Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507105#p507105:yuxpf2ef je napisao(la):
milanche » 09 Jan 2018 09:29 pm[/url]":yuxpf2ef]Upravo su saobracajci na osnovu podataka iz visusa/vizuma bunili protiv toliko kvadrada. To je ono o cemu i Djilas prica u videou. Po njima ne bi drasticno uticalo da je gradjeno valjda do 50.000m2 (nisam siguran zaboravio sam) i to da preovladjuju neki sadrzaji koji ne zahtevaju veliku kolicinu ljudi i kola. Mada, iskreno receno, nisu uzimali u obzir prosirenje kneza Milosa koje je najavljeno sa podzemnim parkingom. Mozda to rade i zbog novih kvadrata bilo u izgranji bilo u najavi u toj ulici. Videcemo kako ce ceo taj kraj funkcionisati kada se zavrse ti objekti ali i trznjak u bnv.
И опет, немојте ме зезати овде. Ђилас се бринуо за саобраћај? Саобраћајци се бунили нешто? Не зна се ко је од њих веће штете јавном саобраћају начинио. Једни гурали лаки метро и фртаљ УМП-а од 450 мил. евра, други се бавили примитивним прорачунима из прошлог века (програм можда јесте из овог али метологија дефинитивно јесте из прошлог). Ако погледамо шта се десило касније, биће да је АФИ стопирао братску конкуренцију која је била приморана да им на крају прода парцелу са свим дозволама и биће да је један од разлога зашто је Ђилас летео управо и овај пројекат. Ако не може ова зграда да се прави поред две градске најпрометније саобраћајнице са све директном везом на најефикаснију друмску петљу у Срба и са несрећном будућом главном жел. станицом на 200м одатле онда се више ни један једини нови квадрат у Београду нигде не сме изградити.

А прича о саобраћају је просто депласирана докле год се не крене са изградњом метроа и ширењем градске железнице те повезивањем Београда и Панчева бг возом.
 
Da li je Skyline pored "dve najprometnije gradske saobraćajnice i najefikasnije petlje" ustvari nije važno ako se po tim najpropusnijim saobraćajnicama već sada vozi branik do branika u najvećem delu dana.

Voleo da čujem nečiju jasnu i odlučnu tvrdnju da će gradnja te dve linije metroa i gradska železnica trajno smanjiti saobraćaj više nego što će ga povećati sve ono će se u Beogradu tek graditi, kao i promena namene, strukture i intenziteta korišćenja zgrada u centru grada.
 
А шта је решење Зума? Да зауставимо сваку градњу у БГ? Потпуно га замрзнемо? Да ли је то иједан град у свету урадио, без обзира на гужве? Не није.
 
Zuma voli sadasnji Beograd da se nista ne dira ostane zamrznut u vremenu i prostoru
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507465#p507465:yq8te2lg je napisao(la):
stf » 11 Jan 2018 09:04 am[/url]":yq8te2lg]А шта је решење Зума? Да зауставимо сваку градњу у БГ? Потпуно га замрзнемо? Да ли је то иједан град у свету урадио, без обзира на гужве? Не није.
Pričamo samo o starom centru grada, ne o celom gradu koji je ogroman. Za njega, rešenje je ne izmišljati toplu vodu nego raditi ono što se uobičajeno radi sa istorijskim centrima starih Evropskih gradova. Ne preopterećuju se svim i svačim u uzaludnoj nadi da će se od starog grada napraviti poslovno stambeni centar i neki novi Menhetn. Širine ulica i gustina biznisa/stanovanja su tesno vezani i tokom istorijskog razvoja grada jedno sledi drugo. Ne možemo sad nasilno na stare širine ulica nakalemiti mnogoljudan, saobraćajno intenzivan i hiper moderan poslovni centar grada. To je nemoguće.

Nego se izabere par delatnosti za koje su ti stari delovi grada najbolje prilagođeni. Tj u čemu bi bili najproduktivniji. To su obično turizam, individualne usluge, kultura, zabava, mali biznis. Dakle ništa masovno, ništa orjentisano na velike brojeve, tipa masovno stanovanje ili biznis sa mnogo radnika. Takve stvari treba razvijati u krajevima grada gde komunikaciona infrastruktura to može da podrži. Čak i da se pokuša, takve delatnosti neće biti konkurentne u starom delu grada, i vremenom će propasti zbog efikasnije konkurencije i drugih ekonomskih pritisaka. Intenzivan i masovan biznis je daleko produktivniji u recimo Novom Beogradu, a stanovanje će u ekskluzivnoj zoni starog grada vremenom postati previše skupo, tako da dugoročno može biti samo elitno, ali ne i masovno.

