da završi kao i narodne pare skrkane u PKB ? Ili da napravi fabriku gumenih penisa, jedno milijardu komada godišnje. Sad, što nikome ne treba, kakve ima veze?
Pa što nisi spasao IKARBUS ili one , istina loše, industrije kojima si mogao da nađeš tržište za proizvod? Pa da , eto imaš neku mašinsku industriju koja ne vuče previše gubitaka...
Napravio si most, ostani po tome poznat, drugi će da ga plate, sedi gde si i krckaj te pare što si na foru zaradio.
 
Bez brige, siguran sam da će sledeća ekipa posle njega biti bolja i pošte... oh,wait...
 
Овим пројектов Београд је ће коначно да одскочи са архитектонско урбанистичког дна Европе на које су га довели картели сујетних урбанистичких планера заглављених у доба које је одавно прошло.
 
Ovim projektom Beograd je izgubio dragulj arhitekture, a dobiće proble.
 
Što bi bilo lepo da svi privatni investitori grade po mom ukusu hm? :D Đilas mi je totalno antipatičan ali ga daleko više gotivim od Malog. Taj most koji otplaćujemo ima svrhu, doduše i fontana ima svrhu? :D
 
Ovaj projekat treba posmatrati iz više različitih dimenzija:

- Lokacija i gabarit. Meni apsolutno ne smeta ovoliki objekat na ovom mestu, jer ne kvari nikakve značajne vizure. Saobraćaj koji će generisati uliće se u postojeće ulice koje su inače izuzetno prometne (jedino se nadam da će u međuvremenu biti urađeno nešto od putne infastrukture koja će rasteretiti ovaj deo grada)
- Uklapanje u postojeću arhitekturu. Ni ovo mi ne smeta, jer se objekat nalazi na samom kraju (ili početku) ulice i celine, i kao takav predstavlja neku vrstu kapije i dat je jasan kontrast. Možda bi bilo bolje za Beograd da ima jedinstveni klaster visokogradnje, ali ta mogućnost je pre 3,4 godine definitivno sahranjena.
- Urbanistički uslovi i politika. E ovde bih već imao šta zameriti, jer je investitor prilično netransparentno došao do dozvole. Grad je odigrao tipično za postkomunističke koruptivne garniture i dao jasan signal kako je potrebno raditi, i da je investitorima sve dozvoljeno.
 
Ovaj projekat ce svakako biti pravo osvezenje za arhitekturu Beograda a i simbolicno predstavlja juznu kapiju centralnog urbanog tkiva grada
 
Ево ја, као Ђиласов агитатор, да кажем за Дневик да у потпуности подржавам овај пројекат. Најпре, јер је инвеститор јасно препознатљив, што је прикупио све дозволе и папрено платио плац, а није га добио за џабе као Игл Хилс.

Депласирана је тврдња да су око њега слабе саобраћајнице. Па на само сто метара, преко парка, пролази аутопут, а ту је и главно чвориште Старог града - Мостарска петља. Затим неке од главих градских улица: Кнеза Милоша, Савска и Сарајевска. А на пар стотина метара нова главна железничка станица и, ако нас у марту подржи драги Бог и срећа јуначка, одлазак хохштаплера и активирање раније предвиђене метро станице на Прокопу, коју већ четири деценије чека изграђена бетонска касета.

Тропрсти небодер се налази баш тамо где треба - на крају уже градске области, није тачно да угрожава визуре (као што то несумњиво чине објекти БНВ-а на обали, изузев будућег торња), лично сам прижељкивао мало другачије контуре, али сам и овим врло задовољан.
 
Mislim da nije problem u udaljenosti "jakih" saobraćajnica, već u mogućnosti kvalitetnog povezivanja sa njima...
 
Nije toliki problem ni u udaljenosti jakih saobraćajnica ni u povezivanju, nego više u malim ukupnim kapacitetima svih saobraćajnica uzetih zajedno (u starom delu grada). I Autoput i Kneza Miloša i Savska u dobrom delu dana VEĆ funkcionišu na nivou svojih maksimalnih kapaciteta. Tuda se sada ne može provući JOŠ saobraćaja, a da jezive gužve ne počnu da guše biznis, cenu i potražnju za prostorom. Pa je pogrešan urbanistički koncept povećavanja naseljenosti ovog dela grada gradnjom izrazito visokih zgrada, koje drastično odudaraju od starih visina. Sve ovo, i BNV i Skyline, se zasniva na nesigurnoj "pozajmici dodatnih saobraćajnih kapaciteta" iz neke zamišljene budućnosti.

Drugim rečima, taj koncept centra grada se oslanja na nadu da će gradnja metroa, zaobilaznice i tunela trajno smanjiti trenutni nivo saobraćaja u toliko velikoj meri da visoka gradnja neće praviti saobraćajne probleme. Tj da će povećanje saobraćaja zbog promene strukture i namene zgrada, kao i visoke gradnje, biti MANJE od smanjenja zbog ovih saobraćajnih mera. Međutim meni se čini da se to smanjenje precenjuje, a drastično podcenjuju buduće tendencije ka povećanju saobraćaja. Povećanje će biti posledica nove gradnje na ogromnim blokovima sada praznog ili loše iskorišćenog zemljišta (obe obale Dunava i Save, visoka gradnja uz novu saobraćajnicu do Pančevca i mosta na Adi Huji, itd), zbog opšteg povećanja privredne aktivnosti, većeg standarda građana, i naročito postepene promene namene zgrada u centru grada, koje će se sa stanovanja malih i starih porodica daleko više usmeriti na komercijalne delatnosti, što će značiti daleko više mušterija i veći saobraćaj.

