Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Tunel ispod ade bi zavrsio posao, samo ne zanm koliko bi bio ekonomski izvodljiv...
 
Most ispod Ade bi bila glavna beogradska turisticka atrakcija :) (sorry, morao sam ;) )

Azbuki, molim te nemoj da pocinjes tu temu da se ne bi ponovo rasplamsale strasti. :)

Burne polemike su vodjene na tu temu, a vise je u pitanju pitanje potrebe, nego isplativosti. Ja bih licno voleo da se taj tunel probije, ali bi to za grad bio cist luksuz, izvodljiv jedino kada svi infrastrukturni projekti budu 100% kompletirani.
 
Nenad":3vw103cz je napisao(la):
Ja bih licno voleo da se taj tunel probije, ali bi to za grad bio cist luksuz, izvodljiv jedino kada svi infrastrukturni projekti budu 100% kompletirani.
Исти случај. Замислите онда дивоту: Бранков мост, Стари мост, Метро-мост, Газела, Стари железнички (пешачки) мост, Нови железнички мост, Нови мост преко Аде, Адски тунел, Остружнички друмски мост, Остружнички двоколосечни железнички мост! А овамо Кинески мост, Панчевачки мост, Мост преко Аде Хује (несуђени Јапанац)... Само што бих волео да и обилазница и СМТ буду правилни прстенови. Ал' нема везе шта би' ја вол'о, само нек' буде све ово што је предвиђено (наравно, осим трамваја за 22. век и са метроом!) за мог живота и онда ћу рећи да сам срећан. :gobb:
 
Oni prave budalaštine sa tim krivudanjem i SMT i UMP. Sve zaokružiti kao što je to davno uradila naša draga Moskva.

Prva faza treba biti pripajanje Pančeva Beogradu i administrativno jer onda Beograd dobija Leopoldstadt/Brigittenau (uh, digne mi se kad čujerm tu reč) kao i Prater park :cool: To su ona 2 ostrva (da ta 2 ostrva nisu pod Beogradom nego pod Pančevom, odnosno u Vojvodini su administrativno) tačno između Velikog Sela i centra Pančeva/luke. Zamislite tu deo grada kao stari grad, samo napraviti naselja od Višnjice i Višnjičke banje dok nova opservatorija može biti na brdu sa novim parkom kao onim na Zvezdari samo većim. Samo napraviti 1 most koji bi imao više ulaza/izlaza na svakom ostrvu i spajao bi se sa E70 tj obilaznicom oko centra Pančeva. Drugi manji most bi izlazio na Vojlovicu iza koje bi bilo još naselja. Brate mili koliko Beograd ima potencijala na dohvat ruke ali urbaniste boli ćošak za razvoj grada kao celine. Ne zaboravite da Pančevo ima naselja Kotež 1 i Kotež 2 kao i Margita (da i Beograd ima to, nema samo beč Margareten) kao i naselje Tesla koje Beogradski deo grada još nema. Pa eto sada bar grad kao celina može da ga ima kad bi se do Utve pravili Tesla 2 i Tesla 3 sa zgradama kao AltErlaa ili Margita 2 i 3 kao Nanterre ali ne kao silosi nego sa prelepom fasadom ali takvog oblika, sa prelepim šetalištima i parkovima između zgrada. Išao bi i metro i gradska železnica...

Eeee moj svete, gde ja živim, u ćumezu punom pregorelih mozgova...
 
vucko":3m71lm5q je napisao(la):
Ne zaboravi Vincanski most :)
Како сам то заборавио? :cool:
ThinkAgain":3m71lm5q je napisao(la):
Oni prave budalaštine sa tim krivudanjem i SMT i UMP. Sve zaokružiti kao što je to davno uradila naša draga Moskva.
Потписујем. Драго ми је да нисам једини овде који трубим о томе:

Буљварноје кољцо - круг двојке
Садовоје кољцо - УМП
3-е транспортноје кољцо - СМТ
МКАД - обилазница
:cool:

