Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

hazard":1651562y je napisao(la):
Ajmo ljudi, to se uci u osnovnoj/srednjoj skoli :)

R = S*k*(1-k)^n / [(1-k)^n - 1]

R - rata
S - uk. suma pozajmice
k - kamatna stopa
n - broj rata

S = 145 miliona dolara

kamata je 3% na godisnjem nivou, po tekstu 15 godina uz 3 godine grejsa = 12 godina kamate.

Ako se kredit otplacuje jednom velikom ratom jedanput godisnje
n = 12
k = 0,03

R = 14,567 miliona dolara.

Ukupan trosak = R*n = 174,8 miliona.

:)
ne placa se kamata 12 godina,nego prve tri godine se ne placa nista ,a onda se otplacuje 15 godina glavnica+kamata,nije ti dobra ova racunica,interesuje me posto ne znam koju kamatnu stopu su uzeli ali bilo koju da uzmu ne moze 145 miliona posle 15 godina sa kamatom od 3 %da bude 175 miliona,mora preko 200 miliona
 
Kakvi imigranti u Srbiji laugh
Jesi bio ti u Bloku 45? Ili da te vodim kod komšije Etiopljanina kod mene na Miljakovcu? Imaš zgrade pune Palestinaca.

Bespredmetno je da o tome pričamo - Beograd kakav je već sada ima visoku gustinu naseljenosti, i potreban mu je ovaj most ko leba.
 
jovanovm":5usj3o02 je napisao(la):
u Srbiji (i celoj bivšoj Jugoslaviji) postoje urbani centri koji su pandan i konkurent Beogradu.
Што се тиче бивше Југославије, мислим да је једино Сарајево прави конкурент, а што се тиче Србије, тешко да има конкуренције, јер сви остали градови су сувише мали у односу на Београд.
jovanovm":5usj3o02 je napisao(la):
Bez metroa funkcionišemo (ali neefikasno), bez mosta nema uopšte funkcionisanja. Da ne spominjem značaj za perspektivu konurbacije sa Pančevom.
Тачно тако. Срећа што је Смедерево (правац ширења конурбације који је, по мени, неправедно запостављен) са Београдом повезано копненом везом.
jovanovm":5usj3o02 je napisao(la):
Bespredmetno je da o tome pričamo - Beograd kakav je već sada ima visoku gustinu naseljenosti, i potreban mu je ovaj most ko leba.
Апсолутно. И не само овај, него још бар један на Дунаву и три (мостовска или тунелска) на Сави (од којих се један увелико гради :) ). По један на обе реке после 30 година чекања је врло обећавајући почетак. :kk:
 
zhaba":14grymg5 je napisao(la):
Ali hit godine: most ce se zvati - Kineski!!! To ne samo da je vrlo komunisticki, nego je i krajnje degutantno!
No, istina ocajni smo, mostove nisu gradili decenijama a fale nam ko 'leba!
Sa strane sto je izgled mosta takodje u najmanju ruku 'ni fu ni fa' (nit smrdi nit mirise), ali dobro.
Dobrobit toga mosta ce valjda biti puno veca od ovih par navedenih detalja.
:laugh: :gobb:
 
perhan":3h063vsq je napisao(la):
ne placa se kamata 12 godina,nego prve tri godine se ne placa nista ,a onda se otplacuje 15 godina glavnica+kamata,nije ti dobra ova racunica,interesuje me posto ne znam koju kamatnu stopu su uzeli ali bilo koju da uzmu ne moze 145 miliona posle 15 godina sa kamatom od 3 %da bude 175 miliona,mora preko 200 miliona
Kamata je 3%, pise u tekstu. U tekstu pise "rok otplate 15 godina sa grejs periodom od 3 godine" sto znaci od trenutka kada ti daju kredit, imas 15 godina da ga vratis, a prve 3 godine ne moras da placas nista. Mozda je onako kako ti kazes, ali onda su pogresili u tekstu.

Drugo, ako vec imamo neku poluinformaciju da je rata 15 miliona dolara, to odgovara mojoj racunici (14 i po) jer je 15*15 = 225, sto je na kredit od 145 miliona kamata veca od 3%.

Btw tebi racunica nije dobra, jer ako se uzima kredit od 145 miliona na 15 godina sa kamatom od 3%, onda je godisnja rata 12,15 miliona sto nam daje ukupan trosak od 15*12,15 = 182 miliona, dakle opet ispod 200.
 
jovanovm":2ovzrq1u je napisao(la):
Kakvi imigranti u Srbiji laugh
Jesi bio ti u Bloku 45? Ili da te vodim kod komšije Etiopljanina kod mene na Miljakovcu? Imaš zgrade pune Palestinaca.

Bespredmetno je da o tome pričamo - Beograd kakav je već sada ima visoku gustinu naseljenosti, i potreban mu je ovaj most ko leba.
Osim sto je to sve vise na nivou anegdote ili statisticke greske nego nekog trenda koji ce bitno uticati na broj stanovnika u Beogradu.

