Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Tačno. Obilaznicom, koja se gradi, stizaće se do petlje, južno od Pančeva, a zatim postojećim saobraćajnicama, do nove luke. Saobraćajnice su tako projektovane da se tranzit odvija autoputem, bez ulaska u centar Pančeva. Inače, postojeće saobraćajnice još dugo posle izgradnje luke neće dostići svoj maksimum, pa izgradnja nije opravdana.
 
Mislim da o ovom projektu diskusiju mozemo da nastavimo ovde, iako se ne odnosi na ono zbog cega je tema pokrenuta - ispunjava kriterijume iz naslova - novi most na Dunavu :D

Kinezi grade most Zemun - Borča?
15:17 -> 12:17 | Izvor: Novosti
Beograd -- Kineska vlada mogla bi da finansira zidanje mosta preko Dunava, od Zemuna do Borče, koje bi moglo da počne već naredne godine, pišu Novosti.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da su u toku su pregovori sa Vladom Kine, koja bi trebalo da finansira ovaj projekat, a tokom posete predsednika Srbije Borisa Tadića ovoj zemlji u maju biće o ovoj temi vođeni intenzivni razgovori.

Đilas smatra da u naredna dva meseca ovaj aranžman može da bude dogovoren, te da bi ugovor mogao da bude potpisan već sledeće godine.

Prema Generalnom urbanističkom planu, most bi trebalo bi da se "proteže" od krivine ka Novom Sadu u naselju Altina do naselja Crvenka kod Borče. Tačna pozicija mosta biće poznata tek po izradi glavnog projekta i kada budu rešeni svi imovinsko-pravni odnosi. Ovaj most će rasteretiti saobraćaj na "unutrašnjem prstenu" Beograda, a direkcija za građevinsko zemljište do sada je uradila generalni projekat sa studijom opravdanosti.

"U zavisnosti od načina finansiranja, trebalo bi da bude urađen idejni i glavni projekat ovog mosta. Finansiranje je posebna tema o kojoj gradonačelnik pregovara. Troškovi za izgradnju kapitalnih objekata u Beogradu pokrivaju se delom iz kredita, a ostatak se plaća iz budžeta", kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.

U Privrednoj komori Srbije smatraju da naša preduzeća mogu da se "uhvate u koštac" sa izgradnjom ovog mosta. "Borićemo se, kao privredna komora, da primat u izvođenju radova imaju naše firme, kao na primer "Ratko Mitrović". Srpska preduzeća bi tako dobila još jednu referencu kada odu da rade poslove u svetu", kaže Goran Rodić iz Udruženja za građevinarstvo u Privrednoj komori Srbije.

Planirano je još prošle godine da preko Dunava ovom trasom zaplove trajekti dok most ne bude sagrađen. Ovakav vid transporta trebalo bi da poveže lokaciju "Goveđi brod" (šljunkara "DIA") na zemunskoj strani sa saobraćajnicom kod šljunkare "Bami" u Borči. Prema ovoj zamisli, za plovidbu nizvodno trebalo bi oko 20, a za uzvodnu 25 minuta, što bi skratilo kruženje vozila gotovo tri puta.

Ništa od mosta kod Ade Huje

Dugo najavljivani most preko Ade Huje, ipak, neće biti izgrađen. Uprkos tome što je Japan radio studiju izvodljivosti i idejno rešenje za ovu saobraćajnicu, i trebalo da bude finansijer radova, društveni proizvod u Srbiji je porastao, te se više ne nalazimo na spisku zemlja kojima je potrebna ova vrsta pomoći.
ne mogu da nadjem izvorni tekst iz Novosti, tako da je izvor biz.b92.net
 
Nije bila Austrijska, već naša privatna (raznih "malih" tajkuna), pa ju je kupila HVB, pa je HVB kupljena od strane Unicredit banke.

U Svetu postoji verovatno još Eksim banaka.
 
