Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Po mojoj racunici to znaci da treba da vratimo ukupno 265 miliona - sto nije sjajno al nije bas ni tragicno.
 
Nikola":2chpj1q9 je napisao(la):
Pise do 45 odsto, znaci da moze i 0 posto. Verovatno se misli najmanje 45 odsto. Zato sam rekao nelogicno..

Znaci otplata pocinje 2013. i zavrsava se kroz 15 godina 2028 ? Da li se onda otpacuje 145 miliona pocevsi od 2013. ili malo vise. Tj da li je isla kamata na povucena sredstva do 2013.?
"Grejs period" znaci da se u tom periodu ne racuna kamata. Da pojasnim:

Ja dobijem racun za kreditnu karticu. Imam grejs period od 3 nedelje. Ukoliko u te tri nedelje platim pun iznos racuna, ne placam kamatu. Nakon toga na neplacen iznos se izracunava kamata.

Onako kako je formulisano u tekstu - rok otplate 15 godina, grejs period 3 godine - znaci da kredit uzima na 15 godina, tako da se prve 3 godine ne obracunava kamata.
 
@ sizif, ink

Ajd be zaje*******avaj, odgovori ako znas :p

Tek sam sad provalio da ne znam sta to sigurno znaci, tj da samo prepostavljam. Pa rekoh da do kraja to rastumacim.


edit: hazard odgovorio. Hvala.
edit: Da li onda znaci da zavrsetak otplate je 2015, tj 12 godina po zavrsetku izgradnje?
 
ink":l13ckh1o je napisao(la):
Po mojoj racunici to znaci da treba da vratimo ukupno 265 miliona - sto nije sjajno al nije bas ni tragicno.
kako si dosao do te racunice,negde san cuo da ce godisnja rata biti 15 miliona(pola-pola placace grad i republika),onda ceza 15 godina biti placeno 225 miliona
 
Ljudi, da li je moguće, ovo se stvarno dešava. :gobb: Inače, mislim da je ovaj projekat trenutno važniji za dugoročni razvoj Beograda i od obilaznice i od metroa....

Neka me neko uštine, ja sanjam. Mora da je fazon u ovoj reči "predugovor"...? Raspašće se ko Alpina-PORR i autoput??
 
Šta će nam most kada po sredini nema šina za Metro M12 i13 :violina:
 
jovanovm":2gpj0rl1 je napisao(la):
Inače, mislim da je ovaj projekat trenutno važniji za dugoročni razvoj Beograda i od obilaznice i od metroa....
Slazem se s tobom, ali bilo bi stvarno odobro da ovaj most ima mesta i za sinski saobracaj. Nadam se nece propustiti tu priliku, sto bi bilo od izuzetnog znacaja za razvoj 3. Bg-a.
 
@jovanovm

Kao da nikad nisi bio u Bg kada tvrdiš da je ovaj most važniji od obilaznice i Metroa a sam most je deo obilaznice a ne odvojen od nje,sigurno je važan projekat ali ,Metro je broj 1 za normalan život 2-3 milona ljudi koji stalno cirkulišu gradom :kafa:
 
Nije taj most deo obilaznice, bar ne onoga na šta obično mislimo kada kažemo "beogradska obilaznica"...

Inače, zamisli da živiš u Pančevu i da treba da ideš na posao na Novi Beograd (što uopšte nije teško zamisliti ovih dana, bar u IT struci su 90% firmi na Novom Beogradu) pa će ti biti jasno zašto je ovaj most izuzetno važan. :gobb:
 
Siniša":2g08wft0 je napisao(la):
jovanovm":2g08wft0 je napisao(la):
Inače, mislim da je ovaj projekat trenutno važniji za dugoročni razvoj Beograda i od obilaznice i od metroa....
Slazem se s tobom, ali bilo bi stvarno odobro da ovaj most ima mesta i za sinski saobracaj. Nadam se nece propustiti tu priliku, sto bi bilo od izuzetnog znacaja za razvoj 3. Bg-a.
Ne znam zasto ljudi nonstop nesto mastaju o tom "trecem Beogradu", ne verujem da cemo to videti pre 2050. Najozbiljnije...
 
