Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Нису ништа мање варијације од других типова мостова. И Карлов Мост нпр је на неки начин "праотац" континуалних греда.

Мени су ови типови мостова најдражи јер су еволуирали током векова и јер су најлогичнији и најрационалнији начин премошћавања реке. Притом, уопште не губе на лепоти што се види и из овог нашег примера. Зумине слике све говоре.
 
Ne preteruj.

Grede imaju lepotu samo sa minimum kilometar udaljenosti od posmatrača. Izbliza odaju utisak običnog nadvožnjaka.
 
Meni je greda za ovaj prostor bas pravo resenje, potpuno elegantno nenametljivo i mirno u tako tihom i ne urbanizovanom prostoru. Znam da su mnogi mislili da bi most poput onoga na adi bio pravo resenje ali takav most je ipak za gradsku sredinu. Vreme ce pokazati ali mislim da je dobar izbor napravljen.
 
И ја сам више пута рекао да је мост овог типа најбоље, најекономичније и најелегантније решење за транзитни мост на периферији где је наметљив са пејсажом. Али у градским срединама мост типа греда естетски није адекватан.

Мост на Ади је могао и јефтиније и са два пилона и шта год друго, али греда ... НЕ.
 
u beču greda ne predstavlja nikakav problem, još i metro fura kroz njega
Wien_-_Reichsbr%C3%BCcke.JPG
 
Ок, лепо је то. А исто као што си ти навео пример Беча, ја ћу да наведем пример Будимпеште у којој преко Дунава прелази само једна греда, а имају 1 решеткасти, 1 камени Y мост и 3 ланчана (висећа).

Али ћу указати и на то колико су оба града промишљена и складна. Уз панораму Будимпеште тако богат "фонд" конструкције мостова лежи као што "греде" леже уз потпуно другачију панораму и конфигурацију терена Беча. Све је то колеге промишљеније него што се на први поглед чини. греде у Бечу нису изграђене само зато што су они економични него зато што оне најбоље "леже" у панорами града.

Греда преко Аде је катастрофално естетско решење гледајући град у целини, конфигурацију терена, распоред објеката, карактер града и ток реке. Мост са једним пилоном је пун естетски погодак. Могао је јефтиније, то се слажем, али је конструктивно решење са једним пилоном одлично "легло". Као што је греда моста Земун-Борча такође феноменално "легла" на локацију.
 
Most na Adi ciganliji sa jednim pilonom nije ni estetski ni finansijski adekvatno resenje.
Ende ;-)

Lepo izgleda Z-B most. Meni se i on i most 'Beska' svojom nenametljivoscu, ali i impozantnim rasponom svidjaju i uklapaju i sa okolinom, kao i Dunavom koga premoscavaju.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Bec ima mostove u vidu grede jer je se njegov centar grada ne nalazi na Dunavu vec je uvucen u odnosu na reku tako da su ti mostovi izgradjeni kasnije kad se periferija Beca sirila ka Severu preko Dunava. Posto su gradjeni u rasponu 1950-1990 tada se najvise primenjivala tehnologija kontinualne grede pa zu zato tog tipa dok u Budimpesti su mostovi mnogo stariji nego u Becu jer centar Budimpeste lezi na Dunavu i ti mostovi su tehnicki izvedeni na starije nacine (lancani, prostorno resetkasti itd)

Kako izgleda most nema nikakve veze sa panoramom vec sa razdobljem izgradnje.
 
laki72":2coilcoy je napisao(la):
Most na Adi ciganliji sa jednim pilonom nije ni estetski ni finansijski adekvatno resenje.
Финансијски није, то се потпуно слажем, естетски јесте. Одакле год да се гледа панорама Београда он је легао "ко кец на десет" и недвосмислено је обогаћује. Једном сам написао да конфигурација терена изгледа као да је еонима природа формирала пејсаж према њему.

spatiotecte":2coilcoy je napisao(la):
Kako izgleda most nema nikakve veze sa panoramom vec sa razdobljem izgradnje.
Па и не баш. Два најновија моста у Будимпешти су греда и висећи са пилонима.
 
Oni su napravili viseci sa pilonima da bi se uklopio sa ovim starijim mostovima jer takvi mostovi uvek izgledaju malo starije.

Mi bi bas trebali da napravimo jedan viseci u Beogradu, posto imamo skoro sve vreste samo nam takav fali da kompletiramo nasu riznicu mostova.
 
Imali smo i viseci most ali je srusen.

