Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432401#p432401:2w6acfz0 je napisao(la):
zexland » 07 Feb 2017 10:41 pm[/url]":2w6acfz0]Ova sa Shard Tower montazom podseca na Pjongjang :-D

Da znas da lici na piramidu iz Koreje :). Mene Shard uvek asocira na Sauronovo oko iz gospodara prstenova.

@stf
Omaklo mi se da ne napisem ironican, to jest bukvalisticki post, vec jedan sasvim iskren. Mozda je Srbija zaista zemlja treceg sveta, ali se ja sa tim ne mirim. I necu se miriti, dokle god mogu protiv toga da se borim pa makar piskaranjem na forumu i fotomontazama.

Priznajem, svaki znak koji pokazuje da nam se zemlja srozala na nivo ekonomske kolonije me iritira, i to uzasno, ali nije joj to ni prvi, a mozda ni poslednji put, tako da ne prihvatam status quo.

Moze biti da je "skyline" najbolje sto danas moze da se uradi u Beogradu, nazalost, samo ne mogu da se pravim lud i prihvatim da je varijacija ne temu "Tri Lista Duvana" prihvatljivo a kamo li pozeljno resenje, jedna nakaza po ulici je vec previse.

Zato rekoh ako se ne moze bolje onda barem neka se kvalitetno inspirise, bila inspiracija telefonska centrala u Palmoticevoj ili Shard u Londonu, sve mi je jedno.
 
20170209_131848_zpsifc2a8t5.jpg
 
Vadimire hvala ti na ovim slikama koje govore više od hiljadu reči. Zahvaljujući tebi imamo najbolji uvid u radove na ovoj lokaciji. Samo tako nastavi. :sesir:
 
Dozvolite malo detaljniju ilustraciju moga mlisljenja o Skyline-u.

Skyline jednostavno nije dostojan Beograda, a Beograd ga ne zanima. Projekat je samo nasadjen na lokaciju bez ikakvog osvrta na grad, njegovu istoriju i istoriju njegovog urbanizma.

Kada vec spomenusmo Beogradjanku uzecu je za primer prosvetljenog domaceg neimarstva i urbanizma kojim se mozemo ponositi.
Savrseni primer skladnog uklapanja novog i drugacijeg objekta u postojece gradsko tkivo i napretka koji podstice.

0fb0f1bf6223c6db0e89748d16a75e3c.jpg


Palata Beograd sagradjena je na trapezoidnom placu oivicenom Masarikovom, Resavskom i Kralja Milana sa veoma izrazenom denivelacijom. Necu ulaziti u estetiku objekta vec samo u nacin na koji su gabariti i prostor oblikovani.

1. Javni prostor

Na spicu parcele ka Resavskoj formiran je plato sa fontanom. Raskrsnica time postaje trg a otvoreni prostor omogucava da se sagledaju gospodske zgrade Kluza i SKC-a.

2. Tretman denivelacije

Plato sa stepenistem stvara vezu izmedju gornjeg nivoa Kralja Milana i donjeg nivoa masarikove. Robna kuca orijentisana je prema gornjem nivou a poslovni soliter prema donjem gde se nalazi ulaz.
Soliter je postavljen na najnizu tacku parcele. Time zdanje dobija na visini i vitkosti i maksimalno se udaljava od ulicnog fronta Kralja Milana i Resavske da ne bi remetilo ravnotezu starog gradskog tkiva.

3. Odnos prema okolnim zgradama

Objekat robne kuce prati gabarit zgrada u Kralja Milana. Prizemna etaza je povucena kako bi se prosirio trotoar i formiralo pokriveno setaliste. Uz to povlacenjem objekat deluje manji i laganiiji u nivou pogleda prolaznika.

