Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Evo i potvrde - na velikim slikama (osim što lepo piše :) ): kontinualna čelična greda oslonjena na betonske stubove ili kruta betonska greda na krutim osloncima (davno je bila ta Otpornost materijala, možda sam i lupio :) ....).
Na onim malim slikama se izgubio detalj oslonaca...


A nizvodna konstrukcija Brankovog i Novi želežnički su gradjeni istovremeno :)
 
jovanovm":eznnvw7d je napisao(la):
^^^ Jesu, ali mislim da nam je jedan ukrasni most (preko Ade) dovoljan... malo funkcionalnosti nije na odmet...
Homer Jay":eznnvw7d je napisao(la):
Mislim da malo pumapju pricu o mostu pred 7. jun, kada su lokalni izbori u Zemunu, ali se svejedno nadam da ce do njegove realizacije ubrzo doci :)
Управо ово сам хтео да напишем, додуше са мало више зачина...Узели сте ми реч из уста, што није баш хигијенски, ал' нема везе..:D
 
Da li je neko razumeo šta tačno Kinezi rade?

Samo most ili i most i prilazne saobraćajnice?
 
Pih, preduhitri me jelenabg, bilo i u Danasu, teo da okačim.
Meni je mnogo zanimljivo to što je petlja sa Zrenjaninskim putem planirana baš kao velika petlja.. Da li to znači da oni misle da ovo bude kao auto-put? Ili kako.. :|
 
Hm a tu je savršeno mesto za veliki most kao onaj kod ade :| :| :|
 
Хм, Дунав и онај мочварни појас до насипа су дупло шири од ширине Саве код аде. Дакле, вероватно би то била бар 2 пилона у води за мост са кабловима, или евентуално 2 пилона на обалама за висећи мост. Претпостављам да изградња оваквих мостова захтева другачије материјале, брдо челичних сајли, каблова, цеви, а о укопавању пилона у мочварну муљевиту и песковиту подлогу да не говоримо. Дакле, вероватно вишеструко скупље и од моста код аде, на жалост.
 
Ambassador":396iyfuk je napisao(la):
Pih, preduhitri me jelenabg, bilo i u Danasu, teo da okačim.
Meni je mnogo zanimljivo to što je petlja sa Zrenjaninskim putem planirana baš kao velika petlja.. Da li to znači da oni misle da ovo bude kao auto-put? Ili kako.. :|
čisto sumnjam da će biti auto-put. ako prave petlju, verovatno će da bude kao obrenovački put od Ade do Ostružnice
 
Aleksandar Vučić je na nekom mitingu rekao da taj most ne postoji.

On je rekao da ne postoji projekat uopšte.
I da su to tamo Đilas i njegovi pajtosi nacrtali u kancelariji i izbacili u javnost da se hvale.

E.

Treba ga zabetonirati u isti kada/ako počne da se gradi.
I iskreno se nadam da hoće.
Zato što je potrebniji i od ovoga na Ade, sa moje tačke gledišta.
 
Aleksandar Vučić je mnogo toga rekao, ali nikada ništa nije kazao.
bilo bi lepo kada bi napravili taj most
 
Iskreno me ne zanima ko sta i kako prica, vec samo da vidimo dela. Koja politicka stranka ce ih graditi i sta ce pricati je totalno nebitno.
 
Kinezi na dva mosta

IZGRADNjA kombinovanog, drumsko-železničkog mosta preko Dunava kod Vinče, koji je deo obilaznice oko Beograda, biće ponuđena Kinezima, kaže za „Novosti“ Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan.

Srpska strana već je pripremila memorandum o razumevanju, koji bi trebalo da bude potpisan prilikom posete predsednika Borisa Tadića Pekingu. Postoji, dakle, mogućnost, da osim mosta između Zemuna i Borče, Kinezi premoste Dunav i kod Vinče, čime bi drumski prsten oko Beograda praktično bio zatvoren.

Ministarka za NIP kaže da je predračunska vrednost mosta kod Vinče, bez pratećih saobraćajnica, oko 100 miliona evra.
- Na inicijativu predsednika Tadića pokrenuta je priča o saradnji Kine i Srbije na razvoju infrastrukture - ističe Kalanovićka. - Gotovo je izvesno da će u drugoj polovini avgusta predsednik

Tadić posetiti Kinu. Predlog je da predsednici dve zemlje potpišu „krovni sporazum“ o saradnji na razvoju infrastrukture u Srbiji. Prvi projekat na kojem će se proveriti spremnost i jedne i druge strane je izgradnja mosta Zemun - Borča sa pripadajućim saobraćajnicama u dužini od 21 kilometar. Kinezi bi trebalo da daju predlog idejnog i glavnog projekta i već su ponudili tri rešenja.

