Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

trialin":2r1yfc9x je napisao(la):
Ovaj predlog sa slike za most je veoma slican sa ovim mostom zeleznickim kod ostruznice a ako ne ledi kod njega na savi nece lediti ni ovaj na dunavu,znaju ljudi sta rade....:D
Sava se ne ledi zbog termoelektrane Obrenovac koja ispusta dosta tople vode u Savu.

Dunas se ledi (zato sto nema nikoga ko ispusta toplu vodu uzvodno od Beograda)
 
jovanovm":1wusy795 je napisao(la):
@astrodule
Daj neku sliku zaledjenog Dunava u zadnjih 15 godina. :)
Evo dva klipa iz januara 2009. godine.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=z1TVASg-ftM[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zbdjn0yOURM[/video]

Znam, znam, sad ćeš da kažeš kako to nije zaleđen Dunav već samo plutaju komadi leda po njemu :p

p.s. a evo i zaleđenog Dunava u Beču.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Tx2v7Lvdrmw[/video]
 
@shmeksi
Beč je ekstra, ali zaleđen Dunav ovde kod nas nije...... :) :vops: Za te komade leda se slažem, njih sam i ja video prošle zime (i u par drugih godina). Inače ova zimaje bila najhladnija u zadnjih 15 godina (i među tri najhladnije u zadnjih 30).

Summa summarum, mislim da most neće imati nikakvih problema... :)
 
Хм, нисам сигуран, нагомилане санте које вода "вуче" могу да створе огроман притисак. Колико се могло видети са рендера, "стубићи" су заиста на танким ногама...
 
Inače u Beču nije zaleđen Dunav (u pravom smislu, već jedan od rukavaca, što je velika razlika.
 
Boze, da li cemo zaista doziveti da se u Beogradu istovremeno grade dva ogromna mosta???

U petak potpisivanje predugovora za most Zemun - Borča
Autor: L.G. | 21.10.2009. - 09:01

most-x.jpg


Gradske vlasti potpisaće u petak predugovor sa kineskom stranom o izgradnji mosta preko Dunava Zemun - Borča.

Ovo će biti prvi zvanični dokument koji će dve strane potpisati posle usaglašavanja pregovora oko izgradnje ovog objekat koji će biti finansiran iz kredita Eksport-import banke Kine.

Posle predugovora sledi potpisivanje i ugovora koje bi, prema planovima, trebalo da se dogodi do kraja ove godine.

Posle toga, ugovor će morati da bude ratifikovan i u Skupštini Srbije, a to vreme će gradske vlasti iskoristiti da prikupe svu potrebnu dokumentaciju kako bi izgradnja mosta mogla da počne, kao što je i planirano, već sledeće godine.

Dužina mosta Borča - Zemun biće 1.499 metara, dok će 21 kilometar biti dužina pristupnih saobraćajnica.

Za izgradnju ovog mosta biće odobren kredit od 200 miliona evra, otplata će biti tokom 15 godin, sa petogodišnjim grejs periodom i fiksnom kamatom od tri odsto.
Izvor: Blic
 
Ako se dobro sećam, Hajdin je rekao da je kineski predlog mosta dosta loš zbog potrebe plovnosti Dunava? Te da se takođe cena ne razlikuje mnogo ako se radi viseći ili kakav već most. (Naravno, pod uslovom da se dobro radi.)
 
Kineski "predlozi" su bili olako sklepani za potrebe brosure. Sigurno ce se raditi ozbiljan projekat ako do njega dodje.
 
Aj da vidim i to cudo.

P.S.Sta bi sa rekonstrukcijom pancevca i pravljenjem onih petlji sa strane kod bogoslovije?
 
Ambassador":1mrxml0g je napisao(la):
Ako se dobro sećam, Hajdin je rekao da je kineski predlog mosta dosta loš zbog potrebe plovnosti Dunava? Te da se takođe cena ne razlikuje mnogo ako se radi viseći ili kakav već most. (Naravno, pod uslovom da se dobro radi.)
Plovni put je odavno definisan i obeležen i kakv god idejni projekat bude usvojen, moraće da se prilagodi postojećem stanju.