Ukratko, za stari deo grada vratiti neku revidiranu i bolju verziju ograničenja visina (sem za par visokih markera), i definisati neki dovoljno mali indeks izgrađenosti, nešto što nije bitno veće od indeksa koji tu trenutno postoji i koji stare ulice mogu da podrže. A zatim okviru tih ograničenja (limit na visine i indeks izgrađenosti) polako modernizovati i ulepšavati taj deo grada. Sređivati fasade vrednih starih zgrada, a one druge postepeno zamenivati novima. Recimo širenje pešačke zone Knez Mihalove je jedan veoma dobar potez ove vlasti.

A za visoke zgrade i poslovne centre velike gustine mesta ima svuda unaokolo, što je velika prednost Beograda, i to ne previše daleko, tako da se grad ne bi previše širio. Stara i vredna zona Beograda površinski nije velika, pa su priče o "neefikasnosti raširenog grada" obična dimna zavesa iza koje se kriju samo sebični privatni interesi. Ne zato što sam princip nije tačan, nego zato što glavni, NOVI deo grada razvijanog po tim principima i tada ne bio previše raširen (ne računam stara satelitska naselja iz vremena opšteg haosa, to je druga priča).
 
Nove animacije i renderi:

Animacije:

http://www.belgradeskyline.rs/srb/

http://www.belgradeskyline.rs/static/vi ... -drone.mp4

http://www.belgradeskyline.rs/static/vi ... ressed.mp4

Renderi

foto-18-velika.jpg


foto-17-velika.jpg


foto-16-velika.jpg
 
Анимација расвете

https://www.youtube.com/watch?v=_81f4b7bmE0

Ппоследњи рендер из Кнеза Милоша ми је јако добар. Коначно неке пристојне пропорције зграда и целог комплекса а богами и добра интерполација стамбене куле у првом плану. И понављам, колико год да сам љубитљ геометријски правилнијих форми када су у питању "симболи" неког града за ову локацију која је окружена у арх. смислу "ничим и свачим" (крај једне урбане матрице, узвишење, солидна удаљенбост од свих најближих великих објеката) - Кружна форма и те како има смисла.
 
Al' su mu ga dali po zelenoj okolini. To je sad popularno.

@Zuma, prijatelju, baš ga pretera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507625#p507625:21ylmws7 je napisao(la):
Zuma » 11 Јан 2018 08:15 pm[/url]":21ylmws7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507465#p507465:21ylmws7 je napisao(la):
stf » 11 Jan 2018 09:04 am[/url]":21ylmws7]А шта је решење Зума? Да зауставимо сваку градњу у БГ? Потпуно га замрзнемо? Да ли је то иједан град у свету урадио, без обзира на гужве? Не није.
Pričamo samo o starom centru grada, ne o celom gradu koji je ogroman. Ne možemo sad nasilno na stare širine ulica nakalemiti mnogoljudan, saobraćajno intenzivan i hiper moderan poslovni centar grada. To je nemoguće.

Не можеш тако сећи град лењиром и онда индивидуално посматрати делове. Град је ткиво, цео град у целини. Ако урбану ситуацију сагледаваш парцијално, добијаш погрешну крајњу слику.

Зашто то кажем? Зато што је по питању оптерећења саобраћаја новим квадратима потпуно свеједно да ли се ове куле граде овде, на Новом Београду, на Крњачи или Миријеву. Зашто? Па зато што ће у њима радити људи из свих делова града, као што ће у њима живети људи који раде на разним деловима града и свакако се инфраструктура оптерећује у једнакој мери јер од тачке а до тачке б се оптерећују исте улице.

Рецимо, када се узима онај најчешћи аргумент "градите куле на НБГ-у, тамо су широке улице" из вида се испушта јако важна чињеница. До тих кула треба да дођу и људи са Миријева, Железника, Батајнице, Вождовца. И сви они да би дошли до кула на НБГ-у треба да прођу кроз улице свога краја и све улице до тих "широких НБГ булевара". Дакле, свакако оптерећују инфраструктуру далеко шире области од "широких НБГ булевара".
 