IZVOR : Vecernje Novosti 14.04.2009 20:35:36

"Kinezi U Prstenu Oko Beograda"
*
Izgradnjom mosta koji će spojiti Zemun i Borču zatvara se takozvani spoljašnji “prsten” oko Beograda. Biće to deo obilaznice Batajnica - Dobanovci - Bubanj potok - Vinča - Pančevo - Zemun.
Prema procenama stručnjaka, izgradnja mosta preko Dunava, od zemunskog naselja Altina, do Crvenke kod Borče, koštaće oko 45 do 50 miliona evra.
U toku su pregovori sa Vladom Kine, koja je zainteresovana da finansira ovaj projekat, a u maju tokom posete predsednika Borisa Tadića Pekingu biće vođeni intenzivni razgovori.
Ideja o izgradnji ovog mosta stara je više od tri decenije. Odmah pošto je izgrađena “Gazela” 1971. godine tadašnjem gradonačelniku Beograda Branku Pešiću predloženo je da naredni veliki projekat upravo bude most Zemun - Borča.
- Za prioritet je izabrana deonica Dobanovci - Ostružnica i sva sredstva bila su koncentrisana na taj deo obilaznice - kaže Danilo Dragojević, savetnik u “Mostprojektu”. - Most preko Dunava je bio sporedna stvar i ideja nije ozbiljno shvaćena. Pre dve-tri godine priča je ponovo pokrenuta u cilju da se aktivira leva obala Dunava, a da bi se to desilo ovaj most je neophodan. Takođe, zahvaljujući i ovom delu obilaznice tranzitni saobraćaj će konačno biti izmešten iz centralnih gradskih ulica.
Dragojević navodi da je do sada urađen generalni projekat mosta i studija opravdanosti što je prvi korak za donošenje odluke o izgradnji.
Tačna pozicija mosta biće poznata kada bude urađen glavni projekat i rešeni imovinsko-pravni odnosi. Ako sve bude teklo po planu izgradnja bi mogla da krene sledeće godine. Kako navodi Dragojević biće to čelični most, a prilaz na levoj obali betonski, dok na desnoj obali ne postoji potreba za prilazima.

USLOVI
To što su Kinezi zainteresovani da plasiraju kapital u ovaj projekat je velika pogodnost u odnosu na kredite, koje dobijamo od evropskih banaka - kaže Dragojević. - Evropske banke uslovljavaju kreditiranje pre svega međunarodnim tenderima na kojima uglavnom poslove dobijaju i evropske firme. I Kinezi će sigurno postaviti neke uslove, ali će se osloniti na srpsku građevinsku operativu. Inače, most može da bude izgrađen u roku od 2,5 do tri godine.

SRPSKI GRAĐEVINCI
929 metara trebalo bi da bude dugačak most koji će spojiti Zemun i Borču, tačnije tamošnja naselja Altinu i Crvenku, a gradiće ga srpska građevinska operativa.
 
Izgradnjom mosta koji će spojiti Zemun i Borču zatvara se takozvani spoljašnji “prsten” oko Beograda
?! Taj most se nastavlja na UMP, pa kad pređe na onu stranu Dunava, ide iposle se vraća kao SMP preko Ade Huje.
Inače, meni se mnogo sviđa to što zapravo svi ti unutrašnji/spoljni/obilaznica mogu na neki način da se posmatraju kao spirala koja se približava centru, a ne koncentrični krugovi. :D
 
Мени се више чини да је неко духовит. Прво је био приоритет јапански мост код Ада Хује, а сад кинески код Алтине.
Иначе, тај мост на Дунаву треба да кошта 50 мил а мост код Аде на Сави кошта 180 мил.
 
Ja sam u jednoj drugoj vesti čuo da će most na Dunavu po sistemu ključ u ruke da košta 200 meleona, a valjda je Ada ugovorena za 118?
 
Bilo bi lepo kad bi ovaj most imao prostora za sinski saobracaj.
 
Наравно и шински мост Земун - Панчево, можда корејска донација?
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=04&nav_id=358799

Đilas o mostu Borča-Zemun

4. maj 2009. | 15:39 | Izvor: Beta

Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je danas da je realno da gradnja mosta od Zemuna do Borče počne u oktobru ili novembru sledeće godine.

