Скупштина града Београда, на јучерашњој седници, донела је Одлуку о изради плана детаљне регулације Спољне магистралне тангенте. У првој фази разрадиће се део од Панчевачког моста до приступног пута за трафо-станицу, са мостом преко Дунава и локацијом трафо-станице „Београд 20”.
– Ово је план којим би се утврдио општи интерес за реализацију прве фазе Спољне магистралне тангенте и за изградњу новог моста преко Дунава, као и трафо-станице „Београд 20”. Носилац израде плана и програма јесте Урбанистички завод Београда. Инвеститор је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда. Предложено је фазно доношење плана, што ће омогућити бржу реализацију свих објеката који су од општег интереса. За потребе израде плана и програма, идејни пројекат Спољне магистралне тангенте урађен је на Катедри за путеве и железнице Грађевинског факултета у Београду. Границом плана биће обухваћене све површине потребне за санацију клизишта, реализацију саобраћајница, усека, насипа и заштитног шумског појаса. Рок за израду плана је 12 месеци – рекла је Светлана Јовичинац, помоћник градског секретара за урбанизам и грађевинске послове.
Спољна магистрална тангента представља једну од неколико планираних прстенастих саобраћајница око централне градске зоне. Изградња ове тангенте имала би за циљ измештање саобраћаја, пре свега теретног и транзитног на обилазне саобраћајнице, што би се одразило на повећање пропусне моћи постојеће уличне мреже града. Због велике дужине планиране саобраћајнице, траса је подељена на четири сектора – први сектор: деоница Борска – петља „Ласта” – Нова мокролушка – Булевар краља Александра, други сектор: Булевар краља Александра – Витезова Карађорђеве звезде у Миријеву, трећи сектор: Витезова Карађорђеве звезде – Сланачки пут и четврти сектор: Сланачки пут – Панчевачки пут, са новим мостом преко Дунава и петља у Вишњичкој улици и на Панчевачком путу.