G. Hajdin preferira mostove sa kosim zategama. Da li i on učestvuje u izboru rešenja?
 
Napomenuo bih da je plovni put obavezan zbog seta medjunarodnih pravila, s obzirom da je jedan deo Dunava karakterisan kao plovni koridor, tj. medj. vode. Vi mozete brodom iz Beograda do Senegala bez vize, tj. samo sa pasosem i dozvolom za trgovinu sa Senegalom, uz pristajanje u medj. lukama za dosipanje goriva. Most koji bi umanjio mogucnost trgovine Dunavom bi bio izrazito losa ideja...
 
Jasno. Samo - plovni put je već definisan, ako ništa drugo već postojećim Pančevačkim mostom (kao i svim ostalom, uzvodno i nizvodno od njega), Đerdapom, hidroelekrtanom... A i svi ti objekti će staji tu još mnooogo dugo, i oni su takođe projektovani imajući u vidu prolazak brodova.

Kakav god most da naprave, danas u XXI veku sigurno neće napraviti uži raspon od ovoga :

(ovo je Pančevac plovni put je dole levo)
http://www.plovput.co.yu/plovni_put_mostovi_full_1166.htm

Tako da mi je ta priča o plovnom putu malo bezveze, isto kao i za Savu...
 
Naravno, samo da se zna da nije to nikakav bauk, nego normalna stvar. Ko da nemamo mostova na Dunavu. No kad se vec gradi, bilo bi pametno da se sagradi malo veci raspon, ukoliko u buducnosti dodje do rekonstrukcije Pancevca ili izgradnje novog mosta. No to nije prerogativ, samo razmisljanje unapred.
 
Predugovor za most Zemun-Borča

Ministarka Verica Kalanović i gradonačelnik Dragan Đilas potpisuju predugovor za obezbeđivanje kredita za izgradnju mosta Zemun-Borča. Građenje mosta počinje u oktobru ili novembru naredne godine. Posao poveren kineskim bankama i kompanijama.
U Vladi Srbije biće poptpisan predugovor za obezbeđivanje kredita za finansiranje i izgradnju mosta Zemun-Borča sa kineskom kompanijom "Čajna roud end bridž korporejšn", koja će biti izvođač radova, najavilo je Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja.

Predugovor će potpisati ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, u prisustvu potpredsednika Vlade i ministra ekonomije i regionalnog razvoja Mlađana Dinkića, kao šefa pregovaračkog tima Vlade Srbije za obezbeđivanje kredita za finansiranje i izgradnju mosta Zemun-Borča.

Osnova za potpisivanje ovog predugovora je Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture između Vlade Srbije i Vlade Kine, koji je potpisan 20. avgusta 2009. godine u Pekingu.

Tim sporazumom je utvrđena saradnja dveju zemalja u oblasti infrastrukture, a kao prioritet u narednom periodu označena je implementacija projekta izgradnje mosta Zemun-Borča sa pripadajućim saobraćajnicama.

Kredit od 200 miliona evra

Ministarstvo za NIP je nosilac projekta izgradnje mosta Zemun-Borča, a funkciju investitora u smislu odredaba Zakona o planiranju i izgradnji obavlja Grad Beograd, navedeno je u saopštenju.

Ovo će biti prvi zvanični dokument koji će biti potpisan posle usaglašavanja pregovora oko izgradnje mosta, koji će biti finansiran iz kredita Eksport-import banke iz Kine u iznosu od oko 200 miliona evra, sa kamatom od tri odsto i rokom otplate od 15 godina.

Izgradnja mosta Zemun-Borča, dugog 1.499 metara i visokog 22,8 metara, sa 21 kilometrom pristupnih saobraćajnica, počeće u oktobru ili novembru naredne godine, do kada će ugovor morati da bude ratifikovan u Skupštini Srbije.

Celokupan posao, od projektovanja, gradnje i finansiranja, bio bi poveren kineskim kompanijama i bankama, a prema prvim procenama za izgradnju mosta i pristupnih saobraćajnica potrebno je oko tri godine.