Gustina naseljenosti jeste velika, ali postoje krajevi gde je ona relativno mala - zato svugde po Zvezdari i Vracaru se ruse jednospratne i dvospratne kuce sa po jednim ili dva stana i nicu minimum cetvorospratnice sa po 5 - 10 stanova (ili vise). Pre cemo videti taj trend za 10-20 godina u recimo Kaludjerici nego sto cemo videti gradnju nekog 3. Beograda u bliskoj buducnosti.

Da je most potreban, to se slazem, al' to veze s 3. Beogradom nema.
 
Богами у сремском све мање... Једино ако конурбација не прогута Пазове, Карловчић итд.
 
hazard":25e4fath je napisao(la):
Kamata je 3%, pise u tekstu. U tekstu pise "rok otplate 15 godina sa grejs periodom od 3 godine" sto znaci od trenutka kada ti daju kredit, imas 15 godina da ga vratis, a prve 3 godine ne moras da placas nista. Mozda je onako kako ti kazes, ali onda su pogresili u tekstu.

Drugo, ako vec imamo neku poluinformaciju da je rata 15 miliona dolara, to odgovara mojoj racunici (14 i po) jer je 15*15 = 225, sto je na kredit od 145 miliona kamata veca od 3%.

Btw tebi racunica nije dobra, jer ako se uzima kredit od 145 miliona na 15 godina sa kamatom od 3%, onda je godisnja rata 12,15 miliona sto nam daje ukupan trosak od 15*12,15 = 182 miliona, dakle opet ispod 200.
Zar se ne uzima kredit od 170 miliona? Ja sam, izgleda, tu pogresio. Inace, koristio sam ovaj sajt: http://www.calculator.net/interest-calculator.html

Inace, nije ni toliko bitno - bitno je jedino da je kredit povoljan - sto jeste.
 
U tekstu pise 145. Kredit u svakom slucaju jeste povoljan.
 
s obzirom da su to Kinezi, ne bi me inenadilo da završe za najviše godinu i po dana od početka gradnje.
za treći Beograd je još rano. još ima da se popunjava sremska strana iza bloka "Ivo Lola Ribar" niz Savu
a most će rasteretiti Pančevac za one koji idu u pravcu Zagreba, Novog Sada pa čak i put Čačka i dalje na jug, jer će sa tog mosta imati vezu sa obilaznicom
 
JohnnyLee":kndex8dc je napisao(la):
s obzirom da su to Kinezi, ne bi me inenadilo da završe za najviše godinu i po dana od početka gradnje.
Ovo ti je u vrlo optimistična procena, da ne kažem da je nemoguća. Samo prilazne saobraćajnice za most iznose beše preko 20 kilometara, a to baš ne može tako brzo da se gradi s obzirom na sve radnje koje prate jedan projekat takve veličine.

Iskreno, pitanje je koliko su ove priče oko mosta na Dunavu trenutno realne, a koliko su puki marketing političara.
 
Jeste,to ljudi uvek zaboravljaju.Zaista izgleda savrseno za izgradnju ako ne znas da je zasticena zona :p
 
praguc":2e1dtjg7 je napisao(la):
misliš li na naselje Dr Ivan Ribar... ne Ivo Lola Ribar;)
znam da je neki Ribar.

a šta je u toj zoni zaštićeno? bunari? ali tu ima čitav potez ispod Ledina koji može da se izgradi
 
Vi kao da zaboravljate da bi se to celo naselje nalazilo na prilaznom putu za sletanje/poletanje aviona sa ANT-a :kafa:
 
Malo detalja..jooj samo da se Dinkić ne meša :notok: ...brrrr

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=10&dd=23&nav_id=388284


Gradnja mosta Zemun-Borča od 2010.
23. oktobar 2009. | 13:57 | Izvor: Beta, Tanjug
Beograd -- Od 2010. godine počeće gradnja mosta vrednog 170 miliona evra koji će spojiti preko pola miliona stanovnika Beograda i novosadski autoput sa putem ka Pančevu.

Kineska kompanija (CRBC) potpisala je sa Vladom Srbije i Gradom Beogradom predugovor o gradnji mosta Zemun-Borča vrednosti 170 miliona evra. Od tog iznosa će 145 miliona evra, ili 85 odsto novca biti obezbeđeno iz kredita kineske Eksim.

Rok otplate 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje. Dužina mosta, koji će se zvati Kineski most, biće 1.507 metara, a pripadajućih saobraćajnica 21,6 kilometara.

Potpredsednik Vlade i ministar ekonomije Mlađan Dinkić je kazao da bi ugovori o izgradnji mosta i kreditu trebalo da budu potpisani do kraja ove godine. Dinkić je istakao da se kineska kompanija obavezala da angažuje domaće podizvođače, kao i da koristi domaći građevinski materijal do 45 odsto od ukupne vrednostu projekta.