Most između Zemuna i Borče vezaće se petljama za zrenjaninski i pančevački put, čime bi saobraćaj iz pravca Novog Beograda i Zemuna bio usmeren i na Banat. Most dužine gotovo 1,5 kilometar imaće po tri trake u oba smera. Nezvanično saznajemo da je naša strana vrednost mosta sa saobraćajnicama procenila na oko 170 miliona evra.

- Ovo su posebne vrste međudržavnih ugovora gde su vezani finansiranje i izvođenje - objašnjava ministarka. - Pod uslovom da Kinezi daju veoma povoljan kredit, njihov izvođač bi bio nosilac posla, ali ugovor bi bio takav da bi se angažovali domaći podizvođači. Ugovor bi definisao i količinu domaćih materijala i obavezno naš nadzor.

Inače, tri idejna rešenja mosta Zemun - Borča, koji su dostavili Kinezi, pregledala je naša radna grupa stručnjaka. Nijedno od rešenja, po njihovoj oceni, ne odgovora u potpunosti onome što je naša potreba. Jer, Dunav je rečni koridor i moraju da se poštuju standardi takvog plovnog puta.

PREKO VINČE DO PANČEVA
SAOBRAĆAJNI institut CIP uradio je generalni i idejni projekat teretne obilazne pruge i autoputske obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva sa drumsko železmničkim mostom na Dunavu. Kako kažu u ovom preduzeću, reč je o mostu grandioznih razmera, dužine oko 650 metara, a sa prilaznim konstrukcijama više od dva kilometra. Most će imati dve trake po smeru, a razdvajaće ih pruga.

(Izvor: Novosti)

Ono sto mene buni, je ovaj poslednji pasus (o mostu Zemun-Borca)...znaci li to da ono sto je objavljivano nece ni biti gradjeno? Tj da ce se raditi novi predlozi projekta?

Ali svakako je po meni odlicna vest i ova prica za vincanski most.
 
Ала се овде бркају ствари! Уопште по пројекту није предвиђено да око Београда иде кружна обилазница (што се мени лично не свиа, али ко мене пита...)
 
Pa sad... bice neka vrsta deformisanog kruga kada se zavrsi most Zemun-Borca i poveze sa Pancevackim putem :)
 
Више као спирала... то је оно што ми се уопште не свиђа. О5 оде гомила транзита кроз Земун :(
 
Ne razumem zasto tako mislis. Ko iz Panceva i Vrsca zeli da se ukljuci na E75 uradice to preko mosta u Vinci, ko iz Zrenjanina zeli ka Zagrebu ucinice to preko mosta Borca-Zemun. Ne vidim da bi bio problem da se u nekoj daljoj buducnosti povuce i neka tangenta od Panceva do Borce, ali to sada zaista nije prioritet. Tek kad zaista pocne da nice Treci Beograd. :kk:
 
Ево зашто:
sizif":zzjzpj31 je napisao(la):
...Ko iz Panceva i Vrsca zeli da se ukljuci na E75 uradice to preko mosta u Vinci...
Хоће ако иде у правцу Ниша. Ако иде у правцу Загреба, нисам баш сигуран да ће правити дужу релацију... Камионџије ће, ако могу, скратити пут и за 1 километар да би уштедели гориво.
sizif":zzjzpj31 je napisao(la):
...ko iz Zrenjanina zeli ka Zagrebu ucinice to preko mosta Borca-Zemun...
А затим ће да настави на Т-6 кроз гомилу семафора. Да не спомињем релацију Зрењанин-Нови Сад која ће да иде преко моста Борча-Земун, па садашњим "аутопутем" до Батаје. Значи да ће на раскрсници Т-6 и НС пута вероватно бити хаос, јер ће се укрштати два транзитна правца (не верујем да ће та раскрсница бити денивелисана).
sizif":zzjzpj31 je napisao(la):
Ne vidim da bi bio problem da se u nekoj daljoj buducnosti povuce i neka tangenta od Panceva do Borce, ali to sada zaista nije prioritet. Tek kad zaista pocne da nice Treci Beograd. :kk:
Надам се да си у праву, али бојим се да ће и пре Трећег Београда да крену гужве. ИМО је најбоље решење било да се за транзит направи веза Батаја-Борча, чиме би се направио прави прстен око Београда (не ово спајање СМТ и Обилазнице у спиралу, него два одвојена прстена), тако да било који транзитни правац иде около, а од Кеја до Црвенке градски мост, чиме би се банатска страна повезала са сремском. Овако, место где је мост предвиђен обједињује оба поменута правца. То је добро за почетак (јер боље да има моста него да га нема), али када касније буде требало још мостова, бојим се да ће место где је овај мост предвиђен бити прилично несрећно. :(
 