Tri mosta do kraja 2013. godine

Tako će Beograd do 2013. godine dobiti tri nova mosta, jer će, uz ovaj dunavski, biti izgrađena i dva mosta na Savi - preko Ade Ciganlije i Obrenovački most.

Most Zemun-Borča omogućiće da se teretni saobraćaj izmesti iz centra Beograda, kao i razvoj grada na drugoj obali reke, a prema rečima gradonačelnika Đilasa, postoji tačna dinamika svih predloženih radova i pregovora sa kineskom stranom, koja treba da gradi taj most.

Međudržavni sporazum o saradnji Srbije i Kine u oblasti infrastrukture potpisan je prilikom posete predsednika Srbije Borisa Tadića toj zemlji u ovgustu ove godine.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/Ekonomija/246081/Predugovor+za+most+Zemun-Borča
 
Neću da bacam hejt, ali samo da podsetim da neki izbori u Beogradu još uvek traju ;) #Voždovac
 
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1363988

Petak, 23. oktobar 2009.

Potpisan predugovor za izgradnju mosta Zemun – Borča

U zgradi Vlade Republike Srbije danas je potpisan predugovor za obezbeđivanje kredita za finansiranje i izgradnju mosta Zemun – Borča. Ovaj dokument sa kineskom kompanijom „China road and bridge corporation” (CRBC) potpisali su Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, Verica Kalanović, ministarka za nacionalni investicioni plan, i Hue Tiežu, izvršni direktor kompanije „CRBC”. Potpisivanju ugovora prisustvovali su Mlađan Dinkić, potpredsednik republičke vlade i ministar ekonomije i regionalnog razvoja, Vei Đinghua, ambasador NR Kine, Aleksandar Bijelić, gradski menadžer, i Miroslav Čučković, član Gradskog veća.

Osnova za potpisivanje ovog predugovora je Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture između vlada Srbije i Kine, koji je potpisan 20. avgusta 2009. godine u Pekingu. Početak izgradnje mosta planiran je za sredinu naredne godine, a vrednost cele investicije je 170 miliona evra. Dužina budućeg mosta biće 1.507 metara, a dužina pripadajućih saobraćajnica 21,6 kilometara.

Zahvaljujući na saradnji Vladi Republike Srbije i kineskoj strani, Dragan Đilas je podsetio da je prve razgovore na ovu temu, pre nešto više od godinu dana, posetom Kini započeo predsednik Tadić. Gradonačelnik je naglasio da se za veoma kratko vreme došlo do potpisivanja predugovora, na kome se, u ime grada Beograda i Beograđana, zahvalio ministarki Verici Kalanović i njenom timu.

– Danas smo potpisali predugovor za most koji će značiti novu eru u razvoju grada Beograda, koji će povezati ne samo Zemun i Borču, nego dva dela Beograda, dva dela Srbije, poboljšati saobraćaj u gradu, izmestiti veliki deo saobraćaja iz centra i, što je najvažnije, omogućiti da počnemo izgradnju još jednog dela glavnog grada, tzv. „trećeg Beograda”. Podsetiću da smo pre godinu dana, uz veliko razumevanje Ministarstva ekonomije i ministra Dinkića, zaustavili prodaju društvenog preduzeća „PKB”, tvrdeći da će nam zemljište tog preduzeća trebati upravo za ovaj most, infrastrukturu i saobraćajnice koje tuda prolaze. Zahvaljujući razumevanju republike, ta priča je zaustavljena i danas ćemo moći da za manje para uradimo most, a i sprečili smo da nam neko ko bi kupio preduzeće izađe i postavlja svoje uslove. To je sjajan primer kako možemo da uštedimo mnogo para i realizujemo ovakve projekte. Grad Beograd će u narednih nekoliko meseci uraditi sve pripremne radnje, uključujući i usvajanje planova koji će omogućiti dobijanje svih dozvola. Već smo počeli sa procesom eksproprijacije, znamo da je na zemunskoj strani 177 stambenih i određen broj poslovnih objekata, i mislim da sredinom sledeće godine može da počne izgradnja mosta. Realan rok je 2013, i posle 35 godina pauze, za pet godina imaćemo tri nova mosta, obrenovački, most preko Ade Ciganlije i most Borča – Zemun – rekao je gradonačelnik Đilas.

Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja, precizirao je da će od 170 miliona evra, koliko će koštati izgradnja mosta, 144,5 miliona evra biti obezbeđeno iz kineskog kredita, a 25,5 miliona evra obezbediće Republika Srbija. Ukupno zaduženje Srbije kod kineske „Eksim” banke iznosiće 145 miliona evra, sa grejs periodom do tri godine, fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje i rokom otplate od 15 godina. Dinkić je istakao da se kineska kompanija obavezala da angažuje domaće podizvođače, kao i da koristi domaći građevinski materijal do 45 odsto od ukupne vrednosti projekta.

Kineski ambasador u Srbiji Vei Đinghua rekao je da je potpisivanje predugovora značajan potez konkretizacije strateškog partnerstva Kine i Srbije, uspostavljenog za vreme posete srpskog predsednika Borisa Tadića Kini u avgustu ove godine.

Nosilac projekta izgradnje mosta je Ministarstvo za nacionalni investicioni plan, a grad Beograd ima funkciju suinvestitora. Most Zemun – Borča, sa pripadajućim saobraćajnicama, treba da bude završen u roku od tri godine od potpisivanja ugovora, za koji je predviđeno da bude zaključen do 31. decembra 2009. godine. Uz izgradnju samog mosta, izgradiće se i pristupne saobraćajnice, od Novosadskog puta do ulice Cara Dušana, od Batajničkog do Zrenjaninskog puta i od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta.

Prema referencama „CRBC”-a, ovo kinesko preduzeće ima najviše licence za poslove projektovanja i izgradnje puteva i mostova, sa više od 600 uspešno obavljenih projekata na prostorima Azije, Afrike i Bliskog istoka.
 
kao i da koristi domaći građevinski materijal do 45 odsto od ukupne vrednosti projekta.
Nelogicna recenica, valjda je greska u tekstu.


Kad se kaze 3 godine grejs perioda i 15 godina otplate, sta to znaci?

Da li se misli: oni zavrse sve 2013. sa 145 miliona njihovog kredita (i ostalih 25 miliona), ceka se tri godine i onda od 2016. pocine otplata kao da smo tog trenutka uzeli 145 miliona tj. kao da nije tekla kamata i to sve onda otplacujemo narednih 15 godina (do 2031.)?

To je neka najbolja moguca varijanta, pa zato ne verujem da je tako. Moze li neko da edituje ovu gore recenicu pa da bude istinita.
 
Nikola":2jga5klb je napisao(la):
kao i da koristi domaći građevinski materijal do 45 odsto od ukupne vrednosti projekta.
Nelogicna recenica, valjda je greska u tekstu.


Kad se kaze 3 godine grejs perioda i 15 godina otplate, sta to znaci?

Da li se misli: oni zavrse sve 2013. sa 145 miliona njihovog kredita (i ostalih 25 miliona), ceka se tri godine i onda od 2016. pocine otplata kao da smo tog trenutka uzeli 145 miliona tj. kao da nije tekla kamata i to sve onda otplacujemo narednih 15 godina (do 2031.)?

To je neka najbolja moguca varijanta, pa zato ne verujem da je tako. Moze li neko da edituje ovu gore recenicu pa da bude istinita.
pa od 100 %vrednosti ugradjenog materijala,45% mora biti proizvedeno u srbiji a 55 %moze biti iz uvoza,a za kredit je fora da grejs period pokriva vreme izgradnje mosta,znaci 2013 kad se zavrsi most pocinje otplata kredita
 
Pise do 45 odsto, znaci da moze i 0 posto. Verovatno se misli najmanje 45 odsto. Zato sam rekao nelogicno..

Znaci otplata pocinje 2013. i zavrsava se kroz 15 godina 2028 ? Da li se onda otpacuje 145 miliona pocevsi od 2013. ili malo vise. Tj da li je isla kamata na povucena sredstva do 2013.?
 
Млађо Динкићу, одговори човеку.
 
Vrh