Na sajtu su ponudjeni samo stanovi u stambenoj kuli A (ona koja se spusta ka savi). Pretpostavljam da ce se u prvoj fazi samo ona graditi.
 
Dokle MUP misli da drži ove ruševine prekoputa? Ovo što se vidi sa ulice je katastrofa, a tek unutra izgleda ko Bejrut. Jeste da se većinski koristi kao parking ali jednostavno sramota je da stoji tako. A i opasno je.

Evo kako izgleda unutrašnjost bloka odnosno ruševina. https://goo.gl/euQBnf
 
Dio mup zgrade je ostao ne ostecen i on se i dalje koristi prilaz iz neke male bocne ulice
Mogli bi da obnove zgradu i isele se iz palate srbija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507713#p507713:2ce57swr je napisao(la):
Delija » Fri Jan 12, 2018 1:52 am[/url]":2ce57swr]Анимација расвете

https://www.youtube.com/watch?v=_81f4b7bmE0

Ппоследњи рендер из Кнеза Милоша ми је јако добар. Коначно неке пристојне пропорције зграда и целог комплекса а богами и добра интерполација стамбене куле у првом плану. И понављам, колико год да сам љубитљ геометријски правилнијих форми када су у питању "симболи" неког града за ову локацију која је окружена у арх. смислу "ничим и свачим" (крај једне урбане матрице, узвишење, солидна удаљенбост од свих најближих великих објеката) - Кружна форма и те како има смисла.

Koja si ti komedija :laugh: Ovo je tvoj komentar od prosle godine kada se pojavio projekat za Skyline Belgrade.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429926#p429926:2ce57swr je napisao(la):
Delija » Wed Jan 25, 2017 1:56 pm[/url]":2ce57swr]Лоше. Ваљкасте куле на овој локацији никако нису смеле да се десе. Потпуно игноришу околна доминантна здања искључиво квадарске форме. Није ово пословни центар Тел Авива где би овакве куле требало очекивати. Но, макар су пропорције три куле пристојне а сами блок је солидно решен.

Secam se i kada su se pojavili projekti za Kulu Belgrade... tebi se jedino svideo rad od SOM-a (koji je posle pobedio na mini konkursu) i tada si rekao da ,,slepci nece izabrati taj super rad...'' a kada su ga izabrali poceo si da ga napadas na sve strane. :violina:

Savetujem ti da prvo sam sa sobom odlucis sta je dobro pa tek onda da izneses stav, ovako kako vetar duva tako i menjas misljenje. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507713#p507713:ql8qe8dv je napisao(la):
Delija » 12 Jan 2018 01:52 am[/url]":ql8qe8dv]Анимација расвете

https://www.youtube.com/watch?v=_81f4b7bmE0

Ппоследњи рендер из Кнеза Милоша ми је јако добар. Коначно неке пристојне пропорције зграда и целог комплекса а богами и добра интерполација стамбене куле у првом плану. И понављам, колико год да сам љубитљ геометријски правилнијих форми када су у питању "симболи" неког града за ову локацију која је окружена у арх. смислу "ничим и свачим" (крај једне урбане матрице, узвишење, солидна удаљенбост од свих најближих великих објеката) - Кружна форма и те како има смисла.

Promenio si misljenje?
Koliko se secam bio si protiv ovalne forme kule.
 
Sjajni renderi i odlican projekat kako za poslovni tako i za rezidencijalni deo. Nazalost jedino sto ce ostati da kvari celokupan dojam je onaj krs duz Durmitorske i Sarajevske ulice na pocetku pogotovu ona divlja nadogradnja.
Ono sto je narocito pohvalno je park koji ce biti preuredjen u sklopu projekta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507842#p507842:22jcql9j je napisao(la):
spatiotecte » Pet Jan 12, 2018 1:35 pm[/url]":22jcql9j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507713#p507713:22jcql9j je napisao(la):
Delija » 12 Jan 2018 01:52 am[/url]":22jcql9j]Анимација расвете

https://www.youtube.com/watch?v=_81f4b7bmE0

Ппоследњи рендер из Кнеза Милоша ми је јако добар. Коначно неке пристојне пропорције зграда и целог комплекса а богами и добра интерполација стамбене куле у првом плану. И понављам, колико год да сам љубитљ геометријски правилнијих форми када су у питању "симболи" неког града за ову локацију која је окружена у арх. смислу "ничим и свачим" (крај једне урбане матрице, узвишење, солидна удаљенбост од свих најближих великих објеката) - Кружна форма и те како има смисла.