ThinkAgain":3m71lm5q je napisao(la):
Prva faza treba biti pripajanje Pančeva Beogradu i administrativno jer onda Beograd dobija Leopoldstadt/Brigittenau (uh, digne mi se kad čujerm tu reč) kao i Prater park :cool: To su ona 2 ostrva (da ta 2 ostrva nisu pod Beogradom nego pod Pančevom, odnosno u Vojvodini su administrativno) tačno između Velikog Sela i centra Pančeva/luke. Zamislite tu deo grada kao stari grad, samo napraviti naselja od Višnjice i Višnjičke banje dok nova opservatorija može biti na brdu sa novim parkom kao onim na Zvezdari samo većim. Samo napraviti 1 most koji bi imao više ulaza/izlaza na svakom ostrvu i spajao bi se sa E70 tj obilaznicom oko centra Pančeva. Drugi manji most bi izlazio na Vojlovicu iza koje bi bilo još naselja. Brate mili koliko Beograd ima potencijala na dohvat ruke ali urbaniste boli ćošak za razvoj grada kao celine. Ne zaboravite da Pančevo ima naselja Kotež 1 i Kotež 2 kao i Margita (da i Beograd ima to, nema samo beč Margareten) kao i naselje Tesla koje Beogradski deo grada još nema. Pa eto sada bar grad kao celina može da ga ima kad bi se do Utve pravili Tesla 2 i Tesla 3 sa zgradama kao AltErlaa ili Margita 2 i 3 kao Nanterre ali ne kao silosi nego sa prelepom fasadom ali takvog oblika, sa prelepim šetalištima i parkovima između zgrada. Išao bi i metro i gradska železnica...

Eeee moj svete, gde ja živim, u ćumezu punom pregorelih mozgova...
Све је то занимљиво разматрање, али са оваквим природним прираштајем за то неће бити потребе. Колико би још људи требало да се простор између Београда и Панчева попуни?

Чисто једна дигресија повезана са твојом идејом: 80их је био предлог да Панчево буде београдска општина. Такође је АТП неколико година био део ЈТС.
 
Samo da ne zaboravimo da je Moskva od vajkada tako planirana. Pola Beograda bi moralo da srusi kako bi se napravio ring oko centra, koji na kraju krajeva i nije neophodan jer je centar ogranicen rekama.

Trebalo je iskoristiti ratna razaranja da se Beograd saobracajno urbanizuje, ali...
 
Нажалост, у праву си. Увек сам се дивио планирању Москве у концентричним круговима и сматрам да је то град који је с те стране најсавршеније планиран. С друге стране, ни Буљварноје кољцо није пун круг, а ни УМП неће бити (нема ни потребе). 3-е транспортноје кољцо је накнадно изграђено, што такође не треба заборавити (нисам баш најинформисанији које су биле последице његове изградње по грађевине). Нажалост, ми немамо налазишта нафте да бисмо све спровели у дело. Да не говорим о некој лудој комбинацији да се затвори северна железничка веза Панчево-Батајница, то је већ научна фантастика и дебели офтопик.
 
Kineski most do 2013. godine

Most preko Dunava, između Zemuna i Borče, počeće da se gradi u drugoj polovini sledeće godine i biće završen do 2013. godine, rekao gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. Najavljeno potpisivanje međudržavnog sporazuma, prema kojem će Kina biti graditelj i investitor.

Srpska delegacija učestvovaće i na investicionom forumu u Pekingu, a najavljeno je i potpisivanje sporazuma o saradnji u infrastrukturnim projektima vlada Srbije i Kine. U sporazumu bi trebalo da bude definisana i izgradnja mosta Zemun-Borča.
Izjave Dragoljuba Jarića i Dragana Đilasa

Most između Zemuna i Borče povezaće se petljama sa zrenjaninskim i pančevački putem, pa bi saobraćaj iz pravca Novog Beograda i Zemuna bio usmeren i na Banat.
5c8060764c.jpg

Izgled buduceg mosta
Most dužine gotovo kilometar i po imaće po tri trake u oba smera, a ukupna planirana dužina saobraćajnice, sa pripadajućim petljama, iznosi 21 kilometar.

Vrednost investicije srpska strana procenjuje na oko 190 miliona evra, nezvanično saznaje RTS.

Dragoljub Jarić iz Saobraćajnog instituta CIP objasnio je da se "most nalazi u produžetku sadašnje saobraćajnice T6 i to od nekadašnjeg Bulevara Lenjina gde se skreće prema autoputu za Novi Sad, preko Dunava i onda postoje dva varijante".

"Jedno rešenje je da se produži saobraćajnica do zatvaranja kompletnog jednog prstena oko Beograda sa završetkom obilaznice kod Pančeva", rekao je Jarić.

