Kineski most do 2013. godine
Most preko Dunava, između Zemuna i Borče, počeće da se gradi u drugoj polovini sledeće godine i biće završen do 2013. godine, rekao gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. Najavljeno potpisivanje međudržavnog sporazuma, prema kojem će Kina biti graditelj i investitor.
Srpska delegacija učestvovaće i na investicionom forumu u Pekingu, a najavljeno je i potpisivanje sporazuma o saradnji u infrastrukturnim projektima vlada Srbije i Kine. U sporazumu bi trebalo da bude definisana i izgradnja mosta Zemun-Borča.
Izjave Dragoljuba Jarića i Dragana Đilasa
Most između Zemuna i Borče povezaće se petljama sa zrenjaninskim i pančevački putem, pa bi saobraćaj iz pravca Novog Beograda i Zemuna bio usmeren i na Banat.
Izgled buduceg mosta
Most dužine gotovo kilometar i po imaće po tri trake u oba smera, a ukupna planirana dužina saobraćajnice, sa pripadajućim petljama, iznosi 21 kilometar.
Vrednost investicije srpska strana procenjuje na oko 190 miliona evra, nezvanično saznaje RTS.
Dragoljub Jarić iz Saobraćajnog instituta CIP objasnio je da se "most nalazi u produžetku sadašnje saobraćajnice T6 i to od nekadašnjeg Bulevara Lenjina gde se skreće prema autoputu za Novi Sad, preko Dunava i onda postoje dva varijante".
"Jedno rešenje je da se produži saobraćajnica do zatvaranja kompletnog jednog prstena oko Beograda sa završetkom obilaznice kod Pančeva", rekao je Jarić.
Prema njegovim rečima, drugo, kraće rešenje jeste da se most poveže sa postojećim putem Beograd-Pančevo.
Početak gradnje 2010. godine
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je da je realno da će most između Zemuna i Borče početi da se gradi polovinom sledeće godine i napomenuo da će njegova izgradnja sa svim pristupnim saobraćajnicama trajati najmanje četiri godine.
Đilas je objasnio da je kredit veoma povoljan, sa kamatom od tri odsto i rokom otplate od 15 godina.
Pod uslovom da Kinezi daju veoma povoljan kredit, njihov izvođač bio bi nosilac posla, ali ugovor bi predvideo i angažovanje domaćih proizvođača.
Ugovor bi definisao i količinu domaćih materijala i, obavezno, srpski nadzor, rekli su u Skupštini grada.
Inače, tri idejna rešenja mosta Zemun-Borča, koji su dostavili Kinezi, pregledala je grupa srpskih stručnjaka.
Nijedno od rešenja, kako su ocenili, ne odgovora u potpunosti našim potrebama. Jer, most mora da poštuje Dunav kao međunarodni plovni put, to jest da obezbedi sigurnu i redovnu plovidbu i u vreme zimskih uslova, kada se reka zamrzne.
Obnova "Gazele"
Kada je u pitanju obnova "Gazele", Đilas je rekao da se zalagao da se u rekonstrukciju krene tek kada bude završen most kod Ade Ciganlije, zbog saobraćajnih gužvi, a ne do kraja meseca, kako je najavljeno.
"Država je uzela kredite i kažu da ne mogu da odlažu početak radova. Zameram preduzeću 'Putevi Srbije' što do danas nismo obavešteni o preciznoj dinamici radova. Potrebno je da znamo kada se zatvara koja saobraćajna traka, jer se neće raditi samo most, već i cela saobraćajnica od Bubanj potoka do Aerodroma 'Nikola Tesla'", istakao je Đilas u intervjuu "Politici".
Predviđeni rokovi za radove na Savskom mostu preko Ade do sada su ispoštovani i, ukoliko tako bude nastavljeno, biće završeni do oktobra 2011. godine, rekao je Đilas.
Nezadovoljstvo zbog obilaznice
Gradonačelnik je, međutim, ukazao da nije zadovoljan dinamikom radova na obilaznici oko Beograda.
"Kad god sam prošao kružnim putem, iskren da budem, tamo je bilo više ljudi koji su regulisali saobraćaj nego onih koji su radili. Razgovarao sam i sa ministrom Milutinom Mrkonjićem i on je nezadovoljan, rekao je da će dati nalog da izgradnja kružnog puta i obilaznice bude intenzivirana".
Đilas je naveo da će deo kredita od milijardu evra, koji Srbija treba da dobije od Rusije, biti iskorišćen za početak gradnje metroa, ali da prethodno treba definisati koji tip metroa hoćemo.
"Rusi nisu jedini potencijalni investitori. Ukoliko ih ima više dobićemo bolje uslove i možda ćemo početi da gradimo više od jedne linije u sledećih nekoliko godina", naveo je Đilas.
Štednja, ali ne na račun građana
Što se tiče viška zaposlenih u gradskoj upravi, Đilas je rekao da te podatke proveravaju sve gradske opštine, i da će to biti rešeno.
"Nije realno očekivati da mi u Beogradu, koji jedini u državi štedimo, dalje smanjujemo plate administraciji, jer to niko drugi nije uradio. Plate u velikim državnim firmama su nerealno visoke i kod njih prvo treba da se seku primanja i broj zaposlenih", istakao je gradonačelnik.
Đilas je naveo da je budžet Beograda posle rebalansa smanjen za više od 300 miliona evra, ali je dodao da će socijalna davanja i svi socijalni projekti koje su gradske vlasti započele biti i nastavljeni.
"Ako budemo morali da štedimo, odložićemo neke infrastrukturne projekte od kojih trenutno ne zavisi kvalitet svakodnevnog života Beograđana", ukazao je gradonačelnik.
Video projekat mosta na donjem linku
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Društvo/102461/Kineski+most+do+2013.+godine.html