4. Forma

Soliter Beogradjanke u osnovi ima oblik izduzenog sestougaonika to jest dva simetricna trapeza. Tim oblikom arhitekta je ispratio (alal mu vera) osovine sve tri obodne ulice: jedna fasade prati Masarikovu, jedna Resavsku a jedna Kralja Milana. Odakle god da se sagleda, Beogradjanka izgleda drugacije, iz Kneza Milosa je zdepasta, iz kralja Milana izgleda kao bruseni dragi kamen sa fasetama a iz Njegoseve kao vitki toranj.

19731699.jpg
belgrade_city_center_in_serbia_kralja_milana_str.jpg
beogradjanka.jpg


Fasada je sastavljena od niza prozora sa klinastim okvirima i cak i roletne prate taj ucestali motiv. Dve prozracne dvospratne galerije, na trecini solitera i pri vrhu, lome monolitnost i daju mu ritam i eleganciju gotike.

76039059.jpg


E to ja zovem smekerski objekat, i po izgledu i po polozaju.

- - -

Pogledajmo sada Skyline, u istom gradu, neoliko stotina metara nize.

skyline_belgrade_00.jpg



1. Javni prostor

Objekti prate ivicu parcele bez odstupanja a ono malo prostora koji se pojavljuje na cosku je posledica zaobljenog oblika kule a ne svesno projektovan trg. Polu-javnom prostoru unutar parcele prilazi se kroz dva kanjona.


2. Tretman denivelacije

Koja denivelacija? Ceo kompleks postavljen je ka nivou Kneza Milosa a ka Drinskoj zjapi jama garaznog pristupa.


3. Odnos prema okolnim zgradama

Izolovana kula na cosku parcele zvojom visinom i polozajem arogantno se namece okolnim objektima. Uz to markira bezpotrebno granicu izmedju otvorenog prostora Mostara i zatvorenog prostora starog grada. ta granica ne postoji, ne primecuju je ni pesaci ni vozaci, a usamljena kula izgleda kao patrljak kakve kapije kojoj su druga noga i greda misteriozno nestale.


4. Forma

Mislim da ne postoji dosadniji arhitektonski oblik od cistog valjka. Nema pocetak, nema kraj, nema ritam, nema orijentaciju, odakle god da se sagleda uvek izgleda dosadno i bezlicno.

- - -

Sve u svemu kompleks Skyline ne pokusava da ispostuje ni malo zdravog razuma u projektovanju gradske sredine, niti se osvrce na svetle primere u okolini koji su svedoci njegove ispraznosti.

Ali dosta teorije, ajde malo prakse, da li moze Skyline po ovim istim principima barem malo da se uklopi u grad i oplemeni ga?

Cetiri jednostavna poteza:

Potez 1 - Javni prostor

Pomeranjem usamljene kule ka sredini parcele otvara se pravi javni trg na cosku koji postaje sastavni deo i trotoara Kneza milosa i Parka.
Taj trg stvara sponu izmedju otvorenog prostora parka i Mostara sa jedne strane i formiranog ulicnog fronta starog grada sa druge strane.
Spona umesto granice.

Povucena kula vezuje se za ostale zgrade skyline-a, postaje sastavni deo mase kompleksa i ne namece se vise samovoljno okolnim objektima.

skyline_belgrade_01.jpg


Potez 2 - Tretman denivelacije

Kaskadnim spustanjem niz Drinsku, trg povezuje Kneza Milosa sa Sarajevskom i nastavlja dalje ka Savi, prateci svo vreme padinu parka.

skyline_belgrade_02.jpg



Potez 3 - Odnos prema okolnim zgradama

Smanjenjem spratnosti zgrade prema Sarajevskoj i male kule ka parku stvara se veza izmedju gabarite nizeg nivoa Sarajevske i gabarita viseg nivoa Kneza Milosa. Celokupni kompleks Skyline dobija dubinu i asimetricnu, zanimljiviju formu.

skyline_belgrade_03.jpg



Potez 4 - Forma

Hasan seckati!
Zasecen valjak postaje daleko interesantniji, nije vise onako jednolican i dosadan, dobija elegantni zavrsetak i drugaciji je iz svake vizure. I sa Gazele i iz Kneza Milosa, i pesacima i vozacima konstantno pokazuje drugacije lice, menja izgled, kao da se vrti oko svoje ose.

skyline_belgrade_04.jpg


- - - -

Elem, potrebno je veoma malo da cak i nakaradni bljutavi projekat kao Skyline barem malo ispostuje grad.
Ali i za to malo su potrebni volja, obzir i obraz.