Prvo: Ako nas zamisljeni putnik iz Panceva i Vrsca ka Zagrebu sidje u Zemun sa Panonskog mosta :D , nije mu daleko da nastavi pravo i ukljuci se na autoput kod Kvantasa.
Drugo: Zasto bi neko iz pravca Zrenjanina silazio do Zemuna da bi posle isao ka Novom Sadu? Pa ima duplo kraci put preko Zrenjanina.
Trece: U pravu si - dva magistralna prstena su bolja od jednog. Ali oni su smesteni u jako daleku i neizvesnu buducnost. Dace Bog, pa ce se Srbija decentralizovati, a Beograd nastaviti da se siri samo do ove zamisljene "spirale". A ako se ona napravi u narednih 10 godina, mi smo uradili veliki, veliki posao.
 
sizif":154yy1wj je napisao(la):
Prvo: Ako nas zamisljeni putnik iz Panceva i Vrsca ka Zagrebu sidje u Zemun sa Panonskog mosta :D
Свиђа ми се овај назив :kk:
sizif":154yy1wj je napisao(la):
nije mu daleko da nastavi pravo i ukljuci se na autoput kod Kvantasa.
Пролазећи кроз Земун и чекајући на семафорима. :/
sizif":154yy1wj je napisao(la):
Drugo: Zasto bi neko iz pravca Zrenjanina silazio do Zemuna da bi posle isao ka Novom Sadu? Pa ima duplo kraci put preko Zrenjanina.
То стоји. Али шта ако иде из Опова за Инђију?
sizif":154yy1wj je napisao(la):
Trece: U pravu si - dva magistralna prstena su bolja od jednog. Ali oni su smesteni u jako daleku i neizvesnu buducnost. Dace Bog, pa ce se Srbija decentralizovati, a Beograd nastaviti da se siri samo do ove zamisljene "spirale". A ako se ona napravi u narednih 10 godina, mi smo uradili veliki, veliki posao.
Ово потписујем. :)
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=08&dd=04&nav_id=374769

Most skup pod uslovima Kineza?

12:43 | Izvor: Novosti

Beograd -- Kineska Eksim banka ponudila je Srbiji kredit za izgradnju mosta Zemun-Borča po teško prihvatljivim uslovima, saznaju Novosti.


Naime, bez obzira što traže da njihov izvođač gradi most, nikakve "kreditne pogodnosti" nisu dali, već je reč o čisto komercijalnoj pozajmici - Kinezi nude tri odsto kamate i 15 godina rok otplate, zajedno sa mogućim grejs periodom.

Kako prenose Novosti, delegacija kineske banke, koja je nedavno razgovarala sa predstavnicima Vlade Srbije i Beograda, nije imala ovlašćenje da pregovara o povoljnijim uslovima, na čemu je insistirala srpska strana. Dogovoreno je da se pregovori nastave u najkraćem mogućem roku.

Samo pod uslovom da Kinezi daju veoma povoljan kredit, njihov izvođač bi bio nosilac posla na mostu dugom, sa prilaznim saobraćajnicama, 21 kilometar. Naša strana insistira i da se angažuju domaći podizvođači, a ugovorom bi se definisala i količina domaćih materijala i, obavezno, naš nadzor.

Početak radova na izgradnji novog mosta očekuje se krajem 2010. godine, nakon donošenja regulacionih planova, eksproprijacije i revizije projekta. Inače, kineska građevinska firma CRBC završila je Studiju izvodljivosti za varijantu čelične kontinualne konstrukcije i investiciona vrednost posla procenjena je na 300 miliona evra.

To je cifra na koju Srbija takođe ne pristaje, pišu Novosti i navode da je osnovno pitanje da li će biti moguće potpisati sporazum na iznos do 200 miliona evra kad studija izvodljivosti predviđa 50 odsto veći iznos.
 
Makar smo saznali koja firma je u pitanju, ako ništa drugo.
 
Hm, znalo se da je Eksim banka i ranije, ali se nisu znali uslovi (bar nisu bili obelodanjeni).

Uslovi generalno ne zvuče loše, ali kada se zna da je u pitanju državni posao, i da nema naših izvođača, onda su itekako loši. Sve u svemu iluzije o jeftinim mostovima su definitivno razbijene.
 
Koliko se ja secam Japanci su mogli da nam produze tu iluziju, posto se svi secamo njihove ponude za most na Adi Huji... Ali je gradska vlast ocekivala verovatno da ce Srbija imati dohodak na nivou africkih drzava sve do 2020 godine, te je bilo vremena na pretek... Ko nam je kriv kad hocemo bolji standard, nismo mogli da se stripimo da uzivamo u carima kapitalizma sve dok ne potpisemo ugovor ... Dobro je sto smo i one autobuse dobili. :rolleyes:
 
Pre će biti da je gradska vlast mislila da može da se zadužuje za monoumentalan most sa jedne a da će sa druge strane za manje mnoumentalne infrastrukturne projekte dobijati "humanitarne" kredite. E ne može tako.
 
Vrh