Izgradnja mosta počeće u oktobru ili novembru naredne godine, do kada će ugovor morati da bude ratifikovan u Skupštini Srbije. Celokupan posao, od projektovanja, gradnje i finansiranja, bio bi poveren kineskim kompanijama i bankama, a prema prvim procenama za izgradnju mosta i pristupnih saobraćajnica potrebno je oko tri godine.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da očekuje da će izgradnja mosta omogućiti izgradnju još jednog dela Beograda. Most će povezati 380 hiljada stanovnika Novog Beogarda i Zemuna sa 170 hiljada ljudi koji žive na levoj strani Dunava u opštini Palilula, a više od hiljadu hektara zemljšta biće osposobljeno za stambenu i industrijsku izgradnju.

"Realan rok za izgradnju mosta je 2013. godina", kazao je Đilas i precizirao da će na zemunskoj strani most biti nastavak dela koji spaja autoput prema Novom Sadu i Zagrebu i da će prelaziti ispod tržnog centra Metro, a da će na drugoj strani izlaziti iznad naselja na levoj strani Dunava.

Most će spajati novosadski i auotoput prema Zagrebu sa Zemunske strane, dok će sa Borčanske strane izaći na zrenjaninski put, tako da se pravi veza prema putu Beograd-Pančevo, kako bi se izbeglo da saobraćaj ide kroz naselja, precizirao je Đilas. On je naveo da je počela i eksproprijacija 177 stanova i industrijskih objekata koje se nalaze na zemunskoj trasi puta i mosta, dok preostali deo zemljišta pripada PKB-u, za koji je doneta odluka da se ne prodaje pa će sada to zemljište biti iskorišćeno za izgradnju mosta i prilaznih saobraćajnica..

Kineski ambasador u Srbiji Vei Đinghua rekao je da je potpisivanje predugovora značajan potez konkretizacije strateškog partnerstva Kine i Srbije uspostavljenog za vreme posete srpskog predsednika Borisa Tadića Kini u avgustu ove godine. Ovo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata do sada koji se radi sa Narodnom Republikom Kinom, veoma značajan i za region, rečeno je prilikom potpisivanja ugovora. Izgradnjom mosta će se znatno rastereti saobraćaj u Beogradu, a tranzit robe će biti izmešten iz grada.
 
Izgradnja mosta počeće u oktobru ili novembru naredne godine, do kada će ugovor morati da bude ratifikovan u Skupštini Srbije. Celokupan posao, od projektovanja, gradnje i finansiranja, bio bi poveren kineskim kompanijama i bankama, a prema prvim procenama za izgradnju mosta i pristupnih saobraćajnica potrebno je oko tri godine.
Primećuje li neko kako se već i pre bilo kakvog ugovora produžavaju prvobitno najavljeni datumi izgradnje (mislim da je fetiš naših političarima da najavljuju datume početka izgradnje za koje realno nisu sposobni da ispoštuju, setimo se sage mosta preko Ade).

p.s. zaboravio sam da napišem poentu, prve izjave su bile u stilu da će početak gradnje biti u martu, a sad vidimo da se već odužilo na oktobar-novembar, što je i mnogo realnije u odnosu na prvi rok, ali mene počinje da nervira to bacanje sa datumima.
 
I pomisao na poređenje ovog posla - most 1.5km +20tak km puta, za ove pare, u sred SEKE, po "skraćenoj proceduri" :p - i mosta preko Ade mi je više nego urnebesna :lool: Gradonačelnik nam je mašnski inženjer/ vlasnik firme za marketing, baš me zanima kojim projektom će više da se prd... pardon, hvali :rolleyes:


A vi ne možete da shvatite kao se meni digla kosa na glavi kad sam video da se u finišu i Mlađa Dinkić ufurao u posao oko mosta na Dunavu....brrrrr


Najpozitivnije mi je što u priči sa ljudima već slušam kako razmišljaju o kupovini stana na onoj strani Dunava :kk:
 
Najpozitivnije mi je što u priči sa ljudima već slušam kako razmišljaju o kupovini stana na onoj strani Dunava ok
relja, sve se više i više slažem sa tobom. Iako mi se strašno sviđa most kod Ade, moram da priznam da si bio u pravu, ma koliko sam ga ja onda zdušno branio.
 
moram priznati da mi je ovo jedna od konfuznijih izjava koje sam procitao sa tvoje strane pogotovo imajuci u vidu reljinu citiranu recenicu.

Da novi most na dunavu je potreban nasem gradu i da on je pored infrastrukturnog objekta veca razvojna sansa za grad jel otvara prostor treceg beograda i tu nista nije sporno.

Dok ne utvrdim sa cime se to slazes sa reljom ne bih ulazio u dalju diskusiju pogotovo na temi koja ima veze sa dunavskim mostom a ne preko ade.

Da ne bude zabune relja je neko cije misljenje izuzetno postujem stim sto oko mosta preko ade imamo razlicita gledista sem oko umanjenja cene usled pada cene sirovina o kome je relja govorio sa cime se apsolutno slazem a sto je bilo kasnije i u medijima spominjano.
 
Vrh