@hazard

A ja se slažem sa tobom ,jer ako je 3 Beograd sada već moguć u bližoj budućnosti,ovaj Kineski most onda bio najkraća veza sa aerodromom 3.Bg-a, jer on odmah silazi do pruge za Beovoz (koja je planirano treba da se produži do aerodroma)tako da je korist očigledna a Kineski most je jednako bitan kao deo obilaznice ili prsten oko Bg-a kao što je bitan i most koji je planiran preko Dunava kod Vinče,da rezimiram obilaznica(kompletna sa mostovima preko Dunava i Save je jednako prioritetna za BG kao i Metro bez jednog ili drugog mi smo u velikom problemu i trebalo bi ova dva projekta istovremeno da gradimo.
 
Ne sporim da je most bitan, ali ja na njega vise gledam kao na nesto sto ce rasteretiti saobracaj u gradu, nego nekakvo otvaranje "treceg Beograda".

Pod jedan, rasteretice se Pancevac (sta da se kaze kad se zna da linija autobusa koja ide od NBG do Borce ide Pancevcem, jer nema kuda drugde) koji je sada jedina tacka prelaza Dunava, dobicemo alternativni pravac ako je Pancevacki most zatvoren.

Drugo, dok bi Pancevac bio rasterecen bilo kojim drugim mostom preko Dunava, ovaj iz Zemuna zbog svoje lokacije rasterecuje centar grada i odredjene zakrcene saobracajne koridore, jer kao sto je receno danas Pancevo - NBG i Borca - NBG mora da ide preko Pancevca, pa kroz stari deo grada, dakle saobracaj u gradu ce se bolje rasporediti.

Trece, jedan deo tranzitnog saobracaja ce se preusmeriti prakticno van grada.

To su ukratko glavne prednosti ovog mosta. A sto se tice "treceg Beograda", kad bi se on gradio bila bi potrebna jos 2 mosta na toj lokaciji. A i nema smisla sada da se gradi, kako zbog konfiguracije terena (bice potrebno mnogo para da se zemljista sanira, kao i za NBG sto je bilo), kako zbog toga sto Beograd ima dosta mesta da se siri i na NBG, i u starom delu grada, sto na prazne parcele, sto rusenjem malih kuca i zgrada te izgradnjom novih. A i malo je licemerno peniti o "trecem BGu" dok veliki delovi danasnjeg "treceg BGa" (Borca i sl.) nemaju ni elementarnu infrastrukturu.
 
hazard":26mutqb0 je napisao(la):
Ne znam zasto ljudi nonstop nesto mastaju o tom "trecem Beogradu", ne verujem da cemo to videti pre 2050. Najozbiljnije...
Odakle ti to da mastam o 3. Bg-u. To sam dao samo kao mogucnost ukoliko ikada dodje do nejgove gradnje. Moj glavni cilj je bio da taj most treba da ima i sinski saobracaj sa ili bez 3. Beograda. Kao sto taj most treba da rastereti drumski saobracaj, tako bi trebalo rasteretiti i sinski. Drugo, ako ikada pocne gradnja 3. BG-a (neka bude ka sto si napisao posle 2050), prvo treba ucrtati plan za sinski saobracaj, pa tek onda krenuti u njegovu gradnju i ravnati se po tome. Tako ce se dobiti najjeftinija trasa za buduci sinski saobracaj. Toliko.
 
hazard":2v3rbls2 je napisao(la):
Siniša":2v3rbls2 je napisao(la):
jovanovm":2v3rbls2 je napisao(la):
Inače, mislim da je ovaj projekat trenutno važniji za dugoročni razvoj Beograda i od obilaznice i od metroa....
Slazem se s tobom, ali bilo bi stvarno odobro da ovaj most ima mesta i za sinski saobracaj. Nadam se nece propustiti tu priliku, sto bi bilo od izuzetnog znacaja za razvoj 3. Bg-a.
Ne znam zasto ljudi nonstop nesto mastaju o tom "trecem Beogradu", ne verujem da cemo to videti pre 2050. Najozbiljnije...
Не верујем да ћемо то икад видети. Становништво Београда се неће повећавати у толикој мери да ће бити потребе за ширењем на страну на којој ће бити најскупља градња јер су подземне воде високе. Једино ако Кинези који граде мост ту и остану, па их дође још гомила, па...
 