:sesir:
 
Допуна. Број 3. Зграда која се спушта низ Дринску ка Сарајевској је исте спратности као и већ постојећа зграда у Сарајевској поред које ће изаћи на улицу.
 
Sjajna analiza Zidar, sve pohvale za veliki trud. Da je ovo sve bilo transparentnije, imali bi mnogo boljih rešenja od ovog koje je usvojeno.
 
Svaka čast za zidara. Izuzetno kvalitetan trud i post. Samo bih ja ovde dodao da je imalo sa čim i na čemu da se radi, jer projekat u svojoj srži ipak nije loš.
 
Иако је кружна форма кула заправо најгори могући избор за ову локацију позиција највише куле је у пројекту адекватна. Зидарев јавни простор поред постојећег јавног простора у виду парка и пешачког платоа у склопу мостарске петље и нема много смисла и заправо се доректно коси са околном урбаном матрицом и посебно са уличним фронтом Кнеза Милоша. Шта више, кула у равни са уличним фронтом је и добородошла а отварање платоа са погледом на аутопут и петљу ми је чак и штетан концепт.

Не слажем се ни са неким зашиљеним, искошеним врхом куле. Где је утемељење за тако нешто? Кнеза Милоша је улица која заслужује искључиво сведене кубусе и форме квадарског облика. Све "шмекерски" и разуздано тамо је давно изграђено, можда га има чак и превише.
 
Па сви смо се сложили да ваљци нису квалитетно архитектонско решење, не знам коме се сад овде шта "доказује" и показује? Осим тога, архитектура објеката је критикована од Делије и мене и то је то. Остале критичаре је архитетура најмање занимала већ се причало о свему другом.
 
Део где се проширује плато.

20170210_124144_zpspvgmbdwn.jpg



Део где излази зграда у Сарајевску.

20170210_124152_zpshcdycl35.jpg



И даље се врше испитивања.

20170210_124628_zpsshwznizo.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432760#p432760:25l7z44z je napisao(la):
vladimir79 » 10 Feb 2017 02:23 pm[/url]":25l7z44z]Део где се проширује плато.

20170210_124144_zpspvgmbdwn.jpg
Izvini, ali zvanični termin je "uređuje". Znači, iznad slike je trebalo da piše: "Deo gde se uređuje park." To podrazumeva da se svo ovo drveće iseče, sva trava ukloni, pa zatim sve betonira. Posle toga je park "uređen". Ali kao što smo čuli, ne treba cepidlačiti, u oba slučaja je to "javni postor".
 
tacno je da ce pojedina stabla biti posecena ali je netacno da "To podrazumeva da se svo ovo drveće iseče, sva trava ukloni, pa zatim sve betonira".

kao dokaz moje tvrdnje da nisi u pravu prilazem tvoj crtez od pre par strana na kome si lepo ilustrovao spornu povrsinu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431591#p431591:3dtrcnsg je napisao(la):
Zuma » 02 Feb 2017 07:18 pm[/url]":3dtrcnsg]
Savezni%20sup%20placevi1.jpeg

jasno je da prakticno nista sa vladimirovih fotografija nece biti iseceno i betonirano. ono sto eventualno hoce bice mala cena koju je izmedju ostalog potrebno platiti da se vise nikada ne dogodi da imamo fotografije ovoga parka snimljene u sred suncanog dana na kojima ima nula ljudi
 
Obrati pažnju na pešačku stazu i njenu krivinu koja se vidi i na mojoj skici, i na renderu, i na njegovoj slici. Betonirani deo na renderu ide do nje, dok je skretanje staze ka petlji otprilike na sredini tog dela. Ako gledamo sliku parka, to znači da se po širini slike seče sve levo od staze, a po dubini od krivine još toliko ka nama, koliko ima od krivine do Kneza Miloša. Tako da se nisi u pravu. Daleko najvećeg dela zelenila sa ove slike više neće biti.