Promenio si misljenje?
Koliko se secam bio si protiv ovalne forme kule.
Promena misljenja se samo kod nas smatra za slabost i losu osobinu. U nasoj arhitektonsko-urbanistickoj ucmalosti svaki iskorak je vazan kako bi se podigao nivo arhitekture buducih projekata. Ja Delijinu promenu stava vidim na taj nacin kao zelju da se makar neki iskorak napravi.
 
Da ne bude zabune, moj komentar nije bila kritika, samo pitanje, zacudio me takav Delijin preokret za 180 stepeni u misljenju ali svakako smatram to kao nesto pozitivno. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507744#p507744:d9j9hjj9 je napisao(la):
stf » 12 Jan 2018 09:32 am[/url]":d9j9hjj9]
Не можеш тако сећи град лењиром и онда индивидуално посматрати делове. Град је ткиво, цео град у целини. Ако урбану ситуацију сагледаваш парцијално, добијаш погрешну крајњу слику.

Зашто то кажем? Зато што је по питању оптерећења саобраћаја новим квадратима потпуно свеједно да ли се ове куле граде овде, на Новом Београду, на Крњачи или Миријеву. Зашто? Па зато што ће у њима радити људи из свих делова града, као што ће у њима живети људи који раде на разним деловима града и свакако се инфраструктура оптерећује у једнакој мери јер од тачке а до тачке б се оптерећују исте улице.

Рецимо, када се узима онај најчешћи аргумент "градите куле на НБГ-у, тамо су широке улице" из вида се испушта јако важна чињеница. До тих кула треба да дођу и људи са Миријева, Железника, Батајнице, Вождовца. И сви они да би дошли до кула на НБГ-у треба да прођу кроз улице свога краја и све улице до тих "широких НБГ булевара". Дакле, свакако оптерећују инфраструктуру далеко шире области од "широких НБГ булевара".
Nije tačno. Kad su kule u starom delu grada sa uskim ulicama onda SVI koji tu rade MORAJU da uđu u taj deo grada bez obzira gde stanuju. A ako nisu, onda NEKI od njih NE MORAJU da ulaze u deo sa uskim ulicama pošto mogu da ga zaobiđu. Isto važi i za one koji u kulama stanuju. Tako da je opterećenje ulica u starom delu grada različito u zavisnosti od toga da li su kule u njemu ili izvan njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507736#p507736:2do72gnb je napisao(la):
GOJE » 12 Jan 2018 08:51 am[/url]":2do72gnb]Al' su mu ga dali po zelenoj okolini. To je sad popularno.

@Zuma, prijatelju, baš ga pretera.
Zato što mislim da kao i u drugim zapadnim gradovima treba poštovati to malo urbanog nasleđa u centralnoj zoni? Ne verujem da je to preterivanje. Ograničenjem visina i indeksa izgrađenosti samo u starom jezgru bi sebi uštedeli silne probleme sa infrastrukturom svih vrsta, obezbedili njegovu ekonomsku vitalnost i trajnu privlačnost, a grad bi ostavljao utisak da je star toliko koliko jeste.

U sledećoj poruci je i malo konkretnija ilustracija zašto je trenutni izbor problematičan, makar samo sa aspekta saobraćaja.
 
Da ovo ne bi bila samo prazna priča evo par analiza iz najnovijeg smartplana.

Prvo treba reći da je ovo što je objavljeno na mestima nečitko i potpuno nejasno pošto čak i neke slike nemaju potpis niti su na njima označene dimenzije. Takođe je nejasno kako su modelirali budući nivo saobraćaja. Naslućuje se da je možda nekako uzeta u obzir planirana gradnja u Makišu i na obali Dunava (možda da bi se opravdala nova trasa metroa?), ali mi deluje da je sem toga više u pitanju obično mehaničko produženje trendova do 2015. godine. Svakako se nigde ne spominje ukidanje ograničenja visina i radikalni prelazak na gradnju kula od po 80 metara. Pa deluje da je budući saobraćaj u modelu prilično podcenjen. Ali to je sad teško reći, pa da se ipak oslonimo na njihove nalaze.

Ovo je projekcija porasta broja automobila.