Da, jer u zemlje koje se razvijaju uopšte ne dolaze imigranti. Gradovi takođe ne rastu u zemljama u razvoju, a u Srbiji (i celoj bivšoj Jugoslaviji) postoje urbani centri koji su pandan i konkurent Beogradu.

Inače, širenje grada je drugu obalu će se desiti pre ili kasnije. Legalno ili nelegalno, ovaj most je jedini preduslov da se to desi. Bez metroa funkcionišemo (ali neefikasno), bez mosta nema uopšte funkcionisanja. Da ne spominjem značaj za perspektivu konurbacije sa Pančevom.
 
Pa zar nije sluzbeno odredjeno da ce se zvati kineski, mislim da je tako stajalo u prvim vjestima o kreditu..."i zvace se kineski most"...
 
jovanovm":kvvw1j1i je napisao(la):
Da, jer u zemlje koje se razvijaju uopšte ne dolaze imigranti. Gradovi takođe ne rastu u zemljama u razvoju, a u Srbiji (i celoj bivšoj Jugoslaviji) postoje urbani centri koji su pandan i konkurent Beogradu.

Inače, širenje grada je drugu obalu će se desiti pre ili kasnije. Legalno ili nelegalno, ovaj most je jedini preduslov da se to desi. Bez metroa funkcionišemo (ali neefikasno), bez mosta nema uopšte funkcionisanja. Da ne spominjem značaj za perspektivu konurbacije sa Pančevom.
Kakvi imigranti u Srbiji :laugh:, kad ima toliko drugih zemalja kojima ce faliti radna snaga, koje su daleko razvijenije i gde vec postoje imigrantske zajednice? Osim ako ne mislis na imigraciju iz CG i BiH, mada ja njih ne racunam bas kao takve...oni su dolazili i dolazice, to je vec ustaljeno stanje. Kako stvari stoje, natalitet je prenizak (nazalost) sto ce znaciti opadanje stanovnistva Srbije, Beograd ce da odrzi broj stanovnika jer ce svi hrliti ka njemu, ali ne vidim da cemo imati neko ogromne povecanje stanovnistva. Taj "3. Beograd" ce eventualno biti samo prosirenje Borce ovakve kakva je, mesto gde ce ljudi graditi kuce (jer se ne isplati zbog zemljista mnogo sta vece podizati) za jeftino. Kaludjerica 2, samo vece...
 
perhan":esxrirz1 je napisao(la):
ink":esxrirz1 je napisao(la):
Po mojoj racunici to znaci da treba da vratimo ukupno 265 miliona - sto nije sjajno al nije bas ni tragicno.
kako si dosao do te racunice,negde san cuo da ce godisnja rata biti 15 miliona(pola-pola placace grad i republika),onda ceza 15 godina biti placeno 225 miliona
Bio na poslu pa nasao neki "online credit calculator" i ukucao cifre... Nemam sad link da t postavim al mozes lako i ti da nadjes nesto tako preko google-a. Drugim recima, moguce je da mi je sumnjiva racunica i to priznajem bez oklevanja.
 
Ali hit godine: most ce se zvati - Kineski!!! To ne samo da je vrlo komunisticki, nego je i krajnje degutantno!
No, istina ocajni smo, mostove nisu gradili decenijama a fale nam ko 'leba!
Sa strane sto je izgled mosta takodje u najmanju ruku 'ni fu ni fa' (nit smrdi nit mirise), ali dobro.
Dobrobit toga mosta ce valjda biti puno veca od ovih par navedenih detalja.
 
Ajmo ljudi, to se uci u osnovnoj/srednjoj skoli :)

R = S*k*(1-k)^n / [(1-k)^n - 1]

R - rata
S - uk. suma pozajmice
k - kamatna stopa
n - broj rata

S = 145 miliona dolara

kamata je 3% na godisnjem nivou, po tekstu 15 godina uz 3 godine grejsa = 12 godina kamate.

Ako se kredit otplacuje jednom velikom ratom jedanput godisnje
n = 12
k = 0,03

R = 14,567 miliona dolara.

Ukupan trosak = R*n = 174,8 miliona.

:)
 
Vrh