Kad sam tamo bio zbog slika iz sledeće poruke, bilo je šetača, a igralište je bilo zauzeto. Tako da ljudi ima i sada. A svakako bi ih bilo još mnogo više kad bi se na ovom mestu napravila i bilo kakva drugačija, ali starom gradu primerenija zgrada. Isto kao i kod BNV-a, niko ne predlaže da ovde zauvek ostane ruševina, kao što ni tamo niko nije želeo trajno groblje brodova.
 
Potrebno je vise fotki iz vise uglova da nam zuma nebi donosio preuranjene zakljucke
 
Evo detaljne reportaže. Idemo oko bloka, duž sve četri ulice.

Kao što smo čuli, iz Kneza Miloša vozila samo ulaze. Međutim izlazni saobraćaj nema gde drugde nego u Sarajevsku ulicu, i to sa svih 68.000 kvadradata, uključujući u to i 4000 m2 komercijalnog prostora u prizemlju. U njoj se vozi po dve trake, dok je treća rezervisana za autobuse i taksi vozila. Ovde bi dva saobraćajna toka morala nekako da se spoje u jedan, što bi u zavisnosti od obima dodatnog saobraćaja moglo da uspori i smanji propusnost Sarajevske ulice. Naročto veliki problem bi se mogao pojaviti u vreme kad ljudi dolaze ili odlaze na posao.

IMG_2787_resize.jpg


Ovo ubacivanje novog saobraćajnog toka u stari bi se moralo destiti ili na ovoj raskrsnici, uz novi semafor, ili negde duž bloka, u Sarajevskoj.

IMG_2784_resize.jpg


Dolazna ulica i park posmatran odozdo. Desno je reklamni poster.

IMG_2775_resize.jpg


Prilično je kratka, pa će se u slučaju bilo kakvog zastoja ili zagušenja, blokada trenutno preneti na donji semafor sa Savskom ulicom.

IMG_2786_resize.jpg


Početak Drinske ulice.

IMG_2788_resize.jpg


Nadam se da će ovo da se ruši.

IMG_2789_resize.jpg


Deo parka uz Drinsku ulicu. Tu je zelenilo najgušće.

IMG_2794_resize.jpg

IMG_2816_resize.jpg


Na igralištu traje fudbalska utakmica. Betonira se desno, do ove staze, a po dubini još prlično iza krivine u levo.
Direktore, ja prvo odem na mesto, pa onda pričam.

IMG_2808_resize.jpg

IMG_2809_resize.jpg

IMG_2797_resize.jpg


Drinska ulica.

IMG_2798_resize.jpg

IMG_2811_resize.jpg


Mehanizacija.

IMG_2813_resize.jpg


Ispitivanje tla.

IMG_2815_resize.jpg


Pogled odozgo.

IMG_2820_resize.jpg


Ugao Kneza Miloša i Durmirorske. Evo kako je mogla izgledati nova zgrada. Ranije su na neki volšeban način investitori MOGLI da prave moderne zgrade koje slede regulaciju ulice, i to baš u istom ovom bloku. Zašto je to sa novom vlašću naglo postalo nemoguće i tobože neisplativo?

IMG_2821_resize.jpg


Durmirorska. Primer ukrašavanja stare zgrade.

IMG_2822_resize.jpg


Ista ta zgrada sa druge strane. Razlika je poprilična. Što znači da Beograd može da izglede daleko bolje nego što izgleda i sa vrlo malo para. Nije uvek neophodno silovati ga.