Prema njegovim rečima, drugo, kraće rešenje jeste da se most poveže sa postojećim putem Beograd-Pančevo.

Početak gradnje 2010. godine

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je da je realno da će most između Zemuna i Borče početi da se gradi polovinom sledeće godine i napomenuo da će njegova izgradnja sa svim pristupnim saobraćajnicama trajati najmanje četiri godine.

Đilas je objasnio da je kredit veoma povoljan, sa kamatom od tri odsto i rokom otplate od 15 godina.

Pod uslovom da Kinezi daju veoma povoljan kredit, njihov izvođač bio bi nosilac posla, ali ugovor bi predvideo i angažovanje domaćih proizvođača.

Ugovor bi definisao i količinu domaćih materijala i, obavezno, srpski nadzor, rekli su u Skupštini grada.

Inače, tri idejna rešenja mosta Zemun-Borča, koji su dostavili Kinezi, pregledala je grupa srpskih stručnjaka.

Nijedno od rešenja, kako su ocenili, ne odgovora u potpunosti našim potrebama. Jer, most mora da poštuje Dunav kao međunarodni plovni put, to jest da obezbedi sigurnu i redovnu plovidbu i u vreme zimskih uslova, kada se reka zamrzne.

Obnova "Gazele"

Kada je u pitanju obnova "Gazele", Đilas je rekao da se zalagao da se u rekonstrukciju krene tek kada bude završen most kod Ade Ciganlije, zbog saobraćajnih gužvi, a ne do kraja meseca, kako je najavljeno.

"Država je uzela kredite i kažu da ne mogu da odlažu početak radova. Zameram preduzeću 'Putevi Srbije' što do danas nismo obavešteni o preciznoj dinamici radova. Potrebno je da znamo kada se zatvara koja saobraćajna traka, jer se neće raditi samo most, već i cela saobraćajnica od Bubanj potoka do Aerodroma 'Nikola Tesla'", istakao je Đilas u intervjuu "Politici".

Predviđeni rokovi za radove na Savskom mostu preko Ade do sada su ispoštovani i, ukoliko tako bude nastavljeno, biće završeni do oktobra 2011. godine, rekao je Đilas.

Nezadovoljstvo zbog obilaznice

Gradonačelnik je, međutim, ukazao da nije zadovoljan dinamikom radova na obilaznici oko Beograda.

"Kad god sam prošao kružnim putem, iskren da budem, tamo je bilo više ljudi koji su regulisali saobraćaj nego onih koji su radili. Razgovarao sam i sa ministrom Milutinom Mrkonjićem i on je nezadovoljan, rekao je da će dati nalog da izgradnja kružnog puta i obilaznice bude intenzivirana".

Đilas je naveo da će deo kredita od milijardu evra, koji Srbija treba da dobije od Rusije, biti iskorišćen za početak gradnje metroa, ali da prethodno treba definisati koji tip metroa hoćemo.

"Rusi nisu jedini potencijalni investitori. Ukoliko ih ima više dobićemo bolje uslove i možda ćemo početi da gradimo više od jedne linije u sledećih nekoliko godina", naveo je Đilas.

Štednja, ali ne na račun građana

Što se tiče viška zaposlenih u gradskoj upravi, Đilas je rekao da te podatke proveravaju sve gradske opštine, i da će to biti rešeno.

"Nije realno očekivati da mi u Beogradu, koji jedini u državi štedimo, dalje smanjujemo plate administraciji, jer to niko drugi nije uradio. Plate u velikim državnim firmama su nerealno visoke i kod njih prvo treba da se seku primanja i broj zaposlenih", istakao je gradonačelnik.

Đilas je naveo da je budžet Beograda posle rebalansa smanjen za više od 300 miliona evra, ali je dodao da će socijalna davanja i svi socijalni projekti koje su gradske vlasti započele biti i nastavljeni.

"Ako budemo morali da štedimo, odložićemo neke infrastrukturne projekte od kojih trenutno ne zavisi kvalitet svakodnevnog života Beograđana", ukazao je gradonačelnik.

Video projekat mosta na donjem linku

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Društvo/102461/Kineski+most+do+2013.+godine.html
 
Inače je rečeno na RTS dnevniku da su sva tri projekta odbijena, jer ne vode računa o plovnosti Dunava i u vreme kad je zaleđen!!!
 
