Pošto se most polako privodi kraju, vreme je za malo zanimljivosti. Ideja da ga možememo privremeno pretvoriti u najdužu otvorenu restoran baštu na svetu jeste bila zamišljena kao zajedljiva šala vezana za ono što mi je izgledalo kao najava znatnog kašnjenja, ali ipak otvara interesantno pitanje.
Koliko ćemo vremena imati da se pre puštanja saobraćaja po mostu prošetamo i, onako kolektivno, na miru i bez vozila uživamo u vidiku koji je, videćete, možda i najlepši koje Beograd može da ponudi? Zalazak Sunca posmatran sa sredine mosta će biti neverovatan prizor, jer ono tokom leta skoro da tone direktno u Dunav, i to na pejsažu koji je gledan sa sredine veoma široke reke potpuno otvoren i idealno ravan. Savršenih 180 stepeni neba, i još toliko vode i zemlje. Uz malo oblaka, zbog prigodnog osvetljenja, zalazak Sunca će izgledati kao da ste zalutali u neku antičku priču. Gore vatra, dole voda, i u daljini tek tanka, tamna traka zemlje koja se nazire između njih.
Kada dakle najranije most može biti završen, i koliko će stvarno vremena proći od tada, pa dok se ne završi minimalno neophodni skup pristupnih saobraćajnica? Toliko dugo ćemo (nadam se) most imati za sebe, pre nego što ga najvećim delom moramo prepustiti automobilima.
Nikola Nikodijević je rekao da će most biti gotov "za dva meseca", a Zorana Mihajlović da će do kraja jula biti "spojen u potpunosti". Istovremeno su rekli da će potez od Lakat krivine do mosta biti gotov tek u decembru, isto kao i deo do Zrenjaninskog puta. Svečano otvaranje je takođe u Decembru. Dakle šta je u pitanju, "spojen" ili "gotov"? Kada jedno, a kada drugo? Pošto nisam davno bio, danas sam išao da napravim par fotografija i da vidim ima li nade da su oni u pravu što se tiče brzog završetka radova na mostu.
Pošto je nizvodni deo već kompletno spojen, jedino je pitanje koliko se brzo može završiti uzvodni. Ovo sam snimio 22. Aprila 2014.
Kao što vidite, tada im je falilo još šest segmenata, a sedmi je bio u radu.
A ovo je snimano juče, 14. Juna 2014.
Falila su im samo dva puna segmenta. Za treći je postavljena i oplata i armatura, a sudeći po vozilu, možda se priprema ili je počelo i betoniranje.
Sad malo računa. Uzmimo najgori slučaj. Ako su 22. aprila tek započeli segment gde je oplata, a ovaj koji rade danas neka je gotov 75%. To znači da im je trenutni tempo u najgorem slučaju 3,75 segmenata za 62 dana, ili 17 dana po segmentu. Kako se preostali poslovi završavaju, radnika na onim koji su preostali ne mogu imati manje. Dakle najgori slučaj spajanja uzvodnog dela mosta je za 39 dana, ili 24. Jul. To se dobro slaže sa dva meseca do "nije jasno čega", koja su spomenuli funkcioneri.
Koliko im treba za sve ostale poslove na mostu? To nije lako reći, ali 15. Septembar izgleda kao razuman rok. Oni već mogu da rade završne poslove na skoro čitavom mostu sem 3 segmenta koja fale. To znači da imaju tri meseca za deo mosta koji je gotov, i nešto manje od jedan mesec da srede tri preostala segmenta kada ih budu napravili. Kad se uzme u obzir da će imati sve više radne snage za sve manje poslova, tri meseca izgledaju dovoljno.
Ako nisam drastično podcenio obim preostalih poslova, što je nažalost veoma moguće jer je ovo ipak krajnje proizvoljna slobodna procena, možda dobijemo na korišćenje pešački most čitava 3,5 meseca, pošto će gotov most (bar) toliko da čeka na pristupne puteve, petlju i konačno nasipanje one ogromne rupe kod lakat krivine u Zemunu. Ali čak i da ova procena vremena nije dobra, ipak do Nove Godine ima dugačkih 6,5 meseci. Neće valjda da skoro sasvim gotov most kome trenutno fale samo 3 segmenta sa jedne strane da završavaju više od 6 meseci? Tako da šanse za bar kratkotrajnu šetnju, a možda i nešto mnogo duže, izgledaju sasvim dobro ...
Pa tako, ako mogu odmah za sebe da rezervišem sto u budućem otvorenom restoranu ...