Međutim ova zgrada je zanimljiva i sa stanovišta saobraćaja. Kao bi se srušila, dobio bi se izlaz i u Durmitorsku ulicu, što bi rasteretilo Sarajevsku. Takođe, ova zgrada je jedina koja štrči izvan nove ulične regulacije, tj jedina je koja još sledi staru. Što znači da je dodatna prednost njenog rušenja moguće širenje kolovoza u Durmitorskoj, budući da su sve druge zgrade i novije i bitno dalje od kolovoza.

IMG_2823_resize.jpg


To se vidi ovde. Trenutno se po jednoj traci parkira, a po drugoj vozi. Ali ovde, niže, prostora za širenje ima.

IMG_2824_resize.jpg

IMG_2834_resize.jpg


Pogled na BNV.

IMG_2826_resize.jpg


Kopanje za sve pare. Ako Sava provali ....

IMG_2828_resize.jpg


Sarajevska sa druge strane.

IMG_2831_resize.jpg

IMG_2836_resize.jpg
 
Дринска креће од Савске.
Дурмиторска не може да се прошири.
Постоји опција излаза у Дурмиторску, а то је преко гараже која стоји незавршена већ десет година. Ако је сруше добиће приступ и са те стране, али једна трака.
И парк је прилично празан. Пре ћеш угазити у псећи измет него да угледаш некога. Само пролазници. Лети је друга прича. Али треба комплетно да се среди. Тротоари, игралишта и мобилијар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432869#p432869:34i8k9pb je napisao(la):
direktor » 10 Feb 2017 11:28 pm[/url]":34i8k9pb]Potrebno je vise fotki iz vise uglova da nam zuma nebi donosio preuranjene zakljucke
E svašta. Ja prostor najčešće mogu relativno dobro da vidim u glavi čak i kad moram samo da ga zamišljam, što obično nije potrebno, jer odem na mesto o kome pričam. Hajde sad pogledaj još jednom. Vladimir je slikao sa malog platoa sa ljuljaškama za decu. Taj mali plato možeš da vidiš na mojoj skici (koju si sam citirao) kao iskošeni mali beli kvadrat koji dodiruje crvenu liniju. Unutar crvene linije zelenilo zamenjuje beton. Što znači da zelinila koje se vidi na njegovoj slici neće biti. Tako da dečica na betonu mogu da se ljuljaju pored drugog betona kojim se ulazi u kulu. Verovatno zbog stilske ujednačenosti Stf-ovog JAVNOG prostora.

Savezni%20sup%20placevi1.jpeg


A ako ne veruješ, evo izvora. Uoči postojeću pešačku stazu do betonskog stepeništa (i ulaz u podzemni prolaz), njen oblik, veličinu i odnos sa stepeništem na renderu, ali i mesto gde staza skreće u levo (otprilike negde na sredini betonskog stepeništa)

Pristup%20kuli.jpeg


I još jednom Vladimirova slika gde se vidi i pešačka staza.

20170210_124144_zpspvgmbdwn.jpg
 
Sto opet ne znaci da ce stabla biti posjecena strpi se
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432892#p432892:pcbaslxr je napisao(la):
vladimir79 » 11 Feb 2017 12:29 am[/url]":pcbaslxr]Дринска креће од Савске.
Дурмиторска не може да се прошири.
Постоји опција излаза у Дурмиторску, а то је преко гараже која стоји незавршена већ десет година. Ако је сруше добиће приступ и са те стране, али једна трака.
Utoliko gore. To onda znači da nema olakšanja u vidu skretanja dela izlaznog saobraćaja ka Kneza Miloša preko ulivanja iz Durmitorske. Posledica je da kompletan saobraćaj sa 68.000 m2 usporava samo ionako opterećen saobraćajni tok u Sarajevskoj ulici. I to prlično blizu semaforu na izlasku sa petlje i ulazu u oba kraka Savske ulice, što potencijalno brzo eskalira zastoje i širi ih na izrazito kritičnu raskrsnicu.
 
Vrh