Мени је "најбољи" део "штедња, али не на рачун грађана"

no comment
 
Nijedno od rešenja, kako su ocenili, ne odgovora u potpunosti našim potrebama. Jer, most mora da poštuje Dunav kao međunarodni plovni put, to jest da obezbedi sigurnu i redovnu plovidbu i u vreme zimskih uslova, kada se reka zamrzne.
Jel može neko da mi ovo objasni?
Kako most utiče na sigurnost plovidbe Dunavom kada se reka zamrzne?
 
Jel moze neko da mi kaze kada se Dunav uopste zamrzao u zadnjih 15 godina? Zanima me. Znaci ne sante leda da putuju rekom, nego stvarno zamrzao...
 
@jovanovm, Dunav se vrlo često mrzne, evo čak je i ove zime isto bilo dosta zaleđenih delova i to uglavnom bude na tom delu gde bi trebalo da se nalazi novi most. Ne znam zašto, ali mornari kažu da se Dunav mrzne mnogo više i jače od Save.
 
Sava ne mrzne decenijama zbog velike količine tople vode koju izbacuju termoelektrane Nikola Tesla. Koliko se samo energije tu uzalud baci, pola Beograda bi moglo da se greje zimi... Sa druge strane Dunav mrzne praktično svake godine.
 
Da ponovim pitanje koje je neko vec postavio: Na koji nacin su smrzavanje i most u odnosu? Kakve karakteristike treba da ima most da bi bio dobar u tom pogledu? Veliki sredisnji raspon? Karakteristican profil stubova?
 
Treba da ima određenu zaštitu oko stubova ukoliko su oni u vodi, simple as that.
 
trialin":2gkm9ij7 je napisao(la):
Dragoljub Jarić iz Saobraćajnog instituta CIP objasnio je da se "most nalazi u produžetku sadašnje saobraćajnice T6 i to od nekadašnjeg Bulevara Lenjina gde se skreće prema autoputu za Novi Sad, preko Dunava i onda postoje dva varijante".
Kulturno-umetnički program - redakcija zabavnog programa. Jel' gospodin uopšte za života video mesto odakle treba da počinje most?
 
Da, to je, u najmanju ruku, a iz najmanje dva razloga, stravična izjava. :bash:
 
@shmeksi
Ja sam bas ove godine setao Dunavom cesto kod Dorcola (gde bi trebao biti najuzi), i to u onim najhladnijim danima, pa opet nisam video ni izbliza srmznutu reku (cak sam siguran da je dosta camaca ostavljeno u vodi)... Videle su se sante leda, i naravno smrznuto oko obale, ali uvek je bio plovni put slobodan... Ne znam, mozda nisam bio u pravo vreme, ali mi je malo verovatno da se smrznuo u toplijim danima, a ne onaj dan kad je najvisa dnevna bila -5, a najniza -13... ?

Interesantno mi je samo, zato pitam, ne sporim da se smrzava, a most sigurno da treba da ima zastitu...
 
Verovatno ne smrzava zato što je dorćol nizvodno od Save koju greje TENT.
Koje rasipanje energije neverovatno,u mnogim zgradama nemamo grejanje a grejemo međunarodni plovni koridor uh...
 
connect":1rznjchy je napisao(la):
trialin":1rznjchy je napisao(la):
Dragoljub Jarić iz Saobraćajnog instituta CIP objasnio je da se "most nalazi u produžetku sadašnje saobraćajnice T6 i to od nekadašnjeg Bulevara Lenjina gde se skreće prema autoputu za Novi Sad, preko Dunava i onda postoje dva varijante".
Kulturno-umetnički program - redakcija zabavnog programa. Jel' gospodin uopšte za života video mesto odakle treba da počinje most?
Ако ме памћење не вара, западни део лакта (Т-6 је јужни) се заиста звао Булевар Лењина, не знам да ли се и сад зове.
 
Wile E. Coyote":14vefulg je napisao(la):
Ако ме памћење не вара, западни део лакта (Т-6 је јужни) се заиста звао Булевар Лењина, не знам да ли се и сад зове.
Sad se zove Bulevar Mihaila Pupina ;)
 
Вероватно мислиш на Нови Београд. Ја мислим на Земун, кад се иде Т-6 па се наиђе на лакат који скреће лево ка Батаји и Новом Саду.
 
Vrh