Dakle, kakav će biti stvarni budući trend promene intenziteta saobraćaja u centru je izrazito složeno i nesigurno pitanje, a ja jedino vidim da je koncept razvoja centra grada jedostavno promenjen, da se krenulo u visoku gradnju, a uopšte nisam siguran da se time iko ZAISTA ozbiljno pozabavio, pošto je računanje budućih saobraćajnih trendova veoma daleko od jednostavnog, kratkog i jeftinog zadatka.

A zatim, sem saobraćaja, postoje i druge zamerke ovakvoj kombinaciji novih i starih, visokih i niskih zgrada, vizurama, itd.
 
Zuma jesi mozda vrsio analizu i znas koliki je kapacitet saobracajnice sa 3 trake po smjeru .Sta kaze vizum koji je rezultat izbacio.Jesi vrsio brojanje saobracaja mozda.
Zato si ti vidimo sve izanalizirao detaljno
 
Upravo su saobracajci na osnovu podataka iz visusa/vizuma bunili protiv toliko kvadrada. To je ono o cemu i Djilas prica u videou. Po njima ne bi drasticno uticalo da je gradjeno valjda do 50.000m2 (nisam siguran zaboravio sam) i to da preovladjuju neki sadrzaji koji ne zahtevaju veliku kolicinu ljudi i kola. Mada, iskreno receno, nisu uzimali u obzir prosirenje kneza Milosa koje je najavljeno sa podzemnim parkingom. Mozda to rade i zbog novih kvadrata bilo u izgranji bilo u najavi u toj ulici. Videcemo kako ce ceo taj kraj funkcionisati kada se zavrse ti objekti ali i trznjak u bnv.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507081#p507081:9waykjof je napisao(la):
direktor » 09 Jan 2018 08:19 pm[/url]":9waykjof]Zuma jesi mozda vrsio analizu i znas koliki je kapacitet saobracajnice sa 3 trake po smjeru .Sta kaze vizum koji je rezultat izbacio.Jesi vrsio brojanje saobracaja mozda.
Zato si ti vidimo sve izanalizirao detaljno
Ne moram da računam kapacitete ulica sa 6 traka. Praksa je najbolja moguća simulacija. Bilo ko može da ode u Kneza Miloša, Savsku, Vojvode Mišića ili autoput, tokom dnevnog špica (koji tu traje maltene ceo dan), i proceni može li tuda da prođe JOŠ saobraćaja, i ako može, koliko. One ili već imaju 6 traka ili imaju 5. Pa je razlika samo jedna traka. Posebno je upečatljivo gledati duž autoputa (6 traka) sa prelaza koji vode preko njega. To su nepregledne kolone koje prosto mile. Na drugim ulicama postoje semafori i zeleni talasi koji silom odsecaju višak saobraćaja i ostavlju ga da čeka u bočnim ulicama, postavljajući tako limit saobraćajnog toka kroz recimo Kneza Miloša i šireći gužvu u bočne ulice. Naprimer, proverite da li u bočnim ulicama sva vozila koja čekaju mogu da uđu u magistralnu ulicu u jednom zelenom ciklusu semafora. Ako ne mogu, koliko je dugačka kolona u bočnoj ulici? To je dobar test slobodnih kapaciteta ulice u koju ulaze. Ili, da li u magistralnoj ulici, na kraju zelenog talasa i neposredno pre crvenog svetla, ulica ostaje prazna, bez vozila. Ili možda neprekidna i gusta kolona uvek bude PRESEČENA crvenim svetlom? Takve stvari može videti svako. Nisu potrebni programi za simulaciju da bi se grubo procenio efekat jedne (ili nijedne dodatne trake) u odnosu na trenutne potrebe koje su minimalne u odnosu na budućnost. A grade se čitavi novi mali gradovi sa kulama prepunim saobraćajno intenzivnih tržnih i zabavnih centra, umesto starog centra Beograda sa par penzionera ili javnih službenika u institucijama koje skoro i ne rade i koje parkinga često nemaju ni za hitnu pomoć.
 
У саобраћајном смислу не постоји савршеније место за мали калстер кула. Не постоји саобраћајно капацитетнија локација од ове у целом граду. Једноставно не постоји. Сем свега набројаног као предности, ја ћу додати и метро трасу са станицом на 100 метара од локације.

А ни у урбанистичком смислу такође не постоји савршеније место за кулу. Крај, односно почетак урбане матрице на раскршћу два најважнија староградска правца са сасвим довољном количином непосрдног зеленила.

Ова локација је за куле чак мање спорна од блока 26 на Новом Београду по свим аспектима.
 
Генерално цео тај потез уз аутопут вапи за кулама, поготову битна чворишта попут овог, Аутокоманде, да не спомињем Душановац и Маринкову бару које треба потпуно реурбанизовати.
 
Nije mi jasno zasto su iskopali zemlju pa je opet vratili? Ako se pogleda ranija fotografija od vladimir79 vidi se da je bila velika rupa uz Kneza Milosa.
 
Vrh