Sto se tice mosta zemun-borca on se meni nikada nije svidjao zbog svog ruznog, zastarelog i prevazidjenog izgleda. Da ne spominjem toliku kolicinu stubova na najprometnijoj reci.
 
Kad oduševljenje ostavimo sa strane šta ima

ima ne povezanu biskilističku stazu, niti imaju nameru da je povežu duž obale sa kejom ili dr.
a nema ž.prugu ili makar tramvajske šine

običan kamiondjiski most za zaobilaženje Bgda
i za šaku mučenika koj imaju neserecu da žive u Borči a rade u Zemunu
 
boca-ica,obično koristim ovaj forum da postavim neku fotografiju,razmenim neku informaciju itd,ali ti si malo više preterao i neće biti "KAMIONDJIJSKI" most i nije problem za onu "ŠAKU MUČENIKA"koji rade u Zemunu oni su već navikli ali veruJ mi ima u Borči dosta i običnog sveta koji imaju kumove,sestre,tetke.Majke čiji sinovi i ćerke žive na NBG i Zemunu,Batajnici i da ne nabrajam a tebi ako se vozi bajs vozi brate igumane gde želiš samo nemoj preko mosta za obilaženje "BGDA".Posmatraj stvari malo šire biće ti lakše.TOLKO
 
@stf

Ok druze, svako ima svoj dozivljaj i to nije sporno.
Meni je pilon mosta na Adi predimenzionisan i time mi odudara i ruzi. Takodje ako sa jedne strane imamo adu, a sa druge rukavac kod brodogradilista, most sa 2 pilona bi bio pravo resenje koje bi ispostovalo prirodu i teren, a ne da ga siluje.

Nombre
Da, za one stubove sa borcanske strane si verovatno u pravu, mada su meni na renderima mnogo ruznije izgledali nego sada kad su realizovani. Moguce je i da sam se vremenom navikao..
Zasto je 'greda' zastarela i prevazidjena?! Rekao bih da je upravo ona najnovije konstrukciono resenje. (?)

@boca
Cemu toliki 'hejt' boco?
Ovaj most preko Dunava je velika potreba, a ne hir. Verujem da ce kada bude otvoren imati solidan saobracaj.
Ubedjen sam da ce neko ko ide sa B. brda i tog poteza radje koristiti njega i most na adi, nego ici kroz pored sajma, mostara, k. Milosa, takovsku, Despota Stefana, P. most... Zasto? Zato sto su sve ove ulice uska grla gde se redovno stvaraju zagusenja, pa je neretko putovanje jako dugo. Onda ce biti 'preko prece, naokolo blize'.
O stanovnicima Nbg, Zemuna i satelitskih naselja ovih opstina ne treba ni trositi reci.

Tvoje razocarenje vezano za biciklisticku stazu razumem sa ljudske strane, ali treba da uzmes u obzir da je ovo infrastrukturni projekat na nivou drzave, a bic stazama bi ipak trebalo da se bave lokalne samouprave. Ko je ljubitelj bajsa, kao sto sam ja nekada bio, ne moze da se zali na nedostatak staza, jer 80tih i 90tih ne bejahu bic. staze po Beogradu pa me to nije sprecavalo da bajsem odem do Ade, usca, dunavskog keja, pa i daljih destinacija poput Avale. :)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Слажем се са Боком. Просто му се нема шта замерити, све што је набројао стварно недостаје, пуно би вредело а коштало слично у некој другој верзији. Зашто је хејт констатовати стање, дати мишљење? Он је то говорио и када се кренуло са тим мостом, никаква накнадна памет! Да је имао неко слуха да га чује... овако, ово је финална верзија.
Лаки јеси ли рачунао километражу од брда до П. Моста у обе варијанте?
Да ли сте свесни да је од саобраћајне школе у Земуну, ближе Преко П.Моста у Крњачу кроз град, него новом Банатском трасом до тог дела Крњаче уз П.Мост?
 
Ја сам, нажалост, свестан. За Крњачу, Овчу, Панчево нови мост је изугубљен, односно служиће само за камионски транзит (што је, додуше, важно). Пример који је навео Лаки, Баново брдо - Борча... волео бих да је у праву, али ја бих возио кроз Кнеза Милоша и Таковску, или у шпицу Сарајевска - Балканска - Краљице Наталије - Тунел - Деспота Стефана. Преком јесте прече, ал` је некад и три пута брже.
 