Đilas je novinarima u Skupštini Beograda rekao da će biti potrebno tri godine za izgradnju tog mosta, kao i da će on omogućiti da se saobraćaj kamionima izmesti sa teritorije Beograda i da se smanji pritisak na Pančevački most.

"Prva procena od pre dve godine je da je vrednost radova 190 miliona evra. Kada dobijemo ceo projekat znaćemo pravu cenu", rekao je on i naveo da se nada da će "cena biti manja s obzirom na cene u građevinarstvu u proteklih godinu dana".

Đilas je ranije u obraćanju odbornicima Skupštine grada rekao da postoji studija ekonomske isplativnosti mosta Zemun - Borča i da grad treba da završi regulacioni plan koji će pokriti deo pristupnih saobraćajnica.

Rekao je da treba potpisati i sporazum Srbije i Kine o nekomercijalnom kreditu za izgradnju tog mosta.

"U ovom trenutku završeni su početni pregovori, ostala je nepoznanica o uslovima kredita, izvođača radova i isplati kredita", rekao je Đilas i naveo da je garancija za izgradnju tog mosta u iznosu od 200 miliona evra uneta u rebalans budžeta Srbije.

Kako se navodi u informaciji o interesu za stupanje u pregovore za izgradnju mosta Zemun - Borča sa pripadajućim saobraćajnicama, a koja je dostavljena odbornicima Skupštine grada, Vlada Srbije je formirala tim za pregovore sa Kinom za obezbeđenje kredita za finansiranje i izgradnju mosta.

U tom timu su, između ostalog, ministar ekonomije Mlađan Dinkić, koji je i šef pregovaračkog tima, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović, ministarka finansija Diana Dragutinović i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Šef opozicione odborničke grupe radikala Nemanja Šarović rekao je na sednici da, prema njegovom mišljenju, članovi pregovaračkog tima Srbije za izgradnju mosta "ne ulivaju poverenje".

"U skladu sa Statutom Beograda Đilas zastupa Beograd i besmisleno je donositi zaključak kojim se opet daje pravo gradonačelniku da zastupa grad Beograd u pregovaračkom timu", rekao je Šarović.

Odbornici koalicije DSS-NS su predložili da se definiše kakav je rang te saobraćajnice, tj. mosta koji treba da se gradi, jer će to, kako su naveli, odrediti kolika je obaveza grada Beograda u vezi sa finansiranjem izgradnje.
 
Kinezi grade most preko Dunava?

Izgradnja mosta Zemun-Borča počeće krajem 2010. godine, najavio Dragan Đilas. Srbija pregovara sa Kinom o obezbeđenju kredita za finansiranje i izgradnju mosta.


Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je danas da bi radovi na izgradnji mosta Zemun-Borča trebalo da počnu u oktobru ili novembru naredne godine. Prema prvim procenama, za izgradnju mosta je potrebno oko 190 miliona evra, a most bi gradila Kina.

Gradonačelnik je novinarima u Skupštini grada rekao da je, prema prvim procenama, potrebno oko tri godine za izgradnju mosta i pristupnih saobraćajnica.

"Prva procena cene koja se odnosi na ukupne radove je oko 190 miliona evra, a kada dobijemo ceo projekat, znaćemo pravu cenu", rekao je Đilas i dodao da se nada da će cena biti niža.

Prema njegovim rečima, most će omogućiti da se teretni saobraćaj izmesti iz centra Beograda, kao i razvoj grada na drugoj obali reke.

Đilas je rekao da postoji tačna dinamika svih predloženih radova i pregovora sa kineskom stranom, koja treba da gradi most.

"Prema toj dinamici, do kraja ove godine treba da bude potpisan ugovor koji mora biti ratifikovan u Skupštini Srbije i prihvaćen od gradskog parlamenta", objasnio je Đilas.

Gradonačelnik je rekao da je Vlada Srbije obrazovala pregovarački tim Republike Srbije za obezbeđenje kredita za finansiranje i izgradnju mosta Zemun - Borča sa Narodnom Republikom Kinom i izrazio nadu da izgradnja mosta neće biti tema "visoke politike".