Pogledajte prilog 4
Sem maksimuma u 7 sati, dnevna raspodela putovanja pokazuje intenzivan i relativno ujednačen saobraćaj praktično ceo dan. Više nema izraženih špiceva, pa ni u vremenskom domenu nema puno rezervi slobodnih kapaciteta saobraćajnica.

Pogledajte prilog 3
Kad se posmatraju udeli pojedinih vidova saobraćaja vidi se trend drastičnog povećanja udela automobilskog saobraćaja i smanjenja pešačkog i javnog saobraćaja. I ova promena strukture takođe ima tendenciju opterećivanja saobraćajnica.

Pogledajte prilog 2
Ovo je najzanimljivija slika. Obrate pažnju na slabost strukture Beogradsklih ulica. Praktično se čitav saobraćaj u Beogradu oslanja na SAMO DVA UKRŠTENA PRAVCA. Jedno je auto put, a drugo je kombinacija bulevara Vojvode Mišića i Kneza Miloša. A iz iskustva znamo da su oba pravca već sada skoro kompletno zauzeta. Dakle PRE gradnje svega što se planira. Pri čemu je najčešće opravdanje za visoku gradnju da su pored VEĆ ZAUZETOG auto puta?


Smart plan predlaže izlaz iz ove situacije kroz par projekata: metro, BG Voz, tunel od Ekonomskog do Dunava, unutrašnji magistralni poluprsten (UMP) i spoljašnju magistralnu tangentu (SMT). Ali najtužniji deo se vidi kad se pogleda slika sa podacima o budućoj optećenosti ulica. Ovde je data razlika u saobraćajnim tokovima za dva scenarija: Kad se ne uradi ništa na poboljšanju saobraćaja ("Do min"), i kad se uradi SVE što je predloženo ("2033 DMax+"). Dakle i metro i BG voz i svi tuneli i UMP i SMT.

Pogledajte prilog 1
Šta vidimo? Da je tunel do Dunava preuzeo deo saobraćaja, isto kao i UMP i SMT sa svojim tunelima. Crvenim je označeno povećanje saobraćaja posle svih ovih mera ("uraditi sve") u odnosu na scenario da se ne uradi ništa na poboljšanju saobraćaja. Tj u odnosu na opterećenja ulica koje će postojati 2033. godine ako one ostanu iste kao sad. Zelenim je označen nivo smanjenja saobraćaja posle svih ovih mera u odnosu na "ne raditi ništa do 2033" scenario. I koliko će se smanjenje saobraćaja postići na auto putu posle svih ovih projekata i više od milijardu evra (ako se sve to uopšte uradi pošto je i bez metroa potrebno 883 miliona Evra)?

Simulacija kaže da je to smanjenje od samo 300 do 400 vozila na sat. U ODNOSU NA 4000 do 6000 vozila na sat koliko će auto putem ići (prethodna slika)! To je rasterećenje auto puta od nekih 7%. Pa greška u samom modelu je sigurno bitno veća od tih 7% ne računajući problem što ne znamo da li su uopšte i modelirali veću gustinu stanovanja zbog ogromnog povećanja visine zgrada i promene strukture delatnosti u njima.

Pa mi sad recite da li je to ozbiljno smanjenje saobraćaja na auto putu? Pri čemu je on zajedno sa spomenutim poprečnim pravcem osnova čitavog saobraćaja u Beogradu. A IPAK se ide na radikalnu promenu gustina stanovnika i gustine biznisa i usluga u centru grada u kome ni sve ove skupe mere za rasterećenje saobraćaja ne pomažu. Pri čemu nisam siguran, ustvari sumnjam, da je u model uopšte i ubačen novi princip gradnje kula svuda i na svakom mestu, pa će saobraćaj skoro sigurno biti i veći.

Sve je ovo deluje kao neozbiljan i čak amaterski pristup ovako važnoj temi. Ne tvrdim da sam obavezno u pravu. Daleko od toga. To je nemoguće na osnovu običnog osećaja o zbirnom efektu skupa trendova. A nije ni sasvim jasno šta su tačno uzimali u obzir u smart planu, a šta nisu. Ali nigde nigde nisam video ozbiljnu studiju kakve su posledice ako je ograničenje visina zaista trajno ukinuto i ako gigantska gradnja kao što je BNV i Skyline postane uobičajena. Pogotovo tamo gde su ulice najuže i infrastruktura najlošija.
 
Vrh