Pa jeste boca u pravu , ali isto tako moglo bi se vrlo brzo desiti , da ne bas mala saka mucenika iz pravca Zemuna i NBG dolazi na posao u Borcu . Aludiram na neke nove poslovne prilike u blizini Borce , kojih ce sigurno biti . Blizina ogromnog prostora , koji je u vlasnistvu grada , trebala bi privuci mnoge ivestitore.
Uglavnom sve ovo ima puno nedostatka , ali ipak mislim da su prednosti mnogo vece nego ranije , te ne treba kukati nego gledati sta i kako dalje .

Kretanje nekoga iz pravca Banovog brda do Borce ili recimo do Zrenjanina sigurno je bolje i brze preko dva nova mosta . Jos kada bi to malo ispajali sa onim sto nedostaje .
 
Па угодиће...
Сасвим је извесно да две обале Дунава мора да споји и један градски мост, што пре. Па ето прилике да се све постигне!

Са Борисом се све слажем. Једино је замерка што има мање од брда до Борче кроз град километара, него са Бановог до новог моста у Земуну. А са те тачке до неке локације у Борчи има још 10ак км, најмање. А то је најближе насеље мосту и то је оно што је жалосно, истински жалосно.

Са овим што сам написао, не умањујем истинску добит у виду алтернативе због хитних случајева.
 
Ma to za kilometre je potpuno jasno . U kilometrima je blize , ali ja namerno nisam ni stavio blize , nego bolje i brze . Kad vec pricamo o podacima , mislim da je razlika oko 7 km , ali isto tako ovaj deo preko dva nova mosta ima skoro 17 km otvorenog puta tj. bez semafora i veliki deo od toga je autoput , ali sa ogranicenjem od 80 km .
 
Da , zaboravih za gradski most . Sigurno da ce u jednom trenutku i on biti potreban , ali je njegov polozaj veliko pitanje . Prosto o tome niko nije vodio racuna u proslosti i sada imamo situaciju , da on nema dobar izlaz nigde , od pancevakog do kineskog mosta , a tu ima oko 10 km
 
bboris7":gzce0iuo je napisao(la):
Da , zaboravih za gradski most . Sigurno da ce u jednom trenutku i on biti potreban , ali je njegov polozaj veliko pitanje . Prosto o tome niko nije vodio racuna u proslosti i sada imamo situaciju , da on nema dobar izlaz nigde , od pancevakog do kineskog mosta , a tu ima oko 10 km

Kako nema, pa veliko ratno ostrvo :gobb: plache da bude deo "gaza" tog buduceg gradskog mosta, ali ptice ne daju dozvolu...
 
Градски мост: Тошин бунар - тунел испод Ћуковца и Гардоша - Борча. Још ако би се туда продужила и прва линија метроа... Биће за 100 година.

Други градски мост (трамвајско-бициклистичко-пешачки, можда и за аутомобила, али са плаћањем мостарине, да се не навлачи гужва у најужи центар): подножје Калемегдана - Котеж (тамо где је Дунав најужи).
 
Pa valjda su ptice bitnije od ljudi :) .
Znas kako , necu uopste da ulazim zasto i kako je zasticeno veliko ratno ostrvo , ali i jos mnogi delovi grada . Znam samo da nas te silne zastite mnogo kostaju
 
Пантограф":2b0e0ewe je napisao(la):
Градски мост: Тошин бунар - тунел испод Ћуковца и Гардоша - Борча. Још ако би се туда продужила и прва линија метроа... Биће за 100 година.

Кад код да буде, та позиција је изузетно логична и без ње нема ни говора о нормалном развитку Северког Београда. То би иначе био УМП мост и тиме бисмо добили комплетну кружницу око града.

Пантограф":2b0e0ewe je napisao(la):
Други градски мост (трамвајско-бициклистичко-пешачки, можда и за аутомобила, али са плаћањем мостарине, да се не навлачи гужва у најужи центар): подножје Калемегдана - Котеж (тамо где је Дунав најужи).

У суштини у продужетку Тадеуша Кошћушког код СЦ МГМ-а. Потпуно логично и потребно. Ипак, ја га не бих направио ни као друмски јер и са наплатом путарине не постижемо скоро па ништа. Тај мост би користили буржуји са ђиповима да брже дођу до Силиконске долине као и слична бесна кола која понајвише троше и понајвише загађују средину. Значи, трамвајско-бициклистичко-пешачки.

Друмски би имао смисла да је некадашњи мост Краља Александра /Бранков/ био изграђен тамо где је и требао бити - у продужетку Париске.
 
Vrh