Prema njegovim rečima, današnja odluka Skupštine Beograda trebalo bi da bude jedna od početnih faza kako bi Beograd dobio još jedan most koji će omogućiti povezivanje dela puta Beograd - Pančevo preko Borče, i delova grada na opštini Palilula do Zemuna.

Pregovarački tim broji osam članova, među kojima su i šef pregovaračkog tima, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović, ministarka finansija Diana Dragutinović i gradonačelnik Dragan Đilas.

U gradskom parlamentu u toku je rasprava odbornika o informaciji o interesu za stupanje u pregovore za izgradnju mosta Zemun - Borča sa pripadajućim saobraćajnicama.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Društvo/59407/Kinezi+grade+most+preko+Dunava?.html
 
To se verovatno u Vladi pojavio neko ko hoće da raseljava Kineze odavde (čak su i neke priče kružile da će da ih sele u Bataju iz 70-og), osim ako...

I eto šta je produkt toga. :D

Odlično, odlično! Neka bude!

Neprijatnost je koliko bi mi taj most život olakšao.
 
Realno govoreći, ovo je pravo vreme za gradnju, ako se ima novca, naravno. Cene materijala su zaista mnogo pale, a i moguće je da bi građevinske firme zbog nedostatka posla smanjile i svoju zaradu, samo da se nešto radi.

Ovaj most, ukoliko se izgradi, neće biti značajan samo za Beograd, već i za dobar deo Banata koji je sramotno loše povezan sa ostatkom zemlje.
 
zemun.jpg


Što se tiče saobraćaja pozicija 1 bi bila idealna, ali se tu već nalaze privatne kuće i ti ljudi neće biti oduševljeni raseljavanjem. Most bi se nastavljao na Novosadski auto-put na onom mestu gde taj auto-put skreće pod 90 stepeni ka Batajnici.
Ako ne bude na 1,verujem da će biti odprilike na poziciji 3.
Kod izbora rešenja za kontrukciju mosta trebalo bi uzeti u obzir i blizinu piste aerodroma Batajnica.
 
Lokacija 1 je ona koja je i originalno zamisljena. Nesto raseljavanja ne gine, ali to je desetak objekata. Ne previse.

Mislim da je ovo jedinstvena prilika da se resi i zbrinjavanje kineske populacije i njihovog maloprodajnog biznisa.

Kinezima ( kineskoj vladi) bi trebalo ponuditi i dobro parce zemlje preko mosta da razviju svoj China Town u kome bi mogli da sazidaju i stanove i lokale i skole i da rese zdravstvenu i druge sluzbe za stanovnike buduceg naselja. I da se sadasnji centar u Bloku 70 , konacno raseli.

Kinezi koji su devedestih dosli kod nas , iskoristili su ponudu njihove vlade da uzimanjem povoljnog kredita za robu i preseljenje, dodju ovde. Svi oni dosli su iz jednog mesta juzno od Sangaja. U principu, sirotinja iz pasivnog kraja. Misljenje koje je nas narod stekao o njima slicno je misljenju koje su gradjani zapadne Evrope stekli o nama tokom sedamdesetih, na osnovu nasih gastarbaiter-a. Negativno i potcenjivacki.
Vremenom, vecina se ugurala u TC B70 i sada imamo ovakvo stanje:
Kineza ima oko 15-20.000 , osnovali su porodice i imaju gomilu dece ( kojoj daju srpska imena) i koja su vec posla u skolu. Oni su ovde da bi ostali. Ne idu nigde. Nasi su sugradjani.

Blok 70 je postao jedan postnuklearni mizanscen od koga ti pripadne muka kad ga vidis, jer ne ispunjava ni najosnovnije uslove za toliku kolicinu "retail" biznisa i za abnormalan obim prodavaca, kupaca i robe koja tu menja vlasnike. Kartona, djubreta, ambalaze od robe na svakom koraku. Sve radnje sa gomilom robe zdudane su u po 15 m2 ... katastrofa. Svi prilazi bloku gotovo su neprolazni od gomile kola kako prodavaca tako i kupaca. Zelenilo ne postoji vec su to izgazene komadine blata sa iskrivljenim ivicnjacima okolo.
Znaci, nesto mora da se menja.

Mozda bi bila dobra ideja da se u okviru aranzmana sa mostom ponudi kineskoj vladi da ulozi pare za razvoj naselja sa pratecim sadrzajima na levoj obali Dunava. Sad ce biti spojena mostom, sumnjam da bi dugorocno, opao obim poslovanja tih ljudi. I da na to mnogo vece i osmisljenije mesto dovedu gotovo sve prodavce iz Cernobilj centara kao sto je B70, Pancevacki buvljak itd...
Napraviti ceo grad, na nekih 200 -300ha, gde bi bili stanovi, skola, dom zdravlja, rekreacioni centar, trzni centar i poslovne zgrade itd...
Ako bi nasa Vlada ustupila tih 200-300 ha, mogla bi da ocekuje jos povoljnije uslove gradnje mosta.

Losa strana ovoga je segregacija. Medjutim, Kinezi , bilo gde u svetu, ionako preferiraju da zive u etnickim zajednicama, China town-ovima . Verujem da bi radije otisli u novo naselje nego da se zezaju sa domacim stanodavcima.

A B70, kad ostane bez zakupaca i opusti, najbolje bi bilo da se nadje varijanta da se to montazno djubre srusi, zaravna i napravi parkic.

E sad, ako se projektuje grad za 15-20.000 ljudi ili za oko 5-7.000 stanova, to bi moglo biti 30-tak stambenih zgrada 10-30 spratova. Eto pocetka treceg Beograda. I ako Kinezi budu gradili, sve je useljeno za dve godine. Ne mozete da verujete kojom brzinom i kako ti ljudi grade.
Da ne pominjemo kako dobar impuls gradskoj ekonomiji realizacija ovakvog projekta moze doneti.
 
Slažem se uz napomenu, da je na lakat krivini već sagrađen Diplon kineski tržni centar, koji treba da preraste u još mnogo veći valjda. Izgleda da se neko već dogovaro oko svega ovoga. Jedino što bih dodao su stroga kontrola i ograničenja prilikom uvoza robe, i novih naseljavanja i švercovanja ljudi (na šta nas uostalom obavezuju i nove šengen strategije).

Takođe ima i čuveni urbani mit o broju do sada umrlih kineza u Beogradu koji je ravan nuli, jer se jednostavno svaki umrli sakrije i identitet zameni novopridošlim.
 
Ух, creme-nadlle, то би било савршено кад би било... позиција 1 ми изгледа сјајно, мада се више питам куда би ишле приступне саобраћајнице са ове и друге стране. Уколико су озбиљни око овог моста, мислим да је ово најзначајнији пројекат за Београд у задњих 20-так година сигурно.
 
@creme-nadlle

Одличан пост!!!
Потврђујем да су сви дошли из једног ,,заосталог, пасивног" места! Зато су и били овако дивљи када су дошли, са јако лошим и примитивним навикама...мало су се временом култивисали, али је то и даље далеко од неког прихватљивог нивоа...

Брат ми је радио у Кини, па одатле информација...

Исечак из ГУП-а:
02plannameneisecak1.jpg
 
little lightning":15ew7cpv je napisao(la):
To se verovatno u Vladi pojavio neko ko hoće da raseljava Kineze odavde (čak su i neke priče kružile da će da ih sele u Bataju iz 70-og), osim ako...

I eto šta je produkt toga. :D

Odlično, odlično! Neka bude!

Neprijatnost je koliko bi mi taj most život olakšao.
U Bataji ih vec ima koliko u 70-om, ako ne i vise...
 
U stvari, optimalno bi bilo da je izmedju 1 i 2 (tako je i u GUP-u)

zemun2.jpg


Naravno, tu treba da budu i uključenje na auto put iz pravca Borče ka Novom Sadu, petlje za vezu sa Zemunom...
 
Vrh